Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 BKD - Dziwna praca silnika przy 1300 - 1500 obrotów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 BKD - Dziwna praca silnika przy 1300 - 1500 obrotów

    Kontaktowałeś się ze sprawcą problemu?
    On jeszcze raz musi potwierdzić, że narobił szkód.

    ...Moja córka ostatnio dostała SMSa z wezwaniem do zapłaty rachunku na kwotę 360 zł. W przypadku braku wpłaty sprawa długu miała zostać przekazana Policji.
    Córka się zdenerwowała, co mnie wcale nie dziwi...
    SMS nie był anonimowy, był podpisany przez managera ekskluzywnego salonu kosmetycznego z Warszawy.
    Było imię i nazwisko nadawcy, oraz numer telefonu stacjonarnego salonu.
    Skontaktowałem się z Panią Manager i poradziłem, żeby jak najszybciej skierowała sprawę na Policję, bo nieuczciwy klient podał numer telefonu dwunastoletniej dziewczynki, która nigdy nie była w Warszawie.


    Mam nadzieję, że dane sprawcy, którymi dysponujesz, są prawdziwe i nie będziesz miał problemów z odszkodowaniem.
    Wojtek

  • #2
    2.0 BKD - Dziwna praca silnika przy 1300 - 1500 obrotów

    Witam

    Posiadam Skodę Octavia II FL rok 2010, silnik BKD. Przebieg 125 tys.
    Od kliku dnia zaobserwowałem głośniejsza pracę silnika, oraz dziwne buczenie, podgłośnienie się silnika przy obrotach 1300 - 1500 obrotów. Sytuacja ma miejsce również na biegu jałowym. Zauważalne jest też delikatne drganie pojazdu które nasila się właśnie w tym zakresie obrotów. początkowo myślałem że powodem jest jakaś obudowa, plastik któremu wyłamał się zaczep (takie wrażenie sprawia ten rezonans, buczenie) jednak po sprawdzeniu wygląda że dzwięk ten dobiega z silnika. Potrafi być on słyszalny przez 30 minut podczas jazdy a następne 30 jest cisza. Pojazd jest serwisowany w ASO i miesiąc temu przeszedł przegląd.
    Co może być powodem tej sytuacji?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez mariusz_gda
      Posiadam Skodę Octavia II FL rok 2010, silnik BKD.
      :shock: , może to lekki OT ale o ile się nie mylę to BKD robili do końca 2009 roku czy jakoś tak.

      Komentarz


      • #4
        Myślę że sie mylisz, mam 2010 z BKD.
        * Jeszcze zerknąłem w dowód dla pewności :-)

        Komentarz


        • #5
          do tego doklejona jest jakaś automatyczna skrzynia? 1300rpm to trochę mało jak na napędzanie silnika (choć wiem, wiem, przy spokojnej jeździe te zabawki robią takie rzeczy ;-) do tej pory nie mogę wyjść z szoku po przelocie jednym takim RSem TDI z DSG)
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz


          • #6
            skrzynia manual,

            Komentarz


            • #7
              I te 1300 rpm to na kazdym biegu eksploatujesz?
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz


              • #8
                tu nie chodzi o eksploatacje, chodzi o to że przy takich obrotach zauważyłem największe natężenie mojego problemu (czyli tego dzwięku) nawet podczas postoju na biegu jałowym wciskam delikatnie gaz wskazówka na 1300-1500 i chwilkę tak trzymam i "buczy"

                Komentarz


                • #9
                  A przy 1000cu dzialoby sie jeszcze gorzej, bo silnik ma ochote stanac deba po kazdym jednym zaplonie.

                  Oczywiscie moje uwagi odbiegaja od sedna Twojego problemu, ale byc moze stanowia jednak jego rozwiazanie - nawet wspomniane automaty spuszczja silnik w tak niskie zakresy obrotow, jesli operator pojazdu prawie nic nie chce od silnika. Jesli jednak zadysponujemy gazem komende mocy przybywaj, nawet automat nie pozwoli na przeciazanie silnika w tak niskim zakresie obrotow.

                  [ Dodano: Sob 09 Lis, 13 00:10 ]
                  W tego typu zakresie obrotow jednym z bardziej obciazonych elementow jednostki napedowej jest np. Kolo dwumasowe (gdyz silnikem telepie wtedy niemilosiernie a dwumasa z racji swojej konstrukcji probuje temu telepaniu przeciwdzialac)
                  Pozdrawiam, Robreg.
                  ----
                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Powiem szczerze że nie wiem jak rozumieć tą odpowiedź. Sytuacja jest z ostatnich 2 dni wcześniej nie było takich objawów.

                    Więc może dwumasa?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez mariusz_gda
                      Więc może dwumasa?
                      też mi się tak wydaje ,ale nie panikujmy bo dwumas potrafi przy wyłączeniu silnika również szarpnąć i powinien temu towarzyszyć taki stukot. Ten stukot możesz też słyszeć podczas pracy na jałowym biegu ,jeśli masz wprawione ucho do słuchania takich rzeczy .
                      Jeżeli okazałoby się że to dwumas to kupuj tylko LUK-a
                      Sebastian
                      Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                      Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                      Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                      Wczasy nad morzem - klik

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez mariusz_gda
                        Powiem szczerze że nie wiem jak rozumieć tą odpowiedź. Sytuacja jest z ostatnich 2 dni wcześniej nie było takich objawów.

                        Więc może dwumasa?
                        chodzi mi o to, że:
                        - IMHO za nisko kręcisz swój silnik. Mimo wszystko jednostki wysokoprężne z osobówek to nie silniki autobusów czy ciężarówek, gdzie wolne obroty są projektowane na poziomie 500-600 RPM, obroty zalecane to 1000-1500 RPM, a obroty przeciążające silnik zaczynają się od 2000 RPM wzwyż (przykład jednostek napędowych autobusów Solaris)
                        - taki sposób eksploatacji przeciąża elementy konstrukcyjne silnika - układ łożyskowania silnika, układ tłokowy silnika, a podwyższone drgania mogą nadmiernie obciążać koło dwumasowe
                        - to, że coś działało i działać przestało nie jest niczym nienaturalnym. Odbierając fabrycznie nowe auto z salonu, nikt Ci nie zabroni na zimnym silniku włączyć jedynkę i wystartować z piskiem opon aż do samego odcięcia - i tak na wszystkich biegach. Silnik nie stanie Ci dęba w bramie Salonu, zrobi to po jakimś czasie, rozchodzi się o to, kiedy to nastąpi.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz


                        • #13
                          Co to znaczy że za nisko kręce swój silnik? Chyba się nie rozumiemy! Jak pisałem buczenie słyszalne jest pomiędzy 1300 - 1500 a nie pisałem że jeżdże standardowo przy takiej ilości obrotów. Podczas ruszania z miejsca i dodawania gazu w pownym momencie odczuwam chwilowe buczenie i drganie, które mija. Aby znaleźć moemnt w którym do tego dochodzi na biegu jałowym zacząłem delikatnie dodawać gazu i wspomniany problem pojawił się dokładnie w tym przedziale. Nie widze tu analogii do twojej wersji czyli "za nisko kręce swój silnik" Jeżdżę normalnie! Owszem popsuć się może wszystko w każdym momencie, ale mój post nie wnosi zarzutu "bo się popsuło" tylko staram się znaleźć odpowiedź na pytanie co może byc powodem.

                          Komentarz


                          • #14
                            chodzi mi o to, że:
                            - IMHO za nisko kręcisz swój silnik. Mimo wszystko jednostki wysokoprężne z osobówek to nie silniki autobusów czy ciężarówek, gdzie wolne obroty są projektowane na poziomie 500-600 RPM, obroty zalecane to 1000-1500 RPM, a obroty przeciążające silnik zaczynają się od 2000 RPM wzwyż (przykład jednostek napędowych autobusów Solaris)
                            - taki sposób eksploatacji przeciąża elementy konstrukcyjne silnika - układ łożyskowania silnika, układ tłokowy silnika, a podwyższone drgania mogą nadmiernie obciążać koło dwumasowe
                            - to, że coś działało i działać przestało nie jest niczym nienaturalnym. Odbierając fabrycznie nowe auto z salonu, nikt Ci nie zabroni na zimnym silniku włączyć jedynkę i wystartować z piskiem opon aż do samego odcięcia - i tak na wszystkich biegach. Silnik nie stanie Ci dęba w bramie Salonu, zrobi to po jakimś czasie, rozchodzi się o to, kiedy to nastąpi.
                            _________________
                            może masz rację ,ale ta odpowiedź nic nie wnosi do tego problemu ,kolega nie napisał że jeździ jak kapelusznik ,napisał natomiast że słyszy dziwne dźwięki w takich granicach obrotów ,a jeżeli chodzi o 1.9 tdi i o 2.0 tdi to te silniki są zupełnie inne i wydają zupełnie inny klang (jeżeli rozumiesz o co mi chodzi) i jeśli nie jesteś mechanikiem ,a do końca nie znasz dźwięku tego silnika to może lepiej nie dyskutować ,bo najwięcej na temat tego silnika mają do powiedzenia Ci co mają właśnie inny silnik, tak jak na przykład Ty .
                            Sebastian
                            Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                            Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                            Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                            Wczasy nad morzem - klik

                            Komentarz


                            • #15
                              Macie racje, moj blad, nie bylo tematu, powodzenia w walce z problemem.
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz


                              • #16
                                mariusz_gda, wpadnij na spota, osłuchamy, porównamy nasze BKD i wydamy werdykt , akurat u nas jest troszkę tych 16-tek

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez mrfazi
                                  mariusz_gda, wpadnij na spota, osłuchamy, porównamy nasze BKD i wydamy werdykt , akurat u nas jest troszkę tych 16-tek
                                  dokładnie teraz wypada trzecia środa miesiąca
                                  Sebastian
                                  Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                                  Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                                  Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                                  Wczasy nad morzem - klik

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    już na ostatniego spota się wybierałem ale jakoś się nie udało więc na tego już napewno się udam :-) p.s. zrobiłem dziś moją octavią około 400 km cała drogę było ok. dojechałem do gdańska no i na ostatnich światłach kiedy ruszałem owy dźwięk powrócił, ale stwierdziłem że nie ma sie czym przejmować, w końcu weekend :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie lekcewazybym tematu. Do kontroli krzywki wałka/ów rozrządu.
                                      Zalecana tez kompletna diagnostyka.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        tak tez zrobię, we wtorek lub środę wizyta w ASO

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          przemik, W tym motorze krzywki nie latają po szklankach więc problemów z 1.9 raczej nie ma, po za tym kolega nie zwrócił uwagi na to że mocy brak albo co.

                                          Ja raczej obstawiał bym że brzęczy Ci wlot powietrza na grodzi i od tego bym zaczął. Dwumasa nie brzęczy, kółko alternatora napierdziela.

                                          Pozdrawiam MArcin
                                          Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Kicer
                                            W tym motorze krzywki nie latają po szklankach więc problemów z 1.9 raczej nie ma, po za tym kolega nie zwrócił uwagi na to że mocy brak albo co
                                            Zgoda, ale to nie znaczy, ze powierzchnia wałka nie moze ulec wytarciu. :wink:
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X