Buczenie slyszalne od 60-100km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirekm71
    Classic
    • 2019
    • 0

    Buczenie slyszalne od 60-100km/h

    Zamieszczone przez maksiu
    a te dwa po bokach dla kogo?
    dla młodszych emerytów :diabelski_usmiech
  • mirekm71
    Ambiente
    • 2014
    • 143

    #2
    Buczenie slyszalne od 60-100km/h

    Witam. Jak w temacie. Buczy w tym przedziale i bez znaczenia czy rozpedzam auto czy zwalniam czy tez wcisne sprzeglo. Krecilem kolami i zauwazylem, ze lewy tyl jest glosniejszy od pozostalych kol. Wynik sledztwa wskazuje na lewa tylna piaste ale teraz pytanie. Moje dotychczasowe doswiadczenia podpowiadaja, ze dzwiek lozyska kola zmienia sie wraz ze skrecaniem kierownicy. U mnie nie ma znaczenia czy skrecam czy jade prosto dzwiek jest taki sam. Czy ktos spotkal sie z awaria lozyska, ktora nie objawiala sie podczas skrecania tylko wylo jednakowo a jednak lozysko? Boje sie czy to nie skrzynia ale skrzynia przewaznie wyje pod obciazeniem.

    Komentarz

    • szakal1990
      Drive
      • 2014
      • 71

      #3
      Koła wyważone ? Nie wpadłeś w jakaś dziurę ?
      Części Skoda Octavia I 1.6
      http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        mirekm71, jeśli wstępnie śledztwo wykazało lewy tył, prawdopodobnie to łożysko.
        Pojeździj jeszcze chwilę i jeśli diagnoza jest prawidłowa, to w niedługim czasie objawy powinny się nasilić do tego stopnia, że bez problemu będzie można to potwierdzić :diabelski_usmiech
        Nie zawsze skręcanie powoduje zwiększenie lub zmniejszenie się objawów :!:

        Jaki masz przebieg, że martwisz się skrzynią :?:
        Objawy związane ze skrzynią raczej inaczej by się pokazały :wink:
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • mirekm71
          Ambiente
          • 2014
          • 143

          #5
          Zamieszczone przez 4tech
          Nie zawsze skręcanie powoduje zwiększenie lub zmniejszenie się objawów :!:
          No wlasnie na taka odpowiedz liczylem ;-) Przebieg mam 140 ale dopiero co ja kupilem z przebiegiem 135 wiec ktoz to wie ile ma naprawde. Zuzycie w/g mnie odpowiada temu przebiegowi ale slyszalem, ze mozna zrobic pol banki i wogole auta nie styrac wiec roznie bywa. Auto mialo 110 w 2012 r a w 2013 zostalo wymeldowane i stalo ponad rok. Piaste juz kupilem mam nadzieje, ze po wymianie buczenie zniknie.

          Wogole w O2 mpi siadaly skrzynie? Bo czytalem, ze w O1 siadaly DUU a o O2 to nie wiem czy siadaja czy to mity?

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            mirekm71, na temat skrzyni ciężko mi powiedzieć. Musiałbyś poszukać...
            Zapewne jeszcze ktoś tu podrzuci dodatkowe info na ten temat.

            A jeśli autko przez chwilę stało, to mogło się przyczynić do szybszego padnięcia łożyska :roll:
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • eaglemirek
              RS
              • 2010
              • 14111
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              mirekm71, U mnie początkowa diagnoza było łożysko tył. Po podniesieniu i ręcznym kręceniu kołami nie był efektu , dopiero jak podjechał maszynką do rozpędzania kół pojawiło się ewidentne buczenie :!: ale lewy przód . Wymieniona piasta i ponowna cisza w samochodzie :szeroki_usmiech



              CB Harry II ASC + Triflex

              Pozdrawiam Mirek!!

              Komentarz

              • RABIN
                Rider
                • 2009
                • 450
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                mirekm71, miałem podobne obiawy
                po jakimś czasie powinny sie nasilić i bedzie jasne czy to łożysko
                u mnie przy jezdzie na łukach drogi buczenie mocno sie nasilało
                auto na podnosnik krecic kołem i nasłuchiwać

                Komentarz

                • Andrzejdk
                  Classic
                  • 2010
                  • 6

                  #9
                  Zamieszczone przez mirekm71
                  Piaste juz kupilem mam nadzieje, ze po wymianie buczenie zniknie.
                  I jak, po wymianie się poprawiło? W poprzedniej octavii miałem ten sam objaw. Łożyska miałem wymienione parę tyg. wcześniej, wiec to odpadło, sprawdziłem wyważenie kół - też nie to. Po nasileniu się objawów ostatecznie padło na wyząbkowaną oponę - powodem jej starcia była niewłaściwa geometria zawieszenia.

                  Komentarz

                  • TomekM
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 127
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    mirekm71, jest jeszcze szansa, że masz wyząbkowaną oponę, która daje efekt akustyczny zbliżony do padającego łożyska
                    OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                    Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                    Komentarz

                    • mirekm71
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 143

                      #11
                      Dzieki za zainteresowanie i wsparcie No wiec operacje wymiany lozyska mam juz za soba. Pacjent przezyl ale nie obylo sie bez walki. Rozebralem, zobaczylem... proste, musze tylko dokupic duza nasadke torx. W sklepie byly dwie "lepsza i gorsza Yato) wzialem Yato ale juz w sklepie zauwazylem, ze obydwie luzno siedzialy w tej srubie. Zalozylem nasadke na pokretlo, cisne i nic, zalozylem rurke... nic, zalozylem rure... nic. Mysle stane to pusci. I puscila sruba a wlasciwie to nasadka sie skantowala i puscil frez wewnatrz sruby :evil: Dalszy przebieg odkrecania latwo sobie wyobrazic. Katowka obcialem wystajacy rant piasty, nacialem srube, mlotek, przecinak i ze 20 minut walki.



                      Dziwne, bo lozysko zeszlo bez uzycia sciagacza :?: Ale nic, zalozylem nowa piaste, dokrecilem odpowiednim momentem (przynajmniej w/g mnie czyli dosyc mocno dlugim pokretlem) i dziala.



                      Teraz slysze przednie opony ale Toyo Proxes CF1 sa glosnie wiec jest ok

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Bo ile razy jeszcze mozna pisac, ze to nie jest gwiazdka czy tam torx, tylko klucz SPLINE XZN M18 do odkrecenia piasty oraz przydaje sie jeszcze M10 albo M12 nie pamietam teraz do odkrecenia jarzma tylnego hamulca, zeby sciagnac tarcze.

                        Tak z ciekawosci, tylny zacisk zszedl bez problemu i potem wszedl ?? Tarcza jeszcze bez rantu

                        Piasta schodzi, bo to wlasnie ta sruba lapie ja do zwrotnicy.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • mirekm71
                          Ambiente
                          • 2014
                          • 143

                          #13
                          Ostatni raz mechanikowalem ponad 5 lat temu w Szwecji ale tam sie nazw nie uczylem bo wszystkie klucze byly i tylko fury sie zmienialy jedna za druga. Taki przemial, ze tylko w razie niemozliwosci dostania naprawialem drobnice jak rozrusznik czy altek, jesli byly to wymiana podzespolow na nowe albo uzywki z gwarancja.

                          Zacisk odkrecilem kluczem, ktory kiedys kupilem do odkrecania sworzni w transporterze T5. Rantu nie ma bo jak pisalem wczesniej auto dlugo stalo i tak z centymetr od rantu jeszcze nie zabiela po korozji. Przednie sa srebrene, nieskorodowane wiec zostaly niedawno zmienione... Czyli moje 130tys km przebiegu moga oznaczac 180 skoro tarcze zmienione. Chociaz w sharanie kupilem zmienione hamulce a przebieg z vinu 165.

                          Sruba sruba ale powinno sie na trzpien wciskac a sciagac sciagaczem a nie sciagac i zakladac reka? Tak, to bylo pytanie

                          Komentarz

                          Pracuję...