Zbyt duże spalanie Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gazdzioch
    Classic
    • 2018
    • 6

    Zbyt duże spalanie Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM

    Enriquez, własnie u mnie tez dziala... Specjalnie podpinalem sie tez do swojego auta by sprawdzic czy na bank dobrze patrze... I teraz juz sam nie wiem co jest piec...

    Bandini, nie wiem, nie jezdzilem za swoim autem Ale zwroce uwage ktorejs nocy
  • gazdzioch
    Classic
    • 2014
    • 2

    #2
    Zbyt duże spalanie Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM

    Witam,

    Szanowni koledzy/koleżanki proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki dotyczącej mojej Skody Octavii II 1.9 TDI 2005 rok 105 KM. Problem, z którym nie mogę sobie poradzić związany jest ze spalaniem. Komputer pokładowy pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,5 - 5-5 trasa , 6,5-7,0 miasto. Niestety realne spalanie jest znacząco wyższe o ok 1,7-2,5 litra. Zastanawia mnie skąd taka rozbieżność. Auto na trasie nigdy nie spaliło poniżej 6 litrów pomimo grzecznej jazdy a w mieście 9-10 litrów to norma również przy wciskaniu pedału gazu bez szaleństw. Teraz opiszę listę kroków, które poczyniłem do tej pory:
    - wymieniłem wężyk paliwa dochodzący do chodniczki paliwa bo był pęknięty
    - wymieniony komplet filtrów
    - wymieniony wałek oraz szklanki
    - ustawiony czujnik położenia wału
    - wyregulowany kąt wtryskiwaczy ( pokazuje 0,00) - po tym zabiegu spalanie na komputerze spadło o 0,8 - 1,3 litra ( niestety faktyczne spalanie nadal odbiega od tego na komputerze)
    - EGR - zatkany blaszką

    Co pokazuje diagnostyka komputerowa:

    - Turbina - doładowanie 2,5 bara wszystko tak jak należy
    - wtryskiwacze - nie kopci - serwisant BOSCH mowił, że dawki paliwa są takie jak fabrycznie nowe wtryskiwacze
    - przepływomierz wedle diagnostyki OK ale to nad nim się zastanawiam czy nie daje ciała
    - ilość oleju nie wzrasta więc podkładki pod wtryskami raczej OK
    - układ paliwowy przejrzany - suchy

    Jeśli macie jakieś pomysły co może wpływać na tak duże różnice pomiędzy spalaniem na komputerze a tym rzeczywistym ( względnie wysokim ) proszę piszcie.

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zamieszczone przez gazdzioch
      Turbina - doładowanie 2,5 bara wszystko tak jak należy
      Cos tutaj chyba pokreciles... skoro doladowanie jest 2,5 bara to nie jest jak nalezy :wink:

      Zrob komplet logow na max nagrzanym silniku
      Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
      Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
      Dynamiczne - 011,010,008,004,003 i 001

      Pozdrawiam
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        gazdzioch, turbo nie może ci tyle ładować, w podkręconych motorach duże turbiny ładują po około 2bary a nie twoja seryjna :!:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Doładowanie podane przez kolegę zapewne uwzględnia ciśnienie atmosferyczne. Od podanego należy odjąć ok. 1, ale i tak przeładowuje.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • gazdzioch
            Classic
            • 2014
            • 2

            #6
            Cos tutaj chyba pokreciles... skoro doladowanie jest 2,5 bara to nie jest jak nalezy :wink:

            Zrob komplet logow na max nagrzanym silniku
            Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
            Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
            Dynamiczne - 011,010,008,004,003 i 001


            Takie info mam przekazać mechanikowi ? sam jestem laikiem więc ciężko będzie mi to zrobić. Czego szukać na tych logach?

            Wartość doładowania turbiny podczas ostrej jazdy, info o 2,5 bara dał gość, który podłączył komputer. Jakie doładowanie jest prawidlowe?

            Po zdjęciu rury dochodzącej do EGR podczas schodzenia samochodu z obrotów słychać dziwny ryk tak samo przy jeździe ok 120-130 km/h również silnik głośno pracuje.

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Wartość standardowego doładowanie w BXE to ok. 1,04.
              U Ciebie nawet odejmując cisnienie atmosferyczne to sporo za duzo.
              Wykonaj diagnostyke [logi] o ktorej pisałem.
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • Tippo
                L&K
                • 2009
                • 1349
                • Octavia III (5E3)
                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                #8
                Doładowanie podane przez kolegę zapewne uwzględnia ciśnienie atmosferyczne. Od podanego należy odjąć ok. 1, ale i tak przeładowuje.
                Zgadzam sie, piramida ma na mysli doladowanie rzeczywiste.

                Zamieszczone przez gazdzioch

                - wyregulowany kąt wtryskiwaczy ( pokazuje 0,00) - po tym zabiegu spalanie na komputerze spadło o 0,8 - 1,3 litra ( niestety faktyczne spalanie nadal odbiega od tego na komputerze)
                Jesli masz na mysli kat synchonizacji walka to ok, jesli nie sprawdz to.

                Komentarz

                • grzeech
                  Classic
                  • 2013
                  • 2

                  #9
                  Mam także o2 1.9tdi z 2005 BJB i mam identyczny problem. Komputer pokazuje 4,5-5 w trasie przy spokojnej jeździe a w mieście od 6-7, lecz z wyliczeń pod korek jest to koło 2-2,5l więcej. Zakupiłem kabelek z chin na razie sprawdziłem pompowtryski i nie leją, czas sprawdzić resztę co radzicie. Mam nadzieje, że śledząc ten temat coś się dowiem o swoim samochodzie chociaż to mogą być dwa inne przypadki.
                  Pytanko, jak sprawdzić te doładowanie turbiny?

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Zrob komplet logow na max nagrzanym silniku
                    Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
                    Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
                    Dynamiczne - 011,010,008,004,003 i 001
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    Pracuję...