Zamieszczone przez piramida
Układ kierowniczy - geometria
Zwiń
X
-
Układ kierowniczy - geometria
Na gwarancji wymieniono mi przednie i tylnie tuleje wahaczy przednich, ponieważ na progach zwalniających zawieszenie trzeszczało. Według ASO nie trzeba było ustawiać geometrii. Ja postanowiłem ustawić. No i zaczął się problem. Pojechałem do zakładu gdzie ustawiają i ustawili. Były rozbieżności względem tego co powinno być. Wtedy okazało się, że kierownica podczas jazdy jest skierowana trochę w lewo jak samochód jedzie prosto. Wkurzało mnie to i pojechałem na poprawkę. Niby poprawili robiąc od nowa zbieżność ale nadal kierownica jest skierowana w lewo. Dodam, że nie wiedząc czemu były po 100 km już rozbieżności w geometrii. Pojeździłem tydzień ale bardzo mnie wkurzała ta kierownica. Postanowiłem jechać gdzieś indziej. Zapłaciłem i ustawili mi w innym zakładzie. No i teraz kierownica została skierowana podczas jazdy na wprost w prawo. Mówię Panowie tak nie może być. Poprawili ale prawie nic nie dało. Nadal jest w prawo. W dodatku mam wrażenie ( albo już mi odbija ), że samochód jest bardzo czuły na koleiny a nie był. Koła 205/55/16. Panowie co proponujecie? Dodam, że w tym drugim zakładzie podczas poprawki też okazało się że są odchyłki ( na drugi dzień ). Luzów teoretycznie nie ma bo jedni i drudzy sprawdzali. W pierwszym zakładzie ustawiali zbieżność na sprzęcie z poziomicami ( przy kole na tym czymś ) a w drugim zakładzie pełna automatyka. Jakieś kwadratowe "talerze" na tym przy kołach i pomiar z przodu. Już nie wiem co robić a kierownica/prowadzenie wkurza mnie na maksa.
-
-
Ceed1, weź podjedź do zakładu który UMIE I WIE jak ustawić geometrię :!:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Ceed1, będziesz kiedyś w okolicach Katowic :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Też miałem podobny problem w Passacie. Najpierw 2xASO w obu przypadkach wydruki na zielono, samochód jedzie prosto, a kierownica parę stopni w prawo. Pojechałem do jednego zakładu jakaś geometria 3D. Opowiedziełem o problemie, mechanik kazał i zostać w samochodzie i trzymać kierownicę w pozycji jaka mnie satysfakcjonuje. Na wielkim ekranie widziałem jak przeprowadzali korekcje i wszystkie pola wskoczyły na zielono. Jazda próbna - samochód prosto, kierownica prosto - w stacji kontroli pojazdów zrobili to czego w 2 różnych ASO nie mogli dokonać. Ale przejdźmy do konkretów wątku.
Po piersze jak nie sprawdzałeś podczas wymiany opon to koła do wyważenia (felgi do sprawdzenia)
Po drugie jeżeli masz to super, jeżeli nie to pożycz ewentualnie poproś kogoś o pomoc z podpięciem np. VCDS-a
Poprawne ustawianie geometrii w passacie i myślę w każdym innym modelu grupy VW powinno się odbywać w oparciu o załączenie VCDS i ustawieniu punktu zero położenia kierownicy (oprócz ustawienia kierownicy ma to wpływ na ABS, czy tam inny system który dokonuje korekty toru jazdy przy poruszaniu/hamowaniu)
Reasumując - próbujesz w innym zakładzie, siedzisz w samochodzie z komputerm na kolanach, łapiesz punkt "0" w odpowiednich nastawach VCDS, trzymasz lub blokujesz kierownicę, a spcece nich kręcą śróbkami.
Trochę inaczej wygląda sprawa jak masz kierownicę ustawioną prosto, a VCDS pokazuje jakieś odchylenie od punktu "0". Prawdopodobnie (tutaj niech się wypowie mądrzejszy) musisz dokonać adaptacji kierownicy. Gdzieś na forum to jest opisane, jak nie znajdziesz to mogę przesłać. Takiej adaptacji powinien dokonać mechanik po każdej ingerencji w układ zawieszenia, tylko nie pamiętam czy robili mi to przed czy po ustawieniu geometrii . Teraz mi się przypomniało, że zawsze mi to ustawiali po geometrii więc może u Ciebie wystarczy przeprowadzić taką adaptację i wszystko będzie grało.
Komentarz
-
-
Ja tylko opisałem swoje obserwacje. W miarę możliwości napraw dokonuję w jednym z lepszech zakładów mechanicznych na pomorzu, zresztą chłopaki dużo rzeczy wyjaśniają na łamach naszego forum jak również forum innych marek VW. Za takie podłączenie po ustawieniu geometrii nigdy nic nie płaciłem dlatego nie jest to ich wymysł do skasowania dodatkowych pieniędzy. Zresztą nigdy nic dodatkowo nie wymyślali żeby naprawiać, zawsze jest rzeczowo, a naprawy skuteczne. Jak dotąd 2 razy robili mi coś przy zawieszeniu i w moim przypadku wymagało to ustawiania geometrii po czym jak przyjechałem na zakład mechanik przeprowadzał adaptację.
Co ci zależy sprawdzić, jak masz dojscie do VCDS nic Cię to nie kosztuje, nie zaszkodzi i może pomóc. Raz sam to robiłem jak zakładałem tempomat do poprzedniej O2, po operacji i założeniu kierownicy nie miałem wspomagania i świeciły się ikonki na zegarach. Zrobiłem adaptacje zgodnie z instrukcją i wszystko wróciło do normy - nie jest to trudne, trzeba tylko kawałek placu, bo w moim przypadku po adaptacji musiałem jeszcze parę ósemek zrobić do załączenia wspomagania, ale jak nie zdejmujesz kierownicy to wspomagania nie stracisz.
Komentarz
-
Komentarz