A nie wymienia sie go przypadkiem w komplecie z silnikiem?
[O2] Nie odpala na zimnym
Zwiń
X
-
[O2] Nie odpala na zimnym
Od paru tygodni mam problem z odpaleniem gdy auto postoi pare godzin (najkrotszy taki etap - 7h). Jezeli auto zgasze i postoi 20-30minut (tankowanie, wc w trasie etc) - odpala bez problemu, choc nie wiem czy nie kreci o pol obrotu dluzej niz dawniej..
Przygody zaczynaja sie gdy postoi pare godzin - odpalic samo nie chce - moge krecic rozrusznikiem dlugo i namietnie i nic. Zalaczanie pompy paliwa przed kreceniem 10-15razy nie pomaga (pompa chodzi - slychac, byla sprawdzana - podaje cisnienie jak powinna).
Silnik BKD, 303kkm, zachipowany na 170KM/400Nm przy 206kkm.
Problemy pojawily sie po przygodzie ze strzałem sruby paska napinajacego jakis czas temu, po zrobieniu wyszlo ze wtryski padaja i wymienione, choc tez nie bez przygod - z 4 nowych, jeden byl od poczatku walniety - poszła wymiana, pojezdzilem na 1 starym i 3 nowych, po czym po jakis 3tys km nowy, na 1 cylindrze umarl - BOSCH w raporcie z naprawy podal zatarta (!!!) koncowke wtryskiwacza (fabrycznie nowe - zapakowane, bez sladow uzytkowania byly przy zakupie). PO naprawie, wlozeniu ostatniego nowego wszystko ladnie smigalo -autko rwie sie jak powinno. Dopiero po trasie (600km) i 2dniach stania nie chcialo odpalic.. PO 2tyg powrot do mechanika, z jego diagnozy i poszukiwan - uszczelnienie pompowtryskow - mimo ze byly zmieniane przy kazdej wymianie wtrysku, to zrobilismy raz jeszcze, na wszystkich wtryskach - nie pomoglo..
Jezeli auto juz odpali na plaka, mozna je zgasic po minucie-dwoch (gdy zlapie normalne obroty) i odpali bez problemu. W trasie tez zadnych problemow - ciagnie rowniutko, jak zawsze, takze do samego konca. Spalanie w normie, a nawet minimalnie nizsze niz przed cala epopeja...
Jakies pomysly? Sugestie? W sobote jade do innego mechanika, nie mniej moze ktos mial podobny przypadek...
-
-
kolego mam dokładnie ten sam problem jak opisałeś z silnikiem 1.9 bxe. dokladnie tak samo jak opisales to z tym ze u mnie wczesniej byla wymieniana vacu pompa ,pozniej zrobilem 10tys bez problemow ,a,teraz problem powrocil z tym ze odpali na zimnym ,ale nie rowno pracuje i nie zawsze wejdzie na obroty po czym zgasnie(ale nie zawsze) i mozna krecic ile sie chce,na plaka odpala oczywiscie . Ja poki co jade na sprawdzenie czy trzyma cisnienie czy ta pompa ponownie nie padla ,bo problem jest ewidentnie po stronie paliwa.
Komentarz
-
-
Podejrzenie paliwa tez mam wlasnie od mechanika, drugi ma inne pomysły jeszcze, bo jego pierwszy niestety sie nie sprawdzil - wymiana czujnika temp paliwa nie pomogła (koszt kolo 70pln za czujnik, 20min roboty, bo przewody paliwowe byly juz mocno zapieczone po tym przebiegu na czujniku).
Paliwo oczywiscie wycieklo przy wymianie czujnika - tyle ile bylo tam w przewodach, wiec opcja ze gdzies sie "zapowietrza" na zasilaniu odpada.. Zostaje wlasnie grzebanie w samym silniku + ew pompa Vacuum :/ Podrzuce ten trop nowemu mechanikowi i zobaczymy co wyczaruje...
Jak czegos sie dowiem bede dawał znac i licze na to samo z drugiej strony
Komentarz
-
-
No ja też ciągle czekam na termin żeby móc sprawdzić to ciśnienie z pompy która niestety wymieniałem na nową, i żeby się przekonać czy słusznie domagać się wymiany na gwarancji gdyby ponownie padala, bo ona póki co całkiem nie padła, ale juz zaczyna brakować ciśnienia na początku wiec podejrzewam ze zawór który w niej jest siada, chyba że się nie sprawdzi moja teoria to trzeba będzie co innego szukać, jeszcze myślałem nad uszvzelnieniami pompek, z tym ze ja objawów takich typowych dla uszkodzonych uszczelnień nie mam typu przybywania oleju, czy rozszerzonego przez paliwo, wiec myślę że to ta pompa. Zobaczymy, tez będę dawał znać w temacie co i jak bo usterka identyczna.
Komentarz
-
-
Wlasnie poprzedni mechanik tez stawiał na pompe tandemowa.. Nie mniej straszył ze koszty spore, a jak patrzylem na szybko na aukcje, to nowe w 600-800PLN sa..
Duzo było roboty z jej wymiana/duze koszty wymiany? Bo podjerzewam ze i u mnie na tym sie skonczy niestety.. Choc moze cos innego mechanik wymysli.. Bo nie sadze by mial inna pompe na podmiane :/
Komentarz
-
-
Koszty to w sklepie za pompe zamiennik boscha 750zl ,ori kosztuje 1700zl ,ja kupowalem boscha ,jest tez z jakiejs innej sirmy zamiennik ale bosch lepszy ,nie pamietam juz z jakich powodow ale byla nieco lepsza ,z kroccami bodajze cos zwiazane. Ja w przyszlym tygodniu bede dzialal ,ale na poczatku zaczne od wymiany filtra paliwa ,bo i tak dopiero wizyte mam umowiana dopiero na przyszlym tygodniu.
[ Dodano: Sob 26 Lip, 14 20:26 ]
A wieć mialem dac znać w temacie ,i poki co po wymianie filtra paliwa i przedarciu auta autostrada ,poki co problem z zapalaniem unormowal się .
Komentarz
-
-
Mój filtr miał mniej jak 10 tys chyba a w środku był dosyć ciemny, może nie był jakiś nie wiadomo jak zasyfiony, ale widać było taki brud, pojezdze zobaczę, ale warto zacząć szukać od najłatwiejszych rzeczy, swoją drogą jeżeli Ty pompy nie wymieniałeś to całkiem możliwe ze nie trzyma ciśnienia jak u mnie wcześniej. Ja póki co będę u siebie obserwował co się dzieje, póki co nie ma na razie takich objawów jak występowały, zrobię ileś km to się okaże, jak nie to trzeba będzie szukać dalej.
Komentarz
-
-
Po wstepnych ogledzinach wychodzi ze poprzedni mechanik gruntownie sp.... temat remontu silnika.. Wtryski leja mocno na zimno, do tego ich gniazda skorodowane.. Zawsze byłem zadowolony z tego co robił, a teraz cos sie popsuło..
Czekam jeszcze na szczegolowa analize gniazd, z nadzieja ze uda sie je odratowac, regeneracje albo kupno uzywanych wtryskow i zobaczymy co bedzie dalej...
Komentarz
-
-
Leja mocno na zimno ,czyli jakie wartosci dają ,że aż tak leją ? jeżeli podawał Ci mechanik , a jakies inne objawy tez są oprócz "lania" ,np podczas odpalania dym z rury czy cos ,czy bez zadnego dymka itp.? u mnie w zasadzie poki co jeździ normalnie, ale dla pewnosci wole sprawdzic czy cos sie zlego nie dzialo,dzieje.
Komentarz
-
-
CO do dymka - twierdzi ze rzuca czarnym przez chwile po odpaleniu, jak sie uda odpalic bez plaka.. Co nie dziwne, biorac pod uwage ze tak leje z pompowtryskow..
Sam nie widzialem jak leja, bo auto zostało w Polsce, ale ojciec ogladal i faktycznie jest słabo..
U mnie niestety to poklosie remontu po strzelonym rozrzadzie, wiec nie sadze by u Ciebei było cos nie tak.. Do tego u mnie kompresja na 2gim cylindrze mocno lezy...
Komentarz
-
-
Ja mam Octavie 2.0 170 PS
Tez mam problemy na odpalaniu na zimnym silniku, nawet jak teraz sa temperatury w granicach 7-10 stopni. Z rana musze krecic jakies 3-5 sek zeby zaskoczyl. Swiece wymienialem 2 lata temu, wiec chyba raczej beda jeszcze ok. Ale po wymianie swiec bylo to samo. Jak rano po tym kreceniu odpali i jak zgasze auto to pali na dotyk.
Mam teraz zamontowane takie cos:
podgrzewacz 230V
I jak rano to wlacze na ok 30 min to temp jest okolo 50st, to wtedy pali bez problemu.
Da sie jakos sprawdzic swiece bez ich wyciagania, albo zwiekszyc czas ich grzania.
Moze ktos jest z okolicy Monachium ktory moglby mi cos pomoc ?
Komentarz
-
-
Skoro podgrzanie pomaga, to swiece musza szwankowac...
U mnie był temat rzeka - pomoglo przelozenie moich koncowek wtryskow, do innych, ktore mialy zle dawki paliwa..
Generalnie o całosci mozna by doktorat napisac spokojnie, takie opcje juz były przerabiane... Obecnie od tygodnia jezdzi i odpala na dotyk, choc dzis po poludniu wydawało mi sie ze kreci o pol sekundy dluzej, ale chyba jestem przewrazliwiony - odpalil i tyle.. Poki co jezdze i ciesze sie z powrotu auta
Komentarz
-
Komentarz