Hałas z klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawelt
    Ambiente
    • 2009
    • 189
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    BTW, czy odgłosy o których wszyscy piszą to coś w tym stylu:
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Nie są one całkowicie normalne? Zarówno skoda jak i peugeot tak właśnie brzmiały z klimą.

    Komentarz

    • radekrp90
      Ambiente
      • 2014
      • 158
      • Volkswagen
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #27
      Ja tak mam przy niskich obciążeniach (czyli gdy jest temperatura na zewnątrz zbliżona do tej ustawionej na Climatronic lub gdy auto jedzie już długo i wnętrze jest schłodzone). Moim zdaniem to drgania przenoszone przez układ (jakiś rezonans) do wnętrza, bo z komory silnika nic nie słychać.

      Komentarz

      • Pawelt
        Ambiente
        • 2009
        • 189
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #28
        No dokładnie w takiej sytuacji to zawsze występuje i w peugeocie i w skodzie miałem coś takiego. Jak klima ma chodzić na pół gwizdka to robi hałas w pewnym zakresie niższych obrotów między 1,5 a 2k. Tyle, że filmik nie mój bo ja mam O2 i tam jest Climatic i pewnie starsza sprężarka (a i tak taka co kręci non stop).

        W dieslu by się nie usłyszało


        Komentarz

        • prezes73
          Rider
          • 2015
          • 522
          • Hyundai

          #29
          Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
          ,

          inaczej pisząc, klime ponad stan miałem nabitą od zeszłego roku, ale tylko przez ostatnie 3 dni (do wczoraj) pojawiały się te odgłosy, Od wczoraj po poprawnym serwisie klimy jest bez problemów, nawet dużo lepiej chłodzi.
          Niestety problem powrócił, ciekawe że od sprężarki nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, w komorze silnika jak i przy samej sprężarce. Dźwięki dochodzą jakby za schowka pasażera, klima słabiej chłodzi i odgłosy przylewającego się czynnika, im większe obroty tym głośniej. Dochodzą drgania (szarpania)budy na wolnych obrotach.

          Komentarz

          • Pawelt
            Ambiente
            • 2009
            • 189
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Może słyszysz zawór rozprężny.

            Ciche przelewanie czynnika też słyszę już w drugim aucie. Ważne żeby nie robiły się takie powolne trwające po 10-30 sekund cykle szumienia niezależnego od obrotów. Wtedy brakuje czynnika.

            Nie widzę powodów dlaczego w aucie nie miało by być podobnych odgłosów pracy klimatyzacji jak w urządzeniu służącym do chłodzenia budynku. Tam też sprężarka buczy a czynnik się przelewa. Jak centralka jest za oknem to słychać to przez zamknięte okno. W aucie jest to tylko odrobinę mniejsze. No gorzej jak przestało chłodzić.

            Komentarz

            • prezes73
              Rider
              • 2015
              • 522
              • Hyundai

              #31
              Tylko jak wytłumaczyć że po ponownym napełnieniu jest cisza i klima ładnie chłodzi, obecnie jest tak jak pisałem, słabiej chłodzi i te dźwięki szumienia wraz z wzrostem obrotów, podobne dźwięki jakie wydaje zjeb....a turbosprężarka (ale to nie ona ;-) ). Dochodzą też szarpania na jałowym.

              Komentarz

              • xerxes1212
                Classic
                • 2014
                • 25
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Jesli macie problem z nabitą klimą, która nie chłodzi to przerabiałem to rok temu. Uszkodzony miałem zawór sterowania sprężarki klimy(znajduje się w sprężarce -symbol:PXE14) W serwisie skody nie ma takiej części, tylko cały kompresor. W inter carsie-240 plus wymiana. I wszystko działa. A fachmani już chcieli za naprawę klimy od 2500 , więc och olałem.
                Powodzenia.


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                Komentarz

                • Tabus
                  Classic
                  • 2016
                  • 20

                  #33
                  Witam,
                  Jeśli posiadacie państwo sprężarkę bezsprzęgłową to serwis należy wykonywać co roku, jednak nie "dobijać" klimatyzacji, a przeprowadzić pełen serwis. Trwa on w granicach 40-50 minut i składa się z czterech cykli: Odzysku, próżni, wlania nowego oleju do sprężarki oraz napełnianie czynnikiem chłodniczym. Sprężarka bez sprzęgła chodzi cały rok więc olej także pracuje i ją smaruje. Jak sprawdzić jaką mamy sprężarkę? Wyłączcie klimatyzacje i obserwujcie czy zewnętrzna część sprężarki obraca się razem z paskiem wieloklinowym. Paru moich klientów już się o tym przekonało, że nie warto zaoszczędzać na serwisie. Pozdrawiam serdecznie

                  Komentarz

                  • Tabus
                    Classic
                    • 2016
                    • 20

                    #34
                    Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
                    Tylko jak wytłumaczyć że po ponownym napełnieniu jest cisza i klima ładnie chłodzi, obecnie jest tak jak pisałem, słabiej chłodzi i te dźwięki szumienia wraz z wzrostem obrotów, podobne dźwięki jakie wydaje zjeb....a turbosprężarka (ale to nie ona ;-) ). Dochodzą też szarpania na jałowym.
                    Masz gdzieś wyciek, najczęściej padają chłodnice, ze starości, po strzałach od kamieni. Wystarczy w ciemnym pomieszczeniu sprawdzić lampą UV. Powodzenia

                    Komentarz

                    • prezes73
                      Rider
                      • 2015
                      • 522
                      • Hyundai

                      #35
                      Zamieszczone przez Tabus Zobacz wpis
                      Masz gdzieś wyciek, najczęściej padają chłodnice, ze starości, po strzałach od kamieni
                      Ze starości raczej nie, w zeszłym roku była wymieniana + siatka w zderzaku. Ale wyciek biorę pod uwagę, jestem umówiony z fachowcem który typowo zajmuje się układami klimatyzacji, ale dopiero po 4 września. Bez lampy się nie da? zielone naloty itp? Akurat poprzednio jak był walnięty skraplacz, to było widać zielone naloty.

                      Komentarz

                      • Tabus
                        Classic
                        • 2016
                        • 20

                        #36
                        Nie zawsze się da. A oringi także wymienili albo czy sprawdzili połączenie po wymianie ?

                        Komentarz

                        • prezes73
                          Rider
                          • 2015
                          • 522
                          • Hyundai

                          #37
                          Oringi też nowe. Wszystko było ok do teraz, cały zeszły rok i ten do końca lipca. Po 2 tygodniach od 'wymiany" czynnika problem powrócił, tak jak piszesz, pewnie teraz jest za mało czynnika, gdzieś spier...ł bardzo szybko. Skraplacz wygląda dobrze, sprężarka pracuje bezszelestnie, nie widać nigdzie wycieków. Podjadę za tydzień do speca i zobaczymy

                          Komentarz

                          • Pawelt
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 189
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Ja to u siebie widzę, że gdy klimatyzacja (climatic, półautomat) nastawiona jest na 22 stopnie to wtedy słyszę jakiś dźwięk związany z jej pracą w okolicy 2 - 2,1k obrotów. Gdy klimatyzacja nastawiona jest na 20 stopni to w sumie działa bezdźwięcznie. Poprzedni użytkownik zwykle nastawiał na 20 to nie słyszał nic i nigdy Temperatura zewnętrzna jest dzisiaj do 30 więc ta sprężarka wcale tak lekko nie pracuje a nie hałasuje w takich warunkach.

                            A najbardziej chyba to słychać, gdy na zewnątrz jest mniej niż jest ustawione na climaticu. Robi lodówkę zawodowo, można cały czas na 1 biegu wentylatora jeździć i jest zimno. Takie ustawione 20 stopni to dla mnie trochę zimno jest

                            Komentarz

                            • prezes73
                              Rider
                              • 2015
                              • 522
                              • Hyundai

                              #39
                              Dzisiaj zauważyłem że nie pracują wentylatory w momencie załączenia AC, załączają się dopiero od wysokiej temperatury silnika.Spalanie bez załączonej klimy około 0.6l/h przy załączonej 0.9l/h czyli norma, słychać przelewanie się czynnika w kabinie. Skraplacz robi się gorący a wentylatory ani drgną.

                              Komentarz

                              • radekrp90
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 158
                                • Volkswagen
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #40
                                Ja ostatnio monitorowałem u siebie - gdy ciśnienie spada z około 8 bar do 6.5 słychać wycie/terkotanie, gdy kompresor znów zaczyna pracować (ciśnienie około 7.2 bar) jest cisza. Ciśnienia odczytane bezpośrednio z Climatronic'a (kanał 10.2 jak dobrze pamiętam).

                                Komentarz

                                Pracuję...