[O2] problem z drugim biegiem oraz rzegotanie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tropek
    Classic
    • 2015
    • 7

    [O2] problem z drugim biegiem oraz rzegotanie.

    Zamieszczone przez Dig Dug
    [ Dodano: Pon 17 Mar, 14 13:44 ]
    prez7, Technika jazdy i wyprzedzania na 3 biegu to indywidualna sprawa. Każdy robi jak chce, może nawet i RS-em wyprzedzać na 3b bo lubi się kopa w plecy, ale w tym wątku oceniamy różnice pomiędzy 85KM i 105 KM. Czy warto dopłacić do 105KM 6b czy nie.
    :|
    Kurczę, ale jak cofam się do początku tematu i zapytania jego założyciela, to chyba nie jest tak do końca jak mówisz, to znaczy możemy również oceniać zasadność dopłaty do 105KM 6 biegów, bo według mnie temat i zapytanie jest znacznie szerzej postawione niż próbujesz zawęzić

    TEAMAT: O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW

    Jak w temacie.
    To że mocą to wiem :szeroki_usmiech
    Pytam w domyśle o to który ewentualnie lepiej wybrać.
    Czy ten 63 można zwirusowac na 77.


    Proszę bardzo

    zapomniałem dopisać że wg mojej filozofii na tak postawione pytanie trudno udzielić precyzyjnej odpowiedzi.
    Oczywiście bezwzględnie lepiej wybrać 105 KM, bo ma się lepszy HI SPEED i przyspieszenie do 100-tki i tak dalej. Pytanie: Czy ty użytkowniku potrzebujesz tego ?
  • kvra
    Drive
    • 2013
    • 41

    #2
    [O2] problem z drugim biegiem oraz rzegotanie.

    Od niedawna mam octavie 2 2007r
    przebieg 176tys.
    Przy zimnym silniku jest w porządku lecz gdy auto się już "rozgrzeje", drugi bieg nie zawsze wchodzi jak należy. Czasem "policzy zęby" i wskoczy a czasem wejdzie jak należy. Czy wymiana oleju w skrzyni pomoże? Czy może wina leży po stronie sprzęgła albo koła dwumasowego? Problem dotyczy tylko drugiego biegu.

    Mam też nieco inny problem.
    Podobnie jak ze skrzynią, gdy auto jest zimne jest ok, po pewnym czasie jazdy na niskich obrotach ok. 1tys. gdy lekko trzyma się nogę na gazie słychać takie rzegotanie, na ucho chyba z prawej strony z przodu bądź pośrodku. Wydaję mi się, że może jakaś śruba jest lekko luźna.
    Najlepiej to słychać przy dojeżdżaniu na światła. Dlatego gdy to usłyszę zapobiegawczo wrzucam "na luz".

    Spotkał się ktoś z takimi problemami?

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: problem z drugim biegiem oraz rzegotanie.

      Zamieszczone przez kvra

      Mam też nieco inny problem.
      po pewnym czasie jazdy na niskich obrotach ok. 1tys.
      no i tu jest chyba odpowiedź


      powodzenia w dalszej eksploatacji samochodu



      synchronizatory do sprawdzenia

      Komentarz

      • kvra
        Drive
        • 2013
        • 41

        #4
        Mógł byś mi to opisać nieco szerzej?
        Jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę.
        Do czego to może prowadzić? jest to drogie w naprawie?
        Czy lepiej uciekać z tym autem?

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          ogólnie to sam olej pomagał na 1 i wsteczny jak się nie mylę
          poniżej 1,5obr raczej nie jeździj bo wykończysz dwumas i suszarkę :lol:
          może i dwumas itp to nie problem, natomiast silnik to już grubsza sprawa tym bardziej że masz BXE :szeroki_usmiech czyt. ---> "panewki"

          forum jest wyposażone w bardzo dobrze działającą tzw "szukajkę"
          jednak druga sprawa to umiejętne i "dobrowolne" jej obsłużenie

          tak na szybko

          Komentarz

          • kvra
            Drive
            • 2013
            • 41

            #6
            O tych panewkach czytałem.

            na takich niskich obrotach staram się nie jeździć lecz to nieuniknione gdy wjeżdżam na posesje czy czasami na parkingu itp. mam jeździć na pół-sprzęgle?

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              kvra zgrzytanie / haczenie dwójki po rozgrzaniu to typowa usterka pewnej serii skrzyń biegów w 1,9. Problemem jest wadliwy synchronizator 2 biegu. Czasem pomaga wymiana oleju na taki z dodatkiem molibdenu ( mają taki w ASO ), jak nie to tylko naprawa skrzyni, ale to już duży wydatek. Zajrzyj do TEGO tematu.
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • kvra
                Drive
                • 2013
                • 41

                #8
                Dzięki za podrzucenie tematu.
                W najbliższym czasie pojadę do aso bo 2 literki tego oleju.
                Jak pomoże to poinformuję.

                Komentarz

                • beaviso
                  Elegance
                  • 2010
                  • 767
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Mam BXE z 2008. Przez ponad 80 kkm nigdy nie doświadczyłem jakiegokolwiek nienormalnego haczenia w skrzyni, w tym przy wrzucaniu 2. biegu, nawet podczas szybkiego ruszania. Skrzynia chodzi bardzo dobrze, wręcz jest źródłem radości po przesiadce z Vectry C CDTi. Ale w ub. roku pojechałem do ASO, tam auto oczywiście przeszło jazdę próbną i już na początku "doradca serwisowy" mi obwieszcza, że mechanik na jeździe wyłapał zgrzytającą dwójkę, na co polecają wymianę oleju w skrzyni. Ja na to - za rok chętnie, przy przebiegu 90-100 kkm zrobię rozrząd, tak jak planuję, olej w skrzyni też zmienię. Ale tylko i wyłącznie dlatego, że planuję, by mieć świeży, bo nie zaszkodzi... A Wasz mechanik niech mi nie psuje samochodu, bo jak dotąd mi nigdy nic w nim nie zgrzytało... I koniec wątku, pan doradca sobie odpuścił. Od tego czasu nieraz zastanawiam się czy czegoś nie czuć przy tej dwójce - i nic się nie dzieje. Tyle że ja biegami nie szarpię na raz, tylko zmieniam zawsze z minimalnym choć "dwutaktem".

                  M.
                  666 4U

                  Komentarz

                  • kvra
                    Drive
                    • 2013
                    • 41

                    #10
                    W ASO dowiedziałem się, że ten olej o oznaczeniu G 052 512 A2 kosztuje około 55zł za litr.
                    Czy ten olej faktycznie tak kosztuje i w razie kupna zakupić 2 czy 3 litry?
                    Wyczytałem w innym temacie, że do skrzyni wchodzi 1,9l a sprzedawca w ASO chciał mi sprzedać 3litry. To mnie nieco zastanowiło, bo nie chce żeby później na półce w garażu stało sobie luzem 50zł.

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      kvra, do jcr wchodzi max 1,9

                      Komentarz

                      • kvra
                        Drive
                        • 2013
                        • 41

                        #12
                        Gdzie sprawdzić oznaczenie skrzyni o którym mówisz?
                        Czy do BXE zawsze montowali JCR ?

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          kvra, na naklejce w bagażniku lub w książce serwisowej, drugi rząd pod kodami kreskowymi
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • navigator
                            Rider
                            • 2009
                            • 583
                            • Volkswagen

                            #14
                            Zamieszczone przez kvra
                            Czy do BXE zawsze montowali JCR ?
                            no może jeszcze GQQ, poprzednika znaczy, niemniej o tych samych przełożeniach.... :szeroki_usmiech

                            generalnie obie to skrzynie typu 0A4 w których pojemnośc to 1,9 L oleju, przy wymianach 1,7 L, dwie sety gdzies zostają, no chyba że ja rozbierzesz do imentu.... :szeroki_usmiech

                            co do umiejscowienia ozanczenia...przy wybieraku...5cyfr (2/2/1) dzień/mesiąc/rok produkcji, najłatwiej zobaczyc to na jakich zdjęciach z allegro czy tam innego aukcjonera.... :wink:


                            aaaa. z tym że ztc do JCR zalecany olej to VW 070 726 A2, "512" to olej do nowszych skzyń, generalnie fałwej pospołu z castrolem dokonywali jakich zmian
                            >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                            Komentarz

                            • kvra
                              Drive
                              • 2013
                              • 41

                              #15
                              Sprawdziłem u mnie również jest JCR
                              Więc który olej kupić? G 052 512 A2 czy VW 070 726 A2

                              Komentarz

                              • spc
                                Elegance
                                • 2012
                                • 825
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kvra
                                Sprawdziłem u mnie również jest JCR
                                Więc który olej kupić? G 052 512 A2 czy VW 070 726 A2
                                Ja jakieś 3 tygodnie temu wymieniałem olej w skrzyni i wlałem Fuchs Titan Sintofluid FE 75W kupiony u jednego z forumowych sprzedawców. Podobno to jest to samo tylko nie w opakowaniu VW. Po wymianie biegi wchodzą lżej (auto przez 200kkm jeździło na oryginalnym oleju w skrzyni).
                                Piter
                                tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                KM i Nm dołożył gregor10

                                Komentarz

                                Pracuję...