fajna :wink:
terkotanie w skrzyni lub sprzegle o2
Zwiń
X
-
terkotanie w skrzyni lub sprzegle o2
Na luzie slychac ciche terkotanie jakby mruczenie po wcisnieciu sprzegla ustaje .auto ma 70tys przejechane biegi wbijaja sie plynnie rzadnych wyciekow jedynie male zapocenie w miejscu jak ciegna ida do skrzyni wystajacy walek nad skrzynia nieznam nazwy .Kiedys wsteczny niechcial wejsc za pierwszym razem tylko za drugim ale teraz luzik jest.Temat przez pomylke na o3 wstawilem.Mechanik mowi ze to skrzynia i olej w niej inni lozysko oporowe .Juz troche zglupialem jakies rady dzieki za pomocCO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE
-
-
Te skrzynie sa slabe. Moja ma luzy i nie wiem czy na mechanizmie roznicowym czy gdzie ale bede chcial ja oddac do skrzyniarza. Z tym, ze w ok 200tys mozna by juz wymienic sprzeglo i wolalbym dojezdzic te 40tys, zeby zrobic wszystko za jednym razem. Wymiana nitow na roznicowym, ewentualne lozyska i sprzeglo.
Komentarz
-
-
Dzis jak z pracy wracałem zrobiłem test ze jechałem na luzie ok 10 km/h i wbijałem biegi na 1 i 2 słychac to samo jak jest na postoju, na wyzszych biegach nic .Teraz sie juz zmartwiłem .
Reasumując bedac na postoju na luzie słychac to terkotanie wciskam sprzeglo zanika, nastepnie podczas toczenia sie na luzie trzymajac sprzeglo wcisniete wbijam bieg 1 i 2 to samo terkotanie a na wyzszych nie .Czyli na chłopski rozum skrzynia jak nic .Jutro bede olej zmienial w skrzyni zobaczymy co to da a jak nie da nic to poplyne na kasieCO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE
Komentarz
-
-
Podłączę się pod temat, aczkolwiek ja mam diesla BXE i skrzynię JCR.
W ubiegłym tygodniu nastąpiła u mnie awaria skrzyni Z początku myślałem, że to poprostu dwumas odmówił dalszej współpracy jednak dźwięku jaki był słyszalny nie słyszałem nigdy wcześniej. Na każdym biegu, po wcisnięciu sprzęgła ustawał.
Biegi załączały się bez problemów, jednak słychac było jakies dziwne ocieranie, wycie ch... wie jak to nazwać. Jako że miałem wymieniac dwumase dokonałem demontażu skrzyni. Dwumasa okazała się "gruzem", a kręcąc wałkiem w skrzyni słychać było hałas i czuć luz. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że koło 5 biegu ocierało o ożebrowanie w skrzyni i "wybrało" już ok. 1mm tego żebra. Padło jedno z łożysk stożkowych na wałku i wałek przesuwał się wzdłużnie w obudowie. Po wymianie łożyska i wlaniu nowego oleju skrzynia pracuje idealnie.
Po złożeniu wszystkiego na nowych gratach podczas jazdy słychać terkotanie jakby włożyć kartę od bankomatu w szprychy od roweru. Terkotanie wzrasta i maleje z prędkością. Na włączonym i wyłączonym silniku jest tak samo. Na razie szukam co może ocierać. Jak znajdę rozwiązanie dam znać
A i jeszcze jedno, skrzynia wytrzymała do remontu 353000km
Poniżej zdjęcie z "remontu" skrzyni.Załączone plikiAlarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
Przerabiałem temat 2 miesiące temu. U mnie skrzynia JHT, identyczne objawy-za jakiś czas zacznie wyć jedynka i wsteczny. Poleciały łożyska https://eautosklep.com.pl/partscatal...73-2-4099.aspx . Koszt naprawy u mnie 1600, w tym też nowe sprzęgło.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez himiTerkot masz tylko przy załączonym biegu? Czy na jałowym przy wzroście obrotów także? Podobny temat pojawił się u kolegi tutaj
Muszę na podnosnik kolumnowy wjechać u znajomego i kręcić kołami. Wtedy może rozgryzę co jej jestAlarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
OK. Auto na podnosniku, kręce kołami i i przy obracaniu słychać stukaanie. spróbuje jutro wrzucic film gdzie to slychac. stawiam na mechanizm różnicowy, jakby pracował na sucho. wlałem olej do skrzyni i nie przelał sie do różnicówki? Czy róznicowy napełnia sie jakims dodatkoym wlewem na co nie zwrocilem uwagi? Jak rozkładałem i składałem skrzynie to nic niepokojącego nie zauwaźyłem (zadnych innychluzow, usterek).
Oleju wlalem 2 litry. Kuzwa juz nie mam pomyslow.
poniżej film. hałas przy kręceniu i jednym i drugim kołem taki sam.
Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL
Komentarz
-
-
low-raider, ASGARD pogadajcie z szocher on ostatnio regenrowal swoja skrzynie. Te same skrzynie wkladaja tez do golfow 1.6 FSI Ich wada jest pin w dyfie ktory wyschodzi i zaczyna rozpierniczac obudowe od srodka co w konsekwencji prowadzi do totalnej desktrukcji. U niego bylo widoczene pekniecie na skrzyni tak jak obraca sie dyf. Polecilem mu nie kupowac uzywki tylko regenrowac. Napisz do niego na priv wiecj Ci powie co i jak.
BTW juz kilka golfow odeslalismy do firmy regenrujacych skrzynie. W jednym przypadku bylo tak zle ze skrzynia eksplodowala.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
-
low-raider, szczerze mowiac to nie wiem. Moze warto i tym tropem pojsc. Na stronce tutaj http://www.volkswagenspares.com/page.php?page=Gearboxes pisze ze ten problem dotyczy wiekszosci skrzyn , ale cos mi sie wydaje ze chyba powrzucali wszystkie skrzynie do jednego worka. Zreszta jak miales skrzynie rozbebeszona to bys zauwazyl ze cos nie tak z nitami.Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045
Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776
Komentarz
-
Komentarz