terkotanie w skrzyni lub sprzegle o2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kacpero1985
    Classic
    • 2010
    • 6

    terkotanie w skrzyni lub sprzegle o2

    fajna :wink:
  • ASGARD
    Ambiente
    • 2008
    • 123

    #2
    terkotanie w skrzyni lub sprzegle o2

    Na luzie slychac ciche terkotanie jakby mruczenie po wcisnieciu sprzegla ustaje .auto ma 70tys przejechane biegi wbijaja sie plynnie rzadnych wyciekow jedynie male zapocenie w miejscu jak ciegna ida do skrzyni wystajacy walek nad skrzynia nieznam nazwy .Kiedys wsteczny niechcial wejsc za pierwszym razem tylko za drugim ale teraz luzik jest.Temat przez pomylke na o3 wstawilem.Mechanik mowi ze to skrzynia i olej w niej inni lozysko oporowe .Juz troche zglupialem jakies rady dzieki za pomoc
    CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

    Komentarz

    • mirekm71
      Ambiente
      • 2014
      • 143

      #3
      Jaki silnik i jaka skrzynia. U mnie w mpi skrzynia na postoju halasuje ale czytalem, ze inni tez tak maja. Wcisne sprzeglo cisza, puszcze to lekko grzechocze jakby zebatki podskakiwaly.

      Komentarz

      • ASGARD
        Ambiente
        • 2008
        • 123

        #4
        Silnik 1,6 fsi skrzynia5 manual oznaczenia nieznam
        CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

        Komentarz

        • mirekm71
          Ambiente
          • 2014
          • 143

          #5
          Jak masz 5ke to moga byc te same bebechy co w naszych. Takie ciche grzechotanie w nich wystepuje. Moja ma 150tys przelotu a nie wiem od kiedy grzechocze bo ja zrobilem nia dopiero 20tys km. I po rozgrzaniu bo na zimno nic nie slychac.

          Komentarz

          • ASGARD
            Ambiente
            • 2008
            • 123

            #6
            No bede szukal auto idzie do mechanika tylko dlaczego tera to slychac a wczesniej nic od tygodnia takmam
            CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

            Komentarz

            • mirekm71
              Ambiente
              • 2014
              • 143

              #7
              Te skrzynie sa slabe. Moja ma luzy i nie wiem czy na mechanizmie roznicowym czy gdzie ale bede chcial ja oddac do skrzyniarza. Z tym, ze w ok 200tys mozna by juz wymienic sprzeglo i wolalbym dojezdzic te 40tys, zeby zrobic wszystko za jednym razem. Wymiana nitow na roznicowym, ewentualne lozyska i sprzeglo.

              Komentarz

              • ASGARD
                Ambiente
                • 2008
                • 123

                #8
                Dzis jak z pracy wracałem zrobiłem test ze jechałem na luzie ok 10 km/h i wbijałem biegi na 1 i 2 słychac to samo jak jest na postoju, na wyzszych biegach nic .Teraz sie juz zmartwiłem .
                Reasumując bedac na postoju na luzie słychac to terkotanie wciskam sprzeglo zanika, nastepnie podczas toczenia sie na luzie trzymajac sprzeglo wcisniete wbijam bieg 1 i 2 to samo terkotanie a na wyzszych nie .Czyli na chłopski rozum skrzynia jak nic .Jutro bede olej zmienial w skrzyni zobaczymy co to da a jak nie da nic to poplyne na kasie
                CO NOWE AUTO TO NOWE..ALE MONDEO TEZ BYLO DOBRE

                Komentarz

                • low-raider
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 163
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  Podłączę się pod temat, aczkolwiek ja mam diesla BXE i skrzynię JCR.
                  W ubiegłym tygodniu nastąpiła u mnie awaria skrzyni Z początku myślałem, że to poprostu dwumas odmówił dalszej współpracy jednak dźwięku jaki był słyszalny nie słyszałem nigdy wcześniej. Na każdym biegu, po wcisnięciu sprzęgła ustawał.
                  Biegi załączały się bez problemów, jednak słychac było jakies dziwne ocieranie, wycie ch... wie jak to nazwać. Jako że miałem wymieniac dwumase dokonałem demontażu skrzyni. Dwumasa okazała się "gruzem", a kręcąc wałkiem w skrzyni słychać było hałas i czuć luz. Po rozebraniu skrzyni okazało się, że koło 5 biegu ocierało o ożebrowanie w skrzyni i "wybrało" już ok. 1mm tego żebra. Padło jedno z łożysk stożkowych na wałku i wałek przesuwał się wzdłużnie w obudowie. Po wymianie łożyska i wlaniu nowego oleju skrzynia pracuje idealnie.

                  Po złożeniu wszystkiego na nowych gratach podczas jazdy słychać terkotanie jakby włożyć kartę od bankomatu w szprychy od roweru. Terkotanie wzrasta i maleje z prędkością. Na włączonym i wyłączonym silniku jest tak samo. Na razie szukam co może ocierać. Jak znajdę rozwiązanie dam znać

                  A i jeszcze jedno, skrzynia wytrzymała do remontu 353000km

                  Poniżej zdjęcie z "remontu" skrzyni.
                  Załączone pliki
                  Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                  Komentarz

                  • himi
                    L&K
                    • 2013
                    • 1115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    #10
                    Terkot masz tylko przy załączonym biegu? Czy na jałowym przy wzroście obrotów także? Podobny temat pojawił się u kolegi tutaj

                    Komentarz

                    • gonzolodz
                      Classic
                      • 2013
                      • 1

                      #11
                      Przerabiałem temat 2 miesiące temu. U mnie skrzynia JHT, identyczne objawy-za jakiś czas zacznie wyć jedynka i wsteczny. Poleciały łożyska https://eautosklep.com.pl/partscatal...73-2-4099.aspx . Koszt naprawy u mnie 1600, w tym też nowe sprzęgło.

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        #12
                        Zastanawiam się czy Luk_as2 w Chorwacji nie miał podobnej akcji,. Opisywał to w wątku ,,chorwackim''. Auto trafiło tam do warsztatu, ale nie wiem z jakim finałem.

                        Komentarz

                        • low-raider
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 163
                          • Superb II combi (3T5)

                          #13
                          Zamieszczone przez himi
                          Terkot masz tylko przy załączonym biegu? Czy na jałowym przy wzroście obrotów także? Podobny temat pojawił się u kolegi tutaj
                          himi, jesli pytanie do mnie, to terkot mam tylko jak jadę (jak się kręcą koła), i nie ważne czy na biegu czy na luzie - dlatego wykluczam skrzynię (zresztą jak ją rozkładałem i składałem to nie zauważyłem nic niepokojącego). Uważam, że to coś co kręci się razem z kołami wydaje ten dziwny dźwięk. Na wyłączonym silniku też słychać to bo podczas jazdy gasiłem silnik i toczyłem się do zatrzymania na luzie i hałas ustaje jak sie zatrzymuje auto.
                          Muszę na podnosnik kolumnowy wjechać u znajomego i kręcić kołami. Wtedy może rozgryzę co jej jest
                          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                          Komentarz

                          • himi
                            L&K
                            • 2013
                            • 1115
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                            #14
                            To wygląda u Ciebie na to, że faktycznie nie ma to żadnego związku ze skrzynią. Łożyska? Ale to jest dźwięk typowy dla łożysk. Albo jakieś rolki osprzętowe?

                            Komentarz

                            • low-raider
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 163
                              • Superb II combi (3T5)

                              #15
                              OK. Auto na podnosniku, kręce kołami i i przy obracaniu słychać stukaanie. spróbuje jutro wrzucic film gdzie to slychac. stawiam na mechanizm różnicowy, jakby pracował na sucho. wlałem olej do skrzyni i nie przelał sie do różnicówki? Czy róznicowy napełnia sie jakims dodatkoym wlewem na co nie zwrocilem uwagi? Jak rozkładałem i składałem skrzynie to nic niepokojącego nie zauwaźyłem (zadnych innychluzow, usterek).
                              Oleju wlalem 2 litry. Kuzwa juz nie mam pomyslow.

                              poniżej film. hałas przy kręceniu i jednym i drugim kołem taki sam.

                              Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                              Komentarz

                              • misza_zabrze
                                L&K
                                • 2013
                                • 1371
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                #16
                                low-raider, ASGARD pogadajcie z szocher on ostatnio regenrowal swoja skrzynie. Te same skrzynie wkladaja tez do golfow 1.6 FSI Ich wada jest pin w dyfie ktory wyschodzi i zaczyna rozpierniczac obudowe od srodka co w konsekwencji prowadzi do totalnej desktrukcji. U niego bylo widoczene pekniecie na skrzyni tak jak obraca sie dyf. Polecilem mu nie kupowac uzywki tylko regenrowac. Napisz do niego na priv wiecj Ci powie co i jak.

                                BTW juz kilka golfow odeslalismy do firmy regenrujacych skrzynie. W jednym przypadku bylo tak zle ze skrzynia eksplodowala.
                                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                Bylo ->GOLF 3 1.8

                                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                Komentarz

                                • low-raider
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 163
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  #17
                                  Żeby była jasność, moja skrzynia to JCR z diesla BXE. Plan jest taki, że wydłubie skrzynie i rozłupie na części jeszcze raz. Bo już nic innego nie przychodzi mi do łba.
                                  Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                  Komentarz

                                  • misza_zabrze
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1371
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                                    #18
                                    low-raider, szczerze mowiac to nie wiem. Moze warto i tym tropem pojsc. Na stronce tutaj http://www.volkswagenspares.com/page.php?page=Gearboxes pisze ze ten problem dotyczy wiekszosci skrzyn , ale cos mi sie wydaje ze chyba powrzucali wszystkie skrzynie do jednego worka. Zreszta jak miales skrzynie rozbebeszona to bys zauwazyl ze cos nie tak z nitami.
                                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                                    Komentarz

                                    • low-raider
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 163
                                      • Superb II combi (3T5)

                                      #19
                                      Teraz pomyślałem jeszcze że może za ścisło flansze skręciłem i za mocno mechanizm jest spasowany. Odkręce półosie dziś od skrzyni i zobacze czy da się go przesunąć.
                                      Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                      Komentarz

                                      Pracuję...