Temperatura płynu chłodzącego 1.6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kraz34
    Classic
    • 2018
    • 15
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CHGA 1.6 MPI 102 KM

    Temperatura płynu chłodzącego 1.6

    Witam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.
    Załączone pliki
  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    temperaturę płynu sprawdzisz w blokach pomiarowych silnika przez VCDS w bloku 1 na pozycji 2


    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • kraz34
      Classic
      • 2018
      • 15
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CHGA 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ale nie ma możliwości sprawdzenia tego podczas jazdy? Trochę mnie to dziwi, przecież temperatura płynu chłodzącego to jeden z najważniejszych pomiarów w trakcie prowadzenia pojazdu. Temperatura samego oleju wystarczy do kontroli i ewentualnego uniknięcia uszkodzenia silnika?

      Komentarz

      • Patryk
        Drive
        • 2017
        • 70
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez kraz34 Zobacz wpis
        Witam wszystkich serdecznie. Posiadam octavie 2 po lifcie z silnikiem 1.6 i fabrycznie założoną instalacja gazową. W miejscu gdzie normalnie są wskazania z czujnika temperatury mam poziom gazu jaki mi pozostał w butli, będzie to widać na grafice co ja wkleiłem. Moje pytanie do osób zorientowanych brzmi gdzie mogę sprawdzić, albo w jaki sposób temp. płynu. Jedynie temperatura oleju jest możliwa do sprawdzenia na centralnym wyświetlaczu.

        A jak sprawdzasz temperaturę oleju na centralnym wyświetlaczu?

        Komentarz

        • kraz34
          Classic
          • 2018
          • 15
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CHGA 1.6 MPI 102 KM

          #5
          W ustawieniach mdf chyba tak to się nazywa, są tam opcje takie jak średnie spalanie spalanie chwilowe zasięg na zbiorniku, albo butli zależy na czym jadę, i gdzieś tam między tym jest temperatura oleju. No chyba że przez pomyłkę przy tłumaczeniu napisali olej a nie płyn chłodzący

          Komentarz

          • Przemek_i
            RS
            • 2012
            • 3237
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Na wyświetlaczu MFA jest tmp Oleju a w Twojej wersji nie ma temperatury płynu tylko 2 kontrolki, niebieska i czerwona.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz

            • kraz34
              Classic
              • 2018
              • 15
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CHGA 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Ok czerwona to rozumiem że temp jest zbyt wysoka a niebieska że zbyt niska? Gdy jedna i druga się nie świecą to temperatura pracy silnika jest optymalna?

              Komentarz

              • Przemek_i
                RS
                • 2012
                • 3237
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez kraz34 Zobacz wpis
                Gdy jedna i druga się nie świecą to temperatura pracy silnika jest optymalna?
                Dokładnie.

                Tak miałem w Fabii 2 FL i tak mam też teraz w nowym Clio.

                Jak mi fabia szalała to wyskakiwała czerwona kontrolka.

                Dla sprawdzenia podepnij komputer podczas jazdy na bloki pomiarowe i sprawdź jak się kształtuje temperatura podczas jazdy.

                Swoją droga prawie kupiłem taką Octavię jak Twoja z silnikiem CHGA ale odwiódł mnie od zakupu kolega gazownik w obawie przed serwisowanie tej instalacji i brakiem możliwości ingerencji w komputer.

                Jak się Twoja sprawuje (mniemam po przebiegu że świetnie) i jak ją serwisujesz?

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                • kraz34
                  Classic
                  • 2018
                  • 15
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CHGA 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Powiem szczerze że auto mam od miesiąca i niewiele jeszcze wiem. Auto na gazie jeździ bardzo dobrze, jestem w szoku bo wcześniej miałem Stilo i tam przy spokojnej jeździe spalalo 8-9 l gazu a tu przy 900kg cięższym aucie spalanie ok 7l. Przejechałem już ok 2tys km i nie mam na co narzekać. Z biegiem czasu pewnie będę się tu więcej udzielał
                  ​​​​​​

                  Komentarz

                  • Przemek_i
                    RS
                    • 2012
                    • 3237
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Obu jeździło jak najdłużej. To fabryczna instalacja LPG ze sterownikiem zaszytym w sterownik PB z OBD. W Polsce jest tylko kilka warsztatów do serwisowania tego gazu.
                    Fakt instalacja pracuje idealnie.
                    Gratulacje zakupu i bezawaryjnej jazdy.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz

                    • Patryk
                      Drive
                      • 2017
                      • 70
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      To z gazem fabrycznym jest ciekawe! Koleżanka te ma fabryczna instalacje i w trasie jazda 120-140 spalanie trochę powyżej 7 ja z instalacja LPG Tech muszę liczyć ok 9

                      Komentarz

                      • Przemek_i
                        RS
                        • 2012
                        • 3237
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Tam jest zupełnie inna instalacja, inny silnik i ponoć całkiem inna głowica.
                        Jak miałem kupić to mi chcący sprzedać sprowadzoną skodę tłumaczył że ceramizowane gniazda zaworowe i zupełnie inną mapę gazową. To wszytko mega fajnie chodziło, nie telepało budą jak BSE na wolnych i paliło ok 1 L więcej niż PB. Wyposażenie było nieosiągalne w Polsce z tym silnikiem ze skórzanymi fotelikami włącznie.
                        Niestety minus taki że niewiele serwisów umie serwisować to cudo a jak już umieją to cenią się jak złoto.

                        Więc z dwojga "złego" wybrałem BSE z naszą fabryczną instalacją z salonu. Telepie troszkę , pali ok 28% LPG więcej niż PB ale za to serwisuję ją sam póki co.

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz

                        • naver
                          Elegance
                          • 2015
                          • 784
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Ile gazu wlazi do butli w tym cudenku?

                          Co do temperatury to wlasnie olej jest wyznacznikiem tego kiedy mozna pokrecic wyzej.

                          Woda osiaga pion do 3km a olej ma optymalna temperature znacznie pozniej.
                          Moje 1.6 MPI BSE

                          Komentarz

                          • Przemek_i
                            RS
                            • 2012
                            • 3237
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Tyle co do nas. ok 43 L

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz

                            • kraz34
                              Classic
                              • 2018
                              • 15
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CHGA 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Dokładnie tak. Ok 43l będę musiał znaleźć chwilę czasu i pogrzebać przy aucie... Dziś albo jutro zamawiam kabel i będę działał. Temat uważam za zamknięty. Chyba że ktoś ma coś jeszcze do dodania

                              Komentarz

                              • pepedealer
                                Drive
                                • 2009
                                • 63
                                • Subaru

                                #16
                                Fajny (czasem nie) temat taka instalacja. Mam porównanie. W Octavii II mam "fabryczną" dokładaną w salonie. Auto z kierowcą około 1300 kg i spalanie około 8,5 l/100km LPG przy 102 KM. A w Astrze J 1.4 T LPG 140 KM z fabrycznym gazie przy przy masie auta z kierowcą 1500 kg 7,5 l/100km. Obydwie instalacje to Landi Renzo. Sprawdzone wielokrotnie na tej samej trasie. Pokazywany poziom paliwa aktualnie używanego. Jazda Astrą trochę szybsza. Na plus Astry skrzynia 6b, głowica wzmocniona no i hydrauliczna regulacja luzu zaworów. Niestety żaden gazownik tego nie sprawdzi i nie naprawi. Tylko ASO a i oni jedynie gotowca z centrali mogą wgrać, sprawdzić/ustawić ciśnienie gazu, nawet temperatury przełączania nie mogą zmienić. W razie poważnej awarii likwidacja sterownika od gazu i "normalny" montaż.

                                Komentarz

                                Pracuję...