Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Engine Fault i komunikat o wizycie w serwisie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Engine Fault i komunikat o wizycie w serwisie.

    Czy felga o takich parametrach będzie rónież dobra:

    Średnica
    16 cali
    Szerokość
    6,5 cala
    Rozstaw śrub
    5x112
    Otwór Centrujący
    57
    Odsadzenie (ET)
    40

    Pytam gdyż na popularnym portalu aukcyjnym praktycznie nie ma 16x6,5 5x112 i et 46.

  • #2
    [O2] Engine Fault i komunikat o wizycie w serwisie.

    Dziś jadąc na trasie po jakichś 120 km wyskoczył komunikat "Engine Fault. Workshop" i zaświeciła kontrolka symbolizująca świece. Nie odczułem żadnych zmian - auto dalej miało moc itd... Na razie nie mam jeszcze żadnego interfejsu, żeby się podpiąć i odczytać błąd.

    Po kilku minutach komunikat wraz z kontrolką znikły. Jechałem więc dalej.

    Po kolejnych 10-20 km komunikat znowu się pojawił. Zauważyłem dopiero wtedy, że biegi ciężej wchodzą (najlepiej czuć pomiędzy 4 i 5 biegu) - nie blokowały się, ale musiałem użyć nieco więcej siły, żeby przesuwać lewarek.. Wydaje mi się, że nie było spadku mocy.

    Trochę pachnie mi to dwumasą, ale jakoś nie chce mi się wierzyć - auto nie drga, biegi wchodziły idealnie, nie było zgrzytów podczas zmiany biegów.

    Gdy ostatecznie zgasiłem auto i zapaliłem ponownie (po wystudzeniu turbo wiadomo) wyskoczył komunikat o obowiązku wizyty serwisowej w ciągu 1000 km czy coś w tym rodzaju. Auto wciąż jeździło bez zarzutu.

    Auto ma 140kkm (do tej pory z poważniejszych napraw to miało tylko robioną turbinę). Dwumasa nie byłą jeszcze robiona. tak wiem - 140tyś to zwiastun kończącej się dwumasy.

    Auto nie kopci.

    Z rzeczy które mnie niepokoją, a których jeszcze nie wyjaśniłem to metaliczny dźwięk podczas zmiany biegów - najlepiej słychać nawet na zimnym i zgaszonym silniku - Czy to normalne w tym typie silnika (kompatybilnej skrzyni)?

    Silnik 1.9TDI BLS 105KM 2006. Olej zmieniłem 2 tyg temu na Castrol Edge 5W-30. Wymienione filtry paliwa / oleju / powietrza. Intercooler/turbo ma już lekką nieszczelność (moim zdaniem jeszcze znośną).

    Samo auto mam od niecałego miesiąca. Jestem na etapie wyszukiwania usterek.

    Czego można się spodziewać, zanim uda mi się podpiąć auto pod komputer?
    O2
    1.9 TDI BLS 105KM
    Hatchback

    Komentarz


    • #3
      Witaj
      nie powiem ci czego powinieneś się spodziewać bo też mam od niedawna O2.
      Za to mam kabelek i sporo się już z forum dowiedziałem.
      Mam podobny przebieg i też mnie ciekawi co wyskoczy.
      Jak na razie poradziłem sobie z tempomatem który siał po modułach inne błędy.
      Niedziałającą klimatyzacją i jej błędamimi
      Założeniem hid-ów do zwykłych kloszy.

      Czeka mnie rozrząd.
      podpięcie pod komp bardzo dużo by wyjaśniło.
      Teraz to tak widze że mechanik bez kabla to nie ma co podchodzić do takich aut.

      Komentarz


      • #4
        Koło dwumasowe nie ma absolutnie związku z komunikatem ktory pojawil Ci się na szafie.
        Podepnij komputer i odczytaj błędy.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz


        • #5
          Tak też myślałem że komputer nie byłby w stanie zdiagnozować problemu z dwumasą - zdziwiło mnie jednak cięższe nagłe wchodzenie biegów.

          Z rzeczy które mnie niepokoją, a których jeszcze nie wyjaśniłem to metaliczny dźwięk podczas zmiany biegów - najlepiej słychać nawet na zimnym i zgaszonym silniku - Czy to normalne w tym typie silnika (kompatybilnej skrzyni)?
          Co o tym myślicie? Dodam, że ten dźwięk pojawia się niezależnie od temperatury silnika. Słyszalny był on odkąd kupiłem auto (post sugerować by mógł, że od czasu pojawienia się komunikatu).


          Jeśli chodzi o interfejs to czy wystarczy taki z aledrogo za parę groszy?
          O2
          1.9 TDI BLS 105KM
          Hatchback

          Komentarz


          • #6
            narasta, Forum - Octavia Club Polska

            można też znaleźć na ebay.com
            SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

            Komentarz


            • #7
              Wydaje mi się jeszcze, że turbo się zawieszało (chyba już przy 1500 obr/min słychać było charakterystyczny świst turbo)

              Teraz za każdym razem mam komunikat "service in 1000km or 480 days" - ale taki by był zbieg okoliczności wraz z engine fault? Dziwne.

              Czyli może być ten interfejs? Link Edit: - nie może.. skody tylko do 2004.

              Może coś takiego: Link (octavia II CAN)
              O2
              1.9 TDI BLS 105KM
              Hatchback

              Komentarz


              • #8
                Service ci się wyświetla bo przypomina o zmianie oleju, którą zrobiłeś tylko nie wpisałeś tego do komputera.
                Zegarek zmiany biegów nie ma nic wspólnego z kontrolka.
                Błąd może być z różnych powodów, trafiles najgorszego 1.9 z możliwych bo z dpf. Więc może być egr, czujnik spalin czy też ich temperatury. Bez kompa nic nie zrobisz...

                Pozdrawiam MArcin
                Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                Komentarz


                • #9
                  "Zegarek zmiany biegów". Można po polsku?

                  Na razie DPF zapalił się raz. Przegoniłem auto na autostradzie przez 5-10 minut i od tamtego czasu spokój (chyba z 10 dni temu). Wyszedłem zatem z założenia, że sama procedura wypalania jest w porządku, więc i czujniki może są sprawne.
                  O2
                  1.9 TDI BLS 105KM
                  Hatchback

                  Komentarz


                  • #10
                    Sory pisze z telefonu i te cholerne t9...
                    Chodzi o lewarek zmiany biegów.
                    No jak procedura wyszła poprawnie to wygląda na to że z tymi rzeczami jest ok. Ale zawsze może być to "ale".
                    Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                    Komentarz


                    • #11
                      Podłączenie komputera pokazało zablokowany EGR - spróbuję wyczyścić i sprawdzę więzkę.

                      Dziś jadąc autostrada miałem okazję sprawdzić auto - do 140 idzie jeszcze w miarę. potem masakra. 180 maks... ...z górki...

                      Wcześniej szedł z palcem w nosie do blokady na 200.

                      Jak czyszczenie nie pomoże to zaślepię dziada i tyle.

                      Edit:

                      Czy ktoś wie jak to jest w tym BLSie z wyłączeniem EGR? Można go zaślepić starym sposobem "na śrubkę i blaszkę" czy w tym wypadku modyfikacja programu?
                      O2
                      1.9 TDI BLS 105KM
                      Hatchback

                      Komentarz


                      • #12
                        Brak czujnikow w samym egr. Mozesz miec raczej cos nie tak przewodami sterujacymi zaworem egr.
                        Jak bedziesz czyscił go to pospawdzaj przewody i obowiazkowo rekawiczki. Cholerstwo jest prawie nie zmyalne. Poczytaj jeszcze o wadach zaślepienia EGR zanim to zrobisz.

                        Komentarz


                        • #13
                          Rozebrałem rurę od strony zaworu gaszenia silnika - Generalnie masakra jeśli chodzi o ilość syfu który tam jest (jest on w rurze idącej do chłodnicy, na samym zaworze i w całym kolektorze - nie chcę nawet myśleć co jest w turbinie).

                          Zawór ten da się zdemontować. Reszta to już kolektor i turbo więc nie ruszałem. EGR jest jak rozumiem od spodu i do niego jest dostęp tylko z kanału chyba. Poprawcie mnie jeśli się mylę. zawór egr'u jest na górze koło gruszki turbiny.

                          Czytałem trochę wczoraj o zaślepianiu - opinie są różne- tu może być problemem ten przeklęty BLS.
                          O2
                          1.9 TDI BLS 105KM
                          Hatchback

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X