Witam forumowiczów!
Czeka mnie raczej nieunikniona wymiana ostatniego tłumika (a przy okazji może i pierwszego). Ostatni tłumik rozszczelnił się na zgrzewie i widać, że rozszczelnienie postępuje.
Przejrzałem na początek oferty sklepów internetowych i tłumików do mojej Skody niestety brak (Octavia II RS 2008 przed FL).
Oferta serwisowa jest, jak najbardziej, tylko niestety zaporowa (ok.10% wartości pojazdu .
Oferta wykonania w profesjonalnym warsztacie w mojej okolicy przy okazji poprawiająca parametry, oczywiście jest, lecz również z uwagi na wiek auta nie biorę jej póki co pod uwagę.
Pojawiła się trzecia opcja: po spisaniu numeru z tłumika (1K0 120N) poszperałem w necie i tak:
- jest dedykowany w Czechach o symbolu 1K0 120AD (cena wysoka),
- są oryginalne używane do VW Jetty 1,4 TSI o symbolu 1K0 120N (o dziwo numer ten sam co mój, dwa wydechy bez chromowanych zakończeń),
- są oryginalne używane do VW Jetty 2,0 TDI o symbolu 1K0 120L (również bez chromowanych zakończeń).
Kwestia braku chromowanych końcówek tych z VW nie jest ważna (można pewno dorobić w warsztacie). Wizualnie te wszystkie wyglądają na zdj. prawie identycznie. I tu pytanie: czy wszystkie różniące się ostatnimi dwoma literami (początek 1K0 120 wszędzie ten sam), to zupełnie inne konstrukcyjnie tłumiki? Szukam rozwiązania z wymianą nie pochłaniającą tych ogromnych kosztów o których wspomniałem na początku.
Jeśli miałbym wybierać pomiędzy np. 4-5 letnim używanym, a rzemieślniczym w tej samej cenie, to nie wiem czy bym się nie zdecydował na oryginalną używkę. Lecz dedykowanych brak.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
Czeka mnie raczej nieunikniona wymiana ostatniego tłumika (a przy okazji może i pierwszego). Ostatni tłumik rozszczelnił się na zgrzewie i widać, że rozszczelnienie postępuje.
Przejrzałem na początek oferty sklepów internetowych i tłumików do mojej Skody niestety brak (Octavia II RS 2008 przed FL).
Oferta serwisowa jest, jak najbardziej, tylko niestety zaporowa (ok.10% wartości pojazdu .
Oferta wykonania w profesjonalnym warsztacie w mojej okolicy przy okazji poprawiająca parametry, oczywiście jest, lecz również z uwagi na wiek auta nie biorę jej póki co pod uwagę.
Pojawiła się trzecia opcja: po spisaniu numeru z tłumika (1K0 120N) poszperałem w necie i tak:
- jest dedykowany w Czechach o symbolu 1K0 120AD (cena wysoka),
- są oryginalne używane do VW Jetty 1,4 TSI o symbolu 1K0 120N (o dziwo numer ten sam co mój, dwa wydechy bez chromowanych zakończeń),
- są oryginalne używane do VW Jetty 2,0 TDI o symbolu 1K0 120L (również bez chromowanych zakończeń).
Kwestia braku chromowanych końcówek tych z VW nie jest ważna (można pewno dorobić w warsztacie). Wizualnie te wszystkie wyglądają na zdj. prawie identycznie. I tu pytanie: czy wszystkie różniące się ostatnimi dwoma literami (początek 1K0 120 wszędzie ten sam), to zupełnie inne konstrukcyjnie tłumiki? Szukam rozwiązania z wymianą nie pochłaniającą tych ogromnych kosztów o których wspomniałem na początku.
Jeśli miałbym wybierać pomiędzy np. 4-5 letnim używanym, a rzemieślniczym w tej samej cenie, to nie wiem czy bym się nie zdecydował na oryginalną używkę. Lecz dedykowanych brak.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
Komentarz