[O2] pocenie przegubów przy skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gambolo
    Classic
    • 2012
    • 12

    [O2] pocenie przegubów przy skrzyni biegów

    eaglemirek, ładnie to tak synka rozpijać ? :szeroki_usmiech
    Ten syneczek ma 28 lat i to on zaprosił ojca na :kufel :diabelski_usmiech
  • nobody
    Ambiente
    • 2011
    • 119

    #2
    [O2] pocenie przegubów przy skrzyni biegów

    Ukłony dla Forumowiczów,

    dawno mnie tu nie było - praca, obowiązki - ale teraz mam problem i chciałem się porawdzić przed wizytą w serwisie, nie obedzie się ...

    Mam OII Tour 1.6 BSE+LPG. Auto ma ok. 1.5 roku i przejechane trochę ponad 10kkm. Dzisiaj po zmianie opon zauważylem odprysk na rancie po podnosniku i wlazłem do kanału, aby to naprawić. Przy ,,okazji'' zauważyłem olej na osłonie przegubu z lewej strony patrząc z przodu auta (taka biała półkolista blaszka, coś a'la ,,błotnik'' nad przegubem ). Widać na niej na całej szerokości ślad jakby po zaschniętym smarze co odpowiada mniej więcej uszczelce i to byłby detal, ale przegub jest spocony a drugi także nie jest suchy. Nie wiem czy to wyciek ze skrzyni. Na forum znalazłem post, że to wina samego przegubu. Niestety na blaszce był raczej żółty, dość rzadki olej - wytarłem i nie mogę teraz zrobić zdjęcia.

    Możecie coś poradzić, martwić się czy TTTM? Niestety to mój kolejny problem z Octą, przy tak marnym przebiegu zaliczyłem zimą wyciek płynu chłodniczego, a wcześniej bujałem się kilka razy z LPG. Mam nadzieję, że to choroby wieku dziecięcego...

    Z góry dziekuję za Wasz czas.

    Pozdrawiam,

    Komentarz

    • Borsuk2
      L&K
      • 2010
      • 1203

      #3
      nobody, chodzi Ci o elementy ze zdjęcia ?
      Objaw, który opisujesz zaobserwowałem już w dniu odbioru auta, ale "fachowcy z ASO za cholerę nie mogli ustalić miejsca skąd ta strużka czystego oleju pojawiła się na osłonie przegubu.
      W moim przypadku po prostu to wytarłem i więcej się tym nie przejmowałem.
      Osłony przegubów mam suche, na silniku, pod nim i dookoła niego nigdzie nie ma śladów przecieków, ani typowego zasyfienia świadczącego o nieszczelności.
      A co jakiś czas jakaś stróżka oleju na tej osłonie jest (co prawda na zdjęciu nie bardzo ona wyszła).
      Mi się wydaje,m że TTTM.
      Z jakiejś przyczyny konstruktor umieścił tam tą dziwną osłonę.
      Czy spełnia one rolę osłony termicznej przegubu od rozgrzanych "portek" wydechu, czy chroni przegub przed właśnie tymi śladowymi ilościami oleju pojawiającymi się skądś - tego nie wiem :? .
      Załączone pliki
      Fajna stronka

      Komentarz

      • nobody
        Ambiente
        • 2011
        • 119

        #4
        Zamieszczone przez Borsuk2
        nobody, chodzi Ci o elementy ze zdjęcia ?
        Mi się wydaje,m że TTTM.
        Z jakiejś przyczyny konstruktor umieścił tam tą dziwną osłonę.
        Czy spełnia one rolę osłony termicznej przegubu od rozgrzanych "portek" wydechu, czy chroni przegub przed właśnie tymi śladowymi ilościami oleju pojawiającymi się skądś - tego nie wiem :? .
        Borsuk2 bardzo dziękuję za komentarz i zdjęcie. Tak, dokładnie o to chodziło. Dzisiaj byłem w ASO i stwierdzili, że ten olej wydostaje się z przegubu, jako pozostałość po montażu. Przyglądałem się przy okazji - uszczelniacz w skrzyni biegów i wokół było sucho, a nowy olej na ,,błotniku'' się nie pojawił, choć przejechałem do ASO ok. 10 km.

        Ta osłona ma jak widać kilka funkcji: chroni termicznie przegub, a przy okazji zapobiega zachlapaniu wydechu, który wtedy mógłby emitować dym w komorze silnika. Myślę, że jest jak myślimy - TTTM. Wyciek ze skrzyni byłby bardziej ,,widowiskowy''.

        Jeszcze raz wielkie dzięki!

        Komentarz

        • Borsuk2
          L&K
          • 2010
          • 1203

          #5
          nobody, dzięki za punkcik .
          Fajna stronka

          Komentarz

          • cieslo
            Ambiente
            • 2009
            • 206

            #6
            U mnie w BSE też jest tam zapocone, zauważyłem to kiedyś przy przebiegu 30000km. Teraz, przy 50000km jest mocniej zapocone, będę obserwować, jak trzeba będzie to się rozbierze i wymieni simeringi.

            Komentarz

            Pracuję...