Zamieszczone przez pstryczek
1.9tdi bxe pompowtryskiwacze czy cos innego?
Zwiń
X
-
1.9tdi bxe pompowtryskiwacze czy cos innego?
Witam,
Octavią II 1.9 tdi BXE jeżdże półtorej roku ale moje problemy (oprócz trubiny do regenracji o której wiedziałem już jakiś miesiąc po zakupie auta) zaczęły się pojawiać od wymiany rozrządu w czerwcu zeszłego roku. Mianowicie po wymianie rozrządu auto zaczęło słabo odpalać a momentami w ogóle nie chciał odpalić. Diagnoza mechanika - pompowtryski. OK. Pompowtryski zawiezione do regeneracji. Zregenerowane, założone ale objawy dalej pozostały tylko zamiast problemów z odpalaniem była nierówna praca silnika po odpaleniu (po nagrzaniu również ale troche mniej wyczuwalnie). Po kilku korektach założenia pompowtrysków dalej problem z pracą silnika i kłęby białego dymu chwilę po odpaleniu (jakby ktoś rzucił granat dymny). Myślałem że to zespół zaworów elektromagnetycznych ale po podłączeniu używanego w vcds-ie były i tak odchyły na 2 i 3 cylindrze w dawkowaniu - więc coś nie tak z pompkami/ Auto pojechało do warsztatu gdzie były regenerowane pompki gdzie spec stwierdził że mechanik musiał dotknąć jakoś niewłaściwie jednej pomki, wymienił jakiś filterek i miało być git. ALe oczywiście nie było. Nierówna praca silnika dalej i kłęby dymu. Pomyślałem że może to EGR skoro z pompkami ma być wszystko ok. Zaślepiłem egr no i jest lepiej - i z odpalaniem i brak dymu, ale pomiędzy 1500 a 2000 obr. przy jednostajnej jeździe czuć delikatne szarpanie. Dzisiaj podłączyłem auto do VCDS-a u kuzyna który prowadzi stajce diagnostyczną i moim i jego oczom ukazał się taki obrazek:
I teraz moje pytanie do Was żeby potwierdzić czy mechanik dzisiaj ma racje:
1. Zapłon jest źle ustawiony i wychodzi na to że był źle ustawiony po wymianie rozrządu (i stąd mogły być problemy z odpalaniem).
2. Na drugim i 3 cylindrze są dalej złe dawki czego przyczyną są źle zregenerowane pompowtrskiwacze (wina regenerującego nie mechanika).
Zgadzacie się z tymi stwierdzeniami?
Dzięki z góry jeśli ktoś przeczyta całość i odpowie na mojego posta
-
-
No coz. Nie zabrzmi to ladnie ale wyglada na efekt jak to sie mowi wycierania d...y szklem. Trzeba bylo zaplacic za mechanika a nie oddawac auto do dlubania w stodole. Skad w ogóle znalazles kogos, kto ma srubokret a nie ma komputera? Gdzies daleko, daleko na wschodzie? Prawda jest taka, ze nawet dziecko potrafi wymienic rozrzad w tym samochodzie, nie potrzeba do tego zadnych blokad ani nic. Wystarczy bialy korektor. Wynikiem wielkiego niechlujstwa moze byc przestawienie rozrzadu o jeden zab. Tak mi sie wydaje, ze te 3,5 stopnia to moze byc wlasnie caly jeden zab. Jak sie cos zepsuje to najlepiej wracac ta sama droga ale nie, brniemy dalej i psujemy pompki :evil: Zdenontowal i zamontowal ci wtryski ktos, kto nie potrafi zmienic paska? Sorry ale ciezko to zrozumiec. Znajdz mechanika i ustaw rozrzad na poczatek.
Te 3,5 st to jest kat statyczny wtrysku i odpowiada za uruchamianie silnika. Ma byc rowny lub bliski 0. Przewaznie sie troche zmienie i wynosi 0, +- 0,6.
Komentarz
-
-
Rozebrać rozrząd i złożyć jeszcze raz, tym razem prawidłowo. Skoro wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu to przyczyna jest jasna. Od tego wypadało by zacząć i wykluczyć jedną z możliwych przyczyn.Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
Właśnie koledzy zacząłem się zastanawiać czy nie zrobił mi mechanik wała tzn nie nagrał "klienta" facetowi od regeneracji pompowtryskiwaczy :/ w poniedzialek jade do jednego i drugiego zrobic im kipisz... Ale moje pytanie dalej co myślicie o tych dawkach na cylindrach? Na to ma też wpływ ustawienie rozrządu?
Komentarz
-
-
Problem z odpaleniem na pewno został spowodowany fatalnym ustawieniem rozrządu. Producent dopuszcza + - 2,5, u Ciebie jest ponad 3. Tak jak koledzy wyżej pisali optymalne ustawienie to w okolicach 0.
Kiedy przeczytałem o wymianie jakiegoś filterka przy pompowtryskach śmiać mi się chciało . Tam nie ma żadnych filterków. Moim zdaniem nie dość, że mechanik spier...ł robotę to jeszcze Cię naciągnął na niepotrzebne koszty.
Komentarz
-
-
Gdzieś dzwonią , ale kto wie w którym kościele ?
1. Korekcja drugiego wtrysku jest wynikiem...?
2. Widział ktoś "kłęby dymu" przy przekroczonej granicy i sprawnej mechanice cylindrów oraz pompkach ?
3. MRadar, ustaw wtryski w ogarniętym warsztacie, a synchronizację niech poprawi wymieniacz rozrządu.
Komentarz
-
-
Najlepsze mozliwe wartosci dla wartosci w grupie 13 to same 0,00 - ale praktycznie nie jest to mozliwe, im blizej zera tym lepiej.
Jesli chodzi o grupe 4 to tutaj najbardziej interesuje nas pole 4. Bardzo duzo osob twierdzi ze wartosc to powinna byc jak najblizej zera, w praktyce bywa z tym roznie. Bywaja egzemplarze ktore lubia miec ta wartosc troche na plus, niektore troche na minus.
Komentarz
-
-
Pytam o to nie bez powodu. Czytając wcześniejsze wypowiedzi postanowiłem sprawdzić ustawienia u siebie (rozrząd wymieniałem w grudniu). Jest to już trzecia wymiana, którą wykonałem w tym aucie.
Rozrząd zawsze ustawiałem "na znaki", stosując blokady. -4,9 to wartość??? Dobra/Zła/W normie? Dodam, że po każdej wymianie silnik pracuje idealnie, po ostatniej też. Pali "na dotyk" czy zimny czy ciepły. Zweryfikujecie te wartości?
Wartości, które ukazały się mym oczom to:Załączone plikiAlarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kuebkGrupa 4 pole 4 - wartosc ta musi sie miescic w przedziale -6/+6
Z ciekawości spróbuję jutro w firmowej 1.9 BXE odczyt zrobić i zobaczę jakie są wartości na rozrządzie ustawionym w punkt przez fabrykę (nie był wymieniany jeszcze).Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
Nie chodzi o włożenie samych pompek do silnika, odpal i klekocze, tylko pompki muszą być idealnie zgrane z wałkiem, znaczy się krzywke walka ustawia się każda do kolejno każdego pompowtrysku, na tzw czujnik zegarowy, czyli najwyższy punkt na krzywce i dokręca się, jeżeli będzie nie ustawiony idealnie tylko na oko to nawet różnica milimetr będzie robiła spora korektę na pompce, także musi ci ktoś to ustawić ogarnięty ze sprzętem, a oprócz tego jeszcze musi każdy pompowtrysk być ustawiony idealnie prostopadle w gnieździe względem głowicy, które się ustawia na pewne odległości od boku głowicy i każdy ma inny wymiar, a jeżeli włożył krzywo to będzie efekt jak wyżej, również powinien na każdej pompce nowe uszczelnienia założyć.
Komentarz
-
-
Dla silnika BXE wartość kąta synchronizacji ( bardzo mylie nazywanego w tym wątku "zapłonem") powinna się miescic miedzy -6 a +6.
I teraz jesli ktoś zlozył dobrze rozrząd na blokadach i fura dobrze odpala i ma odpoiwednią dynamike np. przy synchro -4 (tak jak w w jedym z przypadów wyzej) to absolutnie nic bym nie zmieniał. Bywały przypadki ze przestawienie kąta synchro wokolice 0 calkowicie pozbawialo auto dynamiki.
Co do pompek... zgadza się powinny byc ustawione i wyregulowane odpowiednio... ale w tym przypadku kolega nie wykonał kompletnej diagnostyki pompek wiec na podstawie tych danych co mamy absolutnie nie mozna okreslic czy pracują dobrze czy źle.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
15:30:31 Grupa 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 *PGMP Injection Start (specified)
7.1*KW Injection Duration (specified)
-4.9*KW Torsion Value
low-raider też się nie znam na komputerach a to są odczyty z mojego samochodu,
na forum seata piszą żeby ustawić na 0
na forum vag-com piszą żeby ustawić na 0
w piątek jestem umówiony u mechanika zobaczymy co powie,walczę właśnie z tym a i powodem u mnie jest czarny bączek po odpaleniu
przemik dał mi teraz ból do głoowy
cytat z odpowiedzi na forum seata
"jak jest 4,9 , to szanownymechanik spierdolil robote i zle zalożył kółko zebate, rozrzad do poprawy tak byc nie moze" :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jendrek197515:30:31 Grupa 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 *PGMP Injection Start (specified)
7.1*KW Injection Duration (specified)
-4.9*KW Torsion Value
low-raider też się nie znam na komputerach a to są odczyty z mojego samochodu,
na forum seata piszą żeby ustawić na 0
na forum vag-com piszą żeby ustawić na 0
w piątek jestem umówiony u mechanika zobaczymy co powie,walczę właśnie z tym a i powodem u mnie jest czarny bączek po odpaleniu
przemik dał mi teraz ból do głoowy
cytat z odpowiedzi na forum seata
"jak jest 4,9 , to szanownymechanik spierdolil robote i zle zalożył kółko zebate, rozrzad do poprawy tak byc nie moze" :shock:
Po drugie ,zacznijmy od tego na jakiej temperaturze mierzył Ci kompem te odczyty ,aby odczytac prawidłowy kąt synchronizacji wałka to silnik musi być zagrzany do min 80c ,wtedy się sprawdza kąt i ewentualnie koryguje na wałku popuszczając 3 śruby od koła i krecac wałem.
Komentarz
-
-
Jesli w tym silniku kąt miesci się w zakresie -6 do +6 i ma odpowiednią moc i dynamike i odpala dobrze. To nie ma podstaw sądzić ze rozrząd jest zle załozony.
Moze i była mała odchylka ale komputer i cały osprzęt sobie z tym radzi.
Miałem przypadek w jednej z moich O2... ze przestawienie kąta synchro z -4 na +1 - spowodowało ze auto nie chcialo odpalic, a komputer zanotował blad czunika G40.
Teoretycznie... powtarzam teoretycznie - przy prawidlowym ustawieniu rozrzadu i kącie oscylujacym wokoł zera.... auto powinno odpalac od strzała i mieć pełną moc.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przemikJesli w tym silniku kąt miesci się w zakresie -6 do +6 i ma odpowiednią moc i dynamike i odpala dobrze. To nie ma podstaw sądzić ze rozrząd jest zle załozony.
Moze i była mała odchylka ale komputer i cały osprzęt sobie z tym radzi.
Miałem przypadek w jednej z moich O2... ze przestawienie kąta synchro z -4 na +1 - spowodowało ze auto nie chcialo odpalic, a komputer zanotował blad czunika G40.
Teoretycznie... powtarzam teoretycznie - przy prawidlowym ustawieniu rozrzadu i kącie oscylujacym wokoł zera.... auto powinno odpalac od strzała i mieć pełną moc.
Komentarz
-
-
Nie musialem dochodzić.
Rozrzad jest tak ustawiony... ze optymalną wartoscią dla silnika bylo -3 i tyle.
Najlepiej przy takiej wartosci odpalał i mial odczuwalnie najwiekszą moc.
Przypominam iż tym parametrem wpływamy na fazy rozrzadu(czyli za napelnianie) a nie zaden zaplon.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
-
Czyli trzeba przestawić spowrotem na -3.4 tak jak bylo u mnie? Mechanik ktory go przestawil na 0 stwierdzil ze rzeczywiscie byl o 1 "ząbek" zle ustawiony i podpisuje sie pod tym jak go teraz zlozyl. Innych dwoch mechanikow tez twierdzi ze ta wartosc powinna byc w okolicach zera. No ale pomimo zalozenia nowego czujnika polozenia walu caly czas pokazuje blad G40 i jest problem z odpalaniem... Juz sam nie wiem co mam o tym myslec...
Komentarz
-
Komentarz