02 1.9 bxe problem z wartoscia 4 cylinder

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maxx3321
    Classic
    • 2015
    • 6

    02 1.9 bxe problem z wartoscia 4 cylinder

    Witam!
    Jaka cena za lampę przednią prawą do octavii II Fl i oryginalny błotnik prawy. Samochód z roku 2013 wersja wyposażenia familiy, kolor szary platin.
    Żona miała małą stłuczkę i chciałbym to zrobić na oryginalnych częściach.

    Pozdrawiam
  • fooojciech
    Ambiente
    • 2013
    • 124

    #2
    02 1.9 bxe problem z wartoscia 4 cylinder

    Witam.
    Na wstępie napisze ze auto kupiłem dosłownie niedawno ,bo w sobote , i jest problem z zapalaniem.
    Chodzi o czesc paliwowa chyba? nie wiem dokladnie , przy starszym tdi dosyc sporo porobilem bo mialem wczesniej a3 z 2000r ,a octavia jest z 2008r i tutaj malo co jak na razie wiem o tym silniku. jest to 1.9 tdi bxe

    Problem jest taki ze auto jak sie postawi to nie chce odpalic , nie wazne czy zimne czy cieple , tak jakby sie zapowietrzal. dodam ze jezeli sie psiknie w dolot plakiem ,albo czyms podobnym to auto odpali praktycznie odparu i jak zaloze rure to pracuje normalnie , nie ma zadnych szarpan , jezdzi i pracuje dobrze. problem jest tylko jak zgasze auto. minie minuta czy 2 i juz nie odpali tylko kreci.

    probowalem czyscic pompke paliwa z baku , i znalazlem tam cos w stylu sznurka ,albo roztopionego kleju w ropie i takie nitki to wygladalo , po zlozeniu tego auto przez niedziele mi pojezdzilo , i odpalalo , ale dzisiaj jest poniedzialek i rano juz byl problem zeby zapalic.

    do filtra paliwo leci ,ale nie daje takiego cisnienia ,a chyba powinno tak psikac konkretnie a tam poleci tak jakbym ze strzykawki malutkiej strzelil ,w zasadzie to nie psiknie tylko tak splynie.

    dodam ze sprawdzalem pompke i podlaczylem wezyk soebie do pompki i do osobnego zbiorniczka lalem przez wezyk to lalo tak jak powinno mysle. okolo 2bar , a przy filtrze to nawet nie bedzie 0.5 bar tak tylko wyplynie troszke paliwa.

    czy mozliwe jest to ze przez to nie odpala? nie tankuje mi do konca po sama gore filtra faliwa paliwem jak rozkrece go i popatrze. raczej reszta rzeczy sprawna ,klapa gaszaca nie zacina sie. moze byc przytany gdzies wezyk ktory doprowadza paliwo ze zbiornika do filtra?

    auto ma przejechane 61tys ,przebieg prawdziwy sprawdzany w aso skody.

    Aha i w silniku zadnych bledow nie pokazuje oprocz 2 swiec zarowych na 1 i 2 cylindrze. swiece juz kupione i bd wymienione. na razie auto dalem do goscia i ma mi popatrzec.

    pomoze ktoś? jakies sugestie w czym mozna szukac?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zakldam ze filtr paliwa zmieniony/nowy.

      Sprawdz cisnienia na obu pompach - czyli na tandempompie przy silniku i na pompce na zbiorniku.

      Objawy pasują do uwalonej tej drugiej.... ale kto wie.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • fooojciech
        Ambiente
        • 2013
        • 124

        #4
        dzisiaj bede znal cisnienia jakie daja , bo gosc ma mi pomierzyc , ale wlasnie dziwne jest to ze podczas jazdy nic sie nie dzieje,auto normalnie sie zachowuje pracuje . tylko kiedy zgasze auto jest problem ze nie mozna normalnie odpalic ,tylko plaka w dolot jedna osoba psika a druga zapala i auto chodzi.

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          fooojciech, vcds i posprawdzać
          klapa gasząca ?

          Komentarz

          • fooojciech
            Ambiente
            • 2013
            • 124

            #6
            Zamieszczone przez abstinent
            fooojciech, vcds i posprawdzać
            klapa gasząca ?
            pisalem wyzej ze klapa gaszaca ok. bledy jedynie to 2 swiece zarowe 1 i 2 cylinder.

            A jeszcze jedno pytanie : co to jest za taki jakis plastik w srodku filtrapaliwa ? jak sie zdejmie dekiel z przewodami , na srodku jest taka rurka ktora kawalek wystaje od dekielka a w srodku sie ona wbija w taki plastik , wyglada to jak plywak ... tak szczerze nie wiem do czego to jest. ktos moze wie o co chodzi? chyba ze to jakis wynalazek ? bo wiem ze filtr paliwa byl zmieniany przez goscia co kupilem auto

            Komentarz

            • gomar
              Rider
              • 2012
              • 480

              #7
              fooojciech, nie jestem pewien ale to tam chyba woda spływa czy coś;p głowy nie dam czy to ma sens czy nie ale tak coś mi się obiło o oczy.
              Spróbuj przeczytać podobny temat:

              Może coś pomoże...
              SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                fooojciech, ten pływak to filtr
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • fooojciech
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 124

                  #9
                  Witam po krotkiej nieobecnosci. sa nowe wiesci co do problemu ktory ciagle jest...
                  Cisnienie na pompce z baku oraz na tamdempompie sa podobno dobre.byly mierzone przez mechanika.
                  Ale dzisiaj jest taka akcja ze mowi ze nic nie robil przy aucie a postalo 2 dni i auto palilo , gasil ,palil i palilo. z tym ze tylko na placu. pojechalem autem zrobic przeglad , stanalem na parkingu z ciekawosci chcialem sprawdzic co bedzie , zgasilem auto ,odczekalem z pol minuty i odpalam a tu silnik nadal kreci i nie chce palic..ani nawet nie probuje. oczywiscie zeby odpalic zawolalem jakiegos goscia co mi psiknal plaka w rure i auto zapalilem , pozniej juzauta nie gasilem. sprawdzalem spalanie chwilowe na komuterze i wychodzilo 0,7l na postoju. wydaje mi sie ze to troche sporo prawda? moje poprzednie tdi na vp 90km Alh pobieralo 0,4l takze cos tu jest nie tak , i to samo on mowil ,ze troche za duzo. co moze tutaj byc? bledow dalej zero tylko 2swiece. ewidentnie to wyglada tak jakby nie dostawal paliwa , psikne w dolot zapali.przebieg 61tys na bank prawdziwy , pompki chyba by po takim przebiegu nie padly ? zreszta jak odpali to chodzi rowniutko i ladnie , rowniez podczas jazdy.
                  co tu jeszcze moze byc? czytalem po forum ,ale wiekszosc z was mialo problem przy dlugim kreceniu a tu jest problem jak zgasze auto to pozniej juz nie zapali.

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    fooojciech, logi do zrobienia
                    tak myślę że może rozrząd kapkę przeskoczył ?
                    ale nie pasuje bo by zawsze miał problem z odpaleniem
                    vag,logi i posprawdzać wtryski wszystko co się da
                    a da się sporo

                    Komentarz

                    • fooojciech
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 124

                      #11
                      Zamieszczone przez abstinent
                      fooojciech, logi do zrobienia
                      tak myślę że może rozrząd kapkę przeskoczył ?
                      ale nie pasuje bo by zawsze miał problem z odpaleniem
                      vag,logi i posprawdzać wtryski wszystko co się da
                      a da się sporo
                      A mimo sprawdzanego cisnienia moze byc nadal tandempompa? sporo teraz czytalem na forach i duzo osob wymienialo pompe wlasnie i pomagalo to ,ale kazdy mial problem tego typu ze dluzej krecilo auto ,10-15 sekund czy jakos inaczej czy zimny czy cieply czy jak postalo ,czy jakos jak podgorke itd ,a tutaj zgasze auto nie odpali. ale widocznie jak postalo 2 dni ,bylo zimne odpalilo. ale dziwne dlaczego w niedziele zapalalo,w poniedzialek juz nie. dzisiaj przejechalem 6km zgasilem ,nie odpali.

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        w bxe jeszcze był problem z mapą startową :idea:

                        Komentarz

                        • fooojciech
                          Ambiente
                          • 2013
                          • 124

                          #13
                          Zamieszczone przez abstinent
                          w bxe jeszcze był problem z mapą startową :idea:
                          no ale to by w ogole nie palil ? rozumiem jak by cos probowal lapac i nie zapalal a tu jest tak ze kreci i kreci ale nie ma zamiaru zapalac. mapy bylyby pomocne predzej przy zapalaniu np na cieplym trzeba krecic dluzej ,a tu w ogole jak by paliwa nie dostawal. tak samo mialem kiedys przy tdi AlH ze krecil a nie odpalal a winny byl elektrozawor na pompie , nie podawal paliwa bo sie zacial a krecil. a tu jest tak samo. nie ma paliwa no bo przez rure jak sie psiknie pociagnie i odpali.

                          Komentarz

                          • gomar
                            Rider
                            • 2012
                            • 480

                            #14
                            fooojciech, mam sporo części z BXE (swoją drogą zapoznaj się z: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60307). Jakbyś chciał wyślę Ci moją starą vacupompe podepniesz se i zobaczysz czy to coś zmieni (zapłaciłbyś ino za przesyłkę).
                            Poczytałeś tamten temat który wrzuciłem ?
                            Ps jaki masz kąt wtrysku?
                            SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Sprawdził cisnienia na pompa są dobre ... czyli jakie ???

                              Odpal auto i nagrzej do temp roboczej ok. 90* i wykonaj logi statyczne : 001,004,007,013,018 i 023.

                              Pozdrawiam
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • fooojciech
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 124

                                #16
                                A wiec tak , temat jest taki na dzien dzisiejszy. wszystko wskazuje na pompe. dzisiaj auto pare razy zapalalo pozniej nie chcialo zapalac , oto jakie cisnienia , kiedy odpalalo mialo cisnienie na pompie 8bar , kiedy krecilo nie chcialo zapalic dawalo okolo 2bar . mechanik mowi ze nie ma nic tutaj mapa z cisnieniem bo by chociaz probowal zapalac i ze mapa nie ma sterowania cisnieniem zadnym bo na tandempompie nie ma zadnego kabelka bo to mechaniczna pompa wspomagajaca . tak wiec potrzebuje pompy , nowa org w skodzie kosztuje okolo 1700zl zamiennik z bosha 950zl. Autem mam zamiar pojeździc gdyz niedawno kupilem , a nie chcial bym go sprzedawac bo w super stanie ,nie bity itp ,dlatego wlasnie szkoda mi go bo jak jedno jest dobre to znowu cos z napedem...ehh

                                [ Dodano: Czw 05 Wrz, 13 21:08 ]
                                Zamieszczone przez gomar
                                fooojciech, mam sporo części z BXE (swoją drogą zapoznaj się z: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60307). Jakbyś chciał wyślę Ci moją starą vacupompe podepniesz se i zobaczysz czy to coś zmieni (zapłaciłbyś ino za przesyłkę).
                                Poczytałeś tamten temat który wrzuciłem ?
                                Ps jaki masz kąt wtrysku?
                                temat o panewkach? tak czytalem. o panewkach wczesniej , a jaki jest mniej wieej koszt wymiany panewek ? cena czesci + robocizna mniej wiecej. z ciekawosci pytam

                                kata wtrysku nie sprawdzalem bo nie mialem czym.ale jezeli zapala to zapala idealnie ,a jezeli nie zapala to w ogole.

                                Komentarz

                                • gomar
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 480

                                  #17
                                  fooojciech, panewki na wale korbowym około 800-1000 zł, sam komplet panewek to jakieś 600 zł zdaje się... Pompę mam
                                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                  Komentarz

                                  • fooojciech
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 124

                                    #18
                                    Pompe juz zamówilem z bosha 750zl koszt. mam nadzieje ze to bedzie ta przyczyna bo... :evil: :cry:

                                    bedzie jutro pompa ale czy wymieniona bedzie tez jutro to nie wiem , ale na pewno napisze po wymiane o efektach..

                                    Komentarz

                                    • gomar
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 480

                                      #19
                                      fooojciech, cóż oby była to pompa... Mówiłem mogłem Ci wysłać i jakby to było to to byś kupił se nową a tą mi odesłał... Daj znać jak wyszło
                                      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                                      Komentarz

                                      • fooojciech
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 124

                                        #20
                                        tak wiec sprawa wyglada nastepujaco : po wymianie pompy ,trzymanie cisnienia poprawilo sie ,tj ciagle trzyma okolo 9bar ,wczesniej bylo tak ze nawet do 2 spadalo. ale nadal jest problem tj , po przejechaniu ok 3 km jak auto osiagnie 90 stopni , zgasze auto i nie chce odpalic ,jak wczesniej , kreci a nawet nie probuje zapalic, zostawilem auto bo musialem jechac z domu , wrucilem po kilku godzinach , teraz auto ostyglo , choc odrazu jak wsiadlem tez nie chcialo odpalic ,psiknalem plaka w rure ,odpalilem auto , przestawilem go na podworku , i teraz jak jest zimne odpala. Slyszalem o wariujacych kompach , tylko skad teraz wziasc taki na podmiane... bo wydaje mi sie ze po prostu na cieplo nie daje napiecia/sygnalu na pompki zeby puscily paliwa. Ale to juz sprawdze jutro. Ale potrzebowal bym kompa na podmiane sprawnego ,czy ktos miałby uzyczyc?

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          no teraz to mapa, albo któryś czujnik

                                          Komentarz

                                          • fooojciech
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 124

                                            #22
                                            hmm ale mapa wydaje mi sie ze byalby owszem ,ale auto chociaz by probowalo odpalic , a ono typowo nie dostaje paliwa bo jezeli psikne plakiem to odpali czyli sterownik nie podaje czegos ? napiecia ablo sygnalu na pomki zeby podaly paliwo , jezeli ja sam podam plakiem czyli nastapi zaplon samoczynny to auto bedzie chodzilo ,az do momentu kiedy zgasze. objaw jest taki ze kreci ale nawet nie probuje zalapywac , czyli typowo cos odcina paliwo , czyli sterownik , tylko jest kwestia czy sterownik dostaje jakies falszywe dane z czegos co nie puszcza pozniej sygnalu czy sam sterownik jest winny. wydaje mi sie ze mapy mogly by byc gdyby auto chociaz probowalo zapalac a ono tylko kreci... rowniez kopcenia nie ma z wydechu bo specjalnie patrzylem wiec paliwa nie dostaje. hmmmm..... jezeli jakis czujnik to ktory moze szwankowac?czujniki niby sa ok , ale rowniez niebyly sprawdzane przy 90stopniach tylko przy nizszych

                                            Komentarz

                                            • abstinent
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4842
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              nie wiem czy nie było coś podobnego z czujnikiem położenia wału etc
                                              poszukaj tematu, bo coś tak kojarzę że nie palił na ciepłym

                                              Komentarz

                                              • fooojciech
                                                Ambiente
                                                • 2013
                                                • 124

                                                #24
                                                dzis rano zrobilem test z ciekawosci i owszem auto zapalilo ,ale musialem mu pomuc przy kreceniu pedalem gazu dodac dawki , po zapaleniu chwilke pracowal nie rowno , na kompie pokazywalo spalanie chwilowe 1,5 l czy to aby nie za duzo mimo ze na ssaniu ? wydaje mi sie to strasznie duza dawka , dopiero po chwili jak juz ustaly te drgania i nierowna praca spadlo do 1,1l . zgasilem auto. za 2 razem odpalilo z pol obrotu....

                                                musze rozgrzac auto i podjechac do mechanika co mi robi zeby odrazu po jezdzie jak bd mial 90 stopni i nie bd chcial palic zeby sprawdzic czy podczas tego krecenia jest napiecie/sygnal na pompkach.

                                                Tak samo mialem kiedys dokladnie w A3 . kiedy elektrozawor na pompie wtryskowej sie zacial ,krecil a nie odpalal , bo nie puszczalo paliwa przez elektrozawor , tu jest identcznie kreci a nie dostaje paliwa czyli cos oszukuje ze paliwa mu nie podaje.

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Zrob diagnostyke statyczną i odczytaj błędy !
                                                  Jestes 100% pewny, ze mała pompa w baku jest OK ?
                                                  To ona odpowiada za "przepychanie" paliwa do duzej pompy.
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...