Olej w Filtrze Powietrza. O co chodzi???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • djmatss
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Olej w Filtrze Powietrza. O co chodzi???

    psia kostka, nic nie zostanie :wink:
  • djmatss
    Classic
    • 2014
    • 8

    #2
    Olej w Filtrze Powietrza. O co chodzi???

    Witam

    Jest to mój pierwszy post na tym forum i pierwszy założony temat, dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc w temacie.

    Mianowicie kupiłem dwa tygodnie temu pod Kielcami sprowadzaną z Belgii Octavie II 2006r. 2.0 TDI 136KM w Kombi. Ogólnie ładna i w ogóle bardzo mi się podobała. Po ubezpieczeniu i rejestracji wstawiłem na serwis celem ogólnego przeglądu. Nom i jest parę problemów, ale na razie pierwszym chciałbym się skupić.

    W serwisie powiedzieli mi i pokazli, że w obudowie filtra powietrza na dnie znajdował się olej, mniej więcej w stanie do 3-4mm. Oczywiście był też umoczony filtr powietrza w nim. Żaden z mechaników nie potrafił znaleźć odpowiedzi jak on się tam znalazł, ponieważ rury dolotowe do filtra zarówno z lewej jak i z prawej strony były czyściutkie. Zastanawiałem się czy może były rury przeczyszczone a ktoś zapomniał o obudowie? Ale jaka mogła być przyczyna, że tam znalazł się olej? Pytanie? Jak mam dalej postępować???

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      To będą raczej pierścienie, lub co gorsza, zużyte tuleje. Jaki przebieg na blacie?

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Wyczyść i pośmigaj. Ale przede wszystkim poinformuj sprzedawcę o tym fakcie telefonicznie. Jeśli to powróci i będziesz chciał rekompensatę lub zwrot kasy za auto, załatwiaj drogą listowną bądź odpowiednimi argumentami ( słownymi oczywiście).
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Według mnie poprzedni właściciel przeczytał gdzieś o filtrach KN nasączanych olejem i postanowił coś takiego zastosować.
          Przecież olej z silnika nie ma szans,aby przemieścić się do filtra powietrza.
          djmatss,
          Wymyj obudowę,załóż nowy wkład filtrujący i śmigaj.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • djmatss
            Classic
            • 2014
            • 8

            #6
            Zamieszczone przez utek
            To będą raczej pierścienie, lub co gorsza, zużyte tuleje. Jaki przebieg na blacie?
            178 000 km.

            [ Dodano: Pią 24 Paź, 14 09:45 ]
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Według mnie poprzedni właściciel przeczytał gdzieś o filtrach KN nasączanych olejem i postanowił coś takiego zastosować.
            Przecież olej z silnika nie ma szans,aby przemieścić się do filtra powietrza.
            djmatss,
            Wymyj obudowę,załóż nowy wkład filtrujący i śmigaj.
            Dziękuję Panowie za zaangażowanie w moim temacie. To samo mi powiedzieli w serwisie, że olej z silnika nie ma szans na przedostanie się z silnika do filtra powietrza. W serwisie mi to wyczyścili i kazali obserwować... Tak zrobiłem tylko mało nim jeżdzę, ale daje partnerce do pracy więc po weekendzie sprawdzę. Zastanwiało mnie to jaki mógł być tego powód dlatego zamieściłem post na forum. Dziękuję za wszystkie odpowiedzi...

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez JanuszSz
              filtrach KN nasączanych olejem
              Twin Air też jest nasączany olejem ale ten olej jest jak olej z klejem więc on raczej skraplać się nie będzie.
              Poza tym olej do filtra jest innej konsystencji niż np olej silnikowy.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • Wopik6
                Drive
                • 2014
                • 82

                #8
                Jak wyglądał olej w tym filtrze? Czy wyglądał na przepracowany?

                Komentarz

                • djmatss
                  Classic
                  • 2014
                  • 8

                  #9
                  Panowie szczerze to nie patrzyłem. Dzisiaj po pracy sprawdzę czy coś się dzieję i ewentualnie zrobię zdjęcie.

                  [ Dodano: Sob 25 Paź, 14 18:41 ]
                  Witam.

                  Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem odkręcić pokrywę filtra powietrza i zobaczyć czy jest olej. Od razu mówię, że nie widziałem w tego w serwisie tylko przekazuję, to co mi powiedział mechanik w serwisie.

                  Wrzucam tu dwa linki jak wygląda środek obudowy:

                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                  Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                  Jak widzicie w lewym górnym rogu jest trochę oleju. Nie wiem czy on dokładnie to wyczyścił, ale mówił, że tak zrobił. W związku z tym widzę, że pojawił się znowu. Dzisiaj wyczyściłem go idealnie i zobaczymy co z tego będzie za tydzień. Panowie co o tym myślicie??? Czym jest ten korek w prawym dolnym rogu? Czy to jest jakiś korek spustowy? Od niego idzie rurka w dół, ale nie mogę jej zlokalizować jak daleko? Pomocy proszę

                  [ Dodano: Sob 25 Paź, 14 18:55 ]
                  Panowie? Przeglądając ten post znalazłem na sąsiednim temacie informację taką:

                  ""Mam po stłuczce pęknięta obudowę filtra powietrza. Kupiłem druga ale okazało się że nie do końca taka. Ja miałem wersje do aut o zimnym klimacie z taką dodatkowa rurką która czerpie powietrze komory silnika"".

                  A może to ta rurka???

                  [ Dodano: Sob 25 Paź, 14 19:11 ]
                  Znalazłem na allegro taką obudowę.... I pytanie... Do czego jest ta rurka pod spodem? Załączam w załączniku
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  • Wopik6
                    Drive
                    • 2014
                    • 82

                    #10
                    Na moje oko turbo przepuszcza ale może koledzy się wypowiedzą. Swoją drogą nie martwiłbym się tym narazie bo można popaść w koszta

                    Komentarz

                    • progressowy
                      Rider
                      • 2008
                      • 453

                      #11
                      Ten olej będzie z odmy jak również ta rurka temu służy.
                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                      Komentarz

                      • sosna1
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 463
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Nie chcę być złą wróżką, ale
                        Zamieszczone przez djmatss
                        178 000 km
                        +
                        Zamieszczone przez djmatss
                        kupiłem dwa tygodnie temu pod Kielcami sprowadzaną z Belgii Octavie II 2006r. 2.0 TDI 136KM w Kombi
                        =
                        Zamieszczone przez utek
                        To będą raczej pierścienie, lub co gorsza, zużyte tuleje
                        Marcin



                        My ©koda is fantastic

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Ta rurka odprowadza wodę z dolnej części obudowy filtra powietrza.
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • kuebk
                            Drive
                            • 2011
                            • 74

                            #14
                            Zamieszczone przez progressowy
                            Ten olej będzie z odmy jak również ta rurka temu służy.
                            Nie masz pojecia o czym piszesz.

                            Komentarz

                            • zadariusz1
                              Rider
                              • 2011
                              • 543
                              • Octavia III (5E3)
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Niestety może się okazać,że kolega sosna1, ma niestety rację,wszystkie objawy na to wskazują, sprawdż w warsztacie stopień sprężania cylindrów i wtedy będziesz mógł wykluczyć pierścienie i tłoki

                              Komentarz

                              • oolsztyniak
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6647
                                • Superb II combi (3T5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Ale jak polecą pierścienie to stan oleju pójdzie w górę.
                                Najłatwiej to sprawdzić wąchając bagnet do sprawdzania oleju.
                                Jak śmierdzi ropą to masz odpowiedź.
                                Na pewno olej w airboxie nie jest zdrowym objawem.
                                Tam powinno być sucho.
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz

                                • djmatss
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 8

                                  #17
                                  Witam.

                                  Panowie wrzucam zdjęcie. Chodzi mi o to, że w tam gdzie znajdują się strzałki czyli wlot i wylot powietrza nie ma śladu ani grama oleju... Dla mnie to dziwne. Trochę się pojeździło do teraz i jutro odkręcę filtr i sprawdzę co i jak. Filtr jest nowy i nie ma na nim śladu oleju. Panowie jak pierścienie były by do roboty to przewód doprowadzający powietrze do silnika byłby brudny. a on jest tak czysty jak nigdy. Będę obserwował temat i podrzucał dalej wiadomości. Dalej proszę o podpowiedzi i dziękuję z góry za udzielone.
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • utek
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 867
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez oolsztyniak
                                    Ale jak polecą pierścienie to stan oleju pójdzie w górę.

                                    Że niby ropa dostanie się do oleju? Wtryski musiałby nieźle lać, aby coś takiego nastąpiło.

                                    Komentarz

                                    • sosna1
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 463
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kowal 2002
                                      Ta rurka odprowadza wodę z dolnej części obudowy filtra powietrza.
                                      ale wygląda jakby właśnie ktoś połączył ją z odmą i stąd ta oliwa w dolnej części obudowy.
                                      Marcin



                                      My ©koda is fantastic

                                      Komentarz

                                      • djmatss
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 8

                                        #20
                                        Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Mimo, że wg mnie kilka było prawidłowych to ta burza mózgów, pomogła mi znaleźć rozwiązanie.

                                        Wychodzi na to, że tak jak pisał kolega wyżej poprzedni właściciel czytał na temat filtrów nasączonych olejem i postanowił takie rozwiązanie zastosować w swoim aucie. W serwisie wyczyścili mi to, ale niedokładnie. Teraz kiedy ja zrobiłem to dokładnie wszystko się wyjaśniło. Mianowicie w obudowie nic teraz się nie dzieje. Żadnych najmniejszych śladów oleju. Ta rurka, która odchodzi na dole obudowy jest to odpływ wody z obudowy. Ma jakieś 20 cm i niczym nie jest połączona jedynie na końcu ma małe sitko. Oleju ktoś nalał duży nadstan i uciekał on na dolne przewody elektryczne i itp. W serwisie powiedzieli mi, że mam jakiś wyciek ze skrzyni a to ciekło z tej rurki na wszystko. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego nie ma żadnych śladów na niczym. I to jest cała ta historia. W między czasie przybrudził się czujnik świateł stop na pompie hamulcowej i musiałem go wyczyścić, ale działa prawidłowo. Mam nadzieję, że ta historia na tym już się zakończy.

                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        Pracuję...