BXE, moje obawy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xjakub
    Classic
    • 2018
    • 1

    BXE, moje obawy

    Witam.
  • xjakub
    Classic
    • 2014
    • 29

    #2
    BXE, moje obawy

    Witam. Wiem że w moim silniku są problemy z panewkami, ale wyczytałem na forum że problem występuje w egzemplarzach z 2006-2007 roku. Jeśli mam model z 2008 (przebieg 70tys km) to powinienem się martwić i tam zaglądać? Niedawno zmieniany był rozrząd i olej, trochę szkoda mi znowu zlewać olej aby tam zerkać..
    Moja skodzinka:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

    Komentarz

    • hyp
      Ambiente
      • 2013
      • 146
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      po czym zdiagnozowałeś ze masz problem z panewkami ??

      jak ja bym wiedział że mam problem z panewkami to bym od razu wymienial, czysta matematyka :arrow: taniej wymienić panewki niż cały silnik,

      a z tematów o panewkach to pamiętam że pojawiały się nawet silniki z początku 2009r :roll:
      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

      Komentarz

      • xjakub
        Classic
        • 2014
        • 29

        #4
        hyp, nie da się zdiagnozować tego problemu. Na forum mówią że jak już coś słychać to po ptokach :P silnik do wymiany.
        Właśnie nie wiem czy mam ten problem, więc spytałem. Wolałbym uniknąć zabawy w wymianę ich.. A Ty wymieniałeś panewki? (widzę BXE :wink: )
        Moja skodzinka:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

        Komentarz

        • hyp
          Ambiente
          • 2013
          • 146
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          ja wymieniłem panewki po zakupie auta, jako pakiet startowy, stare panewki były w stanie idealnym, ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz, teraz przynajmniej śpię spokojnie :diabelski_usmiech,

          [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 20:22 ]
          auto - sierpień 2006
          wymiana panewek, rozrząd, oleje, filtry, klima - pękło coś koło 2,5k zł
          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

          Komentarz

          • michal5312
            Drive
            • 2009
            • 48

            #6
            mam 2 octavie 2008 rok silnik bxe w jednej wymieniłem silnik przy 160 tyś korba wyszła bokiem w drugiej 2 dni temu to samo przebieg 120 tyś więc jednak coś jest z tymi motorami obie krajówki od nowości u mnie olej wymieniany co 15 tyś
            michał

            Komentarz

            • xjakub
              Classic
              • 2014
              • 29

              #7
              To prawda że szybciej się zużywają na niskich obrotach? Do czasu jak nie zmienię to nie śpię spokojnie :?
              Moja skodzinka:
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                xjakub, Przejrzyj temat o panewkach w BXE. Są tam fotki i opisy z jakiego przebiegu, rocznika auta :idea:
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • Ozdar
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 144
                  • Superb III (3V3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  michal5312, drugi silnik wstawiałeś na własną rękę czy ASO?

                  Komentarz

                  • xcracer
                    Elegance
                    • 2014
                    • 851
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Miałem BXE i również obawy o stan panewek nie pozwalały mi spokojnie jeździć. Wymieniłem i dopiero się uspokoiłem. Zrobisz jak uważasz ale moim zdaniem jest to nieduża cena za spokój...i w porównaniu do ewentualnej wymiany silnika również to nie pieniądze .
                    Moja FLka:

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                    Komentarz

                    • hyp
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 146
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      xcracer jaki był stan starych panewek ? kwalifikowały się do wymiany ?
                      ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                      Komentarz

                      • xcracer
                        Elegance
                        • 2014
                        • 851
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Były delikatnie podtarte ale myślę, że jeszcze trochę by pojeździły. Na pewno nie kwalifikowały się do natychmiastowej wymiany. W wątku o panewkach w BXE wrzuciłem fotki.

                        Wymiana mnie uspokoiła i...miałem o tyle pecha, że dosłownie 5 dni po wymianie auto zostało rozbite .
                        Moja FLka:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          #13
                          u mnie po wymianie panewek na Glyco mam wrażenie, że nowe stukają, ale to jest tylko wrażenie - nie mierzyłem luzu na czopach korbowych i nie mam pojęcia w jakim faktycznie stanie jest łożyskowanie korbowodów w moim silniku. Stare, w stanie idealnym zdjęte przy 196.000km przebiegu.

                          Nie wiem, co było lepszym rozwiązaniem - nie ruszać ich, czy osiągnąć stan krańcowego zniesmaczenia stanem mojego silnika. Coraz mniej mam szacunku dla swojej motorowni... skończy się laniem Selektola Specjala, za karę, niech go szlag trafi!

                          A może to tylko moje omamy słuchowe... nie mam zielonego pojęcia.
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • D2mian
                            Rider
                            • 2010
                            • 551
                            • Toyota
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            robreg, być może należało przed wymianą pomierzyć dokładnie wał. Według mnie co pisałem już w innych wątkach o "BXE" należy dbać o motor bo to nie stare TDI na pompie.
                            Koncern VAG wypuścił bardzo duuuuużo silników o kodzie BXE czy BLS, jest to chyba jedne z bardziej popularnych silników diesla w ostatnim ćwierćwieczu.
                            Wiadomo że im coś jest bardziej popularne i więcej jest towaru na rynku tym więcej opini, usterek itp. co nie znaczy że cała seria posiada wadę fabryczną. W trakcie użytkowania auta mamy tyle zmiennych, kwestii serwisowania, użytkowania że ciężko coś jednoznacznie określić.

                            Jak widać po lekturze zarówno naszego forum jak i innych można stwierdzić że klękały silniki zarówno przed jak i po wymianie panewek na nowe. Nie ma tu reguły.
                            Klękały autka zarówno jeżdżone w trybie LL jak i 10-15 tys do wymiany.

                            Jak widać na przykładzie kolegów z tego wątku podczas wymiany wyciągali z auta o przebiegu około 200tys km panewki w stanie idealnym A nie zawsze wymiana daje pozytywne skutki (stukanie u kolegi robreg, ).

                            Autko składa się z tylu części które mogą się zepsuć że jak by człowiek miał wszystko profilaktycznie wymieniać to całe życie spędził by u mechanika.

                            Dla mnei BXE to dobry motor ale z tzw. zachciankami. Trzeba troszkę bardziej o niego dbać w kwestiach eksploatacji a odwdzięczy się bezawaryjnością (proszę bez teorii spiskowych i generalizowania)

                            Opierajmy się na faktach. Ile dokładnie z przyczyn wadliwego materiału panewek uszkodziło się silników i jaki to stanowiło procent w stosunku do wyprodukowanych jednostek? Myślę że gdyby była to wartość znaczna (nikt nie prowadzi tego typu statystyk) to jednak VW musiało by coś z tym zrobić. Jak nie w PL to w innych krajach EU na pewno podjęto by działania serwisowe w grupie VAG.

                            Reasumując: rzetelnie serwisować autko, lać dobrą gnojówkę i jazda bez PSJ
                            120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                            Smarowanie zapewnia

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              #15
                              U mnie stukac moglo i przed i po... Ja juz odglosy swojego silnika traktuje jak omamy sluchowe szaleńca ;-) ;-) ;-)
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • michal5312
                                Drive
                                • 2009
                                • 48

                                #16
                                Dopiero mi się to stało więc zabieram się dopiero za temat w pierwszej skodzie silnik wstawiałem sam ASO nie uwzględniło gwarancji ponieważ jedna wymiana oleju była po za ASO nic nie szkodzi że potem było dalej serwisowane przed awarią u nich.
                                michał

                                Komentarz

                                • Atiman
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 27

                                  #17
                                  powitać

                                  z tymi BXE to już taka panika powstała że masakra...

                                  tak samo padały BLS z dziurą w bloku dlatego że wadliwe panewki montowane były w silnikach przez okres od końca 2007 do końca 2008 także i w 2009 roku w budach można spotkać wadliwe panewki
                                  bo też widziałem wybite dziury, i nie ma znaczenia czy wymieniasz olej co 15 czy 30...


                                  na czymś serwis musi zarabiać :-)

                                  Komentarz

                                  • ark24
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 1

                                    #18
                                    Jestem po wymianie panewek na GLYCO.
                                    Dla mnie - laika, taki widok panewki (tak wygląda górna w najgorszym stanie, dolne idealne) to jakiś żart!
                                    Przelatane 192tyś. z wymianą oleju co ok. 15tysi.
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Zamieszczone przez ark24 Zobacz wpis
                                      Dla mnie - laika, taki widok panewki (tak wygląda górna w najgorszym stanie, dolne idealne) to jakiś żart!
                                      wiesz, przynajmniej producent ma poczucie humoru, doceń to
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      Pracuję...