Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Nieregularne szuranie w przednim kole

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Nieregularne szuranie w przednim kole

    Wymienić na nowe, lub oddać do lakiernika, choć nie znam takiego co by się tego podjął. Zmiana koloru to tak. Pisałem o listwach, bo znaczki to tylko nowe.

  • #2
    [O2FL] Nieregularne szuranie w przednim kole

    przewertowałem forum i znalazłem podobne tematy, ale dotyczyły głównie OI. Od kilku dni jadąc powoli, słyszę czasami dziwne dźwięki, które nazwałbym szuraniem, moim zdaniem dochodzą z lewego, przedniego koła. Ponieważ 2 tygodnie temu zakopałem się w niezłym błocku, myślałem, że może hample gdzieś się zasyfiły, bo dźwięk przypomina szuranie piasku i kamieni o tarczę. Dzisiaj zdjąłem koło, a także jarzmo z klockami, niestety w trakcie obracania tarczy rękami słyszę też dziwne dźwięki. Czyszczenie klocków, zacisków nie pomogło. W trakcie jazdy szuranie słyszalne jest chyba częściej przy skręcaniu.
    1. czy żeby sprawdzić łożysko, wystarczy podnieść koło, odpalić silnik i bez gazu pozwolić mu się kręcić na jedynce? Zakładam, że mechanizm różnicowy bez blokady pozwoli mi na to.
    2. przy założeniu, że to łożysko, jak sprawdzić czy to w kole, czy w skrzyni? Przebieg auta 38 tys. km
    3. jeśli to łożysko w kole, czy przy założeniu, że zdecydowałbym się na wymianę łożyska z piastą (bez wyciskania i wciskania samego łożyska), czy mam szansę wykonać taką operację sam pod blokiem? Chodzi mi głównie o to, czy po zdjęciu zacisku, tarczy i odkręceniu nakrętki, piasta zejdzie z czopa półosi bez ściągacza?
    4. jakie łożysko z piastą polecacie, Fag, SKF?
    Pozdrawiam,
    Andys

    Komentarz


    • #3
      Myślę że łożysku nic się nie stalo. Trochę za mały przebieg, a ono jest zabezpieczone przed syfem. Możliwe że piasek dostał się między polos a zwrotnice i trze albo pod tarcze. Łożyska raczej nie wymienisz bo potrzebna jest prasa do wyprasowania piasty łożyska. Polos spokojnie wyciągniesz.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz


      • #4
        Kicer, dzięki za odpowiedź. Może niejasno się wyraziłem. Nie chciałem wymieniać łożyska w pieście, tylko całą piastę z nowym łożyskiem. Jeśli dobrze zrozumiałem, po odkręceniu piasty od zwrotnicy i śruby z półosi, powinienem bez problemu zdjąć cała piastę? Dzięki za podpowiedź, zdejmę tarczę, zobaczę co słychać, jeśli nie będzie niczego niepokojącego, postaram się zdjąć piastę.
        Pozdrawiam,
        Andys

        Komentarz


        • #5
          Panowie,nie mylić OI z OII W OII łożysko z przodu jest niewymienialne samo w sobie i występuje tylko z piastą.Po odkręceniu śruby centralnej,pozostają jeszcze do odkręcenia 4 śruby od strony półosi trzymające ów piastę Ja bym jednak łożysku dał spokój(chyba,że wpadłeś w jakąś sporą dziurę),a zajął się rozłożeniem wszystkiego i dokładnym czyszczeniem i myciem.

          Tak jak tutaj
          Radlager selber wechseln vorne VW Touran 2008 replaceing wheel bearing - YouTube
          Moje projekty car detailingowe
          VW Touran 2.O TDI
          BMW X6 35d
          więcej na PW

          Komentarz


          • #6
            Muti, dzięki za wyjaśnienie. Filmik też całkiem przydatny. Gdyby się okazało po zdjęciu tarczy, że nic podejrzanego nie widzę, będę odkręcał piastę. Chciałem się upewnić, że znalazłem dobre dane. Klucz do śruby mocującej piastę do półosi, to 12-kątna 30, dokręcać się ją powinno momentem 70Nm, następnie jeszcze 90 stopni.
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz


            • #7
              ale pod blokiem, słaby temat z odkręcaniem wewnętrznych śrub piasty

              odkręcasz 90st. śrubę półosi na kołach
              podnosisz auto i odkręcasz do końca
              zdejmujesz zacisk/klocki/jarzmo/tarczę/czujnik ABS
              wyciągasz półoś i odkręcasz te śruby od wewnątrz

              te 4 śruby potem 70Nm + 90st.
              śruba półosi 70Nm, a po opuszczeniu na koła +90st.
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za manuala. Dobrze zrozumiałem, że wyciągnięcie półosi z piasty przed odkręceniem wewn. śrub, niezbędne jest do tego, żeby mieć do nich dostęp?. Pewnie są zasłonięte przez osłonę przegubu. Prawda to, że trzeba uważać, żeby nie wyciągnąć półosi ze skrzyni, podobno są tam łożyska igiełkowe i lepiej tego nie zrobić? :lol:

                Być może jeszcze kogoś spotka taka sytuacja, więc napiszę na czym skończyła się cała akcja.
                Po zdjęciu tarczy wypadł na podłogę kamień i średnicy kilkunastu mm. !. Wleciał w "miskę" utworzoną z tarczy hamulcowej w miejscu jej styku z piastą, a zwrotnicę i sam wylecieć nie chciał, za to zeszlifował się w kilku miejscach.
                Pozdrawiam,
                Andys

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X