Czy to na pewno turbina?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dbull76
    Classic
    • 2018
    • 0

    Czy to na pewno turbina?

    Deo, a co ty będziesz robić w ligocie ??
    generalnie jedziemy na spota i mozemy cie zgarnąć tylko musielibyśmy godzinę dogadać bo o 16 stej jeszcze pracujemy :-) bardzo ci zależy zaraz po 16 stej ?? czy moze być ciut później ??
  • dbull76
    Classic
    • 2014
    • 1

    #2
    Czy to na pewno turbina?

    Prośba o poradę: objawy - dźwięk nadjeżdżającej karetki całym zakresie obrotów; dodatkowo słychać zgrzyt w okolicy 1700 obr. Diagnoza w jednym z warsztatów - Turbina.
    Czy na pewno? Przebieg się zgadza 193kkm, tylko że poza powyższymi żadnych innych objawów. Ktoś może potwierdzić albo zanegować ? :shock:

    Komentarz

    • hubi2000
      Rider
      • 2010
      • 601

      #3
      ja miałem karetkę w 2.0 TDI przebieg 160tys
      turbinę oddałem do regeneracji i miała duże luzy watek gdzieś opisany na forum
      jedna z przyczyn ze sprzedałem 2.0 TDI odgłosy z turbiny wykończyły mnie psychicznie

      później miałem 1.9 tdi przebieg 140tys po zrobieniu programu ~2 miesięcy pojawiała się karetka

      teraz posiadam benzynę i jest cisza
      Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

      https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        Tak te odglosy pochodzą ze spreżarki. Przytarte lozysko wałka.
        Nie zwlekaj z weryfikacją i z ew. naprawą.
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • WojtekDM
          Ambiente
          • 2014
          • 119

          #5
          Zamieszczone przez przemik
          Tak te odglosy pochodzą ze spreżarki. Przytarte lozysko wałka.
          Nie zwlekaj z weryfikacją i z ew. naprawą.
          Dokładnie. Do tego przytarty + rozważony wirnik i gwizdy się pojawiają.
          Skoda Octavia RS Combi 2006
          BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
          http://www.dynamech.pl
          Serwis & regeneracja turbosprężarek

          Komentarz

          • hubi2000
            Rider
            • 2010
            • 601

            #6
            kilka nocy wałkowałem temat odgłosów turbiny i nawet po wymianie na nowa sztukę po paru tygodniach efekt powracał wiec o co tu chodzi
            Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

            https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

            Komentarz

            • psamolek
              Classic
              • 2013
              • 15

              #7
              ja mam również "karetkę" ale słyszalna wyłącznie na 1 i2 biegu dodatku w zakresie 1200-2200 obr. Najlepsze to, że parametry w logach są poprawne
              Zadbane auto, to kochane auto

              Komentarz

              • WojtekDM
                Ambiente
                • 2014
                • 119

                #8
                Zamieszczone przez hubi2000
                kilka nocy wałkowałem temat odgłosów turbiny i nawet po wymianie na nowa sztukę po paru tygodniach efekt powracał wiec o co tu chodzi
                Powodów może być jeszcze kilka. M.in. wydmuchany lub wycięty kat, wydmuchane uszczelki, pęknięty kolektor, odkształcenie lub upalenie łopatek wirnika (temp. spalin za wysoka - wtryski, przepływka), przeciążenie wirnika itd...
                Skoda Octavia RS Combi 2006
                BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                http://www.dynamech.pl
                Serwis & regeneracja turbosprężarek

                Komentarz

                • psamolek
                  Classic
                  • 2013
                  • 15

                  #9
                  Dzisiaj przeprowadziłem test otwierania EGR za pomocą VCDS,i zauważylem ze gdy EGR jest zamknięty gwizd nie występuje, a gdy jest otwarty występuje "karetka". Ma ktoś pomysł w czym występuje problem?
                  Zadbane auto, to kochane auto

                  Komentarz

                  • hubi2000
                    Rider
                    • 2010
                    • 601

                    #10
                    ja kiedyś ręka zatykałem otwór od EGR i jak się zbierało ciśnienie to zaczynało gwizdać
                    Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                    https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                    Komentarz

                    Pracuję...