Zgrzyty przy zmianie I->II i II->III przy ~4000 rpm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siela
    Classic
    • 2011
    • 4

    Zgrzyty przy zmianie I->II i II->III przy ~4000 rpm

    Witojcie

    Właśnie wymieniłem sprzęgiełko w BXE żonki

    Serwis nieopatrznie powiedział, jak pojechałem na diagnozę, że padło tylko sprzęgiełko, ale ponieważ nie występuje jako odrębna część zastępcza, należy wymienić całą sprężarkę :lol: :lol: :lol:

    Z zewnątrz wyglądało to klasycznie, czyli "poluzowana" śruba, klima nie działała

    Po rozebraniu stwierdziliśmy ze szwagrem totalne wytarcie ząbków, co jego zdaniem powoduje, że stożek wchodzi głębiej i wtedy śruba wygląda na "poluzowaną" bo wystaje. Jednak śruba trzyma. Wałek sprężarki chodził raczej tak jak powinien, nadmiernych oporów ani luzów nie stwierdzono.

    Zatem sprzęgiełko nowe za 110 zł. i klima śmiga jak zwykle.

    Na pohybel ASO wszelkiej maści... :lol:

    Tak więc, jak macie wystającą śrubę, to moim zdaniem oznaka wycierających się ząbków.

    Zdraw!
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Zgrzyty przy zmianie I->II i II->III przy ~4000 rpm

    Od niedawna moja Skoda (BXE, skrzynia manual 5b) zaczęła sprawiać mi niemiłe niespodzianki przy zmianie biegów. Poczytałem o zgrzytającej dwójce, ale u mnie problemem jest również trójka. Opis sytuacji:
    - samochód rozgrzany
    - zawsze w przypadku zmiany biegu na wyższy przy dość wysokich obrotach (szybkie rozpędzanie - przy ok. 4000 rpm)
    - trzy razy zgrzytnęło przy zmianie z I na II
    - dwa razy pojechałem po zębach przy zmianie z II na III (!)
    Na pewno niczego nie spierd... łem ze sprzęgłem, zgrzyty były dla mnie dużym zaskoczeniem. Do tego nie szarpię biegami jak rajdowiec. Do niedawna ani razu nie zgrzytnąłem, mimo że styl jazdy niezmiennie taki sam i szybkie rozpędzanie uprawiam dość często (dawniej nawet częściej) aż tu od miesiąca takie brzydkie sprawy się dzieją... Auto od nowości w moich rękach, przebieg aktualny 99,919 km, więc do pierwszej setki chyba dojedzie

    Przy okazji serwisu w ASO przy 80,000 km byłem namawiany na wymianę oleju w skrzyni, bo rzekomo mechanik na jeździe próbnej stwierdził haczącą dwójkę. Olałem to, bo jak dla mnie skrzynia w każdych warunkach chodziła wówczas doskonale. Nawet dziś biegi zmieniają się lekko i bez haczenia - poza tymi paskudnymi sytuacjami gdy wysoko kręcę i zmieniam I->II oraz II->III. Szczególnie ten drugi przypadek mnie zaniepokoił, bo wymiana oleju pomaga podobno na II. A o problemie z przejściem z II na III nikt nie pisze. Dlatego pytam na forum i proszę Was o wszelkie sugestie.

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • hyp
      Ambiente
      • 2013
      • 146
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      W najlepszym przypadku to:
      - mało oleju w skrzyni lub jego zużycie (w necie jest wiele filmików, zdjęć gdzie ze skrzyni VW spuszczali brązowe "kakao" i to często powodowało zgrzyty i ciężkie wrzucanie biegów) ale u Ciebie zgrzyta tylko w jedną stronę.
      - zrób regulacje linek, może coś Ci przeskoczyło na lince, a regulacja je prosta i banalna, polecam ten filmik ja tak zrobiłem i 3-bieg lepiej mi działa (tylko bądź bardzo ostrożny przy przekręcaniu plastikowej "wajchy" bo często lubi się łamać, musisz się trochę pobawić i da się łagodnie przekręcić o 90 stopni )


      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo[/youtube]
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz

      Pracuję...