Wypadanie zaplonu na lpg
Zwiń
X
-
Wypadanie zaplonu na lpg
Witam.
Proszę o poradę bo sam nie daję już sobie rady.
Pacjent OII 1.6 mpi BSE, stag 4 q-box basic, wtryskiwacze OMVL reg fast, reduktor OMVL CPR.
Problem wypadaja zapłony na 1 i 3 cylidnrze szarpie, przerywa podczas jazdy na lpg czy to na zimnym jak i ciepłym silniku. Jest to na tyle dziwne ze czasem potafie przejezdzić tydzień i jest ok a czasem potrafi się to przytrafic dzień po dniu. Na pierwszy rzut poszly do wymiany kable i świece nic to nie pomogło. Zrobiłem autokalibracje ustawilem na nowo mape LPG wystroilo sie idealnie, lekka poprawa po przełaczeniu na lpg przestało szarpac. Wrzuciłem na forum lpg nagranie z oscyloskopu z jazdy na lpg jedna z osob zasugerowala wymiane wtryskiwaczy. Troche to dziwne bo maja zaledwie 30tkm przejechane, moze uda mi sie wypozyczyć inna listwę wtryskowa podmienie i zoabacze ale to najwaczesniej w przyszlym tygodniu.
Co moze jeszcze odpowiadac za wypadanie zaplonów? Po głowie chodzi mi jeszcze cewka zapłonowa jest oryginala a auto ma 10lat czy te cewki często padają jak to jest z ich jakością? Kolejna mysl to zaciąganie lewego powietrza, kiedy pierwszy raz wymienialem swiece sciągałem kolektor gumki uszczelniajace byly w idealnym stanie jednak mam obawy czy dokrecajac kolektor nie uzylem zbyt duzej silny i zgniotlem ich co teraz skutkuje nieszczelnoscia? Czy mozna to jakoś sprawdzić?
Gdyby mogłby ktoś cos jeszcze zasugerować bede wdzięczny.
-
-
-
Re: Wypadanie zaplonu na lpg
Niestety jazda na LPG nie jest tak bezproblemowa jakby się to wydawało.
Jeżeli chodzi o wtryski to mogą paść po przebiegu nawet, krótszym niż 30tys. km
Jeżeli chodzi o cewki to nie wiem czy są jakiejś niskiej jakości, ale jak ktoś przy LPG nie zmieniał świec to mógł skutecznie cewki wykończyć.
Komentarz
-
-
To wywalil VCDS dzisiaj. Jak widac wypadanie na kazdym cylindrze i za bogata mieszanka ale to ustawie.
7 Faults Found:
18528 - Post-Catalyst Oxygen (Lambda) Sensor Correction; Bank 1
P2096 - 007 - Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2464 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
Hex Value: 0x008F
Hex Value: 0x0088
RPM: 2944 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
Hex Value: 0x008F
Hex Value: 0x0088
18628 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 - 006 - Signal too High (Rich) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2464 /min
(no units): 0.99
Voltage: 1.440 V
Voltage: 0.940 V
RPM: 2976 /min
(no units): 0.99
Voltage: 1.020 V
Voltage: 0.980 V
16687 - Cylinder 3
P0303 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1760 /min
Mass Air / Rev.: 196.2 mg/str
Temperature: 81.0°C
Lambda: -31.6 %
RPM: 1792 /min
Mass Air / Rev.: 114.5 mg/str
Temperature: 79.5°C
Lambda: -30.1 %
16688 - Cylinder 4
P0304 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
Temperature: 81.0°C
Lambda: -2.7 %
RPM: 3072 /min
Mass Air / Rev.: 152.6 mg/str
Temperature: 79.5°C
Lambda: -2.7 %
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 009 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 736 /min
Mass Air / Rev.: 119.9 mg/str
(no units): 0.0
(no units): 0.0
RPM: 3072 /min
Mass Air / Rev.: 152.6 mg/str
(no units): 0.0
(no units): 0.0
16685 - Cylinder 1
P0301 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 1600 /min
Mass Air / Rev.: 98.1 mg/str
Temperature: 81.0°C
Lambda: -23.4 %
RPM: 2144 /min
Mass Air / Rev.: 294.3 mg/str
Temperature: 82.5°C
Lambda: -4.3 %
16686 - Cylinder 2
P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2144 /min
Mass Air / Rev.: 294.3 mg/str
Temperature: 82.5°C
Lambda: -4.3 %
Komentarz
-
-
Dzięki bardzo za rady, troche już jezdziłem na PB i komp nie wyrzucał zadnych błędów. Poza tym jak zaczynaja wypadac zapłony silnik zaczyna przerywac, szarpac zapala sie kontrolka ASR i miga check engine w tym momencie jak przełacze na PB odrazu przestaje szarpac jest pełna moc a check engine gasne, zostaje tylko wlaczone ASR do momenty kiedy nie wylacze silnika. Bawiłem się wczoraj wtryskiwaczami LPG tzn pojedynczo wlaczałem je i wyłaczałem w programie diagnostycznym staga wyłaczając trzeci wtryskiwacz silnik zaczął równiutko pracowac bez żadnych wibracji i wrażenia jakby chodził na 3 cylindrach. Wszystko wskazuje na wtryskiwacze gazowe.
Udało mi się załatwić "na wczoraj" coś takiego http://zapodaj.net/24d469a3658c7.jpg.html jak tylko się wypogodzi zabieram się za wymianę. Zdam relację czy to faktycznie pomogło.
Komentarz
-
-
Problem rozwiązany po wymianie wtryskiwaczy na zielone hany jak reka odjal. Silnik pracuje równo żadnych wibracji, żadnego szarpania, braku mocy no i przede wszystkim wypadania zaplonów. Pojezdziłem trochę po południu zrobiłem ok 50km auto zachowuje się wysmienicie a nowe wtryskiwacze pracuja o wiele ciszej w ogole ich nie slychac. Ciekawe ile wytrzymaja hany bo powiem szczerze nie sądziłęm, że tak szybko poleća te omvl reg fast może poprostu jakaś wada fabryczna.
Temat można zamknąć jeszcze raz dziekuję wszystkim za porady i pomoc.
Komentarz
-
-
Listwę i wtryskiwacze załąwił mi znajomy kompletnie po kosztach można powiedzieć za przysłowiową "flache". Co do samej wymiany koszt zerowy gdyż wszystko pasowało wystarczyło przepiąć. Wtyczki od wtryskiwaczy po odpieciu okleiłęm taśma maskujacą i opisalem numerkami 1, 2, 3, 4 od strony z której zacząłem. Wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze lekko przyciąłem bo były za długie i się za bardzo zaginaly. Ta listwa i wtryskiwacze są dłuższe i szersze od poprzenich omvl. Jedyny problem jaki miałem to montaz samej listwy poprzednia pasowała idealnie ta musiałęm przesunąc w lewo z racji wymiarów. Było trochę ciecia i gięcia blaszek do montażu listwy ale sie udało. Na szczęscie gumowy wąż, który podłacza się do listwy okazał się odpowiedniej długości weszło na styk i wszystko udało się poskładać bez dodaktowych kosztów.
Następnie podpiecie pod kompa zmiana w opcjach wtryskiwaczy na hana zielone, autokalibracja przejazd na PB (zebranie mapy PB) nastepnie gaz znowu przejazd mapki sie pokryły i po robocie. Łączny czas pracy ok 2h ale najwiecej zajęło mi przykręcenie listwy wtryskowej przez ciecie, gięcie i 1000 krotne pasowanie blaszek montażowych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OxikListwę i wtryskiwacze załąwił mi znajomy kompletnie po kosztach można powiedzieć za przysłowiową "flache". Co do samej wymiany koszt zerowy gdyż wszystko pasowało wystarczyło przepiąć. Wtyczki od wtryskiwaczy po odpieciu okleiłęm taśma maskujacą i opisalem numerkami 1, 2, 3, 4 od strony z której zacząłem. Wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek w kolektorze lekko przyciąłem bo były za długie i się za bardzo zaginaly. Ta listwa i wtryskiwacze są dłuższe i szersze od poprzenich omvl. Jedyny problem jaki miałem to montaz samej listwy poprzednia pasowała idealnie ta musiałęm przesunąc w lewo z racji wymiarów. Było trochę ciecia i gięcia blaszek do montażu listwy ale sie udało. Na szczęscie gumowy wąż, który podłacza się do listwy okazał się odpowiedniej długości weszło na styk i wszystko udało się poskładać bez dodaktowych kosztów.
Następnie podpiecie pod kompa zmiana w opcjach wtryskiwaczy na hana zielone, autokalibracja przejazd na PB (zebranie mapy PB) nastepnie gaz znowu przejazd mapki sie pokryły i po robocie. Łączny czas pracy ok 2h ale najwiecej zajęło mi przykręcenie listwy wtryskowej przez ciecie, gięcie i 1000 krotne pasowanie blaszek montażowych.
Komentarz
-
Komentarz