1.9 TDI 130 tys przebiegu, 2010 r problem z zuzyciem oleju.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • canecorso
    • 2025

    1.9 TDI 130 tys przebiegu, 2010 r problem z zuzyciem oleju.

    Agamek12, widziałem w akcji fachowca, po pracy którego Toyota Landcruiser przeszła gwarancyjny przegląd powłoki lakierniczej w ASO (a robota była z gatunku grubych). Ale to dokładnie takiego samego kalibru Artysta, jak facet na filmie.

    Szpachlę to on używa, najczęściej delikatnie, natryskową ;-)
  • canecorso
    Ambiente
    • 2014
    • 146

    #2
    1.9 TDI 130 tys przebiegu, 2010 r problem z zuzyciem oleju.

    Witajcie, jak w temacie mam problem z zwiekszonym apetytem na olej. Nie dawno kupiłem auto i po jakims czasie zapaliła sie lampka od oleju na pomarańczowo, sprawdziłem stan, było ponizej normy więc dolałem oleju do prawidłowego stanu ok 250 ml, obecnie przejechałem 1,5 tys km i kontrolka zapaliła sie po raz kolejny, sprawdziłem olej na bagnecie i delikatnie poniżej normy. Zadnych wycieków nie widać, kopcenie z rury tez nie występuje. Jestem zdziwiony że po tylu kilometrach muszę dolewać olej, wcześniej miałem fabię 1.9 2790 tyś przebiegu i tam dolewałem około 0.7 litra na 15 tyś, przy obecnej octavii wyjdzie na to że bedzie to 2,5 litra na 15 tyś.
    Czytałem kilka postów o apetycie na olej w skodach ale takiego problemu nie znalazłem.
    Koledzy może wy macie/mieliście podobny przypadek, czy to jest norma w teraźniejszych silnikach jak mówią w ASO czy może zanosi sie na poważniejsze wydatki. Co może być przyczyna takiego apetytu na olej. Najlepsze jest to że kiedy kontrolka zapaliła sie po raz pierwszy auto miało 13 tyś przebiegu od wymainy, pomyslałem sobie to spoko, dużo nie bierze od wymiany do wymiany, ale teraz jak po 1.5 tyś muszę znów dolać 200 ml to troche się obawiam że coś się dzieje.
    Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Wymień olej , zobaczysz czy branie pozostanie. Jeśli tak, prwdopodobnie turbina zaczyna przepuszczać.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • canecorso
        Ambiente
        • 2014
        • 146

        #4
        Zamieszczone przez robekcool
        Wymień olej , zobaczysz czy branie pozostanie. Jeśli tak, prwdopodobnie turbina zaczyna przepuszczać.
        No już w sumie czas na zmianę. Tylko mały problem jest, mam zalanego mobila esp, chciałem zmienić na Lazer W. 5W30 ale jak sie okaze że turbo siadzie to i olej szlag trafi. I tak źle i tak nie dobrze.
        Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

        Komentarz

        • DGW
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 2330

          #5
          Żaden 5W30 tylko 5W40 i to jakiś dobry, do tego zmiana max. co 15kkm
          Poczytaj jeszcze o panewkach w bxe...
          NFPNorth-West
          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
          WARSZTAT www.dsize.pl
          ->
          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

          Komentarz

          • canecorso
            Ambiente
            • 2014
            • 146

            #6
            Zamieszczone przez DGW
            Żaden 5W30 tylko 5W40 i to jakiś dobry, do tego zmiana max. co 15kkm
            Poczytaj jeszcze o panewkach w bxe...
            No i sie zastanawiam teraz czy zawału serca nie dostanę. Auto kupione w marcu 2010 do 120 tyś olej zmieniany co 30 tys. Kupa kasy wydana, szok, nie wiem co robić.
            Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

            Komentarz

            • bzyq_74
              RS
              • 2008
              • 3467
              • Volkswagen
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
              • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              canecorso, dużo bierze 8)
              Jak traktujesz moto tzn. czy deptasz często / ewentualnie na autostradach pow. 150 non stop.?
              U mnie bierze tyle co Tobie ale na 8-10 tys. i przy spokojnej jeździe.
              Jak deptam to i 200 ml /1000 km weźmie.
              Jeżdzę na LL ale wymiany max co 18-20 tys.
              MARCIN
              Mój szkodnik

              Komentarz

              • canecorso
                Ambiente
                • 2014
                • 146

                #8
                Ja latam delikatnie tak powiedzmy 90-110 km/h, głownie trasy 15 - 40 km, czasem dłuższa trasa ale to sporadycznie i bez szaleństw, jak trzeba to i 150 km/h. Naczytałem się o tych panewkach i nie wiem co teraz robić, te ubytki oleju to teraz praktycznie wogóle nie problem.
                Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Wymiana panewek nie jest kosmicznym kosztem. 900 panewki, śruby, olej, filtr, robota.
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • canecorso
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 146

                    #10
                    Zamieszczone przez DGW
                    Żaden 5W30 tylko 5W40 i to jakiś dobry, do tego zmiana max. co 15kkm
                    Poczytaj jeszcze o panewkach w bxe...
                    Mój jak sie okazało nie ma DPF więc olej jakie ma mieć normy 505.01 czy 507.00 taki jak zaleca książka??

                    [ Dodano: Pon 13 Sty, 14 12:11 ]
                    Zamieszczone przez robekcool
                    Wymiana panewek nie jest kosmicznym kosztem. 900 panewki, śruby, olej, filtr, robota.
                    Rozmawiałem ze znajomym który prowadzi sklep z częściami od wielu lat, zdziwił sie jak mu powiedziałem o panewkach w 1.9. Powiedział że sie nie spotkał z tym w 1.9. W 2.0 były przypadki awarii silników z różnych powodów. Z ta wymaina przedwczesna panewek to sam nie wiem, tyle aut jeździ jakoś bez wymiany i nic sie nie dzieje.
                    Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                    Komentarz

                    • DGW
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 2330

                      #11
                      Zamieszczone przez canecorso
                      Mój jak sie okazało nie ma DPF więc olej jakie ma mieć normy 505.01 czy 507.00 taki jak zaleca książka??
                      Przy BXE nigdy DPF-a nie było. Olej z normą 505.01 5W40 tylko żaden marketowy shit.
                      Zamieszczone przez canecorso
                      Rozmawiałem ze znajomym który prowadzi sklep z częściami od wielu lat, zdziwił sie jak mu powiedziałem o panewkach w 1.
                      Zapytaj czy słyszał i co sądzi o oleju AMSOIL AFL i daj znać? :wink:
                      NFPNorth-West
                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                      WARSZTAT www.dsize.pl
                      ->
                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                      Komentarz

                      • navigator
                        Rider
                        • 2009
                        • 583
                        • Volkswagen

                        #12
                        Zamieszczone przez canecorso
                        Z ta wymaina przedwczesna panewek to sam nie wiem, tyle aut jeździ jakoś bez wymiany i nic sie nie dzieje.
                        ....to niedobrze, że nie wiesz..... :szeroki_usmiech choć masz słusznego, ileś tam parchów jeździ i nic się nie dzieje....

                        ...ale teraz jestes już w posiadaniu TEJ wiedzy i cokolwiek zrobisz, niechże to będzie wynikiem świadomej refleksji, wszakże to Ty jesteś kierownikiem swojego bałaganu....
                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                        Komentarz

                        • canecorso
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 146

                          #13
                          Zamieszczone przez canecorso
                          o. Olej z normą 505.01 5W40 tylko żaden marketowy shit.
                          Zamieszczone przez canecorso
                          Rozmawiałem ze znajomym który prowadzi sklep z częściami od wielu lat, zdziwił sie jak mu powiedziałem o panewkach w 1.
                          Zapytaj czy słyszał i co sądzi o oleju AMSOIL AFL i daj znać? :wink:
                          Jak się dowiem co sądzi o tym oleju o którym piszesz to dam znać. Myślałem o jak wy to nazywacie marketowym oleju Castrol 5W 40, tylko nie bardzo rozumiem dlaczego olej znany na całym swiecie jest marketowy a te dla mnie nieznane i nie widywane normalnie w sklepach są takie dobre. Ok wiem na pewno gdzieś to było już wyjasniane żółtodziobom takim jak ja. Po prostu całe życie ojciec jeździ benzyniakiem na Castrolu, ja jeździłem fabią na mobilu i wszystko jest/było ok, teraz jak sie zagłebiam powiedzmy w temat to tylko motul, amsoil i jecze jakiś są najlepsze, pierwsze o nich słyszę dlatego się dziwię, wybaczcie.
                          Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                          Komentarz

                          • fooojciech
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 124

                            #14
                            witam.
                            Wypowiem się w temacie iż ponieważ ostatnimi czasy miałem trochę myśli i dylematów takich jak autor tematu.Miałem dokładnie takie same objawy ,oleju zaczęło ubywać po kupnie samochodu ,z przebiegiem 60tysiecy , oczywiście olej był zalany castrol 5w30 w aso skody w belgi. Rownież zastanawiałem się już nad turbiną czy nie puszcza ,ale tak jak na forum koledzy pisali w wątku o olejach oraz o ubywającym oleju w bxe z nieszczesną odmą ,postanowiłem że zmienie olej ,aby jeździć na jednym ,oraz zeby upewnić się co się dzieje z olejem ,czy jest spalany czy turbo puszcza itp. Zalałem olej 5w40 valvoline durablend , i od czasu wymiany oleju czyli jakies okolo 2tys km ubyło coś około 1kropki na bagnecie ,czyli okolo 100ml ,oczywiście temat odmy i tak poruszę jak będzie ciepło latem ,bo to wina odmy ze przez nia ucieka olej ,ale najbardziej wiarygodny sposób pomiaru oleju ile go faktycznie jest,to kiedy auto postoi przynajmniej jeden caly dzien nie ruszany,tj np postoi 2 noce nie odpalany silnik , bo wtedy ten olej spłynie juz z kazdego zakamarka ,a czasami mam tak ze kiedy popatrze na olej np po jednej nocy to jest go minimalnie mniej jak popatrze po 2 dniach. Ale tak czy owak , polecam zmienic olej na 5w40 i wtedy sprawdzic ubytki. I oczywiscie jak koledzy pisali wczesniej.musi byc markowy dobry olej z dobrego źródła .

                            Komentarz

                            • canecorso
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 146

                              #15
                              Chciałem podzielić sie swoimi obserwacjami na temat ubytku oleju po zmianie panewek, a dokładniej tak jak pisałem tu wczesniej olej mi ubywał. Zmieniłem panewki, zalałem Motula 5W-40, zrobiłem juz 2,5 kkm i nic mi oleju nie ubyło, dla mnie to świetna sprawa gdyż wcześniej brała 250 ml na 1,5 kkm. Także 2,5 tysiaczka zrobione bez straty oleju i czas go wymienić jak to jest przykazane po zmianie panewek, niektórzy twierdza że trzeba wymienic po około tysiaku a mój mechanik stwierdził ze przy takim :"remoncie" jak panewki mozna do
                              5 - 7 kkm pociagnąć, ja robie to przy 2,5 kkm. Pozdrawiam.
                              Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                              Komentarz

                              • fooojciech
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 124

                                #16
                                A jaki przebieg ma autko obecnie? czyli mówisz że po wymianie panewek problem ustąpił z ubywaniem oleju? oraz mozesz opowiedzieć coś o stanie Twoich poprzednich panewek kiedy zostały wyciągnięte z auta

                                Komentarz

                                Pracuję...