[O2] Zapocenie przy kolektorze ssacym BMN

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • luckyluc
    Drive
    • 2010
    • 78

    [O2] Zapocenie przy kolektorze ssacym BMN

    Zamieszczone przez boogoo
    zobacz jeszcze za przednim, lewym reflektorem. Czasem tam może być...
    boogoo, a skąd ty masz takie informacje?
    jeśli to alarm fabryczny to syrena jest TYLKO w prawym nadkolu


    Zamieszczone przez Libero124
    Nie ma przycisku na słupku B
    to znaczy że alarm niefabryczny

    zadzwoń do aso gdzie go dołozyli to sie dowiesz
    Sprzedam oryginalny zestaw z Skoda Octavia II: Ramka montażowa, kostka ISO, separator - POLECAM
  • andrzej-tdi
    Ambiente
    • 2008
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #2
    [O2] Zapocenie przy kolektorze ssacym BMN

    Mam pytanie Zapocenie przy kolektorze ssacym przy ciegnie od gruszki, otóż mechanikiem nie jestem zastanawiam się czemu mniej więcej w tym miejscu jest zapocone olejem bądź czymś pochodnym?

    Zdjęcie przykładowe z serwisu aukcyjnego

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      To silownik klap...oska klap jest w korpusie kolektora... uszczelnienie nie trzyma dobrze... w dolocie jest zawsze troche oleju... wydobywa się pomału własnie tędy...
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • Enriquez
        RS
        • 2009
        • 7685
        • Superb III (3V3)

        #4
        u mnie wydobywa się natomiast tędy

        Pozdrawiam
        Marcin

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Dokrecic opaske mocniej
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            albo wymienić rurę z opaską...
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Raczej nie ma potrzeby. Ta guma jeszcze sie nie zestarzala w takim stopniu.

              Bardziej pro, mozna odkrecic, odtluscic calosc i zakrecic ponownie sciskajac mocniej opaske slimakowa.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                Szpecunie nie polecają używania dwa razy opaski i tej rury. Wiem, trochę będzie kosztować, ale trudno się mówi
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  To czas wsadzic silikon - bedzie bardziej odporny na olej niz ta guma z porzadnymi opaskami :szeroki_usmiech
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    O! Na to nie wpadłem - czerwoną sobie zapodam.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #11
                      Re: Zapocenie przy kolektorze ssacym BMN

                      Zamieszczone przez andrzej-tdi
                      Mam pytanie Zapocenie przy kolektorze ssacym przy ciegnie od gruszki, otóż mechanikiem nie jestem zastanawiam się czemu mniej więcej w tym miejscu jest zapocone olejem bądź czymś pochodnym?

                      Zdjęcie przykładowe z serwisu aukcyjnego
                      Obrazek
                      Zacznij myśleć o wymianie kolektora na taki bez tych cholernych klapek, aluminiowy z BKD.
                      Jestem właśnie po takiej operacji. Stosunkowo prosta do ogarnięcia operacja. Służę radą jakby co.

                      (nawet taki kolektor zalega mi w garażu przypadkiem ;-)
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • Juma
                        Classic
                        • 2014
                        • 19
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        dokladnie, wymien sobie to ustrojstwo tylko chyba lepiej na plastikowy z bkd.
                        Prosto i latwo,
                        Przy wymianie na aluminowy mialem rzezbe z mocowaniami do podwieszania silnika bo nie pasowaly przez inny ksztalt kolektora + skracanie srub przez mniejsza grubosc kolektora aluminowego u dolu.
                        Tak czy siak do ogarniecia a autko bez zadnych notlaufow i wyciekow smiga az milo

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #13
                          Juma, nie do podwieszania silnika a do mocowania plastikowej pokrywy silnika :wink:
                          Tragedii nie ma ale faktycznie minimalna ingerencja jest potrzebna. A ori śruby w ASO po 2zł/szt. też są praktycznie od ręki.
                          Poza tym - doszedłem do wniosku, że jednak aluminiowy będzie pewniejszy.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • Juma
                            Classic
                            • 2014
                            • 19
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            no ja tez smignalem aluminium, do plastikowej pokrywy tak, ale jeszcze byly u mnie te grube blachy z uszkami do podwieszenia, tez nie pasowaly ksztaltem, ale jak bedzie trzeba cos dzialac to deseczka pod miske i podepre silnik od spodu.

                            Akurat sruby skracalem bo aso w Kielcach ( akurat bylem na wyjezdzie ) strasznie slabo zaopatrzone ( wszystko na jutro ) a czas gonil.
                            Numery uszczelek itd gdzies mialem spisane, jakby ktos potrzebowal wczesniej zamowic, jak znajde to wkleje.

                            Auto nie notlaufi i to najwazniejsze ;]

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              Nie bardzo kojarzę o jakie elementy zawieszenia silnika ci chodzi :shock: Była drobna konieczność podszlifowania uchwytu mocowania plastikowej pokrywy. Ale żeby coś z zawieszeniem samego silnika ?
                              Przerabiałem temat dokładnie z kilkudniowym studiowaniem netu i różnych for. Coś musiałeś pokręcić chyba...

                              BTW - sprawdź czy nie uszkodziłeś przypadkiem rurki łączącej EGR z chłodnicą spalin. Ja musiałem ją odginać żeby uzyskać dostęp do jednej ze śrub mocujących EGR i w czasie siłowania się z nią lekko pękła tuż przy kolektorze. Od razu tego nie znalazłem i były tam przedmuchy.
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • Juma
                                Classic
                                • 2014
                                • 19
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                nie chodzi mi o poduszki silnika itd, tylko uchwyty za ktore np przy wymianie rozrzadu mozna wyciagiem podwiesic silnik od góry, ja musialem je usunac.
                                Jak pojade na wieś to zrobie fote tego elementu zeby bylo jasne co i jak.
                                uszkodzilem rurke egr ktorej wyciagniecie to byla katorga ( koszt nowej w ASO 170 zl ) a pozniej zespawanie i gra ;]
                                dla planujacych wymiane kolektora polecam najpierw odkrecenie bodajze sruby 11 od bloku silnika na ktorej przymocowana do owego bloku jest rurka egr. Zaoszczedzi to wam dodatkowej roboty przez zagieta ( i prawdopodobnie peknieta ) rurke egr ;]

                                Jesli ktos ze slaska ma problem z tymi klapkami badz kolektorem to zapraszam, pomoge ;]

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #17
                                  Właśnie zamierzam wymienić tą uszkodzona rurkę idącą do EGR. Twierdzisz, że taka męka z jej wyciągnięciem ? Wiem, że dostęp do śrub przy kolektorze jest do dupy bo chłodniczka spalin jest poniżej kolektora wydechowego (np. w BKD jest tuż nad turbo).
                                  Czy dostęp lepszy jest od góry czy od dołu ?
                                  Też po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że przyczyną uszkodzenia rurki był fakt, że jest ona przykręcona tą śrubką z boku silnika.
                                  Poza tym - i tak myślę o wyłączeniu EGR przy okazji programu więc może opcja spawania byłaby OK...

                                  A na fotce zaznaczyłem element, o który prawdopodobnie ci chodzi. Fakt - dolna śruba nie pasuje ale górną przykręciłem. Do utrzymywania osłony górnej silnika wystarczy. A do rozrządu udzielę odpowiedniego instruktarzu swojemu mechanikowi :-)
                                  Załączone pliki
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • Juma
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 19
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    tak, dokadnie o ten element chodzi i ja go po prostu wyrzucilem, podobnie jak ten sam z drugiej strony
                                    rurki nie zaspawalem w sensie przelotu, dalej egr jest w pelni funkcjonalny,
                                    zaspawalem miejsce na ktorym mi pekla tak ze jest nadal szczelny, niestety potrzebowalem na nastepny dzien jechac juz w trase a ASO mialo wszystko na nastepny dzien albo dalej.
                                    Za jakis czas kupie sprawna nowa rurke badz zaslepie egr. Narazie nie podchodze do tego bo smiga jak trzeba.
                                    Teraz zrobilbym to z 3 razy szybciej. ale roboty jest sporo,
                                    trzeba odkrecic rurke egr, wyjac zawir egr, usunac filtr powietrza i dolot, pozniej ta biala rure laczaca intercooler z turbo ( wyjac ja tez nie tak prosto - ja ja wyjalem do przodu kolo wiatrakow, pod nia leci rurka egr i zakreca w strone tylu silnika.
                                    Tam jest na takie same krotkie sruby wielowpustowe jak z przodu.
                                    Zeby tam dojsc musialem zdemontowac blaszke ktora trzyma wodziki skrzyni i odsunac je zeby miec dostep w miare rozsadny do srub, ktore pozniej ciezko trafic na miejsce bo trzeba sie miedzy rurkami plynu chlodniczego przeciskac.
                                    Na koniec wyjecie rurki egr, tez nie takie chop siup, troszke trzeba sie naobracac bo przy bloku silnika w okolicach tej sruby 11 jest metalowa rurka pod ktora ta z egr-u przechodzi, dlatego wyjecie zaworu egr i filtrow pomaga, bo robimy sobie tym miejsce na manewry rurkami.

                                    Jakby co to pytaj ;]

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #19
                                      Nic mi nie mów już o tym cholerstwie ! Właśnie wróciłem po 3 godzinach walki i ch*j ! :evil:
                                      Oczywiście zdemontowałem cały dolot z puszką filtra włącznie (pomacałem sobie nawet łopatki i wałek turbinki .Zero luzów). Odkręciłem magiczną śrubkę mocującą rurkę do bloku silnika (żebym o niej wcześniej wiedział to nie ułamałbym tej zasranej rurki). Następnie stwierdziłem, że od góry nie za bardzo jest dojście... Powędrowałem więc do kanału... Tam to się dopiero nakląłem ! Po zdemontowaniu osłony termicznej półosi stwierdziłem, że może nawet byłbym w stanie odkręcić dolną śrubę mocującą rurkę do chłodnicy spalin ale tej górnej to już na pewno nie. Rozpinania półosi nie brałem nawet pod uwagę. Ani czasu ani wiedzy ani chęci nie miałem na to... Potem jeszcze chwilę pomóżdżyłem gapiąc się na ten bajzel od góry i poddałem się niestety... Przemknęła mi przez głowę myśl żeby powalczyć jeszcze z tą "białą" rurą ale nie miałem już czasu a i wqrwienie osiągnęło krytyczny poziom :-)

                                      Szacun dla Ciebie, że ogarnąłeś to sam i to bez używania kanału czy podnośnika. Z tego wniosek dla mnie, że można jednak... Ja odpuszczam. Dam zarobić mechanikowi. Wcześniej udzielę mu szczegółowego instruktażu co i jak co by za długo nie błądził i jakichś szkód przy okazji nie narobił.
                                      Twój opis będzie pomocny na pewno.
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • Juma
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 19
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        no ja to ogarnalem od gory w sumie, z dolu tylko odkrecilem ta biala rure bo jest od dolu silnika przymocowana. od dolu tez lapalem uszczelke od rurki egr jak spadla ;p strasznie slabe dojscie a sruby malutkie i dojscie zabojczo wkurwiajace.
                                        Nie wiem skad jestes ale moglbym sie tego podjac spokojnie ;]

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #21
                                          Dzięki ale mamy do siebie ok. 500km :-)
                                          Jestem umówiony u znajomego mechanika na sobotę. Podziałamy razem.

                                          Dam znać.

                                          [ Dodano: Nie 21 Gru, 14 22:12 ]
                                          Niecałe 3 godzinki roboty kolegi mechanika i rurka wymieniona
                                          Jedna mała nieszczelność na tej cholernej rurce i charakterystyka doładowania od razu do dupy była...
                                          Auto jedzie teraz jak powinno...No może nie do końca bo prawidłowo to będzie za kilka dni po programie ;-)
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          Pracuję...