Skrzynia DSG7 w silniku 1.8TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kartas1993
    Classic
    • 2016
    • 9

    Skrzynia DSG7 w silniku 1.8TSI

    Witam , miałem ostatnio akcje serwisową w skodzie i wymieniali mi tam olej przekładniowy w skrzyni przy przebiegu 150tys.
    Te skrzynie są podobno skrzyniami suchymi i w nich się nie wymienia oleju okresowo. To prawda? nie wymieniać już więcej tego oleju? nie ma takiej potrzeby ? Jestem drugim właścicielem tego auta i poprzedni nie wymieniał w tej skrzyni oleju.... Dobrze robił ?
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Z tego co mi wiadomo to wymianie podlega olej w mechatronice. Olej przekladniowy to osobny temat.

    Generalnie tego oleju procedura serwisowa nie zaleca wymieniac wcale.

    Jesli ta skrzynia ma 150kkm i nikt w niej nic nie robil, to tylko sie cieszyc i naszykowac ze kiedys tam padnie...
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • arpo
      Classic
      • 2009
      • 37
      • Superb II combi (3T5)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Faktycznie, oficjalnie VW mówi, że w tej skrzyni nic eksploatacyjnego się nie wymienia. W praktyce warto o tym pomyśleć - niezależne warsztaty to zalecają i robią. Olej przekładniowy wymienili Ci zapewne w ramach wymiany syntetyku na mineralny (plus chyba update softu), choć to już trochę stara akcja serwisowa była. Płyn/olej w mechatronice też powinieneś przy okazji wymienić. Przebieg już słuszny na taką czynność. Efektem braku wymiany płynu i ewentualnie jego filtru, jest właśnie zapchanie się filtru i w efekcie spalenie pompy hydraulicznej, co objawia się z kolei przepaleniem bezpiecznika i sygnalizacją awarii ESP na tablicy, a auto idzie na lawetę. Wtedy ASO mówi - wymiana mechatroniki za 5k. Ewentualnie niezależny warsztat wymienia uszkodzone elementy za połowę tej kwoty. A można temu zapobiec. Z wymianą płynu może sobie poradzić przy okazji serwisu rozgarnięte ASO, tylko trzeba im powiedzieć, że mechatronikę zalewa się płynem G004000M2 (1L) i odpowietrza, bo rutynowo tego nie robią i nie mają tego w procedurach. Ewentualnie zdemontować mechatronikę gdzieś w serwisie skrzyń i wymienić od razu filterek. Pewnie niebawem będziesz wymieniał sprzęgła, więc przy tej okazji warto kompleksowo zadbać o skrzynkę, aby móc się jeszcze długo cieszyć jej fajną pracą.

      Komentarz

      Pracuję...