Zapalanie - kontrolki 1,4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawciu
    Classic
    • 2013
    • 8

    Zapalanie - kontrolki 1,4 TSI

    rafiki, współczuję, ale ciasto :slinka :wink:

    [ Dodano: Wto 09 Gru, 14 15:34 ]
    wybacz ale w adwencie poszczę od słodyczy i jakoś tak strasznie mi się zrobiło "chciejsko" :wink:
    Pawciu
  • Ceed1
    Rider
    • 2012
    • 461

    #2
    Zapalanie - kontrolki 1,4 TSI

    Nie bardzo wiedziałem pod który ewentualnie mam się podpiąć temat, tak ze założyłem nowy. Jak by co to proszę przenieść go do innego wątku. Mianowicie chodzi o to, że jak jest teraz zimniej czyli temp. na minusie to kontrolki zachowują mi się dziwnie. Przekręcam kluczyk, pojawią się wszystkie możliwe lampki ( standard jak zawsze czyli na razie ok. ). Po około 1-2 sekundach gasną oprócz dwóch po lewej ładowanie i olej. Następnie uruchamiam rozrusznik i w tym momencie zapalają się mi dwie kontrolki na prędkościomierzu te pod prędkością 80 i 100. Są to ikony abs oraz chyba kontrola trakcji. W momencie jak silnik się uruchomi jest "cykniecie" wewnątrz zegarów i kontrolki te gasną. Jak przejadę kilka kilkanaście km i silnik jest ciepły nie ma tego. Samochód uruchamia się bez tych kontrolek podczas kręcenia rozrusznikiem i bez tego cyknięcia. Przez ostatnie dwie zimy nie zauważyłem tego. Co to może być? Zobaczcie u siebie czy macie tak samo jak rano zapalacie. Dotyczy 1,4 TSI ale właściciele 1,2 i 1,8 też mogą zobaczyć. Rozrusznik kręci dobrze ale po cichu myślę czy to aby akumulator nie jest trochę za mało naładowany.

    Komentarz

    • tom007
      Rider
      • 2011
      • 536
      • Octavia III (5E3)
      • BZB 1.8 TSI 160 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Ceed1, co prawda inny silnik i O2T ale w tym temacie jest opisany podobny efekt http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75843

      W O2 nie zaobserwowałem nigdy takiego efektu, nawet przy ostatnich mrozach. W O1 wielokrotnie i było to związane z niedoładowanym aku - jeżdżenie na krótkich odcinkach. Poza mrugnięciem kontrolek nie było żadnych innych objawów, więc się tym nie przejmowałem
      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

      Komentarz

      • Ceed1
        Rider
        • 2012
        • 461

        #4
        ok. Dzięki. Wygląda na to, że to o to chodzi czyli niedoładowany akumulator. Jeszcze jedno. W instrukcji piszą, że można ładować akumulator małym prądem bez zdejmowania klem z akumulatora. Jednak nie ma tam nic o temperaturze. Czy przy -5 w garażu można podłączyć prostownik czy może będą jakieś ujemne tego skutki?

        [ Dodano: Czw 30 Sty, 14 09:04 ]
        No to Panie i Panowie ciąg dalszy. W wtorek podłączyłem akumulator pod prostownik bez ściągania klem. Na prostowniku jest napisane, że średni ciągły prąd ładowania to 4A. Akumulator ma 360Ah. W instrukcji jest napisane, że można ładować bez ściągania klem prądem 0,1 pojemności akumulatora. Czyli w teorii niby ok. Czas ładowania około 4h. Na prostowniku było widać, że ładuje około 2A. Następnie odłączyłem prostownik i spróbowałem zapalić samochód. Kontrolki ABS i kontroli trakcji i tak się zapaliły. Wyłączyłem po około 10 sekundach samochód i poszedłem do domu. Następnego dnia w środę od nowa podłączyłem akumulator na tych samych zasadach co dzień wcześniej. Czas ładowania 5h. Pobór prądu około 2A. Samochodu nie zapalałem. No i mamy gwóźdź programu. Dzisiaj rano próbuję zapalić samochód a on wchodzi na obroty 400-600 i gaśnie po 2-3 sekundach. Tak z 6-7 razy. W końcu dodałem gazu i z bólem zapalił. Przez 10-15 sekund pracował nierówno ale później jakby wszystko wróciło do normy. Spalanie, dynamika, osiągi, kultura pracy i wszystko inne jak wcześniej czyli ok. Przejechałem 25 km zgasiłem. Zatankowałem i odpaliłem. Podczas rozruchu pojawiły się kontrolki ABS i kontroli trakcji. Samochód zapalił idealnie równo jakby nigdy nic. Przejechałem kolejne 4 km. Zgasiłem i po 5 minutach zapaliłem. Wszystko idealne ale uwaga kontrolki ABS i kontroli trakcji nie zapaliły się w momencie rozruchu. Teraz samochód ma odpoczynek 8h. Zobaczymy jak wystygnie. WTF? Czy ktoś wie o co chodzi? Może coś namieszałem z prądem? Dodam, że w momencie ładowania w garażu absolutnie nic nie włączałem w samochodzie, nie otwierałem nawet drzwi, nie zapalała się absolutnie żadna lampka. Podłączyłem i nic nie robiłem związanego z prądem.

        Komentarz

        • mrrudzin
          Rider
          • 2009
          • 403

          #5
          Gdzie tam się zmieścił akumulator 360Ah?

          Ładowanie ok - a mierzyłeś napięcie na zaciskach akumulatora (wystarczy miernik za 10zł z marketu) przed i po rozruchu?

          Najłatwiej byłoby sprawdzić podmieniając akumulator na inny podobny. Może Twój już się kończy...

          Komentarz

          • KulfonP
            Rider
            • 2010
            • 391

            #6
            Raczej 44Ah, 360A...

            Ceed1, Gdzie tankujesz samochód (nie pytam pod kątem kontrolek tylko przez to zdechnięcie po 3s)?

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              Ceed1, komputer i odczyt błędów ze sterownika silnika, w którym najprawdopodobniej jest informacja o zbyt niskim napięciu.
              Kontrolki od hamulców zapalają się jak nie odczytasz błędów ze sterownika silnika.

              Sprawdź jaka masz gęstość elektrolitu. odłącz aku i naładuj go porządnie (24h). Ponownie sprawdź gęstość czy jest prawidłowa. Jeżeli nie - wymiana akumulatora.

              Rano auto ma słaby akumulator ==> informacja do sterownika silnika==> błąd (błąd permanentny)==> informacja do sterownika ABS/ESP ==> kontrolki zapalone
              Jak ciepło ==> akumulator wystarcza do odpalenia ==> brak błędu w sterowniku silnika (błąd sporadyczny)==> brak błędów w sterowniku ABS/ESP ==> kontrolki zgaszone.
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #8
                Byłem w ASO. Podłączyli pod komputer i wyskoczył błąd. Nie pamiętam jaki numer ale chodziło mniej więcej o " zbyt wysokie napięcie". Panowie błąd wykasowali i teraz przy zapalaniu wszystko gra. Nie zapalają się dwie wspomniane wcześniej kontrolki, które sugerowałyby z różnych opisów słaby akumulator. Panowie stwierdzili, że może coś z zegarami od wilgoci. Sam nie wiem co o tym myśleć. Przejechałem 800 km i wszystko ok. Samochód tankuję prawie zawsze na Orlenie 95 PB.

                Komentarz

                Pracuję...