Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z odpaleniem gdy zimny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z odpaleniem gdy zimny

    Vermer

  • #2
    [O2] Problem z odpaleniem gdy zimny

    Witam kolegów i koleżanki. Mam od kilku miesięcy problem z odpaleniem mojej Skody. Nie regularnie, ale tak 3/5 gdy zimny, przy pierwszym odpaleniu lub gdy stoi ponad ok. 8h nie chce palić, odpala na ok 1s i gaśnie ( jakby go coś dławiło ) potem trzeba długo kręcić, zazwyczaj 2 - 4x po ok. 8s aż w końcu po ciężkich mękach odpala.
    Podejrzewam jakiś problem z podawaniem paliwa, świece żarowe lub uszczelnicze pompowtrysków ( sugeruje mi to podobny post z podobnym problemem ) ale zanim wybiorę się do mechanika proszę Was o pomoc, opinie, porady kogoś kto rozwiązał podobny problem lub wie co może być na rzeczy ?

    Tu link do filmiku z tym problemem:
    tutaj [/youtube]

    Komentarz


    • #3
      daroxxl, a co na to komputer i VCDS?
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa? U kolegi w Cee'dzie były takie same objawy, po wymianie filtrów problem zniknął.

        Komentarz


        • #5
          Filtr paliwa wymieniałem 2 lata temu ok 40 tys. Km temu

          Komentarz


          • #6
            No to może zacznij od filtra paliwa...
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz


            • #7
              Filtr paliwa wymieniony ale to nie pomogło.
              Lecz metodą dedukcji doszedłem do istoty problemu, na 95% jestem pewny że to coś z nieszczelnym, zapowietrzonym lub zabrudzonym układem paliwowym. Otórz zazwyczaj nie tankuję więcej niż do 1/2 - 3/4 baku ( żeby auto było lżejsze ) ale czasami jak się podwyżka cen zapowiada bądź gdzieś taniej załatwię :wink: to leję do pełna. Okazuje się że jeśli mam 4/4 do 3/4 baku to problemu z odpalaniem nie ma, natomiast gdy jest poniżej ok. 3/4 baku i autko stoi 6-10h lub więcej to wtedy problem jest. Nie zależy od temperatury bo np. nie chciał palić przy 15'C a odpalał przy -2'C.
              Do tego często gdy był mokry asfalt w kałuży z przodu auta robiły się niewielkie, charakterystyczne tęczowe plamy.

              Czy to może być wina np. pompy paliwowej ? Co o tym myślicie ? Byłbym wdzięczny za przybliżenie mi przez kogoś kto zna się na rzeczy budowy układu paliwowego dla BXE. Jeśli to coś niezbyt łatwego do samodzielnej naprawy, pozostaje mi jakiś kumaty mechanik

              Komentarz


              • #8
                Może jak kupujesz gdzieś taniej paliwo(od kogoś) to kupiłeś letnie paliwo

                Komentarz


                • #9
                  Myślałem o tym ale tu w UK temp. nie spada poniżej -3'C, ostatni raz niższa była w 2010r
                  Dla mnie wygląda to tak jakby pełny zbiornik paliwa dawał duży napór ( ciśnienie ) przez co paliwo dociera do silnika a gdy paliwa jest mało to ma problemy z dotarciem do silnika bądź cofa się gdy stoi dlużej niż ok. 6h

                  Komentarz


                  • #10
                    Podejrzana pompa w baku...
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      daroxxl, posłuchaj kolegi przemik, jak przekręcisz kluczyk to pompa w baku startuje?
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz


                      • #12
                        Sprawdziłem i słychać od pompy z baku ( pod tylną kanapą ) po przekręceniu kluczyka takie buczenie jakby dźwięk pracy silniczka elektrycznego, trwający ok. 1,5 - 2 sek.
                        Więc załącza się raczej ale czy pompuje ? W weekend zdejmę wężyk doprowadzający przy filtrze paliwa i sprawdzę czy paliwo podaje.
                        PS. Czasami lałem paliwo z beczek 25l i przy dnie były nie raz męty, możliwe żeby to zapaprało pompę ?

                        Komentarz


                        • #13
                          daroxxl, bardzo możliwe że sitko zatkane

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X