Zamieszczone przez maksiu
Buczenie slyszalne od 60-100km/h
Zwiń
X
-
Buczenie slyszalne od 60-100km/h
Witam. Jak w temacie. Buczy w tym przedziale i bez znaczenia czy rozpedzam auto czy zwalniam czy tez wcisne sprzeglo. Krecilem kolami i zauwazylem, ze lewy tyl jest glosniejszy od pozostalych kol. Wynik sledztwa wskazuje na lewa tylna piaste ale teraz pytanie. Moje dotychczasowe doswiadczenia podpowiadaja, ze dzwiek lozyska kola zmienia sie wraz ze skrecaniem kierownicy. U mnie nie ma znaczenia czy skrecam czy jade prosto dzwiek jest taki sam. Czy ktos spotkal sie z awaria lozyska, ktora nie objawiala sie podczas skrecania tylko wylo jednakowo a jednak lozysko? Boje sie czy to nie skrzynia ale skrzynia przewaznie wyje pod obciazeniem.
-
-
Koła wyważone ? Nie wpadłeś w jakaś dziurę ?Części Skoda Octavia I 1.6
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/VXib/
Komentarz
-
-
mirekm71, jeśli wstępnie śledztwo wykazało lewy tył, prawdopodobnie to łożysko.
Pojeździj jeszcze chwilę i jeśli diagnoza jest prawidłowa, to w niedługim czasie objawy powinny się nasilić do tego stopnia, że bez problemu będzie można to potwierdzić :diabelski_usmiech
Nie zawsze skręcanie powoduje zwiększenie lub zmniejszenie się objawów :!:
Jaki masz przebieg, że martwisz się skrzynią :?:
Objawy związane ze skrzynią raczej inaczej by się pokazały :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techNie zawsze skręcanie powoduje zwiększenie lub zmniejszenie się objawów :!:
Wogole w O2 mpi siadaly skrzynie? Bo czytalem, ze w O1 siadaly DUU a o O2 to nie wiem czy siadaja czy to mity?
Komentarz
-
-
mirekm71, na temat skrzyni ciężko mi powiedzieć. Musiałbyś poszukać...
Zapewne jeszcze ktoś tu podrzuci dodatkowe info na ten temat.
A jeśli autko przez chwilę stało, to mogło się przyczynić do szybszego padnięcia łożyska :roll:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mirekm71Piaste juz kupilem mam nadzieje, ze po wymianie buczenie zniknie.
Komentarz
-
-
Dzieki za zainteresowanie i wsparcie No wiec operacje wymiany lozyska mam juz za soba. Pacjent przezyl ale nie obylo sie bez walki. Rozebralem, zobaczylem... proste, musze tylko dokupic duza nasadke torx. W sklepie byly dwie "lepsza i gorsza Yato) wzialem Yato ale juz w sklepie zauwazylem, ze obydwie luzno siedzialy w tej srubie. Zalozylem nasadke na pokretlo, cisne i nic, zalozylem rurke... nic, zalozylem rure... nic. Mysle stane to pusci. I puscila sruba a wlasciwie to nasadka sie skantowala i puscil frez wewnatrz sruby :evil: Dalszy przebieg odkrecania latwo sobie wyobrazic. Katowka obcialem wystajacy rant piasty, nacialem srube, mlotek, przecinak i ze 20 minut walki.
Dziwne, bo lozysko zeszlo bez uzycia sciagacza :?: Ale nic, zalozylem nowa piaste, dokrecilem odpowiednim momentem (przynajmniej w/g mnie czyli dosyc mocno dlugim pokretlem) i dziala.
Teraz slysze przednie opony ale Toyo Proxes CF1 sa glosnie wiec jest ok
Komentarz
-
-
Bo ile razy jeszcze mozna pisac, ze to nie jest gwiazdka czy tam torx, tylko klucz SPLINE XZN M18 do odkrecenia piasty oraz przydaje sie jeszcze M10 albo M12 nie pamietam teraz do odkrecenia jarzma tylnego hamulca, zeby sciagnac tarcze.
Tak z ciekawosci, tylny zacisk zszedl bez problemu i potem wszedl ?? Tarcza jeszcze bez rantu
Piasta schodzi, bo to wlasnie ta sruba lapie ja do zwrotnicy.
Komentarz
-
-
Ostatni raz mechanikowalem ponad 5 lat temu w Szwecji ale tam sie nazw nie uczylem bo wszystkie klucze byly i tylko fury sie zmienialy jedna za druga. Taki przemial, ze tylko w razie niemozliwosci dostania naprawialem drobnice jak rozrusznik czy altek, jesli byly to wymiana podzespolow na nowe albo uzywki z gwarancja.
Zacisk odkrecilem kluczem, ktory kiedys kupilem do odkrecania sworzni w transporterze T5. Rantu nie ma bo jak pisalem wczesniej auto dlugo stalo i tak z centymetr od rantu jeszcze nie zabiela po korozji. Przednie sa srebrene, nieskorodowane wiec zostaly niedawno zmienione... Czyli moje 130tys km przebiegu moga oznaczac 180 skoro tarcze zmienione. Chociaz w sharanie kupilem zmienione hamulce a przebieg z vinu 165.
Sruba sruba ale powinno sie na trzpien wciskac a sciagac sciagaczem a nie sciagac i zakladac reka? Tak, to bylo pytanie
Komentarz
-
Komentarz