Problem z odpalaniem 1.9 tdi pd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maxx3321
    Classic
    • 2015
    • 6

    Problem z odpalaniem 1.9 tdi pd

    Zamieszczone przez Prezes52
    polecam poratl blablacar można coś wychaczyć jakiś transport
    mając do wyboru to wolę samopomoc OCP-kową.jakoś blabla car mi się źle kojarzy.zwłaszcza to blabla.nie jestem homofobem ale... :P jak już to tylko z kobitkom mógłbym pojechać na blabla :wink:
  • fooojciech
    Ambiente
    • 2013
    • 124

    #2
    Problem z odpalaniem 1.9 tdi pd

    Problem jest taki ze wczesniej mialem problem z odpalaniem na goracym ,kreci i w ogole zero reakcji na zapalanie, teraz jest problem taki ze goracy odpala a jak ma silnik okolo 50-60 stopni nie odpala, jak przestygnie dobrze do niskiem temp to odpala bez problemu.

    Dodatkowo. spala sporo ropy , kiedy zapale zimne auto najpierw pobiera cos ponad 1l , za chwilke zaczyna spadac spalanie chwilowe az spadnie do 0,5 l/h okolo , kiedy wylaczy sie tzw "ssanie" , auto zaczyna dostawac coraz wieksza dawke ,okolo 0,8 , 0,9 l/h na postoju ,zdazy mu sie tez ze w tym czasie zgasnie,ale czasami podczas tego postoju, takze cos jest nie tak. oczywiscie zero bledow w kompie,wtryski wszystkie sprawdzone , 60tys przebiegu , czujniki pokazuja niby dobra temp , kat synchronizacji ... nie wiem jeszcze dokladnie musze pomierzyc , ale wydaje mi sie jakby auto twardo pracowalo , i rura wydechowa jest troche okopcona ,wiec na pewno ma za duzo paliwa. w czym moze byc problem , w czym szukac? moge pozniej zrobic logi statyczne tylko powiedzcie ktore grupy.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Przeniesione z innego tematu...

      Zamieszczone przez Zenjo
      Witajcie,

      Przeczytałem większość wątków dot. tematu i proszę o wskazówki

      Pacjent: O2 2007 1,9tdi BXE, krajowy, pewny stan.
      Problem: uciążliwe uruchamianie przy umiarkowanie ciepłym / stygnącym silniku
      Objawy:
      Auto zimne / wystudzone do temp otoczenia pali na dotyk, nawet przy słabym aku.
      Silnik ciepły pali bez problemów w 99% przypadków. Ten 1% patrz niżej.

      Silnik przestudzony po krótkim postoju do temp 50-70 st. na zegarach = prawie zawsze problem, tzn. nie odpala.
      Dłuższe kręcenie rozrusznikiem tylko zużyje akumulator. Pomagają jedynie krótkie zakręcenia rozrusznikiem, i za którymś auto odpala. Jednak nie zawsze

      Pomocnicze info:
      Czujnik temp na desce zachowuje się normalnie, nie wariuje w żadnych okoliczn.
      Przewody do filtra paliwa przejrzane - brak oznak nieszczelności, filtr niedawno wymieniony.
      Nie działa tempomat
      Podpięcie komputera (raczej uniwersalnego) wypluło: Tempomat - switch defektywny; oraz
      Zapłon / Przekaźnik rozrusznika - błąd elektryczny w obwodzie. Nie było skanowane VAG-iem (wiem, wskazane)

      Z tego co wyczytałem tu i na innych forach, do sprawdzenia: (moje pytania po myślnikach)

      1. Dawka startowa - raczej jest ori, bez ingerencji
      2. Aku - siedzi jeszcze ori 61Ah, słabo trzyma, ale naładowany kręci jak głupi, aż go nie 'wykręcę' prawie do zera. Potem auto stygnie i odpala od strzała na mega słabym aku
      3. Rozrusznik - raczej ok, nie wskazuje oznak awarii
      4. Czujnik temperatury - który sprawdzić, jest ich kilka?
      5. Wiązka przewodów - do któregoś czujnika lubi się przecierać lub gnić. Wg internetów..

      Panowie - help. Auto jest ogólnie ogarnięte i doinwestowane.
      DGW nie reflektuje, bo zbyt dużo możliwych przyczyn. Te prozaiczne pomału eliminuję sam.

      Ew. będę wdzięczny za namiary na dobrego magika. Wwa i okolice.
      u DGW jeszcze spróbuję. Syreny 14 też mam blisko. Anyone else?

      Pozdrowienia,

      [ Dodano: Sro 30 Gru, 15 16:51 ]
      Cd i edit..

      Aku siedzi nowy.
      Jest wyraźnie lepiej, lecz nadal trochę brakuje do ideału.
      Trzeba kręcić dłużej aby uruchomić ciepły silnik.

      Edit listy podejrzanych teraz:
      1. Dawki startowe
      2. Rozrusznik do przeglądu, z racji nadmiernego poboru prądu
      3. Pompa vacuum - czy nieszczelność, niesprawność może być przyczyną?

      Nadal poszukuję magika od dawek startowych - Wwa.
      Ktoś coś?
      PZdr
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • fooojciech
        Ambiente
        • 2013
        • 124

        #4
        Witam.
        Przeczytałem temat w innym dziale ,i został przeniesiony tutaj więc piszę.
        Rzeczywiście objawów/usterek w tym temacie może być wiele ,u mnie np sprawę rozwiązało ,zamiana przewodów paliwowych przy pompie (miałem auto sprowadzane ,i ktoś już przy tym majstrował).

        Ponadto zaczął bym od sprawdzenia ciśnienia na pompie vacu , ponieważ też musiałem ją wymienić bo kiedy silnik ostygł ,pompa jakies cisnienie trzymała i dało się odpalic ,kiedy juz troche sie ogrzała musiala nie trzymać ,najlepiej manometr pod pompe i sprawdzic ,powinno być okolo 10bar na jałowo ,przy odpalaniu spadnie okolo 2 i ponowinie wruci do 10 albo i wiecej ,nie pamietam juz dokładnie.

        filt paliwa podstawa sprawdzic/wymienić , węże to samo czy sa dobrze załozone , ew czy gdzies nie dostaje sie lewe powietrze do układu ,tzn opaski na wężach itd,wszystkie połączenia.

        czujnik paliwa do sprawdzenia/czyszczenia (znajduje sie na jednym z węży odchodzących od pompy )

        A no i zeby przekonać się czy to na pewno układ paliwowy ,to wtedy kiedy nie mozesz odpalić przeprowadz test ,mianowicie : ściągasz rure od turbo do egr ,jedna osoba psika plakiem,druga kreci , jeżeli odpali ,i tak bedzie za kazdym razem ,to na pewno coś w układzie paliwa/zasilania. więc wiadome gdzie szukać dalej.

        Komentarz

        • Zenjo
          Classic
          • 2015
          • 7

          #5
          Kol. foojciech, my już zdaje się w temacie korespondowaliśmy..

          Dzięki za wskazówki, narazie bateria jest nowa i to duża poprawa.
          Powoli eliminuję inne możl. przyczyny.

          Filtr jest nowy. Węże filtra pal. wątpliwe - jest sucho, czysto, szczelnie, wygląda fabrycznie i solidnie sie trzyma.

          Rozrusznik, który pobiera za duży prąd i tym samym brakuje go na wtryski - taką teorię usłyszałem. Możliwe?
          Ew. pompa próżniowa.
          :roll:

          Komentarz

          • fooojciech
            Ambiente
            • 2013
            • 124

            #6
            Rozrusznik co najwyżej może słabo kręcić/wolno ,ale to mozna wyczuć ,zresztą jeżeli na zimnym jest ok ,to przecież rozrusznik ma ciężej na zimnym nierozgrzanym silniku ,a niż na ciepłym , raczej odpada rozrusznik na pewno.
            Sprawdzałeś ciśnienia na pompie? są na prawdę ważne.To ona robi najważniejsze ,wstępne ciśnienie zanim poda paliwo na pompowtryski.

            Komentarz

            • Zenjo
              Classic
              • 2015
              • 7

              #7
              Dzięki za info.
              Rozr na nowej baterii kręci jak zły.
              Sprawdzę vacu przy najbliższej okazji. Cierpliwości, dam znać jak się sprawy rozwijają

              Pozdrowienia, PZ

              Komentarz

              • kigun
                Classic
                • 2010
                • 28

                #8
                *witam
                mam dokładnie ten sam problem, najpierw zapalał gorzej na rozgrzanym silniku, ale ostatnio np. tez na zimnym jest lipa, mimo kręcenia żadnej reakcji, ale po odpuszczeniu i ponownym zakręceniu idzie od dotyku.... i nie mogę dojść w czym problem, jednak widzę że to nie jednostkowa sprawa

                Komentarz

                Pracuję...