Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przegląd przy 60 tys. i 4 latach użytkowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przegląd przy 60 tys. i 4 latach użytkowania

    Witam,
    chciałbym się podpytać o zakres przeglądu serwisowego przy przebiegu 60 tys. i 4 latach użytkowania. Wiadomo że na pewno olej i filtry, ale czy coś więcej?
    Więc pytanko: co trzeba koniecznie wymienić, a co opcjonalnie lub przy okazji?
    Co warto sprawdzić przy takim przebiegu i okresie użytkowania? Klocki, tarcze, płyny?

    Autko to Octavia II FL 1.6 MPI

  • #2
    Olej, filtr oleju, filtr kabinowy + odgrzybianie klimy - standard co rok.

    Przy takim przebiegu i po takim okresie zmienia się dodatkowo świece. U mnie zostało to przeciągnięte na 5 lat bo Skoda miała wtedy dopiero 40kkm. Dobór prawidłowych świec jest bardzo ważny. U Ciebie wypada i przebieg i czas więc trzeba je zmienić.

    Rozrząd zrobisz za rok (bo będzie miał 5 lat więc zrobisz na wiek a nie przebieg).

    Filtr powietrza silnika w teorii producent zaleca zmienić co 6 lat. W praktyce u mnie w każdym aucie te filtry zawsze wykończone były wcześniej, zwykle po 2-3 latach (różne auta) o ile robiłem dość standardowe przebiegi 15kkm/rok i jazda w zapylonym mieście.

    Klocki po 60kkm od nowości powinny się właśnie kończyć. Tarcze zwykle stykają na dwa komplety klocków.

    Płyn hamulcowy zmieniamy co dwa lata więc po 4 latach też wypada jego wymiana.

    Płynu chłodniczego nie ruszamy - ewentualnie dolewka.

    Warto obejrzeć pasek wieloklinowy (czyli od alternatora) ale jego wymiana zależy jedynie od jego stanu. Jak nie ma pęknięć to może jeździć. W zależności jak użytkowane jest auto pasek popęka po 4 latach a czasem po 10 (dość zależne jest to od prędkości z jakimi jeździmy i od używania klimy). Pasek bez pęknięć nie strzeli tak od razu tylko dlatego, że ma klika lat. Mój ma 8 lat i 61kkm i wczoraj na przeglądzie ASO oceniło, że jeździmy z nim dalej.

    Jak serwis będzie robiony w ASO to oni wszystko ogarną i sprawdzą po historii serwisowej. Jak poza ASO to warto zajrzeć do książeczki gwarancyjnej. Kwestie przeglądów naszych aut też są dobrze opisane w książkach WKŁ (są dwie). Tam jest też szereg dobrych porad dotyczących ogumienia.
    Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.

    Komentarz


    • #3
      Dzięki Paweł
      A jakie świece polecasz? Ja myślałem o NGK BKUR6ET-10

      Komentarz


      • #4
        Nie pomogę gdyż serwisuję w ASO i nie mam pojęcia co tam jest montowane. Natomiast zawsze wszystko działa dobrze i wytrzymuje tyle ile napisano w książeczce. Ceny w lokalnym ASO jak i podejście pracowników też są spoko (Kraków, ul. Zakopiańska) więc nawet nie próbuję się denerwować szukając lokalnego mechanika.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X