psia kostka, nic nie zostanie :wink:
Olej w Filtrze Powietrza. O co chodzi???
Zwiń
X
-
Olej w Filtrze Powietrza. O co chodzi???
Witam
Jest to mój pierwszy post na tym forum i pierwszy założony temat, dlatego proszę o wyrozumiałość i pomoc w temacie.
Mianowicie kupiłem dwa tygodnie temu pod Kielcami sprowadzaną z Belgii Octavie II 2006r. 2.0 TDI 136KM w Kombi. Ogólnie ładna i w ogóle bardzo mi się podobała. Po ubezpieczeniu i rejestracji wstawiłem na serwis celem ogólnego przeglądu. Nom i jest parę problemów, ale na razie pierwszym chciałbym się skupić.
W serwisie powiedzieli mi i pokazli, że w obudowie filtra powietrza na dnie znajdował się olej, mniej więcej w stanie do 3-4mm. Oczywiście był też umoczony filtr powietrza w nim. Żaden z mechaników nie potrafił znaleźć odpowiedzi jak on się tam znalazł, ponieważ rury dolotowe do filtra zarówno z lewej jak i z prawej strony były czyściutkie. Zastanawiałem się czy może były rury przeczyszczone a ktoś zapomniał o obudowie? Ale jaka mogła być przyczyna, że tam znalazł się olej? Pytanie? Jak mam dalej postępować???
-
-
Według mnie poprzedni właściciel przeczytał gdzieś o filtrach KN nasączanych olejem i postanowił coś takiego zastosować.
Przecież olej z silnika nie ma szans,aby przemieścić się do filtra powietrza.
djmatss,
Wymyj obudowę,załóż nowy wkład filtrujący i śmigaj.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utekTo będą raczej pierścienie, lub co gorsza, zużyte tuleje. Jaki przebieg na blacie?
[ Dodano: Pią 24 Paź, 14 09:45 ]
Zamieszczone przez JanuszSzWedług mnie poprzedni właściciel przeczytał gdzieś o filtrach KN nasączanych olejem i postanowił coś takiego zastosować.
Przecież olej z silnika nie ma szans,aby przemieścić się do filtra powietrza.
djmatss,
Wymyj obudowę,załóż nowy wkład filtrujący i śmigaj.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JanuszSzfiltrach KN nasączanych olejem
Poza tym olej do filtra jest innej konsystencji niż np olej silnikowy.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Panowie szczerze to nie patrzyłem. Dzisiaj po pracy sprawdzę czy coś się dzieję i ewentualnie zrobię zdjęcie.
[ Dodano: Sob 25 Paź, 14 18:41 ]
Witam.
Dzisiaj miałem trochę wolnego czasu i postanowiłem odkręcić pokrywę filtra powietrza i zobaczyć czy jest olej. Od razu mówię, że nie widziałem w tego w serwisie tylko przekazuję, to co mi powiedział mechanik w serwisie.
Wrzucam tu dwa linki jak wygląda środek obudowy:
Jak widzicie w lewym górnym rogu jest trochę oleju. Nie wiem czy on dokładnie to wyczyścił, ale mówił, że tak zrobił. W związku z tym widzę, że pojawił się znowu. Dzisiaj wyczyściłem go idealnie i zobaczymy co z tego będzie za tydzień. Panowie co o tym myślicie??? Czym jest ten korek w prawym dolnym rogu? Czy to jest jakiś korek spustowy? Od niego idzie rurka w dół, ale nie mogę jej zlokalizować jak daleko? Pomocy proszę
[ Dodano: Sob 25 Paź, 14 18:55 ]
Panowie? Przeglądając ten post znalazłem na sąsiednim temacie informację taką:
""Mam po stłuczce pęknięta obudowę filtra powietrza. Kupiłem druga ale okazało się że nie do końca taka. Ja miałem wersje do aut o zimnym klimacie z taką dodatkowa rurką która czerpie powietrze komory silnika"".
A może to ta rurka???
[ Dodano: Sob 25 Paź, 14 19:11 ]
Znalazłem na allegro taką obudowę.... I pytanie... Do czego jest ta rurka pod spodem? Załączam w załącznikuZałączone pliki
Komentarz
-
-
Nie chcę być złą wróżką, ale
Zamieszczone przez djmatss178 000 kmZamieszczone przez djmatsskupiłem dwa tygodnie temu pod Kielcami sprowadzaną z Belgii Octavie II 2006r. 2.0 TDI 136KM w KombiZamieszczone przez utekTo będą raczej pierścienie, lub co gorsza, zużyte tulejeMarcin
My ©koda is fantastic
Komentarz
-
-
Witam.
Panowie wrzucam zdjęcie. Chodzi mi o to, że w tam gdzie znajdują się strzałki czyli wlot i wylot powietrza nie ma śladu ani grama oleju... Dla mnie to dziwne. Trochę się pojeździło do teraz i jutro odkręcę filtr i sprawdzę co i jak. Filtr jest nowy i nie ma na nim śladu oleju. Panowie jak pierścienie były by do roboty to przewód doprowadzający powietrze do silnika byłby brudny. a on jest tak czysty jak nigdy. Będę obserwował temat i podrzucał dalej wiadomości. Dalej proszę o podpowiedzi i dziękuję z góry za udzielone.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Mimo, że wg mnie kilka było prawidłowych to ta burza mózgów, pomogła mi znaleźć rozwiązanie.
Wychodzi na to, że tak jak pisał kolega wyżej poprzedni właściciel czytał na temat filtrów nasączonych olejem i postanowił takie rozwiązanie zastosować w swoim aucie. W serwisie wyczyścili mi to, ale niedokładnie. Teraz kiedy ja zrobiłem to dokładnie wszystko się wyjaśniło. Mianowicie w obudowie nic teraz się nie dzieje. Żadnych najmniejszych śladów oleju. Ta rurka, która odchodzi na dole obudowy jest to odpływ wody z obudowy. Ma jakieś 20 cm i niczym nie jest połączona jedynie na końcu ma małe sitko. Oleju ktoś nalał duży nadstan i uciekał on na dolne przewody elektryczne i itp. W serwisie powiedzieli mi, że mam jakiś wyciek ze skrzyni a to ciekło z tej rurki na wszystko. Po dokładnym wyczyszczeniu wszystkiego nie ma żadnych śladów na niczym. I to jest cała ta historia. W między czasie przybrudził się czujnik świateł stop na pompie hamulcowej i musiałem go wyczyścić, ale działa prawidłowo. Mam nadzieję, że ta historia na tym już się zakończy.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz