widzę, że nie tylko u nas w topiku jest spokojnie :|
Słabe grzanie silnika
Zwiń
X
-
Słabe grzanie silnika
Witam serdecznie. Mam problem z moim autkiem a mianowicie OCTA długo sie grzeje , po przejechaniu 10 -12 km w aucie nadal jest dosc zimno a wskaźnik pokazuje zaledwie 0 stopni dopiero po 15 -18 dojdzie do 90 i cale szczęście nie spada .Wymieniłem termostat i płyny przed ochłodzeniami i nie wiem jak było wcześniej.
Czy jest to normalne jako wada fabryczna czy to wina termostatu. Mam stary i zastanawiam sie czy go nie wstawić ponownie. We wczesniejszych moich diesel-kach grzało aż miło.
Vag nic nie pokazuje.
-
-
a jakie miałeś te wcześniejsze "dieselki"
bo jak normalne (czyli wtrysk pośredni z komora wirową) to tajemnica Twoich odczuć wyjasniona :lol:
bezpośrednie wtryski bardzo słabo się rozgrzewają po prostu - dlatego w dużej ilości aut z takimi silnikami fabrycznie stosowane są spalinowe dogrzewacze ...Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4dlatego w dużej ilości aut z takimi silnikami fabrycznie stosowane są spalinowe dogrzewacze ...
Ps. Ciesz sie, ze nie masz TDI CR
Komentarz
-
-
Miałem Passata b3 i b5 tam było spoko , a co do podgrzewania elektrycznego to nie wiem o co chodzi interesuje mnie jeszcze taki przycisk jak ogrzewanie przedniej szyby ( jest nad tym od tylnej) jak go wciskam to zmieniają sie obroty wentylatora i nic innego, myślałem ze to jakieś ogrzewanie szyby przedniej ale chyba sie myliłem.
Komentarz
-
-
Wiem, że zaraz poruszę przeciwników, ale jeśli termostat jest ok to może po prostu wrzuć coś przed chłodnicę (jakąś tekturę może). Powinno pomóc w szybszym nagrzaniu. Tylko jak będzie cieplej trzeba pamiętać aby wyjąć Szkodniki dieselki 1.9 ogólnie się wolniej nagrzewają. Pamiętam, że w OI też było słabo z dogrzewaniem. Jeśli pokonywałeś te 10km nie na trasie (na obrotach) to może w ten sposób łapie..."A miało być tak pięknie..."
4x4 @147KM\330Nm by Rogal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikicrowl, ja kupiłem sobie do O1 osłonę na grill i zakładam na zimę. Po +/- 7-8 km na blacie mam 90 stopni.
Ja jeszcze biorę przykład z maluchów i żuków... Faktycznie że są takie technologie ehh"A miało być tak pięknie..."
4x4 @147KM\330Nm by Rogal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiniby kawałek zwykłego plastiku, a ile daje :szeroki_usmiech
silnik najpierw grzeje mały obieg, dopiero po osiągnieciu założonej temperatury otwiera się termostat, tak ?
i ten termostat puszcza gorący płyn na duży obieg, czyli na chłodnicę - którą to właśnie "przysłaniasz" tym plastikiem, tak ?
a zatem - jeżeli mamy sprawny termostat - to silnik grzeje tylko mały obieg (plus ogrzewanie kabiny, które jest wpięte w mały obieg), grzeje go tym sprawniej im ma gorszą doskonałość - tj. im więcej energii idzie w energię cieplną, a mniej w napęd 8)
to wobec powyższego powiedz mi (powiedzcie) jaki jest sens montowanie osłon/zasłon/plastików - przy sprawnym termostacie ???
odpowiedz brzmi - żaden, bo sprawny układ nie powinien zupełnie zareagować na taka przysłonę (no może trochę będzie sobie pomagal wentylatorem jak dobrze zasłonimy chłodnicę)
oczywiście nie będę tu polemizował z autosugestią, bo siła tej ostatniej jest wielka :lol: :lol: :lol:
jest jeden przypadek, kiedy zasłanianie chłodnicy (dolotu do chłodnicy) będzie poprawiała sytuację, a właściwie dwa przypadki:
1. mamy niesprawny termostat (otwarty cały czas termostat lub jego brak) i silnik zamiast ogrzać najpierw mały obieg puszcza wszystko na dużym - w ten sposób się przechładza notorycznie
2. mamy termostat o niewłaściwej (za niskiej) temperaturze otwarcia - np. auto przewidziane na rynki południowe (często na rynki południowe termostaty maja np. 82 st otwarcia albo i niżej)
jest jeszcze trzeci przypadek
3. silnik ma na tyle wysoka doskonałość cieplną (a nowoczesne bezpośrednie wtryski tak właśnie mają) że przysłonięcie obiegu WOKÓŁ silnika (wtórnie ma tu znaczenie chłodnica) pomaga złapać mu (i utrzymać) jako taka temperaturę - wtedy przesłanianie ma również sens... taki np. MB w210 z cdi lubi mieć komplet osłon pod podwoziem - bo bez tych osłon po prostu się zimą... przechładza :shock:Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
słuszna uwaga, choć temperatura oleju jest składnikiem bilansu cieplnego silnika - i bezpośrednio może być niezauważalna (chyba, że ktoś ma wpięty wskaźnik temp. oleju, nb. bardzo przydatny)
ale - w temacie - plastikowa osłona na dole zderzaka (a chyba o takiej była mowa) nie zaburza bezpośrednio przepływu przed chłodnicami, bo zostaje jeszcze góra 8)Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4plastikowa osłona na dole zderzaka (a chyba o takiej była mowa)
Komentarz
-
-
[quote="rafiki"]Zamieszczone przez mattyah4x4w sumie nie po to żeby silnik się szybciej grzał, ale raczej wolniej tracił temperaturę jak go wyłączę, z fizyki wiadomo przecież, że ciepło idzie do góry.
zastanów się, ale tak realnie, jak osłona Z PRZODU może zapobiegać wychładzaniu się silnika, skoro fizyka mówi, że ciepło zasuwa do góry, i to szybko... :szeroki_usmiech
znakiem tego powinieneś sobie zafundować koc azbestowy jako wygłuszenie maski, bo tam ucieka Twoje ciepło 8)Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
mattyah4x4, ciepłe powietrze idzie do góry i trafia na opór w postaci blaszanej maski silnika. W związku z tym, że nie może dalej poruszać się prosto do góry rozchodzi się również w kierunkach równoległych względem płaszczyzny maski. Wiadomo, że całkowicie silnika się nie da odizolować od zimna, ale widzę zauważalną różnicę w jeździe z osłoną i bez. Przy okazji żeberka grilla nie są tak upierdzielone od zimowego błota bo są schowane za kawałkiem plastiku :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
"upierdzielenie" grilla pominę, bo nie wnosi nic do dyskusji :roll:
a ciepło się rozchodzi równolegle, owszem, ale biorąc pod uwagę fizykę raczej do góry - czyli jak ma uciekać przez grill, który jest NIŻEJ w stosunku do linii maski ?? 8)Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Chłopaki była już o tym dość długa rozprawa:
Jedni mówią tak, inni inaczej. Według mnie jeśli odległości nie są duże, chłodnicę można zasłonić aby motor wszedł w temperaturę szybciej. Mroźna temperatura powietrza nie wchodzi aż tak na maksa w komorę silnika, przez co nagrzewa się szybciej. W korkach, przy brawurowej jeździe, w trasę należy usunąć bo można przeorać.
Takie moje zdanie. -> Dlatego powiedziałem w pierwszym poście, że zaraz poruszę przeciwników. :diabelski_usmiech"A miało być tak pięknie..."
4x4 @147KM\330Nm by Rogal
Komentarz
-
-
a powiedz mi Panie Mądry... czy jak jadę "zaznaczam" do przodu ( bo zaraz będzie mądre pisanie ze może jeżdżę do tyłu) to powietrze Tym wielkim grilem nie wpada pośrednio pod linię maski (jak to nazwałeś)?? Nie powoduje to "zaznaczam" pośrednio chłodzenia silnika i nie powoduje to nawet jeżeli mówimy o obiegu wewnętrznym ochłodzenia węży przed termostatem?? bo rozumiem że posiadasz taką wiedzę gdzie znajduję sie tak zwany obieg wewnętrzny? Bo może myślisz że znajduję sie on wewnątrz auta??
Może śmieszne ale pobiegaj z rozpiętym rozporkiem przy -10 :lol:
Mam osłone ale nie widzę znacznej różnicy np w mieście ale juz poza miastem nie wieje mi w ten wielki grill i ( przynajmniej mam takie odczucie) szybciej łapie temperature.
Fakt że tam zasłania wiekszość chłodnica za grilem, ale zawsze bokami przeleci i wychłodzi nam ciepełko pod maską.
Komentarz
-
-
Za utrzymanie odpowiedniej temperatury powinien odpowiadać sprawny termostat. Taka dodatkowa osłona pełni jedynie funkcję "ogacenia" silnika i może dlatego szybciej się nagrzewa, a raczej słabiej się schładza podczas szybkiej jazdy w bardzo mroźne dni.
W poprzednim aucie miałem zamontowane zegary z temperaturą oleju z czujnikiem w misce olejowej i przez pewien czas (na jesieni) jeździłem bez dolnej osłony silnika. Z obserwacji wynikało, że temperatura oliwy była średnio o 10 stopni niższa gdy jeździłem bez osłony, a dodatkowo podczas pałowania na autostradzie nie udało mi się nawet zbliżyć do 110 st, podczas gdy z osłoną szybko musiałem odpuszczać bo się olej przegrzewał.Octavia II RS TDI 200/441
"Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz