1.9 TDI BXE - robic czy wymienic?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pietro71
    Classic
    • 2014
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Dzisiaj mój mechanik ma podjechać i obejrzeć ten silnik. Jak mu się spodoba to pewnie go kupie. Spróbuje dowiedzieć się jak silnik do nas przyjechał.
    Ja tez wolałbym gwarancje na rok ale takie silniki kosztują 4500-5000.
    Zastanawiam się czy kazać mechanikowi rozebrać ten "nowy" silnik i sprawdzić stan panewek, korbowodu itp.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      jak rozbierzesz to po gwarancji- jakiejkolwiek...
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • hyp
        Ambiente
        • 2013
        • 146
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez robekcool
        jak rozbierzesz to po gwarancji- jakiejkolwiek...
        No cóż gwarancja 14 dni na silnik, to też taka choćby wcale, ja bym się skłaniał do rozebrania i sprawdzenia jak to tam wygłada, co byś za pół roku znów nie musiał silnika szukać.

        - sprawdzić korbowód
        - panewki
        - wałki, etc..
        ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

        Komentarz

        • pietro71
          Classic
          • 2014
          • 13
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Epilog

          W sobotę odebrałem swoja "wspaniałą" maszynę. Teraz mam BJB z przebiegiem około 100k.
          Wróciłem nią do wawy i... mam mieszane uczucia. Niby wszystko działa, przyspiesza aż się micha cieszy nawet może trochę mniej pali ale... przy prędkości 140 km/h jakby cos się zacinała. Co prawda nie za bardzo miałem jak ją na trasie sprawdzić (za duży ruch) ale takie odniosłem wrażenie. Wydaje mi się że pojawiły się jakieś drgania i auto nie przyspieszało. Może dzisiaj wyjadę na A2 i ją trochę przegonie...
          Umówiłem się już na mały przegląd i ponowną wymianę oleju lecz musze odczekać swoje , u fachowców pomimo wakacji kolejki.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #30
            Zrob diagnostyke statyczną i dynamiczną.... bedziesz wiedzial na czym stoisz...
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • miras1982
              Drive
              • 2010
              • 72
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Chłopaki powiedzcie mi coś na temat silnika BLX 1,9 TDI właśnie kupiłem Seata Altea z tym silnikiem. Czy to tragedia już mam szukać innego motoru?

              Komentarz

              • D2mian
                Rider
                • 2010
                • 551
                • Toyota
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                miras1982, mój BXE ma 272 tys km i jakoś działa. Owszem problemy występują ale w niektórych egzemplarzach; niestety nie wiadomo jak rozpoznać problematyczną sztukę, jednak nie jest to kwestia wszystkich aut!!!
                120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                Smarowanie zapewnia

                Komentarz

                • marcinpe33
                  Classic
                  • 2014
                  • 24

                  #33
                  moja fura ma najechane 283tyś i wszystko gra, albo za krótko jeżdżę

                  Komentarz

                  • shu
                    Rider
                    • 2013
                    • 372
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Loteria zapewne.W mojej już korba poszła na spacer po asfalcie jakieś 60kkm temu.Na szczęście nie mnie tylko poprzedniemu właścicielowi.Dowiedziałem się z ASO dopiero po zakupie.Nie wiem czy się cieszyć czy nie,ale i tak panewki wymieniłem,dla spokojnego snu.Teraz łyka mi trochę oleju,podejrzewam,że przez uszczelnienia na zaworach albo turbina puszcza(choć jest po wymianie w czerwcu).Zresztą na tyle TDI które zrobili to i tak procentowo chyba nie jest źle.
                    ...a w garażu "zielona kura"...

                    Komentarz

                    • beaviso
                      Elegance
                      • 2010
                      • 767
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Moje BXE łyka olej od nowości - średnio 0.5 litra co 6-7 tys. km. Działo się tak samo na Shell Helix 5W30, Castrol Edge 5W30, jak i na Lotosie 505.01 5W40. Nie ma co się tym przejmować, tylko sprawdzać i dolewać częściej po trochu - bo kontrolka zapala się gdy brakuje ok. 3/4 litra do maxa.

                      Tydzień temu zrobiłem u siebie panewki i dałem nowe śruby - przy przebiegu 102 kkm, robiąc rozrząd postanowiłem zadbać prewencyjnie o ten napiętnowany element. Koszt w ASO wyszedł 930 zł brutto (+ olej). Stare panewki bez najdrobniejszych rys czy tym bardziej uszczerbków. Dolne w kolorze jasnym, górne ciemne z miedzianymi przebłyskami. Wstawię przy okazji fotki, może ktoś oceni. Zakładam, że następne 8 lat pojeżdżę już spokojnie nie myśląc o panewkach (zrobię przy tym ~100-120 kkm, patrząc statystycznie na ostatnie 4 lata).

                      M.
                      666 4U

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        #36
                        ASO 930 złotych za panewki korbowodowe? Które ASO robi za takie pieniądze?
                        Z materiałem? Dałeś sobie wsadzić takie same jakie miałeś, czy sputtery założyli?

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez himi
                          ASO 930 złotych za panewki korbowodowe? Które ASO robi za takie pieniądze?
                          Z materiałem? Dałeś sobie wsadzić takie same jakie miałeś, czy sputtery założyli?
                          Sopot. Robiłem przy okazji rozrządu - dodatkowe pozycje to wymiana panewek (100 zł) i demontaż/montaż pompy oleju (300 zł). Koszt panewek to niewiele ponad 400 zł i 110 zł za śruby. Dostałem różne upusty na robotę i części.
                          Nie kombinowałem z częściami, poszło to co daje ASO i na to jest gwarancja. Numery panewek to 045 105 701 B GLB i 045 105 701 C GLB.
                          Wcześniej do 70 kkm jeździłem na LongLife i panewki (z roku 2008) przetrwały do 102 kkm. Więc teraz następne 100 kkm na wymianie co 15 kkm powinno być nie gorzej.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • himi
                            L&K
                            • 2013
                            • 1115
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            #38
                            Napisz mi proszę, czy założyłeś supttery czy te skodowskie - już legendarne panewki, które ponoć tak się sypią (choć jak sam piszesz były całkiem ok)

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #39
                              Podałem numery części z opakowania. Nie mam pojęcia i nie chcę wiedzieć co to są sputtery Dałem nowe panewki dostarczone przez ASO jako część zamienna VAG/Skoda - 8 sztuk, po 4 góra i dół, wystarczy tych emocji. Czy moje stare były zużyte czy nie - nie wiem, z lektury forum się nie dowiedziałem. Nie miały żadnych ubytków. Ale 4 miały przebarwienia, a wg niektórych to właśnie oznaka zużycia.

                              Fachowiec z ASO postąpił elegancko, bo oddał stare panewki, związane taśmą w pary i opisane na taśmie (oraz na pudełkach) z którego cylindra pochodziły. Nie musiał tego robić, ale dobrze to o nim świadczy.

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              • miras1982
                                Drive
                                • 2010
                                • 72
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                BXE

                                Witam. Dziekuje za odpowiedzi. Czytajac różne fora na temat silnika z kodem BXE zauważyłem. że większość tych silników, które padły to motory po 2007 roku. Moj ma 168 kkm no i na razie tyka fajnie. Jeśli chodzi o picie oleju to teść ma golfa z silnikiem BBX i to żłopie olej co chwile kontrolka sie pali, a silnik wg. specjalistów jest igła. Więc wniosek przychodzi sam na myśl, że wszystkie tak mają. Pozdrawiam.

                                Komentarz

                                • xcracer
                                  Elegance
                                  • 2014
                                  • 851
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #41
                                  W takim razie teść musi zmienić fachowców skoro przy takim zużyciu oleju twierdzą, że silnik jest igła . Przecież tak ogromne zużycie oleju bardzo utrudnia użytkowanie samochodu...
                                  Moja FLka:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                  Komentarz

                                  • spc
                                    Elegance
                                    • 2012
                                    • 825
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez xcracer
                                    W takim razie teść musi zmienić fachowców skoro przy takim zużyciu oleju twierdzą, że silnik jest igła . Przecież tak ogromne zużycie oleju bardzo utrudnia użytkowanie samochodu...
                                    Dokładnie. Mój przy przebiegu obecnie 226kkm wciąga ok 0,5l na 10kkm.
                                    Piter
                                    tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                                    KM i Nm dołożył gregor10

                                    Komentarz

                                    • miras1982
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 72
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Odnośnie BXE miałem ten motor w Seat Altea i zero awarii, teść ma w VW Golf V i też zero. Pamiętajcie dobry olej ( tylko nie Castrola) i wymiana co 10 kkm.

                                      Komentarz

                                      • majonezz
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 188
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        No i niestety mnie też dopadł syndrom panewy
                                        Silnik BLS, przebieg: 226kkm, serwisowany w LL - wymiany oleju co około 20kkm. Na bloku "Made in Germany". Najlepsze jest to, że u mnie namacalne objawy wyszły zaraz po okresowej wymianie oleju. Korba nie wyszła bokiem, ale diagnoza brzmi - obrócona panewka korbowodowa. Mechanik zdjął miskę i na razie tyle stwierdził. Twierdzi też, że "może być" uszkodzony korbowód i doradza podmianę całego słupka. Pytanie do Was, czy da się w jakiś sposób wyciągnąć korbowód bez rozbebeszania góry? Bez wyjmowania i dokładnych pomiarów to raczej ciężko będzie stwierdzić czy jest sens dłubać przy naprawie tego silnika. Oczywiście jest też sprawa z wałem korbowym, który trzeba wyciągnąć i sprawdzić czy nadaje się do roboty. Może ktoś z Was jest w stanie polecić jakiś zaufany zakład - najlepiej z Wrocka? Najlepiej jakby ogarnęli wszystko.
                                        Łączę się w bólu z posiadaczami uszkodzonych BXE i BLS
                                        Aktualne zużycie paliwa

                                        Komentarz

                                        • robekcool
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2041
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          W grudniu robiłem bls w a3 po obróconej panewce, dziś zacząłem składać z tourana ( to moje ostatnie dwa przypadki). Ciężko znaleźć bls , a jak już to cena wysoka. Robię często na używanych wałach z nowymi panewkami ( ok. 1300-1400 ). Silnik i tak trzeba wyjąć. Rozebranie silnika od góry wiąże się z trochę większym kosztem, ale robisz dla siebie, no i zapominasz o problemie. Korbowód wymień. Jak wałek o.k. odchodzi kilka stówek. Ogólnie kompleksowo ok. 4.5- 5 tysi. z nowym rozrządem. W razie pytań , proszę śmiało.
                                          www.k-mot.pl
                                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                          Autoholowanie.
                                          Robert Kulma

                                          Komentarz

                                          • Rauxel
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 238
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Ja polecam pana Macieja z warsztatu na Krzemienieckiej we Wrocławiu. Siostrze w Oplu Corsa B silnik się zatarl. Pan Maciej znalazł taki silnik i tak go zamontowal, ze auto jeździ lepiej niż na oryginalnym....

                                            Komentarz

                                            • robekcool
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2041
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #47
                                              Nie podważam autorytetu Pana Macieja, ale...
                                              1. Z jakiegoś powodu silnik był wymieniany.
                                              2. Jaki trafił, taki zamontował.
                                              3. Montaż w oplu corsa B jest na pewno technicznie bardzo trudny, i tu pozostaje tylko pogratulować skuteczności.
                                              Kolego Majonezz , czekam na info odnośnie skuteczności naprawy lub innej decyzji.
                                              www.k-mot.pl
                                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                              Autoholowanie.
                                              Robert Kulma

                                              Komentarz

                                              • robreg
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1195
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                                                No i niestety mnie też dopadł syndrom panewy
                                                Silnik BLS, przebieg: 226kkm, serwisowany w LL - wymiany oleju co około 20kkm. Na bloku "Made in Germany". Najlepsze jest to, że u mnie namacalne objawy wyszły zaraz po okresowej wymianie oleju. Korba nie wyszła bokiem, ale diagnoza brzmi - obrócona panewka korbowodowa. Mechanik zdjął miskę i na razie tyle stwierdził. Twierdzi też, że "może być" uszkodzony korbowód
                                                Twierdzi tak, bo co? Ciekawe jest to co prawi pan mechanik.

                                                W moim BXE dalo rade wymienic panewki korbowe BEZ ruszania góry silnika. Tłok z korbowodem oczywiście nie wyjdzie dołem silnika, ale wydaje mi się, że czop na wale korbowym da sie po pierwsze obejrzeć (stan, czy nie ma przytarcia) a po drugie pomierzyć, a napewno da się sprawdzić, czy faktycznie panewki się obróciły.

                                                Jeśli pan "popatrzył" bez zdejmowania stóp korbowodów, to raczej nędznej jakości jest to diagnostyka.

                                                Pozdrawiam, Robreg.
                                                ----
                                                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                                Komentarz

                                                • oktawian84
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 8
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Witam kolegów.
                                                  W dniu wczorajszym zasiliłem zacne grono "szczęśliwców" z zajechanym 1.9 TDI BXE. Moja skodzina: O2 FL Combi (rocznik 2009) 105 km / podkręcona na ok. 135 km. Ok. dwa lata temu na trasie padło turbo. Dałem do regeneracji po tzw. znajomości za niecałe 600 zł. Po regeneracji moc wróciła ale pojawił się tzw."syndrom karetki" przy wejściu na obroty 20/30k. Auto w zasadzie jeździło bez zarzutów. Pózniej wymieniłem dwumasę przy przebiegu ok. 200 000 km. Do wczoraj było ok. na trasie jadąc ok. 170 km/h nagle zaczęły spadać obroty do 0, zapach spalenizny i kłęby dymu z wydechu. Po odczekaniu 5 min. na poboczu spróbowałem go odpalić, auto zapaliło ale z silnika słychać było metaliczne stukotanie i dalej zapach spalenizny i dym więc go od razu zgasiłem. Dalej laweta, warsztat no i diagnoza postawiona przez machera który jak mówił po zdemontowaniu miski olejowej stwierdził, masakryczne uszkodzenia, w silniku brak oleju (dolewałem 3 tygodnie temu, cały czas był shell helix 5w30), uszkodzone panewki, zarysowany wał etc. Generalnie stwierdził, że robienie tego silnika się nie opłaca.
                                                  Mama 2 pytanka: czy możliwe jest stwierdzenie tak dużych uszkodzeń na podstawie zdemontowania samej miski olejowej a dalej stwierdzenia że silnik na daje się na złom ?
                                                  Druga sprawa to czy do mojej wersji octy jest opcja wymiany silnika na inny niż BXE ? A jak tak to jakie polecacie ?
                                                  ------------------------------

                                                  Pozdrawiam,

                                                  Michał

                                                  Komentarz

                                                  • majonezz
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 188
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Jestem już po naprawie silnika. Obróciła się panewka na korbowodzie od 3-ciego cylindra. Powody:
                                                    1) Słabe smarowanie (olej, Long Life)?
                                                    2) Wada fabryczna panewek korbowodowych
                                                    Pompa olejowa jest i była sprawna. Poziom oleju był ok, ponieważ awaria nastąpiła zaraz po jego wymianie.
                                                    Jeśli więc usłyszycie taki odgłos jak w tym video:

                                                    to laweta i szybciutko do jakiegoś ogarniętego mechanika. Ja cudem uniknąłem wywalenia korbowodu przez blok silnika, co wcale nie oznacza, że naprawa należała to tanich . Wał wydolił - udało się wyszlifować. Na zdjęciach to, co zostało po panewkach. Musiałem też wymienić jeden korbowód, bo był mocno zryty. Jednym słowem - ładna rozpierducha. P.S. Widać, że panewka na kolejnej korbce też już niedługo powiedziałaby papa...
                                                    P1000998a.jpgP1010002a.jpgP1010004a.jpg P1000997a.jpgP1000999a.jpg
                                                    Ostatnio edytowany przez majonezz; 27991.
                                                    Aktualne zużycie paliwa

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...