[OT2] Niskie maksymalne obroty na biegu jałowym 1,6Mpi+LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • podol111
    Classic
    • 2013
    • 21

    [OT2] Niskie maksymalne obroty na biegu jałowym 1,6Mpi+LPG

    Z panelem sterowania dałem sobie radę. Jest strasznie głupio mocowany na 6 wsuwanych zaczepów. Ciągniemy na środku delikatnie do dołu i do tyłu auta.
    foto


    Kolejny problem jaki napotkałem po zdjęciu osłon przeciwsłonecznych, uchwytu pasażera i słupków to jak wyjąć podsufitkę spod tej uszczelki wokół szyberdachu
    foto






    podol111
  • mar979
    Ambiente
    • 2011
    • 187

    #2
    [OT2] Niskie maksymalne obroty na biegu jałowym 1,6Mpi+LPG

    Witam wszystkich

    Mam 2 pytania co do dziwnych rzeczy jakie ostatnio zauważyłem :
    1) Gdy na luzie wciskam pedał gazu na maksa to obroty stoją na ok.4000 a nie na maksa,
    z kolei w trasie jak redukuję na niższy bieg czy jadę ponad 160km/h to bez problemu silnik
    osiąga te 6000obr/min - czy to usterka czy też zabezpieczenie przed zarżnięciem silnika na
    luzie jakby się jakiś niewyżyty oszołom do gazu dorwał ? Znajomy mechanik mi dzisiaj
    powiedział że to bardzo zły objaw i że to na pewno nie jest normalne
    2) Ostatnio jak samochód się nagrzewa rano czy w dzień gdy stoi na parkingu w pracy to
    przy włączeniu silnika jest najpierw zadławienie do 200obr/min, jakieś stuknięcie i normalnie zaczyna chodzić.
    Czytałem tu gdzieś że mój silnik tak ma, że jak temperatura otoczenia jest powyżej
    16 stopni to coś tam się robi chyba z katalizatorem że taki objaw występuje. Faktycznie to
    się nie dzieje przy temp. mniejszej niż 16st ale dzisiaj wyjątkowo po pracy to chwilowe zadławienie
    zaskutkowało wyłączeniem silnika. Charakterystyczne też jest że silnik musi trochę postać
    żeby to wystąpiło, jak go uruchomię np. po godzinie postoju to jest ok

    Pozdr
    Moja Octa:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

    Komentarz

    • obrus
      Elegance
      • 2011
      • 783
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ad. 1 tak ma być i wszystko jest ok
      Ad2. u mnie tak się nie dzieje więc tu Ci nie pomogę.

      Komentarz

      • mar979
        Ambiente
        • 2011
        • 187

        #4
        Dzięki za odpowiedź

        Powiem Ci tylko że jak mój znajomy mechanik wsiadł wczoraj do mojego auta i przypadkowo
        zaczął sobie gazować to się mocno zdziwił że wskazówka zatrzymuje się w połowie. Stwierdził
        że "silnik się dusi", zaczął nawet zrywy robić i stwierdził że moje auto w ogóle nie ma odejścia
        i że na trójce powinno rwać asfalt z miejsca ruszając, a on mi się dławi...
        Dlatego już zbaraniałem i tu napisałem
        Moja Octa:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          100KM rwac asfalt - moglby sie pan mechanik nie wyglupiac. Strzelic ze sprzegla to mozna w kazdym aucie to fakt
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • dontak
            Rider
            • 2008
            • 586
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            mar979, weź może poszukaj innego mechanika!
            OIII 1.2 TSI 105 KM

            Komentarz

            • niedziela67
              Elegance
              • 2007
              • 767
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Sprawdź czy wypluł jakiś błąd.
              Była O1 1,9 136/307 z 2002r Czarna perła w kombi http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...a67-t2540.html
              Jest O2fl beż cappucino elegance http://forum.skoda_club.pl/moja-octa...ela-t9846.html
              Wersja na lato - SUZUKI Intruder

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #8
                "przypadkowo zaczął sobie gazować". Nic nie rozumiem.

                Komentarz

                • jimw
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 228

                  #9
                  Mój ojciec ma 1.6 + LPG - nie przesadzajmy, żeby ten samochód był demonem prędkości.
                  Według mnie jeździ nawet gorzej niż O1 1.6... Także rwania asfaltu na trójce to bym nie oczekiwał...

                  Co do pkt 2 - u niego nic takiego nie zaobserwowałem... więc nie wydaje się to naturalne.
                  Jest:
                  O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
                  Była:
                  O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
                  O1 1998, 1.6 AEE + LPG

                  Komentarz

                  Pracuję...