O II FL 1,4TSI kilka pytan o rozrzad

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    Zamieszczone przez Etos Zobacz wpis
    Witam, mam dokładnie taką samą sytuacje jak wyżej opisane, akt.przebieg to 88 tys. Jestem umówiony na jutro na wymianę oleju i filtrów. Dajcie znać proszę który olej polecacie (mechanik poleca Mobil 5w30)
    Poczytaj obszerny temat o olejach do benzyniak owszem to będziesz wiedział. Generalnie to faktycznie chyba już mało kto używa 5w30.
    Ja od początku jeżdżę na 0w40 (był Millers, był Fuchs, jest Neste i wiosną też będzie Neste) i 0w40 już zostanie u mnie cały czas. Ta lepkość dobrałem za sprawą tego że poprzedni właściciel auta taka stosował, po przeczytaniu forum i po radach sprzedawców olejów (w tych forumowych).
    Jeżeli masz TSI, jeździsz głównie w mieście to zastosuj płukankę i zmień sobie na 0w40.
    Ostatnio edytowany przez strazakp; 4573.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • prezes73
      Rider
      • 2015
      • 522
      • Hyundai

      #27
      Zamieszczone przez strazakp Zobacz wpis
      jest Niestety i wiosną też będzie Neste
      Dlaczego "niestety"?

      Komentarz

      • strazakp
        Elegance
        • 2008
        • 819
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #28
        Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis
        Dlaczego "niestety"?
        Pomylka :-) Już poprawione.

        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #29
          Dziś auto odpalone po trzech dniach postoju. Niestety ale słynny dźwięk łańcucha się pojawił :-( Pierwsze 2-4 sekundy mocniej a później dobrze ponad 2 min lekkiego stukania. Oj coś mi się wydaje że trzeba będzie coś z tym zrobić....tzn wymienić rozrząd. Przebieg 112700km i to już chyba czas a wynik i tak dobry. Trochę mi się nie uśmiecha teraz wymiana bo serwis olejowy mam zawsze w marcu więc wolałbym jeszcze ten czas przetrwać.
          Generalnie auto jest odpalane codziennie ale teraz tak się trafiło że stało aż 3 doby no i postanowiłem wyjąć i sprawdzić jaki będzie dźwięk po takim czasie. Niestety okazało się jak przypuszczałem :-( Poobserwuje jeszcze parę dni i zobaczę jak będzie przy codziennym odpalaniu...
          Ogólnie jestem gotowy na wymianę rozrzadu i mentalnie i finansowo ;-)
          Jak policzyłem to powinienem zmieścić się w cenie 1900zl (części w ASO-1200zl a robocizna nie w ASO - 700zl). Kwestia jeszcze kupna tego oleju i filtra.
          Jeżeli w najbliższych dniach do końca mca będzie się to powtarzało to nie zwlekam tyko robię a jeśli był to incydent po dłuższym postoju to odczekaj do lutego-marca.
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • bibop
            Drive
            • 2016
            • 45
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            podepnę się pod temat.
            ja mam 91kkm (samochód z 2013r) i od czasu do czasu słyszę stukanie przy odpalaniu, ale za cholerę nie wiem czy to łańcuch czy nie. Ogólnie klekot jest na zimnym. Po nocy lub po robocie. Na ciepłym jeszcze nie słyszałem, a czytałem, że ma klepać też na ciepłym (a może wtedy to już mogiła jest?).
            Dzisiaj było całkiem głośno, nie byłem przygotowany i zanim się wsłuchałem to ucichło. Jak wyłączyłem radio to w kabinie słychać jakby lekkie stukanie, ale nie wiem czy to nie te popychacze czy jakoś tak. Jak otworzyłem szybę to na zewnątrz nie słychać, ale też się nie przysłuchiwałem za bardzo.
            Podczas jazdy, przyśpieszania czy hamowania silnikiem stuków nie słyszę.

            Pytanie. Czy jak podjadę do aso to dużo muszą rozbierać żeby sprawdzić łańuch? Ile mogą mnie skasować za taką usługę? Mam wrażenie, że bardziej/częściej klepie jak się robi zimno, tj. mniej niż 15 st. C i wtedy bardziej panikuję
            Ogólnie to mnie trochę to wkurza, co odpalam to nasłuchuję... teraz to chyba każde odpalenie będę nagrywał na telefon. A w ogóle to chyba głośniej radio będę włączał

            Czy jest jeszcze coś co może podobnie terkotać przy uruchamianiu? Pompa wodny na przykład?

            Komentarz

            • radekrp90
              Ambiente
              • 2014
              • 158
              • Volkswagen
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #31
              W 1.4 aby sprawdzić łańcuch bezpośrednio trzeba wieszać silnik, zdjąć łapę, demonotwać pasek, odsuwać alternator i/lub kompresor klimatyzacji i dopiero można demontować pokrywę.

              Można też sprawdzić go pośrednio - ustawia się tłok 1-szy w pozycji GMP i trzeba zdjąć tylną pokrywkę wałków rozrządu. Znaki na wałkach muszą być na przeciwko siebie.

              Komentarz

              • bibop
                Drive
                • 2016
                • 45
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                Sporo roboty.
                Ja mam kilka ofert z aso.
                przedział cenowy za sprawdzenie od 150 zł za komputer, przez 260 za „fizyczne sprawdzenie” (500-600 w innych aso) do 1200 za „Istnieje też możliwość demontażu pokrywy łańcucha i obejrzenia , wówczas byłby to koszt ok. 1200zł brutto.”
                A tak w ogóle to mi napisano, że „Ogólnie mówiąc w Pańskim aucie zamontowany jest rozrząd bezobsługowy - niewymienny. Producent nie przewiduje jego wymiany przy standardowych przeglądach.”

                jestem umówiony na przyszły tydzień do tych za 260 zł.
                Ewentualna wymiana z pompą wody ok. 2300 zł brutto po rabatach. No i powyższe 260 odliczają jak się decydujesz robić.

                Najgorsze jest to, że nieważne w jakim stanie jest rozrząd to powiedzą, ze trzeba robić, a ja sam nie zweryfikuję czy tak jest naprawdę.

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3774
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #33
                  Pompa wody nie jest związana z rozrządem w caxa. Co się dzieje z pompą?
                  W okolicach Mińska Maz. ma warsztat Robert, u którego też możesz zweryfikować temat.

                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • bibop
                    Drive
                    • 2016
                    • 45
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    No właśnie widziałem filmik, że godzina roboty z wymianą pompy.
                    Pewnie mi powiedzieli z automatu bo przy pasku od razu wymieniają. Teraz mają mi sprawdzić czy nie cieknie bo mi trochę płynu ubywa.

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      Czy używacie w swoich 1,4 TSI CAXA filtra oleju do silnika Filtron OP 641/1 lub filtra ori jak z 1. montażu - 03C115561B ? Filtry te można tanio nabyć w internecie. Ori filtr z lit. B został wycofany i nie pamiętam z jakiego powodu a w jego miejsce wszedł filtr z lit.J. Filtron jest dostępny w kolorze czarnym i szarym/siwym . Jak te filtry się sprawują czy może lepiej brać ori z lit.J ?

                      Komentarz

                      • boonsaw
                        Rider
                        • 2015
                        • 260
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #36
                        ja stosuje : Mann-Filter W 712/93

                        Komentarz

                        • Sony
                          Rider
                          • 2015
                          • 342
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                          ja stosuje : Mann-Filter W 712/93
                          a gdzie go teraz robią? Przymierzam się do przejścia z filtra ori "J" na coś bardziej dostępnego i z tego co się właśnie dowiedziałem jest u mnie na miejscu dostępny zarówno Mann W712/93 jak też Knecht w cenie 39 zł. Podobno Knechta robią w Niemczech

                          Komentarz

                          • opermon
                            Rider
                            • 2008
                            • 318
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            Ja u siebie mam Mann W712/94. Wg katalogu ten z końcówką 93 jest do aut wyprodukowanych do 06 2010. Mam taki pod ręką więc gdzie jest produkowany mogę sprawdzić.

                            Wysłane przy użyciu Tapatalka

                            Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                            Komentarz

                            • boonsaw
                              Rider
                              • 2015
                              • 260
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              Mój jest że stycznia 2010 więc wszystko się zgadza

                              Komentarz

                              • opermon
                                Rider
                                • 2008
                                • 318
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #40
                                Ten filtr, który czeka u mnie na wymianę był wyprodukowany w Niemczech.

                                Wysłane przy użyciu Tapatalka

                                Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                Komentarz

                                Pracuję...