Witam, poszukałem na forum i znalazłem jeden temat z przed 2 lat z identycznymi objawami, niestety bez żadnych odpowiedzi, odświeżam więc.
Czasem (wydaje mi się że w momencie kiedy olej w skrzyni już się rozgrzeje), jest problem z włączeniem 2 biegu (zarówno z 1 jak i z 3). Wygląda to tak, jakby (porównując do manuala) po osiągnięciu właściwych obrotów do zmiany na biegu 1, wcisnąć sprzęgło, nadal zwiększać obroty (do około 3k) a następnie gwałtownie sprzęgło puścić. Pojawia się więc dość solidne stuknięcie.
ASO stwierdziło, że nie umie tego zdiagnozować i zalecają na początek wymianę oleju (haha, 1200 razem z filtrami), ale nie dają gwarancji, że to pomoże (takie rady to ja też mam... mogę sobie opony zmienić, pewnie też nie pomoże, ale będę miał nowe).
Czy ktoś z szanownego userstwa spotkał się, wie co może być przyczyną takiego zachowania skrzyni? może to nie ze skrzynią problem, a ze sprzęgłem, bądź z jakim czujnikiem? (nie mam pojęcia jak to działa więc tak trochę strzelam) jeśli potrzebne jakieś dodatkowe info to służę uprzejmie
OCTAVIA 2
2005r
z bundeslandu
silnik 1Z33NC
2.0 FSI 110kW BLR
chanka, a jaka skrzynia- masz tiptronika?
masz jakieś błędy w skanie?
może płyta z elektrozaworami?
znajdź jakiś sewis który zajmuje się skrzyniami automatycznymi ale nie ASO w swojej okolicy i tam się udaj- zdiagnoują co to od ręki
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
piotrek_gdy, ASO żadnych błędów nie wynalazł (poza uszkodzonym jednym czujnikiem parkowania i włącznikiem tempomatu, ale to raczej nie ma nic wspólnego) a skąd wiedzieć jaką mam skrzynię (kompletnie się na tym nie znam, to mój pierwszy automat... jak kupowałem, to myślałem nawet że to DSG, dopiero mnie ASO wyprowadziło z błędu)
EDIT: wg wikipedii mam tiptronic, znaczy ręcznie mogę zmieniać biegi, i przy ręcznej próbie zmiany dzieje się to samo, wrzuca bieg dopiero jak na "luzie" wzrosną obroty
A ile to auto ma przejechane, widze ze nie jedzisz od nowosci. Pytanie czy ktos wymienial olej w tej skrzyni. Koszt 1200 to byl, zeby tego nie robic, bo wiekszosc ASO to nie ogarnia, ani tipa ani DSG.
Jest tez jakas opcja na wyzerowanie adaptacji skrzyni i wtedy ona na nowo powinna sie nauczyc jazdy, moze wtedy jej pomoze. W starych tipach z A6,A8 byla taka opcja.
A jakieś wskazówki co do instrukcji jak to zrobić? Czy raczej nie próbować samodzielnie? (Nie samemu, ale mam znajomego, który "rekreacyjnie" się do OBD podłącza, da radę?)
Komentarz