piotrek_gdy, dziękuję, obym nie musiał
Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
Zwiń
X
-
Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
Witam Szanownych forumowiczów.
Niedawno zakupiłem skode octavie 2 wersja ambient rok 2008 z silnikiem 1,9tdi BXE. Na moje nieszczęście zaczęły się problemy z samochodem (po 5 miesiącach użytkowania).
Samochód zakupiony z floty, po zakupie zrobiony rozrząd oleje itp. Pierwszy problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu. Podczas dodawania gazu, gdy auto schodzi z obrotów słychać dziwny dźwięk jak by nie szczelność turbo. Samochód przy dodawaniu gazu kopci na czarno. Gdy maska jest otwarta przy dodawaniu gazu dźwięk jest znaczny (coś w rodzaju blow off).
Pojechałem z tym do aso, tam stwierdzili że wszystko jest ok turbo pompowtryski itp. Powiedzieli mi natomiast że mam ślady oleju w płynie chłodzącym i to może być poważny problem. Niecały miesiąc temu jechałem do niedalekiej miejscowości, a że się spieszyłem to leciałem trasą ponad 140 przez większość czasu. Gdy wracałem do domu, po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka oleju. Wysiadłem i sprawdziłem oleju było minimalnie w silniku. Dolałem więcej niż 0,5l.
I tu pojawia się moje pytanie, co doświadczeni koledzy o tym sądzą. Od wymiany oleju przejechałem ponad 10 tyś km, czy te silniki tyle oleju biorą?? i czy taki dźwięk turbo jest niepokojący czy jak mówi aso tak ma być
Pozdrawiam i dziękuje
-
-
Re: Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
Zamieszczone przez LukaszwafkaPojechałem z tym do aso, tam stwierdzili że wszystko jest ok turbo pompowtryski itp. Powiedzieli mi natomiast że mam ślady oleju w płynie chłodzącym i to może być poważny problem. Niecały miesiąc temu jechałem do niedalekiej miejscowości, a że się spieszyłem to leciałem trasą ponad 140 przez większość czasu. Gdy wracałem do domu, po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka oleju. Wysiadłem i sprawdziłem oleju było minimalnie w silniku. Dolałem więcej niż 0,5l.
Czyli koszt dość spory.był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
Lukaszwafka, przyczyn może być wiele zaczynajac od przepuszczającego turba po uszczelke od głowicy, ale skoro twierdzisz że jest olej w zbiorniku wyruwnawczym to na 99% to będzie głowica do roboty.... sprawdź dokładnie czy jest smród spalin po odkręceniu w zbiorniczku i podjedż gdzieś żeby ci turbine sprawdzili masz kliku dobrych fachowców na tym forum z warszawy i oklic a więc najpierw do nich a potem dalsze działania148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING
Komentarz
-
-
Re: Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
Zamieszczone przez LukaszwafkaWitam Szanownych forumowiczów.
Niedawno zakupiłem skode octavie 2 wersja ambient rok 2008 z silnikiem 1,9tdi BXE. Na moje nieszczęście zaczęły się problemy z samochodem (po 5 miesiącach użytkowania).
Samochód zakupiony z floty, po zakupie zrobiony rozrząd oleje itp. Pierwszy problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu. Podczas dodawania gazu, gdy auto schodzi z obrotów słychać dziwny dźwięk jak by nie szczelność turbo. Samochód przy dodawaniu gazu kopci na czarno. Gdy maska jest otwarta przy dodawaniu gazu dźwięk jest znaczny (coś w rodzaju blow off).
Pojechałem z tym do aso, tam stwierdzili że wszystko jest ok turbo pompowtryski itp. Powiedzieli mi natomiast że mam ślady oleju w płynie chłodzącym i to może być poważny problem. Niecały miesiąc temu jechałem do niedalekiej miejscowości, a że się spieszyłem to leciałem trasą ponad 140 przez większość czasu. Gdy wracałem do domu, po odpaleniu samochodu zapaliła się kontrolka oleju. Wysiadłem i sprawdziłem oleju było minimalnie w silniku. Dolałem więcej niż 0,5l.
I tu pojawia się moje pytanie, co doświadczeni koledzy o tym sądzą. Od wymiany oleju przejechałem ponad 10 tyś km, czy te silniki tyle oleju biorą?? i czy taki dźwięk turbo jest niepokojący czy jak mówi aso tak ma być
Pozdrawiam i dziękuje
Lukasz, na dzien dobry, zapraszam do wątku o warszawskich spotach - Ciebie nie po to, by o dupie maryni pogadać, tylko by paru srali mądrali (jak ja) mogło zobaczyć Twój samochód na żywo, popatrzeć co oznaczają Twoje ślady oleju w zbiorniczku i posłuchać, jak się Twój silnik słuchowo zachowuje. To będzie najprostsze. Poszukaj odpowiedniego wątku i do dzieła.
Co do dolewania oleju, to masz silnik turbodoładowany, do tego diesla - obydwa czynniki powodują, że silnik nie musi ale może, przy intensywnej eksploatacji (czytaj: pałowaniu) mieć apetyt na oliwę, którego przy spokojnej eksploatacji mieć nie będzie. O ile u siebie zaobserwowałem, stan oleju w naszych silnikach ma około litra. Ja, kiedy mam ułański okres w eksploatacji auta po 10-12 tysiącach przebiegu od zmiany także minimum osiągam i trudno. Były gdzieś opisy jak do tych silników zrobić instalację odzyskiwania oleju z odmy, pewnie sporo tego znikniętego oleju w takiej sytuacji by się magicznie odnalazło).
ale, jesli nawet masz do robienia uszczelke w takim stanie swojego silnika, to wydaje mi sie, ze koniec swiata to to nie jest.
- nie wyszedł Ci korbowód bokiem
- nie rozbiegł Ci się silnik do kresu wytrzymałości dzięki nieszczelnej turbosprężarce
- nie rozleciała Ci się turbosprężarka w drobny mak, nie zabijając reszty zespołu dolotu do spółki z silnikiem
więc na razie spokojnie.
[ Dodano: Sob 23 Lis, 13 21:53 ]
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez bobolinoNa moje oko, to kupiłeś auto, którego silnik nadaje się na szrot.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Lukaszwafka,
podjedź do Grześka DGW w Ożarowie Mazowieckim
ul. Poznańska 237kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Lukaszwafka, Twoje "sapanie" przy odpuszczaniu gazu jest normalne. Jak nie zapala się kontrolka silnika to układ jest szczelny i sprawny. Kopcenie, niektórzy mówią "diesel musi kopcić" ale jak podczas jazdy spokojnej nie widać dymka a przy pałowaniu nie ma chmury czarnego dymu jak w Ikarusie to nie ma się raczej czego przejmować. Umówmy się to tylko pompowtryski a nie Commonrail na piezoelektrykach = znacznie gorzej dawkowane paliwo na każdy wtrysk.
Ślady oleju w zbiorniczku, no może być różnie, jak mówią albo uszczelka głowicy albo chłodniczka oleju. Ale może być też że mechanik spuszczony płyn przy wymianie rozrządu zaniczyszczony olejem wlał do zbiorniczka. Tak więc usunąć płyn ze zbiorniczka i go wyczyścić a potem obserwować.
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osZamieszczone przez bobolinoNa moje oko, to kupiłeś auto, którego silnik nadaje się na szrot.
Ale skoro auto poflotowe i takie rzeczy się dzieją, to podejrzewam, że temu motorowi bliżej do śmierci, niż do wskrzeszenia.
Napisałem, że to NA MOJE OKO :idea: , także spokojnie, nerwy na wodzy, bo jeszcze okaże się, że miałem rację :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Miałem kiedyś podobny objaw w BXE ( notlauf, ale bez lampki CheckEngine ) i okazało się, że była nieszczelność na złączce bloku zaworów elektromagnetycznych ( tej do której dochodzą wszystkie wężyki ).Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Ja bym nie panikowal.
Ten dzwiek moze oznaczac typowe dla tej sprezarki "chrząkniecie" lub co najwyzej jakąś nieszczelnosc w dolocie.
Powinienes wykonac kompletną diagnostyke statyczną i dynamiczną - ew. skontaktowac się z DGW.
Konsumpcja sosu w normie... chociaz slady oleju w płynie... są na pewno niepożądane.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Re: Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
[quote="robreg"]Zamieszczone przez LukaszwafkaWitam Szanownych forumowiczów.
[...]
ale, jesli nawet masz do robienia uszczelke w takim stanie swojego silnika, to wydaje mi sie, ze koniec swiata to to nie jest.
- nie wyszedł Ci korbowód bokiem
- nie rozbiegł Ci się silnik do kresu wytrzymałości dzięki nieszczelnej turbosprężarce
- nie rozleciała Ci się turbosprężarka w drobny mak, nie zabijając reszty zespołu dolotu do spółki z silnikiem
więc na razie spokojnie.
[...]
dzięki ...
Rafał.
Komentarz
-
-
Re: Skoda Octavia 2 Ambient problemy po zakupie
Zamieszczone przez rafal1stZamieszczone przez robregZamieszczone przez LukaszwafkaWitam Szanownych forumowiczów.
ale, jesli nawet masz do robienia uszczelke w takim stanie swojego silnika, to wydaje mi sie, ze koniec swiata to to nie jest.
- nie wyszedł Ci korbowód bokiem
- nie rozbiegł Ci się silnik do kresu wytrzymałości dzięki nieszczelnej turbosprężarce
- nie rozleciała Ci się turbosprężarka w drobny mak, nie zabijając reszty zespołu dolotu do spółki z silnikiem
więc na razie spokojnie.
[...]
dzięki ...
Rafał.
- olej silnikowy w dolot -> silnik dostaje ekstra nielimitowane paliwo, spala olej silnikowy oprócz ropy - rozkręca się bez umiaru, do samozniszczenia
- wirniki turbiny uderzając o korpus rozpadają się, produkując metalowe fragmenty. Fragmenty te albo idą w wydech (to lepszy scenariusz) albo idą w dolot (to scenariusz bardzo zły, bo silnik może takie drobinki zassać do cylindra i wtedy nieszczęście gotowe).
Całkiem poważna usterka do zdiagnozowania na żywo.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Witam po dłuższej przerwie związanej z chorobą szpitalem itp.
Byłem u kilku fachowców samochodowych i te wszystkie oznaki są normalne w tym samochodzie. Od momentu napisania poprzedniego posta nic złego z autem się nie dzieje ubyło płynu w chłodnicy fakt zapaliła się kontrolka wspomagania przy skręcie ale przejechałem 20 tys km. Nie wiem czy to normalne czy uszczelka, jeśli nawet uszczelka to jak koledzy napisali to nie koniec świata. Kolego Bobolino nie sądzę abym kupił szrot silnik. Ja mam gorsze doświadczenia z kupnem od osób prywatnych samochodu, pewnie dlatego że się na tym nie znam i boje się tego. Kupuje w salonie po flocie z racji gwarancji na auto. Ale owszem krąży taki pogląd że flotowe = zajechane, w tym przypadku wydaje mi się że jednak tak nie jest, turbo sprawne, wtryski sprawne, tylko ten płyn. Wydaje mi się jednak że został zabrudzony bo wymieniałem rozrząd zaraz po zakupie. Bardzo dziękuję za zaproszenie na zlot racja co ucho usłyszy a oko zobaczy nie jest adekwatne z napisanym tekstem. Kolejnym etapem jest wyczyszczenie zbiorniczka dolanie płynu i obserwacja.
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odpowiedzi.
Komentarz
-
Komentarz