[O2FL] haczenie przy zmianie biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stan69
    Classic
    • 2015
    • 6

    [O2FL] haczenie przy zmianie biegów

    Kogo wy chcecie złapać admin nawet nie wie kto to zrobił, a jak wie to nie udowodni nikomu do wyłaczenia strony potrzebnych jest wiele setek komputerów. Chyba że forum jest juz dawno shakowane wtedy to inna sprawa.
  • asterix_007
    Drive
    • 2013
    • 60

    #2
    [O2FL] haczenie przy zmianie biegów

    witajcie,
    pojawił mi się problem ze zmianą biegów, nie wiem czy to efekt zużytego sprzegła czy co? znajomy powiedział mi zeby zrobić regulacje cięgien (niby zgodnie z instrukcją z etki, czy też filmików na forach)

    pierwszy raz to robiłem w swoim życiu, na pewno okaze się to w czasie jazdy, ale teraz "na sucho" niby jest lepiej, z tym że na początku jak blokowałem te sprężyny przestawiła mi się ta "wajha" (u mnie jest troche inna, mniejsza, zaznaczyłem ją na fotce na czerwono), chyba ją przestawiłem w to samo miejsce, czy w związku z tym mogło się coś poprzestawiać?

    po zakończeniu ustawień cięgien, jak wrzucałem poszczególne biegi to ta "wajha" jest tak jakby w tym samym położeniu czy wrzucam dwójkę, czy trójkę czy inny bieg za kazdym razem jak patrze to po wbiciu biegu jest w tej samej pozycji ( nie wiem jak w trakcie zmiany bo byłem sam i nie miał mi kto zmieniać). czy ona powinna zmieniać położenie wraz z innymi biegami , czy powinna być w tym samym miejscu?

    dzięki za informację
    Załączone pliki

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      asterix_007, ta "wajcha" jest ( a właściwie powinna być ) zamocowana na stałe do wybieraka biegów i powinna poruszać się góra-dół i lewo-prawo zgodnie z wybieranym biegiem. Jeśli nią poruszasz lewo-prawo ( przy drążku ustawionym na luzie ) to wrzucasz o ile pamiętam 3 i 4. Jeśli u Ciebie porusza się ona niezależnie od ruchu osi wybieraka ( ta nakrętka, którą widać z góry ) to znaczy, że prawdopodobnie jest ścięty wieloklin na tej "wajsze" i może to powodować niekomfortową zmianę biegów, choć na pewno nie powinno powodować haczenia przy zmianie biegów ( chyba, że lata tak luźno, że się blokuje o sąsiednie części - ale to byś chyba zauważył ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • asterix_007
        Drive
        • 2013
        • 60

        #4
        zgadza się, ona jest zamocowana na stałe, i gdy dokonywałem regulacji cięgien, zgodnie z filmikiem na forum golfa V (link do filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo ), nie miałem zablokowanego mechanizmu wybieraka biegów znajdującego się przy skrzyni i w momencie blokowania sprężyn przesunał się cały mechanizm z tą wajha, czyli musiałem wbić 3kę czy tam 4kę, i potem wróciłem tą wajhą wraz z mechanizmem, do wyjsciowej pozycji którą miałem przed zabraniem się za regulację (tak mi się przynajmniej wydaje że do wyjściowej bo nie zaobserwowałem mniej więcej jej ustawienia przed zabraniem się za robotę). czy mogłem jakoś ustawić ją potem inaczej czy raczej się tak nie da? ze np lewarek skrzyni biegów mam w pozycji biegu pierwszego, a fizycznie w skrzyni będzie np czwórka?

        po regulacji jak sobie próbowałem jak chodzą biegi na postoju to jak np wbiłem jedynkę, czy czwórkę, czy trójkę to ta wajha była w takim samym położeniu, to tak ma byc? domyślam się że ta wajha pracuje w momencie fizycznego zmieniania biegu, a ja dodam że nie obserwowałem"wajhy" w trakcie zmiany biegu, tylko już po wbiciu konkretnego biegu...

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Jak "wajcha" jest zamocowana do wybieraka to nie da się jej ustawić inaczej. A przy zmianie biegów ta wajcha porusza się tak jak cały wybierak czyli powiedzmy ( mogą się nie zgadzać kierunki - chodzi o przykład ) jak jest w środkowym położeniu to masz luz. Jak ją przesuniesz w lewo to masz 3 jak w prawo to 4, jak w dół i w lewo to 1 jak w dół i w prawo 2, jak w górę i w lewo to 5 ( wsteczny chyba wchodzi jeszcze głębiej niż jedynka ) - to chodzi tak jak sterujesz lewarkiem od biegów w kabinie.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • asterix_007
            Drive
            • 2013
            • 60

            #6
            Patrzylem na to będąc z druga osobą, i tak chodzi to jak piszesz... Z tego co zauwazylem to jak jest środkowe ustawienie to dodatowo cały wybierak chodzi w pionie tzn góra/dół i wtedy go się blokuje do regulacji cięgien.. czyli fizycznie nie da się ustawić przez pomyłke tak że bedzie na lewarku bieg np 3 a w skrzyni wbity bedzie piąty... ? Jeszcze na to jutro rzucę okiem.. a czy to jaka jest płynność zmiany biegów ma wpływ stan sprzegła? Mam przebieg 190tys wiec może już powoli padać...

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              A w jakim miejscu bierze Ci sprzęgło na dobrze rozgrzanym silniku ( powiedzmy po dłuższej jeździe w mieście, gdzie często wciskałeś sprzęgło )? Jak ruszasz to samochód zaczyna "ciągnąć" mniej więcej w połowie ruchu pedału sprzęgła, czy poniżej/powyżej połowy?
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • asterix_007
                Drive
                • 2013
                • 60

                #8
                Mniej więcej w połowie albo nawet i dalej..

                [ Dodano: Wto 30 Wrz, 14 07:21 ]
                Z tym że czy rozgrzany czy nie to mniej więcej tak samo...

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Dalej w sensie wyżej niż w połowie?
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Tomek000
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 143
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Dalej w sensie wyżej niż w połowie?
                    a jak powinno brać sprzęgło? do samego początku czy od połowy ?
                    Kodiaq 1.5 DSG Style

                    Komentarz

                    • asterix_007
                      Drive
                      • 2013
                      • 60

                      #11
                      Mniej wiecej w polowie, ale raczej wydaje mi sie ze za połowa w kierunku ku gorze

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        asterix_007, czyli teoretycznie powinno wysprzęglać przy wciśnięciu do podłogi. Jaki masz obecnie przebieg/ile czasu ma auto?
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • asterix_007
                          Drive
                          • 2013
                          • 60

                          #13
                          Rok 2010, przebieg niecale 190tys. Ps mam dwa pyt, czy regulujac ciegna mozna bylo cos przestawic (przed regulacja w sumie bylo gorzej) i drugie to to ze aso zmienialo mi olej w skrzyni, moze wlali jakiś zły... Co powinno byc zalane, ewentualnie zmienie olej i wtedy zobaczymy

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            asterix_007, przy regulacji niczego nie przestawisz w samej skrzyni, jak źle ustawisz to po prostu zmiana biegów będzie gorsza/mniej precyzyjna a w najgorszym wypadku niemożliwa.
                            ASO raczej nie wlało złego oleju, co najwyżej inny, zalecany w danym momencie do tej skrzyni ( zalecenia z VW AG mogą się co jakiś czas zmieniać ). Na FVAT z ASO powinieneś mieć wyszczególniony jaki to dokładnie olej.

                            Nie jestem pewny jaka jest wersja wysprzęglika w 1,6 CR ( oddzielny na zewnątrz skrzyni czy zintegrowany z łożyskiem wewnątrz skrzyni ), ale jeśli ta pierwsza ( może zwróciłeś uwagę przy regulacji, czy na skrzyni jest zainstalowany czarny, plastikowy cylinder ok. 3 cm śr. i ok. 10 cm dł. z podłączonym przewodem hydraulicznym ) to warto by spróbować go odpowietrzyć/przepłukać świeżym płynem hamulcowym. Przy takim przebiegu, jeśli przy wymianach płynu hamulcowego nie był płukany/odpowietrzany wysprzęglik, to może w nim być niezły syf i wtedy też robią się jaja ze zmianą biegów.
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            • asterix_007
                              Drive
                              • 2013
                              • 60

                              #15
                              O kurcze, to juź wyzsza szkoła jazdy, jutro zobacze jak to wyglada, szkoda ze tam nie ma jakiegos punktu zerowego oznaczonego...a swoja droga z tymi olejami to tez jest niezle namieszane, jeden producent poleca 75w80, drugi w90; trzeci pisze ze to produkt specjalny i ze inform jest w ksiazxe...

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Dlatego jak nie chce Ci się zastanawiać nad olejem do skrzyni to idziesz do ASO i dobierają Ci olej po VINie to nie są drogie rzeczy.

                                Komentarz

                                • asterix_007
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 60

                                  #17
                                  z tym aso to chyba też jest różnie, w aso wlali olej G070726A2 natomiast wg firmy która zajmuje się skrzyniami (skrzynie.com.pl) powinienem do tej skrzyni wlać olej G052512A2. więc teraz "bądz tu mądry i pisz wiersze...." sam już nie wiem co mam robić...? chyba będę się posiłkował tym co jest na tej stronie, bo widzę ze co jedno aso to inna opinia. wysłałem maile do kilku serwisów zobaczymy co odpiszą....

                                  Komentarz

                                  Pracuję...