Witam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.
Temperatura płynu chłodzącego 1.6
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez kraz34 Zobacz wpisWitam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.
A jak sprawdzasz temperaturę oleju na centralnym wyświetlaczu?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kraz34 Zobacz wpisGdy jedna i druga się nie świecą to temperatura pracy silnika jest optymalna?
Tak miałem w Fabii 2 FL i tak mam też teraz w nowym Clio.
Jak mi fabia szalała to wyskakiwała czerwona kontrolka.
Dla sprawdzenia podepnij komputer podczas jazdy na bloki pomiarowe i sprawdź jak się kształtuje temperatura podczas jazdy.
Swoją droga prawie kupiłem taką Octavię jak Twoja z silnikiem CHGA ale odwiódł mnie od zakupu kolega gazownik w obawie przed serwisowanie tej instalacji i brakiem możliwości ingerencji w komputer.
Jak się Twoja sprawuje (mniemam po przebiegu że świetnie) i jak ją serwisujesz?
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Powiem szczerze że auto mam od miesiąca i niewiele jeszcze wiem. Auto na gazie jeździ bardzo dobrze, jestem w szoku bo wcześniej miałem Stilo i tam przy spokojnej jeździe spalalo 8-9 l gazu a tu przy 900kg cięższym aucie spalanie ok 7l. Przejechałem już ok 2tys km i nie mam na co narzekać. Z biegiem czasu pewnie będę się tu więcej udzielał
Komentarz
-
-
Obu jeździło jak najdłużej. To fabryczna instalacja LPG ze sterownikiem zaszytym w sterownik PB z OBD. W Polsce jest tylko kilka warsztatów do serwisowania tego gazu.
Fakt instalacja pracuje idealnie.
Gratulacje zakupu i bezawaryjnej jazdy.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Tam jest zupełnie inna instalacja, inny silnik i ponoć całkiem inna głowica.
Jak miałem kupić to mi chcący sprzedać sprowadzoną skodę tłumaczył że ceramizowane gniazda zaworowe i zupełnie inną mapę gazową. To wszytko mega fajnie chodziło, nie telepało budą jak BSE na wolnych i paliło ok 1 L więcej niż PB. Wyposażenie było nieosiągalne w Polsce z tym silnikiem ze skórzanymi fotelikami włącznie.
Niestety minus taki że niewiele serwisów umie serwisować to cudo a jak już umieją to cenią się jak złoto.
Więc z dwojga "złego" wybrałem BSE z naszą fabryczną instalacją z salonu. Telepie troszkę , pali ok 28% LPG więcej niż PB ale za to serwisuję ją sam póki co.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Fajny (czasem nie) temat taka instalacja. Mam porównanie. W Octavii II mam "fabryczną" dokładaną w salonie. Auto z kierowcą około 1300 kg i spalanie około 8,5 l/100km LPG przy 102 KM. A w Astrze J 1.4 T LPG 140 KM z fabrycznym gazie przy przy masie auta z kierowcą 1500 kg 7,5 l/100km. Obydwie instalacje to Landi Renzo. Sprawdzone wielokrotnie na tej samej trasie. Pokazywany poziom paliwa aktualnie używanego. Jazda Astrą trochę szybsza. Na plus Astry skrzynia 6b, głowica wzmocniona no i hydrauliczna regulacja luzu zaworów. Niestety żaden gazownik tego nie sprawdzi i nie naprawi. Tylko ASO a i oni jedynie gotowca z centrali mogą wgrać, sprawdzić/ustawić ciśnienie gazu, nawet temperatury przełączania nie mogą zmienić. W razie poważnej awarii likwidacja sterownika od gazu i "normalny" montaż.
Komentarz
-
Komentarz