Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skrzynia biegów Octavia 2 1.6 fsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Skrzynia biegów Octavia 2 1.6 fsi

    Koncert KULTu zaliczony





  • #2
    Skrzynia biegów Octavia 2 1.6 fsi

    Panowie po 7 latach i przejechaniu 70 tys km na mojej octavi slychac mruczenie ze strony skrzyni biegow.Jak nacisne sprzęgło mruczenie ustaje dodam ze biegi wchodza czysto i niema problemu podczas jazdy .Biegi sie nie wypinaja niema metalicznych odgłosów podczas ich zmiany.Sprzegło bierze nisko na jedynce jak ruszam.Wyciekow nie stwierdzono jak bylem na kanale.

    Podobno moze to byc olej w skrzyni albo łozysko oporowe przy sprzegle prosze o rade ?

    przepraszam ze tu napisalem za pozno sie zorientowalem ze to dzial o III generacji
    CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

    Komentarz


    • #3
      1. to nie ten dział, tu my są w OIII :idea:
      2. też bym stawiał na łożysko oporowe...choć przy takim przebiegu?...

      Komentarz


      • #4
        wiem ze nie ten dzial niech moderator mi wybaczy bardzo przepraszam
        Co do usterki to troche sie obawiam aby nie było to cos z sama skrzynia i to powaznego bo koszty sa ogromne
        CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ASGARD
          Co do usterki to troche sie obawiam aby nie było to cos z sama skrzynia
          jak już wyżej napisałeś,
          Zamieszczone przez ASGARD
          dodam ze biegi wchodza czysto i niema problemu podczas jazdy .Biegi sie nie wypinaja niema metalicznych odgłosów podczas ich zmiany.
          to, może nie jestem wróżka, ale stawiałbym na części które dzielą silnik od skrzyni, czyli sprzęgło itp.

          Komentarz


          • #6
            No zobaczym co mekanik odkryje dzieki za pomoc
            CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

            Komentarz


            • #7
              ASGARD, i co ?
              Łożysko oporowe? Bo faktycznie takie objawy. Napisz, może komuś kiedyś się przyda.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #8
                Panowie przepraszam ze nie odpisalem co wyszlo z moja skrzynia .Poprostu wylecialo z glowy i mialem dosc sprawy...

                A więc tak poszły 3 łożyska na wałkach głównych skrzyni biegów dostały tak zw RAKA. Normalnie idzie sie wkurzyc bo samochod majacy 7 lat i przebieg 70 tys i idzie skrzynia po prostu zenada.Naprawa 1300 zyla i to u naprawde dobrego mechanika co sie zna moge polecic go bo jezdze na skrzyni juz 5 miechow i nic sie nie dzieje po naprawie. Jakies info jak ktos bedzie potrzebowal prosze o maila ..


                Pozdrawiam


                ps. mechanika szukałem 2 miesiace zanim naprawiłem auto bo w moich rejonach to sami partacze maja zakłady .Tylko nie wymieniajcie skrzyń mechanik powiedział ze naprawa jest bardziel opłacalna niz akcje wymiana zepsutej na regenerowana .
                CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

                Komentarz


                • #9
                  Chociaż temat jest z czerwca to dla mnie aktualny bo właśnie będę naprawiał skrzynię biegów.
                  Objawy są typowe przy uszkodzeniu łożyska w skrzyni a nie oporowego sprzęgła.
                  Jeżeli coś "mruczy" przy wciśniętym sprzęgle to wtedy jest prawdopodobieństwo że to łożysko oporowe sprzęgła bo ono w tym momencie jest naprężone i pracuje.Jeżeli puścisz pedał sprzęgła i są odgłosy ze skrzynie to wtedy na 95% łożysko w skrzynie bo wtedy pracuje ono na wałku sprzęgłowym.Przy wciśniętym pedale sprzęgła wałki w skrzyni biegów są unieruchomione bo ta jest odłączona od silnika.Jeżeli podczas postoju nic nie "mruczy" na włączonym i wyłączonym sprzęgle a słychać coś ze skrzyni podczas jazdy to może być któreś łożysko oprócz tych dwóch już opisanych.Z tym że jeżeli hałas wydobywa się podczas jazdy to może być dużo więcej elementów.
                  Co do objawów które pokazały się w Twoim przypadku u mnie jeszcze dochodzi to mruczenie podczas jazdy a w szczególności przy dodawaniu gazu.Dźwięk jest podobny co na wolnych obrotach tylko deczko głośniej.
                  Po usłyszeniu pierwszych objawów wymieniłem olej w skrzyni i był czysty bez śladów opiłków a nawet przebarwień.Wskazuje to na to że nie padają części metalowe tylko plastik w łożyskach.
                  Założyłem wątek na temat mojego przypadku i po naprawie będę tam kontynuował jak skrzynia chodzi po naprawie.Przejeżdżam rocznie ok 60 tys km więc można będzie powiedzie w krótkim czasie czy naprawa jest trwałą a to jest najważniejsze.
                  Przebieg auta 112 000 km.
                  Pozdrawiam.

                  Komentarz


                  • #10
                    Pozdrawiam kolege no i nie zazdroszcze sprawy.
                    Co do mojegego przypadku to skrzynia mruczała jak bys jechał na wstecznym .Nawet po wysprzegleniu auta z jedynki i toczeniu sie 10 km /h skrzynia wyla wsposob jakbys jechal z wbitym wstecznym na obrotach 4 tys na silniku .Najdrozsza impreza to same łożyska bo tylko w ASO sie je kupi robota to pikus przy tym .Umnie narazie skrzynia chodzi jak nowa mozna powiedziec rzadnych problemow..
                    CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X