Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czujnik położenia wału

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czujnik położenia wału

    Cześć,
    Co polecicie do 1.9TDI BXE przelot prawie 290tys km jazda raczej po mieście + sporadycznie długa trasa z rodzinką. Obecnie leję Motula Specyfic 505.01 oraz X-clean C3.
    Co innego warto zalać do silnika??

    Damian

  • #2
    Czujnik położenia wału

    Problem zaczął się od
    "1 Fault Found:
    000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
    P0341 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 2
    Mileage: 216486 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 14:45:26

    Freeze Frame:
    RPM: 798 /min
    Speed: 0.0 km/h
    Load: 0.0 %
    Voltage: 14.29 V
    Bin. Bits: 00001111
    Idle Stabilization: 0.0°KW
    (no units): 48.0"
    Objawów fizycznych nie było żadnych - jedynie błąd wykryty przez vcds.
    Czujnik wymieniony na nowy z ASO i niestety znowu to samo:
    "1 Fault Found:
    012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
    P3007 - 000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 24
    Mileage: 216654 km
    Time Indication: 0
    Date: 2000.00.00
    Time: 10:22:27

    Freeze Frame:
    RPM: 2814 /min
    Speed: 83.0 km/h
    Load: 100.0 %
    Voltage: 14.21 V
    Bin. Bits: 00001000
    Idle Stabilization: 0.0°KW
    (no units): 48.0"

    Jedyny objaw to straszne szarpanie autem przy próbie odpalenia na "ciepło"
    Koledzy pomóżcie !

    Komentarz


    • #3
      Hej, wydaje mi się że sprawa jasna,
      - problemy z odpalaniem auta na ciepłym
      - na zimnym działa dobrze
      - komputer wskazał Ci gdzie jest problem

      Mój znajomy miał podobny problem ale w jego wypatku Polo IV gdy auto się zagrzało to całkowice silnik gas i silnik juz nie odpalał, po wychłodzeniu wszystko wracało do normy, po wymianie czujnika problem był rozwiązany.
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz


      • #4
        czyli ponownie mam wymienić czujnik ??? skoro poprzednia wymiana g... dała ?

        Komentarz


        • #5
          Re: Czujnik położenia wału

          Zamieszczone przez Fuzy
          Problem zaczął się od
          Objawów fizycznych nie było żadnych - jedynie błąd wykryty przez vcds.
          Czujnik wymieniony na nowy z ASO i niestety znowu to samo:
          !

          Hej, sorry, nie wiem jak ale nie zauważyłem tego wcześniej,
          - a po wykasowaniu problem wraca ?
          - sprawdź wtyczkę może nie jest dobrze wciśnięta ?


          - czujnik można przetestować w warunkach domowych:
          1. wymontowujesz go z samochodu
          2. podłączasz miernik do niego (w środku znajduje się nawinięta cewka) wiec będzie wskazywał jakiś stały opór
          3. podgrzewasz czujnik nagrzewnicą gdzieś do 90C (tylko go nie roztop) i sprawdzasz czy zaczyna ci przerywać obwód, jak tak to do wymiany

          Jak był wymieniany to jedz to zrobić na gwarancji

          Polecam ten link Test czujnika
          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

          Komentarz


          • #6
            błąd jest: no signal czyli raczej coś gdzieś we wiązce/wtyczce
            jak byłby implausible signal to wtedy czujnik do wymiany
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Hej, krzynol dzięki za sprostowanie
              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

              Komentarz


              • #8
                Zwracam niesmiało uwage ze chodzi o czujnik połozenia wałka rozrządu G40
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz


                • #9
                  auto aktualnie stoi na warsztacie, pierwsza diagnoza - czujnik sprawny, ale czy problemy może powodować alarm (passenger200)? jestem po telefonie od mechanika i alarm zgłupiał - zblokował elektrykę i szukają odcięcia, które mógł zamontować poprzedni właściciel, nic mi o nim nie mówiąc...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Zwracam niesmiało uwage ze chodzi o czujnik połozenia wałka rozrządu G40
                    +1, ale tenże nie powoduje szarpania przy odpalaniu na ciepłym, tylko późniejszy rozruch.
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz


                    • #11
                      Hej podobny objaw miałem w 02 FL 1.9 bxe z czujnikiem położenia wału szarpał i za 2-3 obrotem odpalał, błąd był zapisany. Poprzedni właściciel odstawił do aso gdzie wymienili czujnik i myśleli że O.k
                      Przy zakupie nie podobało mi się te palenie i po sprawdzeniu błędów był błąd czujnika wału też wymieniłem (myślałem że jakiś wadliwy był ten co aso zamontowało) i ku zdziwieniu nic nie dała mi wymiana.

                      Problem leżał w wiązce idącej od czujnika wału do komputera, weź na próbę nowy przewód puść do kompa ( wyeliminujesz uszkodzenie wiązki) u mnie był taki myk że w złączce przy kompie pin był luźny i nie łączył z kompem.
                      Powodzenia

                      Komentarz


                      • #12
                        Czujnik wymieniony - wada wtyczki lub kabla, bo sam czujnik działał - oczywiście reklamacji na elementy elektryczne nie uwzględniają więc 140zł w plecy.
                        Dzięki za pomoc !

                        Komentarz


                        • #13
                          Witam,
                          mam podobny problem jak koledzy wyżej,
                          oto log :
                          000833 - Camshaft Position Sensor (G40)
                          P0341 - 000 - Implausible Signal
                          Freeze Frame:
                          Fault Status: 01110000
                          Fault Priority: 0
                          Fault Frequency: 1
                          Reset counter: 255
                          Mileage: 151677 km
                          Time Indication: 0
                          Date: 2052.14.24
                          Time: 16:37:21

                          Freeze Frame:
                          RPM: 210 /min
                          Speed: 0.0 km/h
                          Load: 100.0 %
                          Voltage: 9.80 V
                          Bin. Bits: 11000100
                          Idle Stabilization: 0.0°KW
                          (no units): 32.0


                          Readiness: 0 0 0 0 1

                          po tym jak kolega "krzynol" napisał że jak jest "implausible signal to wtedy czujnik do wymiany" tak tez uczyniłem.

                          Po wymianie czujnika,i doładowaniu aku skodzina kreci i odpala po jakimś 3/4 zakręceniu i dodaniu gazu .

                          Błąd skasowałem ale po każdorazowym odpalaniu auta błąd pojawia się na nowo.

                          Co może boleć moją skodzine???

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X