Zamieszczone przez Asystentka
Czujnik temperatury silnika
Zwiń
X
-
Czujnik temperatury silnika
Jadę sobie wczoraj moją 1.9 TDI BXE, aż tu nagle patrzę - świeci się żółta kontrolka silnika. Nie zauważyłem kiedy się zapaliła, więc nie wiem ile z nią jechałem. Silnik wyraźnie osłabł, prawdopodobnie przeszedłszy w tryb awaryjny, a do tego przeraźliwie buczały wentylatory. W każdym razie dziś podjechałem do warsztatu żeby zdiagnozować błąd. Okazało się, że to usterka czujnika temperatury silnika, sygnał za wysoki.
Jestem niemalże całkowicie zielony w tematyce mechaniki samochodowej. Mam więc do Was prośbę, abyście odpowiedzieli mi na kilka pytań i poradzili mi co robić.
- O co tak właściwie chodzi, co się dzieje? Czy to czujnik się popsuł, czy coś innego działa felernie, sprawiając, że czujnik jest zbytnio pobudzony?
- Co mam zrobić aby naprawić problem? W warsztacie zasugerowali mi wymianę czujnika temperatury silnika, czy to rozwiąże sprawę? Niby nowy czujnik plus robociznę oszacowali na 170-200 złotych, więc niedużo.
- Czy nienaprawienie usterki na czas może nieść ze sobą jakieś konsekwencje? Planuję w najbliższych dniach pojechać w trasę i nie wiem czy mogę odwlekać naprawę do powrotu.
-
-
Czujniki dość często padają więc to raczej będzie on. Silnikowi nie powinno się nic stać bo, właśnie po to uruchamiany jest tryb awaryjny, aby silnik zabezpieczyć. Niezależnie od tego gdzie chcesz wymieniać, to czujnik kup sam w ASO, oryginał kosztuje ok 110zł, a poza ASO pełno jest podrób, które zaraz padają.moje stare auto
jest scout
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mariusz87kup sam w ASO, oryginał kosztuje ok 110zł
Edit: Pol-Mot liczy sobie tyle samo, do Mińska nie dzwoniłem. Tam niby mają tanio, ale ponad 3 dychy na paliwo wydałbym.
Komentarz
-
-
No racja, do O2 części muszą być trochę droższe niż do O1 choć pewnie wiele się nie róznią.
Ale i tak warto kupować w ASO. Jak przerabiałem temat z czujnikiem to przemieliłem pół forum i wszyscy piszą, że poza ASO dużo podrób jest, a zamienników wogóle nie warto kupować.moje stare auto
jest scout
Komentarz
-
-
Naprawione, dzięki wielkie za pomoc!
[ Dodano: Czw 02 Kwi, 15 18:39 ]
To teraz nowe pytanie. Co jeśli znowu wyskoczyła kontrolka i znowu wentylatory buczą? Mógł wyciec płyn podczas wymiany? (mechanik nic nie uzupełnił) Czy bardziej prawdopodobne, że znowu się popsuło? Czy może jest problem gdzie indziej, który powoduje usterkę tę samą?
Komentarz
-
-
Mogło trochę wyciec. Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu, jak jest w normie to niestety znowu trzeba będzie kompa podpiąć i szukać dalejmoje stare auto
jest scout
Komentarz
-
-
Okazało się, że tym razem padł czujnik wentylatora. Silnik nie pracuje na awaryjnym, ale wentylatory chodzą cały czas. Dziwny zbieg okoliczności, że przez prawie dwa lata nic się nie działo, a tu nagle dwa czujniki prawie dzień po dniu. No ale nic, we wtorek wymienię.
Dwa pytania:
- Ile takie wentylatory mogą chodzić bez przerwy, żeby się nie przegrzały lub w inny sposób nie popsuły? Nie wiem jak długie podróże mogę sobie urządzać na tych szalejących wentylatorach.
- Czy ten czujnik też kupić oryginalny?
Komentarz
-
Komentarz