[O2FL] Akcja serwisowa 34F7 - wymiana oleju w skrzyni DQ200
Zamieszczone przez pstrykacz
Dalej mnie napieprza pięta, a i kolano jeszcze trochę
Marku "dobra" rada:
"Mnie jak ząb bolał to go wyrwałem" :P :diabelski_usmiech
Mam nadzieję, że nie skorzystasz z tych "moich dobrych rad" :diabelski_usmiech
Ciekaw jestem czy akcja dotyczy wszystkich silnikow, bo jak czytam wymiana w 1.2 oraz 1.8TSI.
Moj VIN nie lapie sie, wiec ciekawe czy sprawa dotyczy takze TDI. Pewnie bedzie znow jak ze sprzeglem, w zasadzie to sie nie nalezalo bo mialo byc dobre, ale i tak szarpalo.
Maicroft, nie wiem czy ten link na stronie działa poprawnie.
Z moich doświadczeń wynika, że działa przy samochodach, które zostały wyprodukowane na polski rynek. Nie działa dla samochodów sprowadzanych.
Sprawdzałem kilka aut, które miały otwarte akcje i ten link ich nie pokazywał.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
A czy to nie jest ta akcja, o której można było przeczytać na zachodnich forach już kilka miesięcy temu, i która polegała na zamianie oleju syntetycznego na mineralny w DSG?
Ja swojej 1.4 DSG już nie mam, ale sprawdziłem po Vinie i łapie się w nią. Auto z 2009r.
Na wszelki wypadek wysłałem info do nowego właściciela.
Ja w sobotę będąc w ASO załapałem się na wymianę oleju w moim DSG, nie wiem czy to złudzenie, bo tak naprawdę dopiero przejechałem z 50 km na tym nowym oleju, ale o ile wcześniej 1 bieg mi się delikatnie ślizgał, to teraz ten problem nie występuje. W każdym razie testujemy dalej.
A czy to nie jest ta akcja, o której można było przeczytać na zachodnich forach już kilka miesięcy temu, i która polegała na zamianie oleju syntetycznego na mineralny w DSG?
Maicroft, moj vin sie lapie wiec TDI tez to dotyczy , chyba ze mnie dotyczy jeszcze cos innego bo na chwile obecna nie znam pod jaka akcje sie podpinam.
Ja dziś też zaliczyłem akcję serwisową. Poza wymianą oleju w skrzyni zmienili również soft w sterowniku/mechatronice na wersję 9063 ( miałem 2312 ).
Nie było dziś okazji potestować dokładnie skrzyni po tych zmianach, ale mam wrażenie, że trochę mniej szarpie przy redukcjach ( zobaczymy za kilkaset km jak wszystko się zaadoptuje ).
BTW. Jeśli ktoś się nie łapie na akcję a chciałby podmienić sobie olej we własnym zakresie to jest to dokładnie ten sam olej, który ASO lało/leje do skrzyń manualnych OII, w których występują zgrzyty i haczenie przy zmianach biegów.
EDIT
Dwa dni jazdy i mam już pewność, że coś jest nie tak... Na rozgrzanym silniku każde wrzucenie R powoduje mocno wyczuwalne szarpnięcie i czuć, że pomimo trzymania wciśniętego hamulca skrzynia jest lekko zasprzęglona ( samochód bardzo delikatnie ciągnie ). To coś w rodzaju pełzania jakie było w DSG6 tylko słabsze. To samo przy jeździe w korku i delikatnym zatrzymywaniu, czuć że skrzynia ma chęć ciągnąć pomimo hamowania. Reklamacja złożona, ale termin dopiero na wtorek. Zobaczymy co ciekawego wymyślą poza kolejnym resetem skrzyni...
W tym tygodniu jestem umówiony na wymianę oleju w skrzyni.
Nic przy rozmowie nie wspominali o koniecznej aktualizacji oprogramowania.
Ciekawe czy to dobra wola ASO, czy element akcji serwisowej.
Czy po zmianie oleju z syntetycznego na mineralny trzeba będzie okresowo zmieniać olej w skrzyni?
MG, ja jestem jutro umówiony z reklamacją :evil: . Skrzynia po aktualizacji pracuje dużo bardziej agresywnie ( brak płynności przy zmianie biegów ), mam wrażenie, że pozmieniali coś w sterowaniu sprzęgłami i teraz są jakby dociskane mocniej - kolega Soomood pisał, że zniknęły uślizgi na jedynce. U mnie przed akcją było w miarę OK ( powiedzmy przez ostatnie 40-50 tyś km nic się nie zmieniało w zachowaniu skrzyni ) teraz jest do dupy :evil: . Do tego co opisałem wyżej doszły drgania na biegu jałowym ( coś jakby wypadające zapłony ale to nie to ), jakieś dziwne grzechoczące dźwięki ze sprzęgła ( też tylko na biegu jałowym ). Dodatkowo po wyłączeniu zapłonu z mechatroniki słychać wyraźnie miarowe ( co ok. 1 sek ) "sapanie upuszczanego powietrza" i przez ok. 15 sek. coś tam się ciągle przełącza ( słychać pracę wewnętrznych mechanizmów ) - wcześniej na 1000% tego nie było - usłyszałbym to w garażu. Jakby tego było mało to w skrzyni pojawił się błąd:
Przypadek? Jakoś w to nie wierzę.
Nie chcę być wzięty za jakiegoś "nawiedzonego", ale mam wrażenie, że cała ta akcja ( zarówno olej jak i soft ) to sposób na przedłużenie "życia" skrzyni na tyle, żeby nie było wielkiego halo o to, że "mega wynalazek" za dodatkowe 7kpln wystarcza na 50-60 kkm przebiegu. Możliwe, że działa to w przypadku sprzęgieł zużytych powiedzmy w połowie, ale u mnie teraz jest duuuużo gorzej niż przed zmianą softu.
U mnie pierwszy kpl sprzęgieł wymieniony był ( na gwarancji - też jakaś akcja ) przy ok. 50 kkm, obecnie na liczniku 120 kkm i wygląda, że muszę szukać pilnie trzeciego kompletu - teraz już na 100% z dwumasą ( bo przy takiej pracy sprzęgła to długo ona nie wytrzyma ).
wyłączeniu zapłonu z mechatroniki słychać wyraźnie miarowe ( co ok. 1 sek ) "sapanie upuszczanego powietrza" i przez ok. 15 sek. coś tam się ciągle przełącza ( słychać pracę wewnętrznych mechanizmów ) - wcześniej na 1000% tego nie było - usłyszałbym to w garażu
To mam od zawsze, tez kiedys mnie jeden kolega o to pytal. Slychac to ladnie z lewej strony przy przednim kole jak sie stanie.
kowal 2002, współczuję. U mnie wymiana oleju w piątek, wrażenia mam takie jak Ty na początku, skrzynia pracuje płynniej. Ale z drugiej strony dsg zawsze pracuje lepiej zaraz po adaptacji.
Dużo przejechałeś od wymiany oleju i oprogramowania ?
kowal 2002, Daj proszę znać co wymyślili w ASO z Twoją skrzynią. Nie bardzo mam teraz czas na przygody z DSG, wiec przemyślę czy nie wstrzymać się z tą akcją serwisową.
U mnie od początku (2010 rok) jest ta sama wersja oprogramowania - 1812 .
Przy wymianie sprzęgieł przy przebiegu około 20 kkm w 2012 roku nie wgrali mi nowego oprogramowania. Obecnie samochód ma trochę ponad 50 kkm i nic złego się nie dzieje.
MG, wysłane zapytanie do SAP, mam czekać. Ale coś czuję, po słowach " zrobiliśmy już kilkadziesiąt samochodów na tą akcję i tylko u Pana jest problem" stwierdzą, że sprzęgła są już zużyte ( 70 kkm ) i to nie wina ASO/SAP...
Komentarz