Witam
Od 6 lat jestem posiadaczem Octavi I poliftowej 2005 rok silnik TDI ALH w wersii Business (dosc bogato wyposażona jak na ten model). Z samochodu jestem zadowolony, jednak przyszedł czas na coś nowszego. Myślę o przesiadce na Octavię II( gdzieś tak od 2011 wzwyż) tylko nie wiem czy w dieslu czy benzynie. I tu moje pytania, główne do użytkowników takiego wozidła:
- jakiego silnika unikać w benzynie a jakiego w dieslu?
- jak to jest faktycznie z DPF (filtrem cząstek stałych) w tych Skodach z silnikiem diesla. Generalnie jazda dieslem bardzo mi się podoba, turbina i sprzęgło dwumasowe mi nie straszne, jednak martwi mnie filtr DPF a raczej jego serwisowanie albo użytkowanie.Nadmienię , że moja jazda jest głownie w 80 procentach po mieście i dlatego zastanawiam się czy warto się pchać w diesla z takim filtrem.
- w benzynie natomiast zastanawiam się , czy przy tak sporym i ciężkim samochodzie, nie wskazany byłby gaz (zero doświadczenia z takim paliwem mam). Natomiast chyba to lepsze wyjście na miasto?
Pytań mam sporo wiem, jednak wolałbym wcześniej wiedzieć czego unikać w tym modelu. Obecnie na swojej mam przelatane pewne 175tys i jedyne problemy jakie mam, to po zimie z turbiną (niedogrzana w zimie powoduje zacinanie kierowniczek przez osadzanie się sadzy). Jednak okolo 100km dynamicznej jazdy na wiosnę ożywia turbo i jest przez cały sezon spoko. Przyzwyczaiłem się już do tego. Dlatego też w przyszłości nie chciałbym mieć dodatkowo oprócz turbiny problemów z DPF. Jedynie to ciut odstrasza mnie przed kolejnym dieslem, bo sama jazda jak dla mnie jest dużo ciekawsza jak w benzynie. Ale to moje subiektywne odczucie. No i jestem w kropce miedzy radochą z jazdy a rozsądkiem.
Doradzicie, wskażecie wady i zalety?
Od 6 lat jestem posiadaczem Octavi I poliftowej 2005 rok silnik TDI ALH w wersii Business (dosc bogato wyposażona jak na ten model). Z samochodu jestem zadowolony, jednak przyszedł czas na coś nowszego. Myślę o przesiadce na Octavię II( gdzieś tak od 2011 wzwyż) tylko nie wiem czy w dieslu czy benzynie. I tu moje pytania, główne do użytkowników takiego wozidła:
- jakiego silnika unikać w benzynie a jakiego w dieslu?
- jak to jest faktycznie z DPF (filtrem cząstek stałych) w tych Skodach z silnikiem diesla. Generalnie jazda dieslem bardzo mi się podoba, turbina i sprzęgło dwumasowe mi nie straszne, jednak martwi mnie filtr DPF a raczej jego serwisowanie albo użytkowanie.Nadmienię , że moja jazda jest głownie w 80 procentach po mieście i dlatego zastanawiam się czy warto się pchać w diesla z takim filtrem.
- w benzynie natomiast zastanawiam się , czy przy tak sporym i ciężkim samochodzie, nie wskazany byłby gaz (zero doświadczenia z takim paliwem mam). Natomiast chyba to lepsze wyjście na miasto?
Pytań mam sporo wiem, jednak wolałbym wcześniej wiedzieć czego unikać w tym modelu. Obecnie na swojej mam przelatane pewne 175tys i jedyne problemy jakie mam, to po zimie z turbiną (niedogrzana w zimie powoduje zacinanie kierowniczek przez osadzanie się sadzy). Jednak okolo 100km dynamicznej jazdy na wiosnę ożywia turbo i jest przez cały sezon spoko. Przyzwyczaiłem się już do tego. Dlatego też w przyszłości nie chciałbym mieć dodatkowo oprócz turbiny problemów z DPF. Jedynie to ciut odstrasza mnie przed kolejnym dieslem, bo sama jazda jak dla mnie jest dużo ciekawsza jak w benzynie. Ale to moje subiektywne odczucie. No i jestem w kropce miedzy radochą z jazdy a rozsądkiem.
Doradzicie, wskażecie wady i zalety?
Komentarz