Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia RS 2.0 TDI PD mało mocy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia RS 2.0 TDI PD mało mocy?

    Szkoda, że brak rozwiązania tematu, bo mam ten sam problem.

  • #2
    Octavia RS 2.0 TDI PD mało mocy?

    Witam wszystkich mam problem a mianowicie mało mocy w mojej rs, wydaje mi sie ze nie jedzie tak jak powinna ostatnio na niemiekim autobanie sprawdzilem i 180km/h to jej max , chyba ze bym ją cisną ze 20km to moze 200 by osiągnęła ale tak juz od 160 do 180 to dosyc dlugo to trwało i wydaje mi sie ze na pierwszych trzech biegach słabo dopiero na 4 może 3 dopiero czuć "ciąg" tak od 1600 obrortow do 2.5tys obr dodam ze przy 140km/h obroty na 6 biegu 2.5tys przy 180 bylo 3.5 ale ogólnie nie jedzie jak powinna inna sprawa, chociaż jak konczyłem ten test "180" jak by na nizszych biegach samochód był żwawszy (na razie nie jeżdzone bo to było wczoraj) ale nadal pali duzo bo przy 140-150 8l tak po miescie ponad 7 mocno nie jadąc. Niedawno miała wymieniany rozrząd przez poprzedniego właściciela na szybko sprawdziłem to na blokady sie zgadza ale nie przestawiałem kątu na razie, jest 2.45 na zimnym i 2.10 na ciepłym na plusie i teraz kiedys co daje plus a co minus? logi z turbo dodam później ale ładowało dobrze, spalanie na wolnych po kupnie bylo 06-07l ale teraz jest tak 05-06l oczywiscie bez klimy. DPF sie ostatnio wypalał po logach ale przed logiem miał bodajże 13% zapchania(nie wiem czy dobrze sprawdziłem ). Teraz pytanie czy to kąt i na ile ustawić czy coś innego, na których kanałach sprwadzić w tym silniku dpf? a i wtryski są po akcji serwisowej jakieś 15tys.km temu teraz ma 195tys. km. Na początku stawiałem na opony bo sa 245/40r18 ale po teście vmax jestem pewien ze słaba moc jak na 170 kucy to nie wina kół. Pozdrawiam i z góry dziękuje za zainteresowanie.

    Logi niestety nie robione vcds tylko innym badziewiem i muszę dodać przez tą strone
    Grupa 11
    Grupa 1

    Komentarz


    • #3
      Podobne objawy (+czasem szarpanie pow. 3000rpm) u mnie były spowodowane śmiercią pompy tandemowej (vacum). Dodatkowo olej silnikowy znalazł się w filtrze i układzie paliwowym. Obejrzyj sobie filtr paliwa na początek.
      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

      Komentarz


      • #4
        kFiltr paliwa zmieniałem na nowy bo był sprzed kilku lat. Bez większej różnicy był tylko taki czarny brud/ nalot na sciankach filtra oraz wkladu ale wyczyszczone. Filtr powietrza czysty oraz rura dochodząca do turbo czysta ponieważ musiałem rozebrać do pierwszej rury od turbo bo wytarło sie okucie na tych cypelkach co trzyma ten zabespieczający drut ale to już zalutowane. I nie występują szarpnięcia powyżej 3000obr.

        Co do DPF bo mnie to nurtuje ponieważ zrobiłem odczyt i znalazłem stary screen a więc jakieś 500km temu MVB 075.03 9.77% potem jeździłem i w tym czasie dostał porządnie w dupę i jak sie zatrzymałem buczało z wydechu i chyba były ciutke wyzsze obroty ale nie 1000obr/min ale doslownie 20s i przestało wydaje mi sie ze wypalał filtr, ale go nie sprawdziłem komputerem, potem troche po miescie raz wolniej raz mozcniej ale teraz co miałem ten wyjazd to 240km w obie to na powrocie go testowałem na te 180km/h i teraz wychdozi mi w MVB 075.03 29.30% mam się bać DPfu? jego wina? na którym sprawdzić poziom popiołu czy inne duperele od niego?

        Komentarz


        • #5
          Miałem na myśli żeby zajrzeć do filtra paliwa i sprawdzić czy nie ma tam śladów oleju silnikowego (tak było u mnie).
          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

          Komentarz


          • #6
            to problem byl od początku kupna i jedną z przyczyn wziąłem filtr paliwa był stary i jak opisałem, śladów po oleju silnikowym nie widziałem chyba ze ten osad na sciankach bo paliwo bylo czyste tylko jak ścianki czarne

            Komentarz


            • #7
              Może się nie znam, ale nie podoba mi się log gr 13. Moim zdaniem to wina turbiny - przy pewnych obrotach ładuje ponad 25..mbar'a (u mnie przy tej wartości dostawał notlauf'a (tylko 140KM)), a druga sprawa widać jak zmieniają się wartości doładowania - skacze raz w górę raz w dół, a różnice są dosyć spore i "niesystematyczne".
              Sprawdź suszarkę, bo to w niej szukałbym raczej przyczyny.
              O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
              Maciej
              Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

              Komentarz


              • #8
                postaram sie jeszcze raz zrobić logi turbo tylko vcds a nie tym moim dziadostwem

                Komentarz


                • #9
                  Zrob te logi jak nalezy, 4 bieg, start w okolicach 1500 rpm, but, koniec w okolicach 4200 rpm.

                  Komentarz


                  • #10
                    No to teraz ja opisze swoją usterkę.
                    Octavia 2.0 RS 125KW silnik BMN 2007 rok
                    Jestem przed wizytą u mechanika.
                    Objawy:
                    - na dobrze rozgrzanym silniku autko traci moc, turbo nie ładuje od 2,5 tys tylko od około 3 i czuć delikatne dławienie, szarpnięcie. Zimny silnik bez zarzutu. zdarza się, ze przy obrotach 2 tys silnik nie zbiera się tak jak powinien
                    - wczoraj przy ostrym dohamowaniu czułem drganie pod hamulcem tak jakby ABS się włączył co chyba raczej nie miało miejsca
                    - podczas odpalania samochodu przed odpaleniem silnika pedał hamulca twardy jak skała i praktycznie brak hamowania na wyłączonym silniku
                    - zdarzyło się parę razy, że wyskoczył ulubiony bład tzn migająca spirala świec żarowych, po podpięciu do kompa pokazało (numeru nie pamiętam mam zapisane w domu) "nie osiagnięto minimalnego ciśnienia: jakoś tak. Zauważyłem, ze kontrolka zapala się przy niskich obrotach na wysokim biegu. Błąd kasuje się po ponownym uruchomieniu silnika ale samochód nie ma już takiej mocy, szczególnie na niższych obrotach.

                    Mam nadzieję, że to problem z instalacją Podciśnienia, czytałem o pompie vacum, króćcu lub nieszczelności. Błędy czujników turbo raczej odrzuciłem.

                    Jeśli macie jakieś pomysł co do przyczyn awarii to liczę na podpowiedź

                    Komentarz


                    • #11
                      Podzielę sie swoimi spostrzeżeniami a mianowicie od czasu testu vmax czyli tylko 180 autem nie jeździłem znaczy od niedzieli a dziś miałem wyjazd i mówię depnę sobie a tu samochód wyrywa do przodu mowa o drugim biegu i trzecim na reszcie na pewno też ale nie sprawdzałem, wiadomo nowe przepisy i strach czwórkę zapinać. Normalnie na dwójce zapalała mi się kontrola trakcji a wcześniej ten widok bym mi obcy i czuj juz przypływ tej mocy ale czy ma 100% sowich fabrycznych możliwości to nie wiem, moźe to tylko efekt placebo ale nadal zamierzam zrobić logi i sprawdzić dpf. Tylko na jakich kanałach sprawdzić tego dpf? i czy logi na 3 biegu też czy tylko na 4 starczy i to w grupie 11?? Podsumujmy teraz moje spostrzeżenia i domysły, więc tak samochód jest ze Szwecji tam mają bardzo ostre prawo dotyczące przekroczeń i możliwe że ktoś nie pałował i po prostu samochód się "zamulił" a teraz jak go dobrze przegoniłem to się wszytko przeczyściło i jest jak należy ale mogą być tylko to moje domysły, jak mówiłem wcześniej zamierzam jeszcze zrobić te logi.



                      Robiłem dzisiaj logi i samochód znów nie ciągnął z dołu a wczoraj wieczorem normalnie szatan na niskich nie wiem co mu dolega ze raz jedzie raz nie wklejam logi, troche ciepło dzisiaj ale nie miał bym kiedy indziej zrobić.
                      Logi na 4 biegu

                      Komentarz


                      • #12
                        Zrob logi na 3 biegu.... ale widac ze lag na sprezarce jest niemiłosierny.... to czesty przypadek w silniku BMN.
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Log 3 biegu robiony po czwartym biegu na tym samym teście. Jak wyeliminować ten problem z lagiem?

                          Log 3 biegu

                          Komentarz


                          • #14
                            Sprawdź szczelność dolotu (rurka łącząca EGR z chłodnica spalin i sama chłodnica spalin też). U mnie takie objawy były przy nieszczelności właśnie tej rurki.
                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez looker
                              Sprawdź szczelność dolotu (rurka łącząca EGR z chłodnica spalin i sama chłodnica spalin też). U mnie takie objawy były przy nieszczelności właśnie tej rurki.
                              to chyba bedzie to bo jak czasami stoje z odpalonym silnikiem to w srodku jak by spalinami czuć ale nie zawsz, jak otworze maske to nie mogę wyczuć pewnie bedzie troche się narozbierać możecie powiedzieć czy ona pada na uszczelce czy rurka pęka?

                              Komentarz


                              • #16
                                Daj znać czy po wymianie rurki ... "dół" wroci do swiata zywych...
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz


                                • #17
                                  Oczywiście że napisze ale najpierw musze się za to zabrać a jak na razie brak czasu i motywacji

                                  [ Dodano: Sro 17 Cze, 15 14:38 ]
                                  Dobra, dobrałem się do rurki, testowałem ją pod wodą sprężonym powietrzem i brak oznak pęknięcia i co teraz poczytałem temat Maly175, Forum - Octavia Club Polska ] [O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi[/URL] i ja nie mam żadnego checka a zrobilem juz z 4-5tys od kupna i całkowity brak błędów na kompie z 5 razy juz podpinany

                                  Zdjęcia rurki
                                  ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                                  ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                                  ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jak rurka jest szczelna, to co ja tak okopcilo ??
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dobre pytanie,ja mam dziure przy mocowaniu rurki do bloku a jest o wiele czysciejsza ...mi to wali sadza na egr i klapkę w tych okolicach.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Gdzieś jest ewidentnie nieszczelność bo rurka okopcona. U mnie wyglądała identycznie i pęknięcie było tuż przy metalowym "uszku" mocującym rurkę do bloku silnika.

                                        [ Dodano: Czw 18 Cze, 15 23:47 ]
                                        A może to nieszczelność pomiędzy kolektorem a blokiem ?
                                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ale po tej stronie to tylko kolektorem ssącym bo oglądałem kolektor wydechowy i tył chłodniczki z rurka od kolektora do niej i tam jest wszystko czysto brak oznak jakiego kolwieg okopcenia i mam strasznie brudną skrzynie biegów z góry

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zastanawia mnie jedno,ta plecionka na rurce bo wydaje mi sie ze spełnia funkcje oprowadzenia ciepla ale ..skoro wychodzi na to że rurka jest szczelna sama w sobie to skad sie bierze nagar na tej plecionce ?? A wszystkie co ogladałem uzywane sa tak samo brudne...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              delikatnie z dekla sie poci z tego rogu to moze dlatego

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Może uszczelka pusciła, dla tego masz brudna rurke ....

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Uszczelki raczej nie mogly przy rurce bo tam czysto bylo, brudna byla tylko tak jak na zdjęciach, sprawdzałem ja dwa razy, przeginałem ruszałem i nic ani nawet bąbelka nie puściła, wyjąłem kolektor ale tam wszystko ok sie wydaje bo czysto do okoła tylko te klapki w średnim stanie, dodaje zdjęcia może ktoś coś na nich wypatrzy, dodam że na początku była nie szczelna pierwsza rura za turbo i troche tam sadziło ale to juz dawno zrobione.

                                                  ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                                                  ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X