[O2] Problem z odpalaniem po zgaszeniu ciepłego silnika BKD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zorbus
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] Problem z odpalaniem po zgaszeniu ciepłego silnika BKD

    Super bryczka. Gratulacje. Środek prawie jak z salonu. Nie wiedziałem, że w tamtych latach były już takei liczniki. :shock:
  • eggzman
    Rider
    • 2008
    • 465
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BLR 2.0 FSI 150 KM

    #2
    [O2] Problem z odpalaniem po zgaszeniu ciepłego silnika BKD

    Mam dosyć dziwny problem i wielokrotnym przeszukiwaniu internetu i forum nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie
    Pacjent: O2 BKD z przebiegiem 210kkm

    Problem jest taki, że jak zgaszę go jak silnik był rozgrzany to jest problem z jego ponownym odpaleniem. Muszę go kręcić ok. 10s. Aby załapał. Dzieje się tak tylko jeśli był silnik rozgrzany i nie ważne czy odpalam go za chwilę, czy po kilkunastu godzinach, albo z rana jak jest zimny.

    Ale jeśli odpalę auto i zawiozę np. Dziecko do przedszkola, które jest blisko i silnik się nie nagrzeje to na powrocie odpala z "półobrotu".

    Problem jest dosyć specyficzny i mój mechanik sprawdzał samochód na kompie, ale nic nie wywnioskował. Wymieniłem moduł zapłonu, spod stacyjki bo wywalał błędy, ale oczywiście to nic pomogło na ten problem.

    Czy ktokolwiek miał styczność z takim problemem i od czego zacząć diagnozę?

    Silnik BKD to i zacząłem od pierwszej diagnozy - płyn chłodniczy czysty, mechanik mówi, że olej też nie jest rozrzedzony paliwem więc raczej też nie będą to uszczelniacze pod pompkami.
    Kacper
    Opel Combo C 1,6 8v
    O2 Combi 2.0 FSI

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11195
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      też kiedyś tak miałem i to był czujnik obrotów wału
      sprawdź czy czas tego jałowego kręcenia jest zawsze mniej więcej taki sam?
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • eggzman
        Rider
        • 2008
        • 465
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BLR 2.0 FSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        też kiedyś tak miałem i to był czujnik obrotów wału
        sprawdź czy czas tego jałowego kręcenia jest zawsze mniej więcej taki sam?
        Jak odpalam auto zaraz po zgaszeniu to zazwyczaj jest mniej więcej podobny czas, ale jak już odpalam rano to różnie i zawsze puści "bąka" czarnego, wyrówna obroty i działa dobrze.

        Można jakoś ten czujnk sprawdzić VCDS'em?
        Kacper
        Opel Combo C 1,6 8v
        O2 Combi 2.0 FSI

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11195
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Z pamięci Ci nie powiem w BKD
          ale jest blok podający obroty z czujnika wału (G28)
          ale jest też blok podający położenia wałka rozrządu (G40)
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • eggzman
            Rider
            • 2008
            • 465
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BLR 2.0 FSI 150 KM

            #6
            krzynol, Dzięki poszukam na necie i sprawdzę.
            Kacper
            Opel Combo C 1,6 8v
            O2 Combi 2.0 FSI

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11195
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              tylko to byłby gruby błąd w kompie zapisany
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • eggzman
                Rider
                • 2008
                • 465
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                #8
                No właśnie a w silniku żadnych błędów
                Kacper
                Opel Combo C 1,6 8v
                O2 Combi 2.0 FSI

                Komentarz

                • przemik
                  RS
                  • 2012
                  • 1610

                  #9
                  W BKD praktycznie kazdy z bloków ma odczyt z czujnika G28.... tam gdzie widzisz obroty silnika.

                  Na pewno nie mozna odczytac obrotów z czujnika polozenia walka G40.
                  Takie numery tylko w silnikach 2.0 TDi CR z serii CXXX
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz

                  • spacewalker
                    Elegance
                    • 2012
                    • 943

                    #10
                    BKD chyba niemal kazdy ma przypadłość złego odpalania na ciepłym. Jedz do Tunera na poprawe mapy rozruchu , albo pogooglaj sobie o proiblemie VW HOT START Problem

                    Komentarz

                    • witachu
                      L&K
                      • 2011
                      • 1319

                      #11
                      od dawna ci sie to dzieje? czy pojawiło sie nagle? moze faktycznie trzeba dawki poprawic, ewentualnie kat rozrządu dla spokojności sprawdzić
                      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                      Auto Detailing: Dream Car Studio
                      (znajdź również na fb)

                      Komentarz

                      • eggzman
                        Rider
                        • 2008
                        • 465
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                        #12
                        Tak naprawdę od początku roku powoli były delikatne problemy ale teraz to jest tragedia. Właśnie czytałem na necie i widziałem takie opinie jak pisze spacewalker, ale nie byłem pewny czy to aby to nie byłoby usuwanie skutku, ale widzę, że jednak TTTM.
                        Więc pozostaje mi program.

                        Zastanawia mnie jeszcze jedno, że są również problemy na zimnym silniku, jak go zgaszę rozgrzanego, ale może ma to jakiś związek z tą mapą. Cóż, podjadę zrobię ten rozruch i będzie wiadomo.
                        Kacper
                        Opel Combo C 1,6 8v
                        O2 Combi 2.0 FSI

                        Komentarz

                        • damianeusz
                          Classic
                          • 2014
                          • 5

                          #13
                          Też miałem kiedyś taki problem w swojej OII kombi. U mechanika powiedzieli mi że to problem szczotek na rozruszniku i o dziwo wymiana samych szczotek pomogła na jeden rok, bo naprawiłem to w zeszłym roku. Zimą odpala rewelacyjnie, bo nawet po dłuższej jeździe auto po zgaszeniu szybciej się schładza przy niskich temperaturach, natomiast teraz z czasem zauważam że problem znowu powraca :/

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11195
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            przemik, da się
                            w BKC to grupa 051 i są podane obroty wałka rozrządu pomniejszone 2x
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              A to musze zapamietac....
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • eggzman
                                Rider
                                • 2008
                                • 465
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #16
                                No i zapadło. Właśnie próbuję się umówić na najbliższy termin na zmianę mapy, ale żeby nie było to od razu będzie robiony program

                                Dzięki wszystkim, za zaangażowanie.
                                Kacper
                                Opel Combo C 1,6 8v
                                O2 Combi 2.0 FSI

                                Komentarz

                                • FJ2
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 11

                                  #17
                                  Nie wiem na ile pomagam tym postem a na ile się wygłupiam, ale napiszę, może pomogę?

                                  U mojej mamy w Fabii objawy były bardzo podobne do tych o których piszesz - samochód nie chciał odpalać jak był rozgrzany (bardzo długo trzeba było go kręcić, czasem kilkukrotnie próbować), zapalał jak był zimny bez większych problemów, poza tym trochę nierówna praca, ale nic konkretnego. Pomogła wymiana czujnika temperatury silnika. Uszkodzony czujnik wprowadzał sterownik w błąd i silnik dostawał nieodpowiednie ilości paliwa, podobno to też zależy od temperatury silnika, zimny silnik dostaje inną mieszankę niż rozgrzany (tak wyjaśnił mi mechanik). Groszowa, bardzo szybka naprawa, poprawna praca silnika natychmiast po wymianie czujnika.
                                  Nie mam natomiast pojęcia czy taka usterka jest widoczna po podłączeniu komputera i jak się sprawdza czy taki czujnik jest sprawny (jeśli znajduje się w ogóle takowy w Twojej Octavii).
                                  Pozdrawiam.

                                  Komentarz

                                  • eggzman
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 465
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                    #18
                                    Nadworny mechanik podłączał do kompa i sprawdzał auto przez dwa dni, więc myślę, że to też sprawdzał, ale kto wie. Na poniedziałek się umówiłem na zmianę mapy startowej to od razu się zobaczy.

                                    [ Dodano: Pon 16 Cze, 14 21:55 ]
                                    Dobra dziś auto było na korekcie dawki startowej. Niby ok, ale po trasie jak zgaszę to dalej muszę kręcić dłużej niż zwykle, ale duuuużo krócej niż poprzednio. Czy ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł o to może być?
                                    Na razie nie przeszkadza to zbytnio, ale zaj.... irytuje. Czekać aż coś walnie, czy mogę coś jeszcze sprawdzić?
                                    Kacper
                                    Opel Combo C 1,6 8v
                                    O2 Combi 2.0 FSI

                                    Komentarz

                                    • hyp
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 146
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Ile kosztuje taka korekcja ??
                                      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                      Komentarz

                                      • eggzman
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 465
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                        #20
                                        250-300zł, zależy od tunera. U mnie to trochę pomogło, ale nie wyeliminowało problemu. Musi on być gdzieś głębiej
                                        Kacper
                                        Opel Combo C 1,6 8v
                                        O2 Combi 2.0 FSI

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          eggzman, mozna zmienić mapy - czyli zrobic ciut więcej niz tylko korekcja dawki
                                          zazwyczaj warto tez wtedy zmienic moc :wink:
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • eggzman
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 465
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                            #22
                                            Właśnie mam zmienione razem z mocą, ale może to też leci powoli coś innego. Jak kiedyś się zepsuje to się dowiem :lol:
                                            Kacper
                                            Opel Combo C 1,6 8v
                                            O2 Combi 2.0 FSI

                                            Komentarz

                                            • mrfazi
                                              • 2010
                                              • 3174
                                              • Superb III (3V3)
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez spacewalker
                                              BKD chyba niemal kazdy ma przypadłość złego odpalania na ciepłym.
                                              Faktycznie - "chyba", bo moja Czarnula nie miewa takich kaprysów.

                                              Zamieszczone przez eggzman
                                              250-300zł, zależy od tunera.
                                              Gdzie tak tanio sprzedają wirusa :?: :shock:

                                              Komentarz

                                              • eggzman
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 465
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez mrfazi
                                                Gdzie tak tanio sprzedają wirusa :?: :shock:
                                                Pisałem jedynie cenę za zmianę dawki. Za tyle to może gdzieś pod marketem, ktoś wgra jakiś "program". :wink: Nawet znam taki przypadek - przyrost mocy zauważalny, ale co się dzieje w silniku to nikt nie wie.
                                                Kacper
                                                Opel Combo C 1,6 8v
                                                O2 Combi 2.0 FSI

                                                Komentarz

                                                Pracuję...