[O2] Czyżby znowu turbo? Bardzo dziwne i nie szablonowe zach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Czyżby znowu turbo? Bardzo dziwne i nie szablonowe zach

    Prezes52, ahmed799, Przyjadę a tam taki widok :diabelski_usmiech
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Czyżby znowu turbo? Bardzo dziwne i nie szablonowe zach

    3 lata temu wstawiłem nowe turbo do auta, ostatnio zaczęły mnie dopadać, odcięcia gazu, tzn. przyspieszam, jest brak mocy i nie mogę już przyspieszać, przy różnych prędkościach, ale nie jest to klasyczny not lauf, bo po wduszeniu sprzęgła, mogę ponownie przyspieszać, próbowałem klasycznego testu to jest 1500 obr, trzeci bieg i cegła na pedał gazu, to 1 na 5 zdarza się odcięcie, ale przy różnych obrotach, raz jest to ok 3000 raz 4000, komputer błędów nie pokazuje, co to może być, a jeżeli turbo to jak diagnozować akurat tą przypadłość?

    Na nowej turbinie jeżdżonej z głową przez 3 lata zrobiłem 50k km, z czego 50% miasto, 50% trasa, były również autostrady i np. tempomat na 160km/h przez 1h, także starałem się przedmuchiwać jak mogłem

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #3
      zrob logi dynamiczne to sie zerknie.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        natash, takie dziwne objawy daje czasem nieszczelność lub uszkodzenie bloku zaworów elektromagnetycznych.
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          #5
          Zapomniałem jak się robi dynamiczne, muszę poszukać.

          Co ciekawe jeżeli byłby to klasyczny notlauf, to byłby jakiś błąd na komputerze, po podpięciu kabla czy nie?

          Druga sprawa, te braki mocy są przy różnych prędkościach i teraz nawet kojarzę rok temu, jakieś sporadyczne akcje w mieście, jak jechałem wolno i dodawałem gaz spokojnie, a nie ala cegłówka na pedał.

          Kod:
          01 Engine -> measuring blocks
          wybrać grupy np:
          003 - wstazania przeplywomierza
          008 - dawki paliwa
          011 - cisnienie doladowania
          
          3bieg ustabilizować prędkość i obroty na ok 1500
          LOG
          but w podłogę do odcięcia
          Tak to było?

          [ Dodano: Sob 19 Lip, 14 07:48 ]
          Co logować statycznie i dynamicznie, fajnie jakby ktoś mi przypomniał bo nie mogę nigdzie znaleźć....




          Zrobiłem log statyczny 11BS w celu sprawdzenia sztangi/gruszki, nie wiem czy poprawnie, jak źle proszę skorygujcie. Bieg jałowy, zimny silniki, i logowałem.

          Log (0 - 011)


          Czy można jakoś sprawdzić zwór za pomocą VCDS?

          Komentarz

          • wesol
            Rider
            • 2008
            • 689

            #6
            no wlasnie to zrobiles i pieknie rusza w statycznym gruszka bo cienienie raz maleje raz rosnie.
            Zrób dynamiczne. ustawiasz sobie na lapku w MB grupe 011 ruszasz autkiem by sie turlalo. Zapinasz bieg najeloej 4 naciskasz start logowania na alpku i pedal gazu w podloge i tak do okolo 4000 obr silnika be zodpuszczania gazu. caly czas gaz w podloge nie na pol gwizdka czy na 3/4. Zatrzymujesz sie i konczysz logowanie. wrzucasz na fotum i my tu juz ci powiemy co sie dzieje.
            Mozesz tez inne grupy pologowac to bedzie wiecej danych. Najlepiej osobno 003 008 i 010 jeszcze.
            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              Te inne też dynamicznie w ten sam sposób?

              [ Dodano: Sob 19 Lip, 14 13:48 ]
              Log (0 - 011,003,008,011,003,008)

              Log (1 - 011,008,010) - tu coś strzeliło ok 4200-4400, ale nie pamiętam przy której próbie.

              Log (2 - 011)

              Log (3 - 011)

              Co ciekawe, po jednej z prób, doszedłem do 4500obr via 120km/h, skończyłem test wrzuciłem 5 bieg i też nagle stracił moc, po chwili odzyskał, odzyskuje zawsze przy wduszeniu sprzęgła lub odczekaniu <5sec.

              Co szanowne grono doktorów sądzi na ten temat?

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                ogolnie turbo w mire jest kontrolowane. Przy okolo 2000 obr tylko chwile jest przeladowanie ale jest zbite zaraz. Przpelywka ma nieco zanizone wartosci. Mozna ja przemyc albo wymienic.

                generalnie bedzie odrobine slabszy gdzie przeplywka ogranicza dawke paliwa czyli jest ponizej zadanej wartosci.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #9
                  Dlaczego trace moc, w losowych sytuacjach, przeplywka jest winna?

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Nic nie rob z przepływomierzem. Mierzy dobrze.
                    Turbina pracuje dobrze. Pojezdzij dynamiczne jakis czas... albo przegon auto po autostradzie. Powinno przejsc.
                    Wg mnie kierownice gdzies delikatnie sie przycinają.
                    Uklad podcisnienia szczelny i pracuje prawidlowo.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      #11
                      Goniłem 160km/h na tempomacie... trasa Bydgoszcz - Łódź - Warszawa i z powrotem, w drodze powrotnej straty mocy występowały częściej, do W-wy bodajże nie wystąpiły wcale. Dynamicznie jeżdżę cały czas :P.

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Hmm... logi nie potwierdzają zle dzialającej sprezarki.
                        Jakies błedy ?
                        Czujesz ze auto jedzie w trybie awaryjnym po tym "spadku mocy"
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          #13
                          Błędów w kompie zero, po tym spadku mocy, jak wduszę sprzęgło lub odczekam dłuższa chwilę to przyspiesza znowu normalnie, nie jest to związane ze spadkiem prędkości do jakiejś granicy, bo spadki mocy są na różnych prędkościach, jak jadę spokojnie to są one bardzo rzadko, ale też są, przy dynamiczniejszej jeździe częściej, w mieście rzadko, na trasach częściej, tyle moich mądrości.

                          [ Dodano: Czw 24 Lip, 14 18:20 ]
                          Dziś ta sama sytuacja, przejechane ok 35km poza miastem, spokojnie, przejeżdżam przez skrzyżowanie, 1, 2 lekko duszę gaz i przy 2k-2,2k obrotów, spadek mocy, brak przyspieszenia, że była wolna droga to nic nie robiłem tylko próbowałem kiedy moc wróci ok 1k obr, wróciła, potem przy wyprzedzaniu na 2, dojechałem do 4k obr, znowu to samo, nie miałem czasu sprawdzić kiedy wróci moc, wbiłem 3 i szedł dalej.

                          W kompie są błędy, ale one są już długo i raczej nie dotyczą tego problemu, ale wrzucam.

                          Kod:
                          -------------------------------------------------------------------------------
                          Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
                             Part No SW: 03G 906 021 LB    HW: 03G 906 021 LB
                             Component: R4 1,9L EDC G000SG  9251  
                             Revision: --H02---    Serial number: SKZ7Z0F3596342
                             Coding: 0000071
                             Shop #: WSC 41815 175 02280
                             VCID: 6ADFC69B3EBF
                          
                          2 Faults Found:
                          000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal 
                                         P0341 - 000 -  -  - Intermittent
                                       Freeze Frame:
                                              Fault Status: 00110000
                                              Fault Priority: 0
                                              Fault Frequency: 254
                                              Mileage: 227780 km
                                              Time Indication: 0
                                              Date: 2000.00.00
                                              Time: 09:12:09
                          
                                       Freeze Frame:
                                              RPM: 2205 /min
                                              Speed: 103.0 km/h
                                              Load: 40.8 %
                                              Voltage: 14.21 V
                                              Bin. Bits: 00001000
                                              Idle Stabilization: 0.0°KW
                                              (no units): 48.0
                          
                          005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12): Open Circuit 
                                         P161C - 000 -  - 
                                       Freeze Frame:
                                              Fault Status: 01110000
                                              Fault Priority: 0
                                              Fault Frequency: 1
                                              Mileage: 227978 km
                                              Time Indication: 0
                                              Date: 2000.00.00
                                              Time: 08:58:55
                          
                                       Freeze Frame:
                                              RPM: 0 /min
                                              Speed: 0.0 km/h
                                              Load: 0.0 %
                                              Voltage: 12.01 V
                                              Bin. Bits: 00001111
                                              Temperature: 16.2°C
                                              Bin. Bits: 00110000
                          
                          Readiness: 0 0 0 0 0

                          Komentarz

                          • KamilInc
                            Classic
                            • 2014
                            • 10

                            #14
                            jakas nieszczelnosc musi byc ... po logach turbo ok nie ma sie czym przjomwac ... moze cos ei przetaro i czasami traci cisnienie .... moze ktoras z uszczelek ...

                            [ Dodano: Pią 25 Lip, 14 02:30 ]
                            nieszczelnoc moze byc taka ze jak dasz w pizd.. to dopiero sie powieksza i stad spadek mocy jak jedziesz sobie spokojnie to nic sie nie dzieje bo utrzymuje cisnienie ... inne wyjscie to przy okreslonych obrotach moe turbo sie blokowac no ale zrobiles lgi dynamiczne i tego nie widac .... na chlopski rozum przy duzych obrotach cos blokuje bieg powietrza ...nalepiej na hamownie

                            [ Dodano: Pią 25 Lip, 14 02:35 ]
                            i ta dalej mysle .. dpf .. co jak blokuje wylot spalin .. wiem ze powiniem wyjsc blad .. ale ... pzez to mogla ci pasc poprzednie turbo ... tak tylko rozmyslam

                            Komentarz

                            • samtech84
                              Elegance
                              • 2008
                              • 988
                              • Octavia I (1U2)
                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                              #15
                              W BXE nie ma DPF

                              Komentarz

                              • demmsi
                                Elegance
                                • 2011
                                • 966
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
                                Natash ten błąd nie wzbudza twojej czujności?

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  A co on oznacza? Niemam DPF, katalizator tez wyciety przy zmianie turbo.

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    Bład czujnika polozenia wałka rozrzadu (G40) - raczej nie ma zwiazku z utratą mocy. Jesli czujnik uwalony to pewnie gorzej auto odpala.
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #19
                                      Odpala wszystko ładnie pięknie. Czyli szukać nieszczelności gdzieś?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...