Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

sztywne koło zamachowe 1.9 bxe problem po zamontowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sztywne koło zamachowe 1.9 bxe problem po zamontowaniu

    chrisk_89, haha
    A ja chce tarcze i klocki nowe

  • #2
    sztywne koło zamachowe 1.9 bxe problem po zamontowaniu

    Witam, wymieniłem jakiś czas temu dwumase na sztywne sprzęgło po zamontowaniu na biegu jałowym cisza za to pierwsza jazda masakra hałas przy rozpędzaniu naprawdę głośny, ale z biegiem czasu hałas malał jednak ciągle jest za głośno nawet jak na sztywne koło. Pytanie co może być przyczyną? jest możliwe ze zestaw sztywnego sprzęgła jest grubszy czy ma większą średnice i trze ona delikatnie o obudowe skrzyni?. Hałas występuje tylko przy rozpędzaniu przy równej jeździe cisza. Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Jakie sztywne zakładałeś?
      Zestaw Valeo czy kombinacje używka/sachs, a może ori sztywne nowe?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz


      • #4
        Valeo i na pierwszy rzut oka było widać ze jest różnica w tych blaszkach w docisku które miała dwumasa a sztywne sprzegło.

        [ Dodano: Sob 18 Paź, 14 07:08 ]
        I kupiłem używane ale tarcze i ogólny stan jak nowe.

        Komentarz


        • #5
          Przecież to są różnice konstrukcyjne, tarcza też jest inna :idea: . Jeśli było sprawne, to powinno działać. Zakładałem kilkanaście takich i nikt nie miał problemu.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez robekcool
            Zakładałem kilkanaście takich i nikt nie miał problemu.
            potwierdzam - jeden taki zestaw siedzi u mnie
            Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

            => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
            => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
            => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
            "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

            Komentarz


            • #7
              To już nie wiem co może być przyczyną największe drgania i szum są przy 1800-2200 obr, jest możliwe że coś źle poskładałem?

              Komentarz


              • #8
                Może odwrotnie tarcze założyłeś, może łożysko oporowe źle pracuje na styku z dociskiem.

                Komentarz


                • #9
                  Radek, raczej odwrotnie tarczy nie da się złożyć. Paweł2006, miałem kiedyś przejścia z scharanem ASZ ( 6ka skrzynia) , miał duży luz na wałku sprzęgłowym i zachowywał się jak helikopter w tym samym zakresie obrotów.
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz


                  • #10
                    Tzn ze raczej będę musiał tarcze wymienić? Fakt nie sprawdziłem jak tarcza na wałek pasuje ale sprzedawca zapewniał ze sprzęgło było w 1.9 bxe i wszystko grało. Dziś pomyślałem ze może poduszka skrzyni padła podłożyłem takie gumki 2mm po każdej stronie poduszki i chyba troche ciszej ale i tak to nie jest to co powinno być.

                    Komentarz


                    • #11
                      Paweł2006, nie .Po prostu trzeba dokładnie przyjrzeć się usterce. W moim przypadku wałek miał luz wzdłużny na łożyskach, a nie tarcza była na nim luźno.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez robekcool
                        W moim przypadku wałek miał luz wzdłużny na łożyskach
                        ..... a jakie sa tego objawy ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Na to cierpia te skrzynie ktore maja klapke od strony kola. Tworzy sie tam luz na lozysku ale naprwa nie jest trudna.
                          jesli caly zestaw byl nowy to powinno byc okej. W bxe masz skrzynie 5 biegową chyba wiec trzeba bylo sobie zestaw zalozyc od 1Z i sprawa bylaby pewna i duzo tansza.
                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                          Komentarz


                          • #14
                            Tylko ze na dwumasie było ok a po założeniu sztywnego od razu hałas, fakt sztywne przenosi pewnie większe drgania i łożyska mogą dać znać o sobie.

                            Komentarz


                            • #15
                              Jakie drgania Drgania sa po luku nie w poprzek czy cos w tym stylu. Nie rozumiesz jak dziala tlumi drgań jakim jest dwumas. Zreszta o ile sa wieksze drgania na wale z jednomasem- 5% moze a moze nie. A jak dwuma jest juz po przelocie jakims to pewnie sa drgania wieksze jak ne jednomasie o 20% albo i wiecej. PRzeciez s aprzypadki ze dwumas byl tak wytrzaskany z ebyly problemy z odpalaniem auta bo tak zaklucalo.
                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                              Komentarz


                              • #16
                                wymieniłem dziś poduszkę skrzyni i jest ok nie jest to co było wcześniej ale do przyjecia pozdrawiam

                                Komentarz


                                • #17
                                  ja tez mam nieco naderwana poduche w sharanie i mysle smialo ze mozna ta usterke przypiac wyklekotanemu dwumasie. Te drgania ajkie musialy te poduchy wytlumiac wczesniej to ja sie abslutnie nie dizwie ze peka guma. Aktualnie jeszcze nei wymienilem poduchy ale narazie nie ma takiej potrzeby jeszcze a na jednomasie silnik nawet nie drgnie a mam tam w tej stodole grubo bo niewiele brakuje do 200 KM i ponad 400Nm. A bedzie jeszcz egrubiej jak wymienie pompki z AL na HF25. Oj bedzie sie dzialo. W golfie puki co dwumas jeszcze daje rade i pieknie dziala i wytlumia a raczje jest seryjny i seria ASZ go nie zajechala mimo przelotu 220 tys na szafie. Teraz po wirusie na 170 KM i 380 niuta to nie wiem ile posluzy bo ja ciezka noge mam ale to zony auto. JEsli siadzie to nawet nie bedzi echwili zawahania jak wyladuje jednomas.
                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam.U mnie jest ten problem ze jak kupilem skode octavie 2 silnik 2,0 140PS silnik BKD wszystko bylo wporzadku a przynjamniej na to nie zwrocilem uwagi ze na zimnym silniku szczegolnie w zime drżal lekko samochod a na zewnatrz bylo slychac z pod silnika dzwiek ,,dudu du dudu du'' ale juz na ciepłym to byla zadkosc wiec wymienilem dwumas na sztywne valeo tak mi doradzono i zaplacilem okolo 600zł taniej,ale po wymianie silnik troche głosniejszy sie wydaje (dzwiek podobny jakby tłumik byl przedziurawiony) w aucie czuc juz i na zimnym i na cieplym(troche mniej) drzenie.Na zewnatrz slychac dzwiek ten sam tylko juz jednolity ,,dududududududududu'' jak wjezdzam np.na parking i jade powiedzmy 10km/h na pierwszym biegu i zabieram noge z gazu i zbliza sie ta granica ze auto jakby mialo juz zaraz zgasnac ale jeszcze nie szarpie to slychac dzwiek jakby tam cos pod silnikiem mialo zaraz sie urwac nie potrafie tego dobrze opisac.Poczatkowo po wymianie na Valeo po wcisnieciu gazu do dechy wystepowaly wibracje w okolicach deski rozdzielczej oraz dziwny dzwiek metaliczny dochodzil z nawiewu w tej chwili jest juz okolo półtora tygodnia po wymienie wibracje jakby ustały dzwiek delikatnie zmalal i ostatnia rzecz spalanie paliwa sie zwiekszylo albo ja zaczelem agresywniej jezdzic.Jezeli ktos mi konkretnie odpowie na moj problem ktory strasznie mnie irytuje bede bardzo Link

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      nie powinno byc drgan. Jesli sa to jest zamach zle wywazony. Nie ma innej opcji. Co do spalania to mi sie wydaje ze albo zle mierzysz albo zmieniles styl jazdy. Umnie po wmianie na JM to wszystko ucichlo. Nawet w kabinie plastiki przestaly trzeszczec. Silnik duzo ciszej chodzi. Nie myslalme ze tyle halasu moze byc wydobywane od kola zamachowego. Wydaj esie ze hałas to od silnika w 90% a 10 % to moze skrzynia a tu myslze ze 30 % to dwumas trzskał jak nic.

                                      Luz na walku w skrzyni sprawdzales?? jaki duzy byl podluzny i poprzeczny??
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        To jezeli zamach zle wywarzony to wina fabryczna tak? W tej chwili zamonotowane mam sztywne Valeo.
                                        Wydaj esie ze hałas to od silnika w 90% a 10 % to moze skrzynia a tu myslze ze 30 % to dwumas trzskał jak nic.-mówisz tu o swoim przypadku czy moim?


                                        Kolega(dobry mechanik) zaglądał ostatnio i stwierdzil ze poduchy pod silnikiem przy rozrzadzie i pod skrzynia sa juz do wymiany,wyrobione gumy.No i niby to moze byc tego powodem ze czuc drgania w aucie itp co wczesniej opisywalem. Co o tym myslisz???

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          O swoim mówiłem. Trzy razy zwalalem skrzynie w swoim sam osobiście. Na trzeci raz z tune up kolegą powiedział zakladaj jm.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X