[O2] 1.9 TDI BXE - problem z tempomatem, syczeniem i silni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tchaikovsky
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O2] 1.9 TDI BXE - problem z tempomatem, syczeniem i silni

    Zamieszczone przez Kubus1985
    Witam. masz głośniki z tylnych parapetów? jaka cena z wysyłką? pozdrawiam
    Hej,
    jet szansa, że są.
    Muszę sprawdzić.
    Pozdrawiam
    Samiec
  • robreg
    L&K
    • 2010
    • 1195
    • Octavia I (1U2)
    • AXP 1.4 MPI 75 KM

    #2
    [O2] 1.9 TDI BXE - problem z tempomatem, syczeniem i silni

    Witajcie,

    Prośba o pomoc - pacjent to silnik 1.9 BXE. Dziś złapała mnie choroba - samochód poczas jazdy zaczął stopniowo tracić werwę (nie padł na zbity pysk, ale jakoś normalnie to nie wyglądało), po paru kilometrach tempomat odmówił współpracy, po czym silnik oklapł prawie całkiem z mocy i turlał się dychawicznie. Po zatrzymaniu zauważyłem coś jakby syczenie spod motorowni, a w logach pojawił się taki oto babol:

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
    Part No SW: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 LB
    Component: R4 1,9L EDC G200SG 8501
    Revision: --H02--- Serial number: xxx
    Coding: 0000071
    Shop #: WSC xxx xxx xxx
    VCID: xxx

    2 Faults Found:
    000665 - Boost Pressure Regulation
    P0299 - 000 - Control Range Not Reached
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: xxx813 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 20:03:43

    Freeze Frame:
    RPM: 2415 /min
    Speed: 85.0 km/h
    Load: 52.2 %
    Voltage: 14.29 V
    Bin. Bits: 00101000
    Absolute Pres.: 1693.2 mbar
    Absolute Pres.: 1091.4 mbar

    000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
    P0101 - 000 - Implausible Signal
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 255
    Mileage: xxx819 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 20:08:50

    Freeze Frame:
    RPM: 1764 /min
    Speed: 83.0 km/h
    Temperature: 31.5°C
    Absolute Pres.: 999.6 mbar
    Mass Flow: 18.49 g/s
    (no units): 1.24
    Temperature: 81.9°C

    macie jakieś pomysły, co się mogło stać?
    Pozdrawiam, Robreg.
    ----
    furmanka.blogspot.com fan ;-)

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      robreg, sprawdź dolot ( szczególnie od filtra powietrza do turbiny ) czy coś się nie rozpięło...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10960
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        powietrze syczy w dolocie, a błędy sugerują, że nie ma prawidłowego ciśnienia doładowania
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Dziura w dolocie... jak stodola.... :wink:
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            Sprawdziłem dolot - nie ma dziury :-( a psyczy dalej... Trzeba będzie się chyba głębiej nad babolem pochylić i popatrzeć ...

            [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 18:50 ]
            aktualizacja: była dziura w dolocie...

            [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 18:51 ]
            ...pomiędzy filtrem powietrza a turbiną.

            [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 18:52 ]
            spowodowana pękniętą rurką EGR i wydobywającymi się z pęknięcia spalinami... (to syczało i spowodowało ZEROWĄ siłę napędową łopatek turbosprężarki)

            [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 18:53 ]
            ...które to spaliny, swoją temperaturą wytopiły dziurę w boku plajstikowej rurki o symbolu 1K0 129 654 AA

            [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 18:54 ]
            to się nazywa osprzęt silnika spie.......ny w wyrafinowany sposób :-) :-) :-)

            jestem jak wiadro pełne czarnych kotów!
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            Pracuję...