[O2] Dziwne objawy Octavia II BKD 2.0TDI 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kastopb
    Classic
    • 2014
    • 26

    #26
    Zamieszczone przez witachu
    kastopb, to juz połowe kilometrów przejechałes na oleju wiec duzej straty chyba nie bedzie. z resztą jesli chłodziwo rozrzedza olej to pogarsza jego własciwosci. jesli nie chcesz zrzucac całego oleju to pozostaje oddesac. z ta analiza to bym nie czekał do wiosny
    ale z drugiej strony może szybciej zrobić test na zawartość CO w zbiorniczku, jakby to był wyciek chłodziwa do oleju to by się tworzyła jakaś biała maź/nalot czy coś to samo na bagnecie itp, więc może jest jakaś nadzieja ze to tylko uszczelka pod głowicą i faktycznie test pokaze CO, do soboty max zrobie test i dam znać co dalej

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      Zamieszczone przez kastopb
      ale z drugiej strony może szybciej zrobić test na zawartość CO w zbiorniczku
      TO JEST WŁaśnie podstawowy i najtańszy test , pisałem Ci już..
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • kastopb
        Classic
        • 2014
        • 26

        #28
        Panowie no i dzisiaj bylo badanie na CO w zbiorniczku plynu chlodniczego i nic zero najmniejszego zabarwienia itp, gosc kumaty posprawdzal troche rzeczy jakies przecieki i inne i nic, on wstepnie wyklucza ze moze chlodziwo dostawac sie do oleju bo zero mazi na bagnecie nalotu na korku tez nic, plyn chlodniczy czysciutki. Sugeruje wymiane korka moze przepuszcza cisnienie bo jak odkrecal to za duzo go nie zeszlo tak jakby przepuszczal hmm nie wiem w kazdym badz razie kupilem nowy zalozylem i zobaczymy co i jak ale watpie ze to byla przyczyna...

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #29
          no to dziwne...coś mi się obiło uszy kiedyś że jakoś może być związane z chłodnicą oleju , że w tych okolicach może być pęknięcie i wtedy nie widać w płynie nic,,,ale pewnie coś pokręciłem..
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • kastopb
            Classic
            • 2014
            • 26

            #30
            no i po wymianie korka dalej ubywa płynu, natomaist obytek zmniejszył się o 50%
            hmm może jeszcze wymienię caly zbiorniczek może on coś, gdzieś przepuszcza a jak nie to już nie mam pomysłu, test na CO tak jak mowie negatywny nic nie ma wszystko gra - tak jak opisalem w poprzednim poście.


            zaobserwowalem ze O2 puszcza dymki jak stoje w wiekszych korkach dzisiaj przy normalnej jedzie nic sie nie dzialo silnik sie nagrzewa normalnie wszystko gra dzisiaj przejechalem 4km zajelo mi to 50min i co dłuższa stanie z rury lecial dym jak ruszylem nic potem znowu korek i dym rozumiem pogoda jest jaka jest ale przy tylu autach w korku tylko moje tak z rury dawalo.. czy to moze miec jakis zwiazek z nagrzewnica klimatronikiem czy cos po jak wiekszy nawiew wlaczalem to tak jakby ten dym byl wiekszy moze to moja flustracja juz ale sprawdzone jak widzicie juz bylo praktycznie wszystko... a może wpływ na to ma nagrzewnica??

            Komentarz

            • eroberto1
              Rider
              • 2010
              • 350

              #31
              Podepne się pod temat żeby nie zakładać nowego wątku. U mnie też BKD i mam podobny problem... Płyn chłodzący znika. Nie ma białego dymu, nie ma budyniu na korku od wlewu oleju, nie rośnie poziom oleju. Płyn zaczal znikać po jakimś czasie od wymiany rozrządu wraz z pompa wody - czy to może być przyczyną??? Jak ewentualnie temu zaradzić???
              2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

              Komentarz

              • djtomi2
                Rider
                • 2010
                • 252
                • Octavia II (1Z3)
                • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #32
                No to na początek sprzwdziłbym, czy nie ucieka przez tą pompę wody. Szczególnie , że zbiega ci się to w czasie. Może jakaś wadliwa uszczelka była ?
                Stosunkowo nie dużo roboty - trzeba zdjąć osłonę paska rozrządu i zobaczyć czy w okoliczch pompy nie ma czerwonego nalotu po płynie.
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • eroberto1
                  Rider
                  • 2010
                  • 350

                  #33
                  Tydzień temu dolalem 300-400ml przejechałem 30 km i odstawilem samochód, cały tydzień nie jeździłem dziś zaglądam pod maskę i w zbiorniczku nie ma śladu płynu - gdyby taka ilość dostała się do silnika to chyba by kopcila na biało? Był by budyń na korku? I czy to wogole możliwe żeby głowica jeśli auto nie jeździło a płyn uciekł??? Nigdzie nie widzę śladów płynu. Czy po wymianie rozrządu mogą się takie cuda dziać??

                  [ Dodano: Sob 09 Maj, 15 14:18 ]
                  Ostatecznie okazało się że przeciekala chłodnica, wymiana 400 zl
                  2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                  Komentarz

                  Pracuję...