Witam.
BXE, moje obawy
Zwiń
X
-
BXE, moje obawy
Witam. Wiem że w moim silniku są problemy z panewkami, ale wyczytałem na forum że problem występuje w egzemplarzach z 2006-2007 roku. Jeśli mam model z 2008 (przebieg 70tys km) to powinienem się martwić i tam zaglądać? Niedawno zmieniany był rozrząd i olej, trochę szkoda mi znowu zlewać olej aby tam zerkać..Moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504
-
-
po czym zdiagnozowałeś ze masz problem z panewkami ??
jak ja bym wiedział że mam problem z panewkami to bym od razu wymienial, czysta matematyka :arrow: taniej wymienić panewki niż cały silnik,
a z tematów o panewkach to pamiętam że pojawiały się nawet silniki z początku 2009r :roll:↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
hyp, nie da się zdiagnozować tego problemu. Na forum mówią że jak już coś słychać to po ptokach :P silnik do wymiany.
Właśnie nie wiem czy mam ten problem, więc spytałem. Wolałbym uniknąć zabawy w wymianę ich.. A Ty wymieniałeś panewki? (widzę BXE :wink: )Moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504
Komentarz
-
-
ja wymieniłem panewki po zakupie auta, jako pakiet startowy, stare panewki były w stanie idealnym, ale jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz, teraz przynajmniej śpię spokojnie :diabelski_usmiech,
[ Dodano: Sob 02 Maj, 15 20:22 ]
auto - sierpień 2006
wymiana panewek, rozrząd, oleje, filtry, klima - pękło coś koło 2,5k zł↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
To prawda że szybciej się zużywają na niskich obrotach? Do czasu jak nie zmienię to nie śpię spokojnie :?Moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87504
Komentarz
-
-
u mnie po wymianie panewek na Glyco mam wrażenie, że nowe stukają, ale to jest tylko wrażenie - nie mierzyłem luzu na czopach korbowych i nie mam pojęcia w jakim faktycznie stanie jest łożyskowanie korbowodów w moim silniku. Stare, w stanie idealnym zdjęte przy 196.000km przebiegu.
Nie wiem, co było lepszym rozwiązaniem - nie ruszać ich, czy osiągnąć stan krańcowego zniesmaczenia stanem mojego silnika. Coraz mniej mam szacunku dla swojej motorowni... skończy się laniem Selektola Specjala, za karę, niech go szlag trafi!
A może to tylko moje omamy słuchowe... nie mam zielonego pojęcia.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, być może należało przed wymianą pomierzyć dokładnie wał. Według mnie co pisałem już w innych wątkach o "BXE" należy dbać o motor bo to nie stare TDI na pompie.
Koncern VAG wypuścił bardzo duuuuużo silników o kodzie BXE czy BLS, jest to chyba jedne z bardziej popularnych silników diesla w ostatnim ćwierćwieczu.
Wiadomo że im coś jest bardziej popularne i więcej jest towaru na rynku tym więcej opini, usterek itp. co nie znaczy że cała seria posiada wadę fabryczną. W trakcie użytkowania auta mamy tyle zmiennych, kwestii serwisowania, użytkowania że ciężko coś jednoznacznie określić.
Jak widać po lekturze zarówno naszego forum jak i innych można stwierdzić że klękały silniki zarówno przed jak i po wymianie panewek na nowe. Nie ma tu reguły.
Klękały autka zarówno jeżdżone w trybie LL jak i 10-15 tys do wymiany.
Jak widać na przykładzie kolegów z tego wątku podczas wymiany wyciągali z auta o przebiegu około 200tys km panewki w stanie idealnym A nie zawsze wymiana daje pozytywne skutki (stukanie u kolegi robreg, ).
Autko składa się z tylu części które mogą się zepsuć że jak by człowiek miał wszystko profilaktycznie wymieniać to całe życie spędził by u mechanika.
Dla mnei BXE to dobry motor ale z tzw. zachciankami. Trzeba troszkę bardziej o niego dbać w kwestiach eksploatacji a odwdzięczy się bezawaryjnością (proszę bez teorii spiskowych i generalizowania)
Opierajmy się na faktach. Ile dokładnie z przyczyn wadliwego materiału panewek uszkodziło się silników i jaki to stanowiło procent w stosunku do wyprodukowanych jednostek? Myślę że gdyby była to wartość znaczna (nikt nie prowadzi tego typu statystyk) to jednak VW musiało by coś z tym zrobić. Jak nie w PL to w innych krajach EU na pewno podjęto by działania serwisowe w grupie VAG.
Reasumując: rzetelnie serwisować autko, lać dobrą gnojówkę i jazda bez PSJ
Komentarz
-
-
powitać
z tymi BXE to już taka panika powstała że masakra...
tak samo padały BLS z dziurą w bloku dlatego że wadliwe panewki montowane były w silnikach przez okres od końca 2007 do końca 2008 także i w 2009 roku w budach można spotkać wadliwe panewki bo też widziałem wybite dziury, i nie ma znaczenia czy wymieniasz olej co 15 czy 30...
na czymś serwis musi zarabiać :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ark24 Zobacz wpisDla mnie - laika, taki widok panewki (tak wygląda górna w najgorszym stanie, dolne idealne) to jakiś żart!>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
Komentarz