filmik pokazuje nieznaną objawę która pokazuje dziwną pracę pedału sprzęgła gdzie jest luz, na filmiku jest on dość mały, ale gdy auto już trochę pojeździ ,luz sięga 1/4 całego zakresu Co ciekawe sprzęgło łapie w tym zakresie ,i trzeba mieć na prawdę wytrenowaną nogę by nie szarpnąć najczęściej z pierwszego biegu na drugi, przy małej nieuwadze zdaży się i na wyższych ,błąd kierowcy wykluczam
Co to może być
O2 2.0 FSI
Edit: dodam że dwumas sprawny i sprzęgło nie ślizga ,nawet przy ekstremalnych warunkach testowych
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
Bardziej by mnie martwilo gdyby tego luzu nie bylo Kazdy to ma tylko pewnie nie zwracal na to uwagi. Mozliwe ze przesiadles sie z linki na hydrauliczny i dlatego to zauwazyles.
Tak to jest. (FREE PLAY) Luz ten jest po to zeby nie zajechac sprzegla. Tzn jesli trzymasz noge nad pedalem zawsze delikatnie go dotykasz. Gdyby tego luzu nie bylo to sprzeglo by sie slizgalo a tym samym zuzywalo.
Wiecej sie dowiesz pod clutch free play.
Jesli po rozgrzaniu skok jest wiekszy sprawdz plyn hamulcowy. Tzn najlepiej wymien i odpowietrz caly uklad hamulcowy + sprzegla. Sprawdz czy pomoglo. Sprawdz tez czy wysprzeglik nie cieknie. Jest on zewnetrzny wiec latwo go wykrecisz i sprawdzisz.
Dodatkowo sprawdz pompe sprzegla czy nie masz lekkich wyciekow.
[ Dodano: Sro 21 Sty, 15 16:03 ]
Tak mi sie przypomnialo. W tych sprzeglach nie poczujesz roznicy (teoretycznie) pomiedzy zuzyte i nie zuzyte.(jak jest w rzeczywistosci nie wiem. Niby sprzeglo+DMF wymienilem ale roznicy w pracy pedalu nie zauwazylem)
Sa to sprzegla smonastawne ktore "same" niweluja zuzycie tarczy sprzegla. Domyslam sie ze dowiesz sie ze zuzyte jak sie zatrzymasz gdzies w srodku lasu, jak to zazwyczaj bywa ;/
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Z wysprzeglika sie nie leje plyn hamulcowy w normie i niecaly rok temu wymieniony, wczesniej mialem fabie htp i pedal chodzil normalnie. Lince one raczej nie bylo pompa sprzegla nie jest przypadkiem w skrzyni? Co ciekawe w srogie mrozy gdy odpalilem przez krotki czas pedal chodzil w calym zakresie to rączki j nie jest ok. Poszarpywanie moze byc spowodowane tym ze juz troche poducha skrzyni gibie silnikiem, ale tak nie powinno byc, jezdzilem wieloma samochodami i w zadnym tak nie bylo powtorze ze sprzeglo nie slizga tylko przy minimalnej nie uwadze szarpie praktycznie z kazdego biegu, na audi forum znalazlem ten sam przypadek co u mnie tez 2.0 fsi i wszyscy mowia na wysprzeglik i chyba zaczne od wymiany tego
Wybacz za chaos, bo z telefonu :S
EDIT: sprzeglo lapie calym zakresie i wlasnie jego zakres konczy sie zaraz z tym luzem, jak by martwa strefa i z tego powodu sa szarpniecia przy probie szybszej zmiany biegu
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
pompe sprzegla to numer 17 i jest za pedalem sprzegla. Wysprzeglik nr23 i siedzi w skrzyni. W naszym przypadku jest on zewnetrzny wiec masz do niego dostep bez rozbierania skrzyni.
[ Dodano: Sro 21 Sty, 15 17:51 ] Jin, ok sprawdzilem z Clio, Jaguarem oba maja luz na pedale. Wyglada to tak jakby byl luzny a potem idzie ciezko. Nie jest to taki duzy luz jak ty masz wiec nie mowie ze wszystko jest ok. Sprawdz wysprzeglik i pompe sprzegla. Sprawdz poziom plynu hamulcowego. To podstawy. Mozliwe tez ze masz zapowietrzony uklad sprzegla.
Jak wymieniales plyn hamulcowy to odciagales plyn z ukladu sprzegla czy zostawiles stary ??
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Bylbym zapomniial w lato jak sie wciskalo sprzego czy szbko czy wolno, w okolicach lewego kola byl cichutki zgrzyt i to chyba z wysprzeglika ten dzwiek
Czasem podczas jazdy pedal sobie zostawal wcisniety w tej 1/4 trzeba bylo mu pomoc wrocic noga poprzez odepchniecie
Taak plyn ze wszystkiego wywalony byl, ale zastanawia mnie ta normalna praca pedalu przy srogich mrozach :roll:
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
Wymien wysprzeglik i zobacz czy pomoglo. On ma trzpien ktory siedzi w gumowej oslonie. W moim z gumy nic nie zostalo. Mozliwe ze brud ze sprzegla oblepil trzpien i ciezko wraca po pozycji.
[ Dodano: Sro 21 Sty, 15 22:27 ]
Btw jak juz bedziesz sprawdzal pompe sprzegla zobacz czy trzpien caly I czy wszystko tam ok.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
właśnie wszyscy mówią wysprzęglik, myyyk zamówione zdam relacje jak dorwę się do wymiany , mniej więcej wiesz jak się za to zabrać ?
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
Wyciagasz aku
odkrecasz i wyciagasz tacke akumulatora i masz dostep do wysprzeglika,
odkrecasz 2 sruby wyciagasz, odkrecasz przewod i gototwe.
Najlepiej by bylo gdyby ktos ci pomogal przy odpowietrzeniu. Zalewaj plyn hamulcowy do samej gory. Jest tam maly margines o ktorym nie wiedzialem i odpowietrzalem przez 15 min bez rezultatow. Poprostu zaciagal powietrze. Po zalewaniu po sam korek wszystko poszlo ladnie pieknie.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Wymiana wysprzęglika pomogła,sprzeglo chodzi jak nowe radość z jazdy o wiele lepsza
gdy wyjąłem stary wysprzeglik nie miał całej tej gumy ,a bolec (gwóźdź czy jak kto woli) ruszał się w każdą strone która chciał, przyokazji wymieniony płyn hamulcowy
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
w mojej graciarni leżał używany oryginał Sachsa o numerze 1K0721261A
jednak guma w nim jest cała, jest on chyba po jakimś golfie z maluśkim prze3biegiem po rozbiciu
ten wysprzęglik jest chyba uniwersalny do każdego silnika grupy VW dawca wysprzęglika posiadał 1.9 TDI
nowy kosztuje jakieś 120 zł
-Sprzedam 2x1l oleju przekładniowego G 052 171 A2 Oryginał z ASO
-Sprzedam Gałkę do Golfa 5/6 6 bieg (pasuje do Skód)
-Sprzedam Nowe oryginalne dywaniki welurowe Skoda Superb 1
Komentarz