Katowice ul. Truskawkowa, daleko nie masz z bazy.
Dziwne lekkie stukanie na zimnym silniku
Zwiń
X
-
Dziwne lekkie stukanie na zimnym silniku
Witam Was wszystkich.
Jestem świeżo po zakupie Octavii II z 2004 roku 1.9 TDi 1Z.
Samochód przed zakupem sprawdzałem w ASO - Skodzie. Do roboty mam dwie rzeczy - poza wymianą płynów i filtrów - wymiana świecy na 6 cylindrze + gąbka na "resorach" w tylnich oponach.
Dzisiaj chciałem przestawić samochód więc go odpaliłem i zmieniłem miejsce parkingowe. Niestety, usłyszałem lekkie cykliczne i stałe stukanie.
Nie potrafię zlokalizować miejsca ani nic więcej o tym powiedzieć (jestem laikiem w tym temacie). Stukanie było lekko słyszalne. Może to normalne? Nie wiem. Może ktoś z Was miał podobny przypadek lub wie co to może być?
Pozdrawiam!
-
-
Więc tak:
OII 1.9TDI nie ma 6 cylindrów więc na pewno nie masz do wymiany świecy na 6 cylindrze.
Gąbka na "resorach" czyli jak rozumiem guma nad tylną sprężyną zawieszenia?
Co do stukania to zadam podstawowe pytania.
Czy stukanie zwiększało swoją częstotliwość wraz z dodawaniem gazu/przyspieszaniem?
Jak długo auto stało nieużywane? Jak rozumiem stan oleju i innych płynów jest w normie?
Dużo łatwiej będzie Ci pomóc jeżeli zlokalizujesz z jakich okolic ów cykanie dobiega, możesz nagrać filmik.
Komentarz
-
-
Dokładnie tak jak przedmówca
Ja dorzucę, że jeżeli to tykanie przypomina tykanie bomby zegarowej, (nie wiem bo nie opisałeś dokładnie o co chodzi) to może to być zawieszający się silnik od nawiewów pod kokpitem. On ma taką swoją przypadłość, że w tych autach się jedna klapa klimy nie domyka i tak stuka - co ciekawe nie powoduje to żadnego błędu w odczytach VCDS-em
Dalej - jeżeli sprawdzali Ci auto w aso to pewnie podpinali się kompem
Można zatem obstawiać coś typowo mechanicznego, czego nie zlokalizowali
Ale wymieniać można bez końca więc nie ma co robić OT.Projekty architektoniczne / wnętrz
Wizualizacje architektoniczne
Grafika 3D
Rysunek architektoniczny na zamówienie
Komentarz
-
Komentarz