Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szarpanie przy ruszaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Szarpanie przy ruszaniu

    Nagrałem dla nich dwa filmy podczas jazdy. Każdy po ok. minucie na innej stacji radiowej.
    Robili diagnostykę i twierdzą, że obie anteny działają i współpracują ze sobą.

  • #2
    Szarpanie przy ruszaniu

    Witam
    Nie dawno kupiłem SO II 1.9 tdi 105km 2007r
    Zauważyłem że przy ruszaniu na 1 biegu, bardzo szarpie autem, problem znika gdy wcisnę więcej gazu lub samochód jest już rozgrzany.

    W czym może tkwić problem?

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Mi w Skodzie 1,9 tdi dzieje sie tak samo jak Tobie kolego, jak bys znał już rozwiązanie tego problemu to daj znać

      Komentarz


      • #4
        No to ja w 1.6 MPI mam ten sam problem. Muszę dodawać więcej gazu niż w innych autach przy ruszaniu, bo inaczej auto szarpie. Próbowałem różnych dziwnych rzeczy z wymianą poduszki silnika włącznie. W końcu uznałem, że ten typ ma. Po prostu muszę dodać więcej gazu bo silnik stosunkowo słaby a auto ciężkie więc muszę nazbierać momentu obrotowego, żeby ruszyć. No ale żeby w 1.9 TDI tak było to mnie zdziwiło :shock:
        Podejrzanym u mnie może być jeszcze sprzęgło/docisk bo maja nalatane już 160 tkm, a u Was ile sprzęgła mają nalatane?

        Komentarz


        • #5
          Przeważnie powodem jest sprzęgło.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            U mnie, coś takiego obserwuję od kilku lat, ale dzieje to się sporadycznie.
            Problem 'rozwiązuję', ruszając (w takich dniach) na pół sprzęgle a jak już się toczy, dopiero wciskam gaz.

            Sprzęgło ma 336 kkm.
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz


            • #7
              no to panowie podpinam sie do tematu też tak mam że auto szarpie ptrzy ruszaniu bez dodawania gazu ten sam objaw jest na biegu wstecznym po konsultacjach z mechanikiem i nie tylko z nim uwierzyłem w końcu jak mechanik zaprosił swojego kolego co taż ma octavie i jest po zmianie dwumasy sprzęgła na nowe po przejechaniu sie nic nie szarpie rusa sie super mięciutko nie czuć nawet ze sprzęgło złapało!! Mók egzęplasz ma przejechane 5o tysi zaledwie a od 20 tysiecy sa te objawy skoda wsadziła gówno do auta i tylel(

              lepiej powiedzcie jakiej firmy zakupić ddwumas?? może jest jakiś pancerny

              Komentarz


              • #8
                Witam wszystkich

                Mam założone sprzęgło ( valeo ) ze sztywnym kołem, czyli bez dwumasy. Przejechane niecałe 40 tyś. i praktycznie od samego początku było szarpanie ( efekt tarki ) podczas ruszania. Jakiś czas temu doszły problemy przy wbijaniu wstecznego, ( zgrzytanie ) choć nie zawsze.
                Czasami trudno wbić także 1 i 3 bieg.
                Szykuje się wymiana sprzęgła, ale już z dwumasą.

                Komentarz


                • #9
                  Panowie, choc nie mam Octavii, to mam juz zużyte sprzęgło i przy ruszaniu potrafi takiego kangura zrobić, że aż całą budą dygocze. Silnik tylko 1.2 65 KM, więc potwór to nie jest. Obstawiałbym właśnie, że sprzęgło się kończy, do wymiany...

                  Komentarz


                  • #10
                    A w jaki sposób wytłumaczyć 1-2 dniowe (czasami dłużej) szarpanie, po czym nawet i przez kilka miesięcy jest dobrze - i tak na przemian od kilku lat ?
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mi również szarpało (tylko przy ruszaniu), wymiana sprzęgło + dwumas = problem rozwiązany.

                      Komentarz


                      • #12
                        Od wilgoci w powietrzu puchnie tarcza sprzęgłowa i skutkuje to szarpaniem na zimnym, jak się rozgrzeje wilgoć odparuje i jest gitara.

                        Komentarz


                        • #13
                          Też mnie to spotkało, tylko że wymieniałem całe sprzęgło przy 193k km, w wakację 2013, teraz mam 218k km.

                          Wczesniej przed wymianą czułem drgania ale na biegu jałowym, wystarczyło lekko wcisnąć sprzęgło i ustępowało (dlatego wymieniłem całe sprzęgło na nowe w 2013).

                          Zastanawiam się czy mi dobrze poskładali podczas wymiany, tylko też nie pojawiło się to od razu po wymianie, a dopiero teraz. Byłem w sobote u mechanika z innymi rzeczami, sprawdził tez to i również twierdzi, ze to może być sprzęgło lub wtrysk. Umówiłem sie na następną sobotę i zobaczę jaka będzie diagnoza.

                          Nie uśmiecha mi się wydawanie zaś 2k zł na kolejne sprzęgło... ;/

                          Komentarz


                          • #14
                            Wg mnie wsadzać jednomas
                            Diesel kopci, diesel czadzi, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!

                            Komentarz


                            • #15
                              szarpanie przy ruszaniu

                              Szanowi,
                              miesiąc temu kupiłem Octavię 1.6 tdi 105 km z XI.2011 przebieg 70 tys. km I właściciel, serwisowana w Polsce, dzwoniłem do serwisu, który potwierdził mi przebieg.
                              Od początku jak kupiłem auto czuję szarpanie przy ruszaniu- nie jest to wyraźne - osoba z serwisu początkowo tego wogóle nie czuła - dopiero ja musiałem ruszyć i pokazać w jakim zakresie obrotów to się dzieje.
                              Efekt jest następujący
                              przy ruszaniu normalnym - czasem szarpnie - zrobi żabę łącznie z terkotaniem zaworów,
                              przy ruszaniu delikatnym - tzn. jeśli poczekam z dodaniem gazu aż auto zacznie się kulać (ruszenie początkowe bez gazu) efektu szarpanie nie ma,
                              przy ruszaniu z dodaniem większej ilości gazu - tzn. przetrzymanie sprzęgła z obrotami ok 1.500- 1.700 od początku jak sprzęgło zaczna brać efektu szarpania nie ma.
                              Ponadto czuć jak pedał sprzęgła w końcowej fazie delikatnie drży.
                              Dziwne jest to, że dwumasy nie słychać,
                              Wcześniej miałem Mondeo, dwumasa chałasowała już wyraźnie, natomiast nie miało to wpływu na działanie sprzęgła, a tu w skodzie dwumasy nie słychać wcale, za to już jest efekt przy ruszaniu.
                              Ponadto nie ma innych objawów, tzn. trudności w przełączaniu biegów, itp.
                              Czy zbliża się nieuchronnie konieczność wymiany kompletnego sprzęgła?
                              Piotrek

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie z kolei inny dziwny objaw. Kiedy jadąc na dwójce lub trójce hamuję silnikiem to w stałym zakresie obrotów - 2.000 słychać takie mruczenie, jakby drżenie, rzężenie. Nie wiem jak to opisać. Nagrać się nie udało, bo to jest raczej ciche.
                                Nigdy nie pojawia się przy przyspieszaniu Dźwiek przypomina jakieś wibracje. Występuje tylko na pierwszych trzech biegach,. Nie ma tego też na biegu jałowym. Spotkał się ktoś z was z takim objawem? Biegi wchodzą super, sprzęgło się nie ślizga, duwmasa cicha. Może coś wibrować w taki sposób?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Agyrab
                                  U mnie z kolei inny dziwny objaw. Kiedy jadąc na dwójce lub trójce hamuję silnikiem to w stałym zakresie obrotów - 2.000 słychać takie mruczenie, jakby drżenie, rzężenie. Nie wiem jak to opisać. Nagrać się nie udało, bo to jest raczej ciche.
                                  Nigdy nie pojawia się przy przyspieszaniu Dźwiek przypomina jakieś wibracje. Występuje tylko na pierwszych trzech biegach,. Nie ma tego też na biegu jałowym. Spotkał się ktoś z was z takim objawem? Biegi wchodzą super, sprzęgło się nie ślizga, duwmasa cicha. Może coś wibrować w taki sposób?
                                  A u mnie przy hamowaniu silnikiem, od nowości, występuje zjawisko lekkiego pisku, tak jakby od piszczących hamulców (w sensie - podobny dźwięk), tylko przy hamowaniu z wyższych obrotów, tak z 3500 do 2500, niżej ucicha, słyszalne zwłaszcza na 4. lub 3. biegu.

                                  Za to mruczenie-drżenie-rzężenie, gdzieś zza grodzi silnika, słychać przy powolnej jeździe na 1. biegu z puszczonym sprzęgłem, np. w korku lub na parkingu.

                                  M.

                                  [ Dodano: Sro 28 Sty, 15 14:30 ]
                                  Zamieszczone przez samtech84
                                  Od wilgoci w powietrzu puchnie tarcza sprzęgłowa i skutkuje to szarpaniem na zimnym, jak się rozgrzeje wilgoć odparuje i jest gitara.
                                  Coś w tym może być. Czasami, właśnie w wilgotne dni, biorąc samochód "odstały" po nocy lub paru dniach postoju z parkingu, przy kilku pierwszych ruszeniach odczuwam szarpanie - szczególnie puszczając sprzęgło przy zmianie z 1. na 2. bieg - aż muszę przytrzymać półsprzęgło, żeby nie zgasł, tak potrafi tarcza szarpać. Poza tym jest to zjawisko sporadyczne, nie występuje zawsze, a już nigdy w suche dni czy na rozgrzanych mechanizmach.

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Szarpanie przy ruszaniu

                                    Mam podobne objawy, pojawiające się i znikające, nie potrafię określić zależności.
                                    Dwumasy nie słychać.
                                    Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Panowie, u mnie podobne objawy.
                                      Przy ruszaniu lekko szarpie, ale już mnie to denerwuje.
                                      Tak jakby silnik na poduszkach miał luzy - ale nie ma.
                                      Dwumas cichy, na wyższych biegach można jechać 40km/h i nic nie trzęsie, czy buczy.
                                      Pedał chodzi miękko, jak w nowym sprzęgle.
                                      W poprzednim aucie wymieniłem DM na JM i było jak w benzynce.
                                      Myślę, że winą nie jest do końca dwumas, a sama tarcz sprzęgła.
                                      Jakieś wasze sugestie?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam a czy czasem nie szwankuje docisk albo wysprzęglik. Być może to coś z nich.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jeżeli szarpie cały czas, to możesz mieć rację.
                                          Ale jeśli szarpie okresowo, to zapewne - jak pisali poprzednicy - jest to sprawa tarczy i wilgoci na niej.
                                          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Witam panów, co z tym szarpaniem?
                                            Mam przejechane 120 tkm, i miałem delikatne wibracje przy ruszania. Zachciało mi się wymienić dwumas na Sachsa już gotowego (skręconego) i dopiero teraz zaczęło się telepanie, wibracje synchroniczne z obrotami wału, wymieniłem nawet poduszkę skrzyni i nic, macie może jakieś nowe pomysły?
                                            Kubala
                                            ------------------------------------
                                            było 139 KM i 310 Nm
                                            jest 105 KM i 240 Nm (i jest dobrze)

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zmiana tylko na jednomas i po kłopocie na wieki. Miałem już taki zestaw i pracował idealnie przy mocy 192KM i 394Nm. Jak będę miał problem z DKZ to tylko w tym kierunku.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Witam wszystkich. Może komuś pomoże w przyszłości, miałem również szarpanie przy ruszaniu do przodu lub tyłu, pomagało dodawanie więcej gazu, ale nie o to chodzi. Rozwiązaniem jest wymiana sprzęgła - zużyty był docisk (mocne wyżłobienia od łożyska oporowego i ramiona docisku nie leżały już w jednej płaszczyźnie - były na różnych wysokościach) oraz luźna jedna ze sprężyn na tarczy. Sprzęgło było fabryczne, zostało wymienione przy 180 000 km, silnik BSE 1.6 mpi, O2 kombi.
                                                sirwolf78

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Panowie, żeby nie zakładać nowego tematu-octavia 1.6mpi, 70tys. przebiegu głównie po miescie-od kiedy zmieniła się pogoda na bardziej wilgotną to codziennie rano przy puszczanie sprzęgła jakby silnik chciał wyskoczyć. Straszne wchodzi w wibracje już przy lekkim puszczaniu sprzęgła. Dodam jeszcze, że w zeszłym roku w analogicznym okresie dzialo sie podobnie, z tą różnicą, ze przypadłość pojawiała się sporadycznie. Jakieś wskazówki?
                                                  Nie masz żadnej szansy ale ją wykorzystaj

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X