Prezes52, ahmed799, Przyjadę a tam taki widok :diabelski_usmiech
[O2] Czyżby znowu turbo? Bardzo dziwne i nie szablonowe zach
Zwiń
X
-
[O2] Czyżby znowu turbo? Bardzo dziwne i nie szablonowe zach
3 lata temu wstawiłem nowe turbo do auta, ostatnio zaczęły mnie dopadać, odcięcia gazu, tzn. przyspieszam, jest brak mocy i nie mogę już przyspieszać, przy różnych prędkościach, ale nie jest to klasyczny not lauf, bo po wduszeniu sprzęgła, mogę ponownie przyspieszać, próbowałem klasycznego testu to jest 1500 obr, trzeci bieg i cegła na pedał gazu, to 1 na 5 zdarza się odcięcie, ale przy różnych obrotach, raz jest to ok 3000 raz 4000, komputer błędów nie pokazuje, co to może być, a jeżeli turbo to jak diagnozować akurat tą przypadłość?
Na nowej turbinie jeżdżonej z głową przez 3 lata zrobiłem 50k km, z czego 50% miasto, 50% trasa, były również autostrady i np. tempomat na 160km/h przez 1h, także starałem się przedmuchiwać jak mogłem
-
-
Zapomniałem jak się robi dynamiczne, muszę poszukać.
Co ciekawe jeżeli byłby to klasyczny notlauf, to byłby jakiś błąd na komputerze, po podpięciu kabla czy nie?
Druga sprawa, te braki mocy są przy różnych prędkościach i teraz nawet kojarzę rok temu, jakieś sporadyczne akcje w mieście, jak jechałem wolno i dodawałem gaz spokojnie, a nie ala cegłówka na pedał.
Kod:01 Engine -> measuring blocks wybrać grupy np: 003 - wstazania przeplywomierza 008 - dawki paliwa 011 - cisnienie doladowania 3bieg ustabilizować prędkość i obroty na ok 1500 LOG but w podłogę do odcięcia
[ Dodano: Sob 19 Lip, 14 07:48 ]
Co logować statycznie i dynamicznie, fajnie jakby ktoś mi przypomniał bo nie mogę nigdzie znaleźć....
Zrobiłem log statyczny 11BS w celu sprawdzenia sztangi/gruszki, nie wiem czy poprawnie, jak źle proszę skorygujcie. Bieg jałowy, zimny silniki, i logowałem.
Log (0 - 011)
Czy można jakoś sprawdzić zwór za pomocą VCDS?
Komentarz
-
-
no wlasnie to zrobiles i pieknie rusza w statycznym gruszka bo cienienie raz maleje raz rosnie.
Zrób dynamiczne. ustawiasz sobie na lapku w MB grupe 011 ruszasz autkiem by sie turlalo. Zapinasz bieg najeloej 4 naciskasz start logowania na alpku i pedal gazu w podloge i tak do okolo 4000 obr silnika be zodpuszczania gazu. caly czas gaz w podloge nie na pol gwizdka czy na 3/4. Zatrzymujesz sie i konczysz logowanie. wrzucasz na fotum i my tu juz ci powiemy co sie dzieje.
Mozesz tez inne grupy pologowac to bedzie wiecej danych. Najlepiej osobno 003 008 i 010 jeszcze.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Te inne też dynamicznie w ten sam sposób?
[ Dodano: Sob 19 Lip, 14 13:48 ]
Log (0 - 011,003,008,011,003,008)
Log (1 - 011,008,010) - tu coś strzeliło ok 4200-4400, ale nie pamiętam przy której próbie.
Log (2 - 011)
Log (3 - 011)
Co ciekawe, po jednej z prób, doszedłem do 4500obr via 120km/h, skończyłem test wrzuciłem 5 bieg i też nagle stracił moc, po chwili odzyskał, odzyskuje zawsze przy wduszeniu sprzęgła lub odczekaniu <5sec.
Co szanowne grono doktorów sądzi na ten temat?
Komentarz
-
-
ogolnie turbo w mire jest kontrolowane. Przy okolo 2000 obr tylko chwile jest przeladowanie ale jest zbite zaraz. Przpelywka ma nieco zanizone wartosci. Mozna ja przemyc albo wymienic.
generalnie bedzie odrobine slabszy gdzie przeplywka ogranicza dawke paliwa czyli jest ponizej zadanej wartosci.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Nic nie rob z przepływomierzem. Mierzy dobrze.
Turbina pracuje dobrze. Pojezdzij dynamiczne jakis czas... albo przegon auto po autostradzie. Powinno przejsc.
Wg mnie kierownice gdzies delikatnie sie przycinają.
Uklad podcisnienia szczelny i pracuje prawidlowo.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Błędów w kompie zero, po tym spadku mocy, jak wduszę sprzęgło lub odczekam dłuższa chwilę to przyspiesza znowu normalnie, nie jest to związane ze spadkiem prędkości do jakiejś granicy, bo spadki mocy są na różnych prędkościach, jak jadę spokojnie to są one bardzo rzadko, ale też są, przy dynamiczniejszej jeździe częściej, w mieście rzadko, na trasach częściej, tyle moich mądrości.
[ Dodano: Czw 24 Lip, 14 18:20 ]
Dziś ta sama sytuacja, przejechane ok 35km poza miastem, spokojnie, przejeżdżam przez skrzyżowanie, 1, 2 lekko duszę gaz i przy 2k-2,2k obrotów, spadek mocy, brak przyspieszenia, że była wolna droga to nic nie robiłem tylko próbowałem kiedy moc wróci ok 1k obr, wróciła, potem przy wyprzedzaniu na 2, dojechałem do 4k obr, znowu to samo, nie miałem czasu sprawdzić kiedy wróci moc, wbiłem 3 i szedł dalej.
W kompie są błędy, ale one są już długo i raczej nie dotyczą tego problemu, ale wrzucam.
Kod:------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Part No SW: 03G 906 021 LB HW: 03G 906 021 LB Component: R4 1,9L EDC G000SG 9251 Revision: --H02--- Serial number: SKZ7Z0F3596342 Coding: 0000071 Shop #: WSC 41815 175 02280 VCID: 6ADFC69B3EBF 2 Faults Found: 000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal P0341 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 254 Mileage: 227780 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 09:12:09 Freeze Frame: RPM: 2205 /min Speed: 103.0 km/h Load: 40.8 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 00001000 Idle Stabilization: 0.0°KW (no units): 48.0 005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit P161C - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 227978 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 08:58:55 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 12.01 V Bin. Bits: 00001111 Temperature: 16.2°C Bin. Bits: 00110000 Readiness: 0 0 0 0 0
Komentarz
-
-
jakas nieszczelnosc musi byc ... po logach turbo ok nie ma sie czym przjomwac ... moze cos ei przetaro i czasami traci cisnienie .... moze ktoras z uszczelek ...
[ Dodano: Pią 25 Lip, 14 02:30 ]
nieszczelnoc moze byc taka ze jak dasz w pizd.. to dopiero sie powieksza i stad spadek mocy jak jedziesz sobie spokojnie to nic sie nie dzieje bo utrzymuje cisnienie ... inne wyjscie to przy okreslonych obrotach moe turbo sie blokowac no ale zrobiles lgi dynamiczne i tego nie widac .... na chlopski rozum przy duzych obrotach cos blokuje bieg powietrza ...nalepiej na hamownie
[ Dodano: Pią 25 Lip, 14 02:35 ]
i ta dalej mysle .. dpf .. co jak blokuje wylot spalin .. wiem ze powiniem wyjsc blad .. ale ... pzez to mogla ci pasc poprzednie turbo ... tak tylko rozmyslam
Komentarz
-
Komentarz