[O2T] Brak płynu chodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregory79
    Classic
    • 2013
    • 14

    [O2T] Brak płynu chodniczego

    Zamieszczone przez ahmed799
    Może te sąsiadki nie istnieją, albo są stare i brzydkie :diabelski_usmiech
    A może w ogóle ich nie ma? A może one nie są chętne ... na przyjazd :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Sro 06 Sie, 14 11:40 ]
    Zamieszczone przez Prezes52
    maksiu, też tak uważam tylko sporo o nich mówił a nie ma żadnego zdjęcia ich
    Anioł ma je na własność i nie chce się podzielić :P tak jak Ty sekretarką :diabelski_usmiech
  • Tatra
    Ambiente
    • 2011
    • 248
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2T] Brak płynu chodniczego

    Witam,
    Wracając dziś do domu zapaliła mi się w aucie czerwona kontrolka

    Zatrzymałem auto, po ponownym uruchomieniu kontrolka zgasła.
    Zaglądam pod maskę, a tam poziom płyny chłodniczego między poziomem "min", a "zero".

    W okolicach głowicy widać "wilgoć'', temp. w normie [90`C], korek wlewu oleju OK (bez "masła").

    Czyżby to była uszczelka pod głowicą? ad: Jeżeli tak to co może być przyczyną, przecież to prawie nowe auto, nigdy nie było przegrzane, nie jest "pałowane", przebieg delikatnie ponad 27.000 km.

    Dyliżans całe szczęście jeszcze na gwarancji [do końca listopada], ale chciałbym dopytać:
    - jeżeli okaże się, że to uszczelka - konieczna pewnie będzie wymiana oleju - to kto [ja czy ASO] pokryje koszty [oleju].
    Dodam, że w listopadzie przypada przegląd "gwarancyjny po 30.000 km" - zakupiłem już MOTULA.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam [T]

    " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
    Pzdr. - 1.6 MPI

    Komentarz

    • gregors
      Drive
      • 2010
      • 95
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ja miałem ubytek płynu po 15 kkm. Puszczała jakaś opaska na trójniku. Dokręcili i było ok, choć ostatnio znowu odrobinę ubyło.
      Pozdrawiam GregorS

      Komentarz

      • kapi
        L&K
        • 2009
        • 1174
        • Fabia combi

        #4
        Tatra, podjedź na serwis że masz "awarie" i niech szukają. może być jak pisze gregors, ja również "zaliczyłem" dolewke płynu tuż po przeglądzie.... winna była jakaś opaska. z tym że płyn musiałem dokupić ( 1L.)
        OII sprzedana


        Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

        Komentarz

        • Tatra
          Ambiente
          • 2011
          • 248
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Dzięki Panowie. Mam nadzieję, że u mnie też będzie to tylko opaska

          " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
          Pzdr. - 1.6 MPI

          Komentarz

          • Wojtenio
            L&K
            • 2012
            • 1095
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Miałem bardzo podobny przypadek i u mnie okazały się objemki od trójników podgrzewania reduktora gazu .
            Zobacz u siebie czy tam nie jest mokro .

            Te oryginalne nie za bardzo trzymają , dopiero wymiana na te skręcane rozwiązuje problem . Zgłosiłem to dla ASO ( auto było jeszcze na gwarancji ) i wymienili wszystkie objemki i uzupełnili płyn .Od tamtej pory suchutko i płynu nie ubywa .
            Te objemki są za korkiem wlewu oleju pod rurą idącą do przepustnicy ,musisz sprawdzić ręką pod nimi czy jest sucho czy mokro , u mnie była dosłownie powódź .


            Ogólnie nie lekceważ tego tylko zgłaszaj dla ASO jak masz auto na gwarancji .

            Komentarz

            • Tatra
              Ambiente
              • 2011
              • 248
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Auto odstawiłem dziś do ASO - w poniedziałek maja się nim zająć. Pierwsza diagnoza Doradcy Klienta w ASO "płyn mógł po prostu wyparować" :wow .

              Martwi mnie tylko wilgoć (mokra plama) w okolicach głowicy - poniżej świec zapłonowych (raczej od lewej strony) :niewiem

              W poniedziałek dam znać jaką wizję ma ASO.

              Wojtenio dzięki za foto - na pewno sprawdzę

              " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
              Pzdr. - 1.6 MPI

              Komentarz

              • Wojtenio
                L&K
                • 2012
                • 1095
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Jak lewa strona cieknie to najprędzej pompa wodna , ale przy takim przebiegu ?.

                [ Dodano: Sob 02 Lis, 13 23:33 ]
                Acha i nie ufaj temu doradcy , ja po przejechaniu 35 tys. od naprawy nie zauważyłem ubytków płynu , poziom stoi w miejscu a w lato były niezłe upały i nic nie ubyło a mam też osłonę pełną pod silnikiem .

                Komentarz

                • belin77
                  Classic
                  • 2013
                  • 2

                  #9
                  Tatra co Ci wyszło w ASO?
                  U mnie 26kkm przebiegu, też ubywa - ale wolniej. Dolałem od zakupu 0,7 l. Śladów wycieków nie widać. Mają w ASO wymieniać pompę wodną, ale coś mi to blado wygląda. Nie wiem czy nie chca wrzucić tematu zastępczego, a w rzeczywistosci albo nie wiedzą co jest albo grają na zwłokę na zasadzie byle do końca gwarancji.

                  Komentarz

                  • aronus
                    Rider
                    • 2008
                    • 643
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Re: [O2T] Brak płynu chodniczego

                    Tatra, przy LPG jest dużo dodatkowych łączeń skąd płyn chłodniczy może wyciekać także pewnie dokręcenie opasek wystarczy.

                    Komentarz

                    • darwiusz
                      Classic
                      • 2012
                      • 16

                      #11
                      ja mam ubytek, dzisiaj byłem w serwisie WV i okazało się ze opaski samozaciskowe "fabryczne" to straszna lipa i wymienili na mocniejsze , dodatkowo okazało się ze cieknie reduktor i jutro jada do skody zobaczymy...

                      Komentarz

                      • Tatra
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 248
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Witam ponownie

                        Auto odebrałem wczoraj, stąd mały poslizg w odpowiedziach - a więc tak:
                        1. Znikający płyn chłodniczy to wina 2 króćców przy nagrzewnicy

                        2. Wilgotna plama w okolicach świec - dokręcili (bez wymiany uszczelki) kolektor

                        Do ASO wpadłem tuż przed 22, więc nie było dużo czasu na konwersację z Panem Doradcą - z tego co udało mi się wywiedzieć:
                        Ad1. - Podobno średnica króćca była nieco za mała w porównaniu z wężem i opaska miała trudności z objęciem.

                        Ad2. Trudno powiedzieć dlaczego się poluzowało :wink:

                        18.11.2013 umówiony jestem na przegląd po 30.000 km - więc jakby coś było źle będę interweniować.

                        Pozdrawiam,
                        [T]

                        [ Dodano: Pon 18 Lis, 13 11:49 ]
                        Witam ponownie

                        Niestety problem wrocil tzn. poziom płyny poniżej normy.

                        Po 10 dniach od odbioru auta z ASO poziom plynu jest ok 0,5 -1 cm ponizej poziomu "min".


                        No i już po wizycie w ASO. Tym razem okazało się, że winny jest trójnik (okolice ściany grodziowej). Zmieniono obejmę i od tej pory ma być OK.
                        We środę jadę na wymianę wszystkich obejmek (zacisków) w instalacji LPG. Oryginalne (samozaciskowe) zalecane przez LR zostaną wymienione na takie z możliwością regulacji siły docisku.
                        Poza tym wymienione zostaną (w ramach gwarancji):
                        - wentylator (terkocze na 1 biegu oraz w warunkach obniżonej temperatury )
                        - logo na pokrywie silnika i klapie bagażnika (rozwarstwienie, widoczne na obrzeżach białe pęcherzyki)

                        Cena za przegląd po 2 latach lub 30.000 km + LPG (z moimi gratami i olejem) to 250 zł.

                        " Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
                        Pzdr. - 1.6 MPI

                        Komentarz

                        Pracuję...