Syczenia z klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • r998
    Classic
    • 2012
    • 6

    Syczenia z klimatyzacji

    Umowilem się na przegląd 7 kwietnia :szeroki_usmiech a jako że koła mam już na aucie i że jestem klientem od lat serwisu to robię tylko przegląd za 1 zł
  • bartek1984
    Classic
    • 2011
    • 36

    #2
    Syczenia z klimatyzacji

    Witam
    panowie mam problem z klimatyzacja z 2tyg temu zaczela mi syczec klimatyzacja dokladnie z wywiewu po srodku deski rozdzielczej. czytalem na forum ze to moze byc brak czynnika. wiec pojechalem nabic klime i przy okazji zrobic serwis klimatyzacji. wszystko bylo ok klima nabita zero wyciekow, i tak do dzisiaj, znowu zaczelo syczec z nawiewu( kilma byla uzywana kilka razy od tamtego czasu) prosze o jakies wskazowki co moze byc przyczyna owego syczenia?

    Komentarz

    • richi9
      Rider
      • 2011
      • 427

      #3
      A sprawdź czy jak wyłączysz nawiew to czy też jest ten dżwięk. może byc iż któraś klapka sterowania nawiewem się nie domyka.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Malo czynnika, lub problem z wentylatorami.

        Sprawdz czy kreca sie wentylatory, czy ewentualnie nie wywalony jest bezpiecznik od nich, a przy okazji czy nie jest uszkodzony silniczek od EGRu bo to wszystko naczynia powiazane w BKD.

        To ze po nabiciu sie poprawilo, a teraz jest znow problem nie oznacza ze uklad jest szczelny. Byl wykonywany test podcisnienia ??
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • bartek1984
          Classic
          • 2011
          • 36

          #5
          Jak wylacze nawiew to jest cisza, to musi cos byc z klima bo jak wlacze ECO to jest ok. A jezeli chodzi o cisnienie to maszyna ktora nabijala klime caly serwis robila wiec cisnienie tez jest sprawdzane. Jade w sobote do tego goscia sprawdzimy ile ubylo czynnika wiec bedzie wiadomo czy to problem z szczelnoscia ukladu czy jakas inna wada.

          [ Dodano: Pią 14 Cze, 13 13:25 ]
          Dodam jeszcze ze zaczelo slabo chlodzic tzn od kierowcy jest zimne powietrze a od pasazera cieplejsze.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Pytanie podstawowe czy kreca sie oba wentylatory jak da sie na LOW
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • bartek1984
              Classic
              • 2011
              • 36

              #7
              Tak

              [ Dodano: Sob 15 Cze, 13 17:42 ]
              Hej. Wlasnie wrocilem od mechanika zadnego wycieku nigdzie nie ma. Chlodnica, rurki zadnego sladu wycieku. Jak podlaczyl maszyne oczywiscie pokazalo ze jest za malo czynnika. Powiedzial ze jest jeszcze jedna mozliwosc ze wycieka z chlodnicy ktora sie znajduje pod deska rozdzielcza, ale to juz wieksza robota. Czytalem na necie ze jak jest wyciek z tej chlodnicy pod deska to czuc dziwny zapach w samochodzie, ja nic nie czuje w srodu, inne osoby tez.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Czolowa chlodnica, w tym ten bialy korek jest szczelny - to tam najczesciej w OII jest problem.

                Moze tez byc sprezarka
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • bartek1984
                  Classic
                  • 2011
                  • 36

                  #9
                  To sprawdze ten korek, tylko jakis pomysl jak go sprawdzic najlepiej?

                  Komentarz

                  • siudyk
                    Drive
                    • 2007
                    • 60

                    #10
                    Identyczny problem miałem, nabijalem, nabijalem, az w koncu pojechalem do jednego magika i jak pisze Maicroft, ten korek odkręcił i chyba czymś posmarował, czy podłożył uszczelke już nie pamietam. Problem zniknął.

                    Dodatkowo stare posty:
                    link 1

                    Link2
                    Pozdrawiam,
                    Siudyk

                    Komentarz

                    • bartek1984
                      Classic
                      • 2011
                      • 36

                      #11
                      Sorry moze glupie pytanie ale w tej chlodnice jest woda nie musze pozniej dobijac klimy czynnikiem. Bo mysle ze moge o sam zrobic, kolejna wizyta u mechanika bedzie wydatek. a jezeli to trzeba odkrecic i posmarowac albo zalozyc uszczelke to tyle to potrafie. haha

                      Komentarz

                      • siudyk
                        Drive
                        • 2007
                        • 60

                        #12
                        Specem nie jestem, ale wydaje mi się, że to dwie chłodnice. Ta od klimy jest dokręcona do tej głównej i w niej jest ten czynnik. Właśnie przez ten korek on uciekł. (Niech poprawią mnie inni jeśli, źle piszę.)

                        Poza tym, mi gość mówił, że ten korek ciężko się odkręca, trzeba uważać, bo jak się zerwie gwint to trzeba nową tą chłodnicę. U mnie się udało odkręcić.
                        Pozdrawiam,
                        Siudyk

                        Komentarz

                        • bartek1984
                          Classic
                          • 2011
                          • 36

                          #13
                          Mam ! :lol: tak jak pisaliscie ucieka tym bialym korkiem. Polalem WD4 i robia sie pecherzyki z jednej strony. Wiec teraz wymiana korka czy co mozna zrobic?

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Pojedz niech odciagnie gaz i wtedy odkrecaj. Zawsze kilka gram odzyska, to potem mniej zaplacisz za nabicie, chyba ze nabijacze kasuja zawsze ta sama kwote
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • Robercik
                              Drive
                              • 2008
                              • 91
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              dwa tygodnie temu miałem to samo
                              odciągnąłem 100g gazu
                              tego korka nie da się odkręcić, w serwisie klimy mówił koleś że się 1 na 20 odkręca.
                              Przygrzał palnikiem i go wyciągnął następnie oczyścił gwint z pozostałości plastiku i wkręcił takie coś http://www.elma-rk.pl/product.php?id_product=34836
                              z nabiciem zapłaciłem 250 zeta za wszystko
                              Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                              Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                              Była O2 BXE
                              Była O1 1.8T + automat

                              Komentarz

                              • mitschel
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                #16
                                Jak fachowiec jest kumaty to korek odkręci, aczkolwiek wymaga to wyczucia. Pod nim jest gumowy oring i wkład osuszacza. Nieszczelność powstaje najeczęściej w skutek zużycia oringu, który da się wymienić. Jak to nie pomoże, to pozostaje jedynie wymiana kompletnej chłodnicy. :cry:

                                Komentarz

                                • pietrek125
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 416
                                  • Octavia II combi (1Z5)

                                  #17
                                  W zeszły piątek w mojej O2T przestała działać klima, po wyłączeniu silnika było słychać syk z spod deski... W poniedziałek poprosiłem chłopaków w robocie od klimy, żeby sprawdzili co jest kaman.. i się okazało że nie ma czynnika, dobili i klima ruszyła , ale wyszła nieszczelność na skraplaczu... zgłosiłem w serwisie i kazali przyjechać o 15-tej.. zrobili diagnostykę i stwierdzili że wszystko jest OK i co ciekawe nie ma nieszczelności na parowniku...ale po tygodniu widać tłustą plamę w miejscu nieszczelności a klima nadal hula..


                                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                  Komentarz

                                  • mitschel
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 14

                                    #18
                                    Tłuste wyciek to olej. Podjedz do innego speca od klimatyzacji niech spryska to miejsce jakimś preparatem łatwopieniącym wtedy będzie można szacunkowo ocenić jak szybko ulatuje czynnik. W przeciwnym razie będziesz bez końca odbijać czynnik a ostatecznie, jak kompresor będzie chodził na sucho, narażasz się na wysokie koszty.

                                    Komentarz

                                    • pietrek125
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 416
                                      • Octavia II combi (1Z5)

                                      #19
                                      To że to jest olej to ja się domyślam... tylko najśmieszniejsze jest to, że zaraz po dobiciu na własne oczy widziałem jak czynnik spierdzula, a o 15-tej przed jazdą do serwisu nieszczelności nie było widać , a klima działała... w serwisie kazali jeździć i obserwować...jestem ciekaw co powiedzą jak padnie sprężarka, bo auto na gwarancji..


                                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                                      Komentarz

                                      • mitschel
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 14

                                        #20
                                        I to jest właśnie urok serwisu - zawodzą aż do momentu zakończenia gwarancji. Jak pojedziesz potem, to wynajdą Ci tyle rzeczy do naprawy, że nie uwierzysz.
                                        Decyzję, co robić w tej sprawie podejmujesz Ty. Nie masz pewności, że klima padnie Ci na gwarancji.

                                        Komentarz

                                        • pawelski
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 74
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Hej

                                          Trafiło teraz na mnie :evil:
                                          Problem jak tutaj opisany - syczenie po wyłączeniu klimatyzacji...głębsza diagnoza dała wyniki - strona pasażera chłodzi, strona kierowcy - nie
                                          sprawdziłem biały korek - jest nieszczelny
                                          kupiłem właściwy klucz i spróbowałem się przymierzyć do odkręcania - nie ruszył się ani o ułamek stopnia

                                          podlałem WD40 i przyszedłem szukać pomocy na forum u tych, którym udało się odkręcić korek - jak sobie z tym radziliście?
                                          po prostu siłowo z przedłużką? udarowo? jeszcze inaczej?
                                          była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                                          a teraz... znowu octa ;-)

                                          Komentarz

                                          • TomekM
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 127
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Mnie też dopadło syczenie - pojawiało się nieregularnie ale teraz praktycznie cały czas syczy.
                                            Czy to chodzi o ten korek na chłodnicy klimy od strony lewej przedniej lampy?
                                            OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                            Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              A czynnik ucieka ??

                                              Korek ten, ale najpierw trzeba sprawdzic czy to tam ucieka czynnik
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • TomekM
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 127
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Maicroft, sprawdziłem spsikując korek dookoła płynem do mycia szyb i robią się malutkie pęcherzyki od strony zderzaka, a klima działa teraz dużo słabiej czyli podejrzewam, że czynnika jest już minimum.
                                                Przydałby się jakiś numer części tego zestawu naprawczego
                                                W najbliższym czasie odciągam gaz i muszę wytypować fachowca do odkręcenia tego białego...

                                                ps. jaki koszt korka, uszczelek etc ???
                                                OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                                Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                                Komentarz

                                                • piotr23gtc
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Witam u mnie też zaczęło syczeć w dokładnie takich okolicznościach ja opisuje kolega, po włączeniu klimy syk ze środkowego panelu, po włączeniu ECO cisza, lecz jakiś czas temu czułem octowy zapach po włączeniu nawiewów , czy to oznacza tą chłodnicę w kokpicie?? Czy ktoś czuł podobny zapach przy tym syczeniu??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...